20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastles største bomkjøp  (Lest 13220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastles største bomkjøp
« på: 04. Feb. 2009, 16:21 »
Jeg ble litt inspirert av en artikkel på VGNett for et par dager siden, hvor de kåret Tippeligaens største bomkjøp.
Og jeg ble videre inspirert av den diskusjonen som har utviklet seg på "Hvor er de nå?"-tråden. Så jeg tenkte å opprette en egen tråd, hvor vi kan diskutere hvem som er den største floppen av dem alle. Og man kan vel med det samme diskutere kriteriene for å kalle noen en flopp.

I den sammenheng kommer vi vel umulig utenom Stephane Guivarc'h, Elena Marcelino og Andreas Andersson. For ikke å glemme Albert Luque, selv om jeg nå vil bli skutt av Benson og kompani.

Kjør debatt!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #1 på: 04. Feb. 2009, 16:39 »
De du nevner er umulig å ikke fastslå som flopper.
La oss ikke legge skjul på det, Newcastle har hatt sin del av flopper de siste 10-15 årene :P

Uansett om jeg virkelig skulle ønske Luque fikk mer tid på banen for oss, og er sikker på at han kunne gjort det bra, må han nok sies å være et bomkjøp. En spiller som kostet oss en god del penger, samt ikke spilte all verdens mange kamper.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #2 på: 04. Feb. 2009, 16:45 »
1. Albert Luque
2. Silvio Maric
3. Marcelino
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #3 på: 04. Feb. 2009, 16:49 »
Newacstles topp bomkjøp mtp prestasjon kontra pris og forventninger er i mine øyne:

Albert Luque
Jean Alain Boumsong
Stephan Guivarch (husker ikke helt hva vi ga for han, men faen for en flopp)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #4 på: 04. Feb. 2009, 17:00 »
Jesus, blir vel pent nødt til å studere samtlige overganger iløpet av de herre åra - for den lista er skammelig lang!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #5 på: 04. Feb. 2009, 17:10 »
Luque og Viana. kommer helt klart langt oppe...

mye penger, lite kamper. Skapte ikke akkurat noen god stemning i klubben heller.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #6 på: 04. Feb. 2009, 17:23 »
Owen. Så sinnsyk mykje penger, til liten nytte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #7 på: 04. Feb. 2009, 17:27 »
Owen. Så sinnsyk mykje penger, til liten nytte.

Hehe. Den syns jeg var jævla drøy!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #8 på: 04. Feb. 2009, 18:03 »
Synes folket Abdoulaye Faye var et bomkjøp?
Sjeleglad vi hadde han i fjor jeg. Synes han spilte bra jeg :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #9 på: 04. Feb. 2009, 18:08 »
Altså, blir vel nesten en smakssak det, men jeg mener han ikke fortjener å havne der :)
På slike temaer er det noen som er litt diskutable ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #10 på: 04. Feb. 2009, 18:11 »
Faye var vår klart beste forsvarsspelar forige sesong saman med Beye, og har også vore glimrande i Stoke sålangt. Sorry å måtte sei det, men å ha han på ei slik liste er intet mindre enn hårreisande! :o :)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #11 på: 04. Feb. 2009, 18:17 »
Clarence Acuna var vel ikke et bomkjøp? Kjøpte han for små penger, og han var faktisk ganske god den perioden han var her!

Min topp 5 liste blir :

1. Luque. Dyrt og unødvendig kjøp!
2. Guivarch. Hadde store forventninger til denne målkongen, LITT skuffet.
3. Maric. Dyr og utrettet SVÆRT lite.
4. Marcelino. 3 måneder ute med en knekt finger??
5. Boumsong. Kanongod i begynnelsen! Synd at han fikk en nedtur som han aldri reiste seg fra.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #12 på: 04. Feb. 2009, 18:18 »
Kan jo nevne en(!).

Og da blir det selvfølgelig Stephane Guivarc'h. Og han er faktisk verdensmester! ::)

Men, dette er jo noe Newcastle kunne skrevet bok om, vi kunne kalt den "trist som faen" og hauset den opp i media. Evt. "Det var ikke riktige ben".

Hvor mange 11'ere kunne vi ikke hatt med flopper!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #13 på: 04. Feb. 2009, 20:12 »
Div andre;
Ian Rush
John Barnes
Stuart Pearce
Ronny Johnsen
Hugo Viana (som Luque)
Silvio Maric
Andreas Andersson
Jon-Dahl Tommason
Paul Dalglish
Stephen Glass
George Georgiadis
Lionel Perez (frå Sunderland)
Carl Cort
Laurent Charvet
John Karelse
Franck Dumas
Duncan Ferguson (Alt for dyr)
Clarence Acuna (Fyllekøyring, er det eg hugsar han best for)
Wayne Quinn
Titus Bramble (kor mange poeng har du ikkje tatt frå OSS)
Andrew O'Brien
Amdy Faye
Abdoulaye Faye
Cacapa
Her var det mye rart, Christian.

Abdoulaye Faye? Han spilte her bare et knapt år, men han var jo vår beste forsvarsspiller. Så nøyaktig hva gjør han på denne listen? Husker jeg ikke feil var han ikke nevneverdig dyr i drift heller.

Andy O'Brien? Du tenker på Brambles stoppermakker? Kom ikke han fra egne rekker? Uansett kom han jo for absolutt ingenting, og hadde en helt ok utvikling i sin tid her. Absolutt ingen stor klassestopper, men jeg synes han var mindre tabbeprone enn Bramble. Han forlot oss vel muligens på free transfer, men på ingen måte penger ut av vinduet, spør du meg.

Duncan Ferguson var svindyr, og en del skadet, så sånn sett kan jeg kanskje forstå det. Likevel synes jeg å huske at han og Shearer gikk godt sammen når de fikk spille. I forhold til pris og lønn fikk vi lite igjen, men ingen stor flopp, for han gjorde sine saker bra da han spilte.

Paul Dalglish? Denne skjønner jeg overhodet ikke. Han var da et brukbart talent i sin tid. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med sin far, men han fikk helt urettferdig fyken av Gullit, som rett og slett ikke tålte etternavnet hans. Dalglish var ingen kjempespiller, men han kom til klubben for bare et par kronestykker, så vi tapte i mine øyne ingen verdens ting på den karen. Etter at han fikk sparken i Newcastle gikk karrieren hans veldig fort nedover, og han la opp en periode før han gjorde comeback i lavere divisjoner.

Ronny Johnsen ble hentet inn gratis, hevet absolutt ikke noen høy lønn, på en korttidskontrakt, for å være backup gjennom en ekstrem kriseperiode under Souness. Han fikk noen få kamper, og ble feilaktig fratatt et mål mot ManU. Flopp? Johnsen? Hva har du spist?
Totalt uten forventninger, presterte helt ok. Ingen store blemmer. Ingen penger tapt. Fortjener virkelig ikke å søle til navnet på historiens hittill eneste norske Newcastle-spiller på denne måten.

Stuart Pearce synes jeg huske gjorde en god jobb, jeg. Jeg husker Psycho som en av våre bedre venstrebacker, på hans gamle dager. Kenny kunne gjort mye, mye, mye verre enn å kjøpe Psycho, som også er en av PLs aller, aller beste venstrebacker.

John Barnes ble jo toppscorer i 97/98, og gjorde jo forsåvidt jobben sin, tatt i betraktning at han var 40 år gammel. Barnes spilte såvidt jeg husker en god del, og gjorde den jobben vi kunne forventet av en forhistorisk fotballspiller. Hvis jeg husker korrekt, that is. Og jeg kan ikke huske at Rush og Barnes var spesielt dyre i drift.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #14 på: 04. Feb. 2009, 20:16 »
O'Brien kom fra Bradford i 2001.