20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?

Glenn Roeder
11 (52.4%)
Freddie Shepherd
1 (4.8%)
Spillerne
4 (19%)
Skader
5 (23.8%)

Stemmer totalt: 19

Skrevet av Emne: Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?  (Lest 7321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Er utrolig skuffa over uefa cup exiten... En kamp der spillerne vist utrolig liten vilje, og ingen ser ut til å ville blø for drakta... Hvem har skylda? Hvem bør svi? Min tålmodighet er i ferd med å svinne... Og jeg har forsvart Roeder fra dag 1, men dette er for DÅRLIG!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
I går hadde Roeder en dårlig dag på jobben, men det var spillerne som presterte dårligst. Særlig skuffet var jeg over Oba og scott Parker. Makan til drittkamp av disse to. Sibierski var den eneste som kom ut av det med æren i behold.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Får lyst til å stemme på alle :-\

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Spillerne!!!
« Svar #3 på: 16. Mars 2007, 11:05 »
Spillerne hadde skylda mot Birmingham, og spillerne hadde skylda i går. -Nå kan man si at manageren skal kunne løfte laget med taktiske grep om det ikke fungerer. I går var det eneste taktiske krampeaktige grep som jeg savnet å sette innpå Milner. At det ikke ble gjort klandrer jeg Roeder for. Men jeg når det er sagt, så er det vel uansett nærmest en umulig oppgave å gjøre grep om et lag hvor 8-9 mann nærmest står stille og ikke greier å legge en passning en gang. I forsvaret var noe fundamentalt galt i går. Taylor som har vært stødig, med overblikk og dirigerende ferdigheter, var ikke en skygge av sin egen fjert engang. Solano, ballkunstneren, gjorde mange grove feil. Da sier jeg ikke noe på at Huntington slet. Han har tross alt ikke den erfaringen som de to andre. I forsvarskaoset kunne man kanskje forvente at  Bramble skulle være verstingen. Men hadde det ikke vært for han er jeg stygt redd for at resultatet hadde blitt mye verre.
Av øvrige spillere gidder jeg bare å nevne Sibbe. Han vant mange hodedueller, og kunne vært nøkkelen i går. Men når han har en stillestående gjeng å samarbeide med, så synes jeg det var en prestasjon i seg selv å fortsette å jobbe med duellene.

Med de ukelønningene spillerne hever så skal man forvente en mer fighting spirit. Jeg er for å rive opp litt i røkla til sommerene. Parker f.eks. synes jeg har vist alt for lite. Han har heller ikke vært noe heldig kapteinsvalg. Jeg har kritisert han tidligere for å bremse spillet, men i går vet jeg ikke om det gjorde noe fra eller til. Det var jo sjeldent at noen viste initiativ til å ville angripe uansett. Men nettopp det er kaptein Parkers fordømte plikt å gjøre noe med. Men det passet nok han bedre at det var nærmest stillestående. Da fikk han ta de ekstra touchene på ballen som han ser ut til å elske, og får han dreie rundt med den har det nok på "G".
Livet er svart/hvitt!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Er vel en fin blanding av spillerne, Roeder, skader og muligens Fat Fred.


Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Spillerne!!!
« Svar #5 på: 16. Mars 2007, 13:33 »
Spillerne hadde skylda mot Birmingham, og spillerne hadde skylda i går. -Nå kan man si at manageren skal kunne løfte laget med taktiske grep om det ikke fungerer. I går var det eneste taktiske krampeaktige grep som jeg savnet å sette innpå Milner. At det ikke ble gjort klandrer jeg Roeder for. Men jeg når det er sagt, så er det vel uansett nærmest en umulig oppgave å gjøre grep om et lag hvor 8-9 mann nærmest står stille og ikke greier å legge en passning en gang. I forsvaret var noe fundamentalt galt i går. Taylor som har vært stødig, med overblikk og dirigerende ferdigheter, var ikke en skygge av sin egen fjert engang. Solano, ballkunstneren, gjorde mange grove feil. Da sier jeg ikke noe på at Huntington slet. Han har tross alt ikke den erfaringen som de to andre. I forsvarskaoset kunne man kanskje forvente at  Bramble skulle være verstingen. Men hadde det ikke vært for han er jeg stygt redd for at resultatet hadde blitt mye verre.
Av øvrige spillere gidder jeg bare å nevne Sibbe. Han vant mange hodedueller, og kunne vært nøkkelen i går. Men når han har en stillestående gjeng å samarbeide med, så synes jeg det var en prestasjon i seg selv å fortsette å jobbe med duellene.

Med de ukelønningene spillerne hever så skal man forvente en mer fighting spirit. Jeg er for å rive opp litt i røkla til sommerene. Parker f.eks. synes jeg har vist alt for lite. Han har heller ikke vært noe heldig kapteinsvalg. Jeg har kritisert han tidligere for å bremse spillet, men i går vet jeg ikke om det gjorde noe fra eller til. Det var jo sjeldent at noen viste initiativ til å ville angripe uansett. Men nettopp det er kaptein Parkers fordømte plikt å gjøre noe med. Men det passet nok han bedre at det var nærmest stillestående. Da fikk han ta de ekstra touchene på ballen som han ser ut til å elske, og får han dreie rundt med den ser han ut til å ha det på "G"  >:(.
Livet er svart/hvitt!

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Jeg synes alle skal ta skyld i dette. Men skadene har vært værst. Du kan si hva du vil om hvor dårlig manager Roeder er, men når skadene kommer så hyppig og omfatter så mange spillere må jeg si at det er døm som har hovedansvaret. Newcastle har ikke fått noe kontuinitet i laget og benken våres har vært alt for tynn til tider. Men da må Roeder som manager hente nok gode spillere som kan dekke de plassene i de værst skadetidene. Du har jo sett hvordan både topplag og bunnlag bli påvirket av mange skader og skader på enkelte VIKTIGE spillere(terry i chelsea, og Gerrard i Liverpool) Spillerne har også virket alt for umotivert i perioder. Mentaliteten, gutsen, blø for laget. Hvor er den?
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Er det egentlig noe å lure på? Det er ikke alle skadene alene, det er ikke Roeder alene, det er ikke Shepard alene og det er ikke spillerne alene. Men det er summen av alt sammen som utgjør en skuffende sessong.

Vi har ved flere anledninger vært meget skuffede, i god tradisjon får man vel nesten si når man heier på Newcastle. Og da diskuterer vi hva som er galt. Det er spillerdisposisjonene, det er taktikken i forkant av kampen, i den grad vi i det hele tatt har en taktikk eller plan. Og det er motivasjon. Dette er alle punkter som Roeder som manager må ta på sin kappe. Dermed har han skylda, eller iallfall en del av den.

MEN? Gjør Roeder sitt beste? Ja, det får vi da inderlig håpe. Og i såfall: er han dyktig nok til å gjøre jobben han er satt til? Veldig mye tyder på at han IKKE er det.
Og er det da Roeder sin skyld at han har fått en jobb som er "for stor" for ham? Nei, han gjør tross alt bare sitt beste, luringen som ansatte Roeder må dermed også ta sin del av skylda, og han heter Freddy Shepard. Der har vi to skyldige.

Så har vi skadene. For de har vi jo hatt noen av denne sessongen. De hemmer helt klart laget mer enn vi aner. Vi ser hvordan skader på enkeltspillere kan ramme topplagene, som f.eks Chelsea, da kan vi bare tenke oss hvordan et svakere lag (Newcastle) merker at nærmere et dusin a-lagsspillere er skadet samtidig. Dette spekulerer jeg i kan være endel av forklaringen på hvorfor vi ikke ser noe klart spillemønster og noen klar filosofi, men det er som sagt bare spekulasjoner. Uansett, så enorme skadeproblemer som det vi har opplevd denne sessongen vil være med å gjøre livet surt for enhver fotballklubb. Så skadene må helt klart ta sin del av skylda.

Så kan vi spørre oss: er det en årsak til alle disse skadene? Nei, ikke en, men det er flere ulike årsaker. Og gjør vi nok for å bearbeide og i den grad det er mulig å unngå skader? Der mener jeg svaret blir et klart NEI. Vi har utpreget oss som den mest skadeutsatte klubben nesten hele sessongen. Da må det begynne å ringe en og annen bjelle.
Ja vi har fått utrolig mange skader i kamper, og det er ikke sikkert disse er så altfor lette å unngå. Men vi har fått altfor mange skader utenfor kamper også, og her ligger det helt klart et forbedringspotensiale.
Når en klubb er så skadeutsatt som det Newcastle har vært denne sessongen så er det ikke bare uflaks, det er det på tide og stikke finger'n i jorda og innrømme. Og deretter prøve å gjøre noe med det. Om eventuelle nødvendige tiltak vil bli kostende noen millioner så er det ikke tvil i min sjel om at det er verdt det.

Og sist, men ikke minst: må spillerne ta sin del av skylda?
Ja, de må faktisk det. Kampen igår kveld var ikke den eneste hvor spillere har sett ut som det eneste som interesserer dem er lønna som uansett kommer i slutten av måneden.
Og det er ikke riktig. Men skyldes det manglende motivasjon fra lederen (manageren)? Ja, det er mulig. Men da bør spillerne selv snart være profesjonelle nok til å si ifra at noe er riv rav ruskende galt slik at det kan bli gjort noe med det.

Det er med andre ord mye som må tas i tak dersom Newcastle igjen skal bli den storklubben vi alle her inne ønsker den skal være. Men Newcastle United FC har fansen, stadioen og fasilitetene som skal til for å være en storklubb, som fan av klubben er min bønn: skaff oss den administrasjonen og den rette manageren som iallfall kan gi oss utløp for NOE (bedre enn ingenting) av alt potensialet som ligger i denne klubben.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Du har selvfølgelig rett i alt du skriver her Chickenman!

Gleder meg til neste år, vi har ikke en dritt å spille for i år etter min mening. Jeg driter i 6 plassen, vi har ingenting å gjøre i Europa uansett! Gi meg et nytt styre, en ny manager og 6 nye sultene spillere til neste år.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Gleder meg til neste år, vi har ikke en dritt å spille for i år etter min mening. Jeg driter i 6 plassen, vi har ingenting å gjøre i Europa uansett! Gi meg et nytt styre, en ny manager og 6 nye sultene spillere til neste år.
Dette blir helt feil! Vi må ut i Europa, det er der pengene ligger. Det hjelper også noe jeklig når vi skal signere spillere, at vi er med i Europa cupen. Ikke nok med det, men en 6. plass vil ikke være en så forbanna dårlig prestasjon med henhold til alt vi har slitt med denne sesongen.

Vi er 6 poeng bak 6. plassen, og 10 poeng bak 5. plassen. Med tanke på at det er 27 poeng igjen å spille om er ikke det helt umulig. Nå må vi konsentrere oss om serien, og gjøre alt som står i vår makt for å komme så høyt som mulig.

Jeg gjør "min" evaluering etter sesongen. Det er veldig lite som er mer ærlig enn en tabell. Så kan alle gjøre opp sine positive og negative ting da! Men frem til da, må de gi alt, i det minste for oss supportere!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Glimrende innlegg av chickenman. Han har evig rett i alt han skriver.

ALLE. Absolutt alle må ta sin del av skylda. Ikke bare for det som skjedde i går kveld, men det som har skjedd hele denne sesongen.

Jeg har sett mange si at Roeder er en håpløs og elendig motivator. Vel, jeg er ikke helt sikker på det. Jeg har ved enkelte anledninger sett hvordan vi har vært ganske slapp og dårlig før pause, men i pausen har Roeder ristet løs og fått laget til å prestere glimrende i andre omgang. Det har vi tatt poeng på ved flere anledninger.

Samtidig så er det i mine øyne et veldig viktig poeng. Spillere som har millioner i månedslønn og blir betalt for å spille fotball må da for svarte kunne ta seg selv i nakken enkelte ganger. De skal ikke trenge en barnevakt som forteller dem nøyaktig hva de skal gjøre til en hver tid, som forteller dem nøyaktig hvordan de skal bevege seg når de ikke har ball og som forteller dem hvordan de skal tenke under en kamp. Spillere på dette nivået må da for søren kunne motivere seg selv!

Guttunger på sju, åtte år elsker å spille fotball. De elsker å spille kamper og de trenger ikke en trener til å motivere dem. De trenger en trener som kan hjelpe dem med den taktiske gjennomføringen av kampen og som kan gjøre dem til bedre fotballspillere.

Disse spillerne får skyhøyt betalt for å ha sin favoritthobby som jobb. Da mener jeg vi må kunne forvente at de ønsker å spille fotball. De som spilte i går kveld ønsket overhodet ikke å spille fotball. De ønsket tydeligvis å sitte på en eller annen bar i Nederland, ta med seg løse damer opp på et hotellrom og drikke seg sørpe fulle. De kan umulig ha tenkt på å være et godt forbilde for unge håpefulle åtteåringer i Newcastle som er trofaste tilskuere på Gallowgate sammen sine fedre, og som prøver å kopiere stjernene når de kommer på trening sammen med vennene.

Det er lov å ikke lykkes. Men det er faen ikke lov å ikke prøve!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil


Jeg har sett mange si at Roeder er en håpløs og elendig motivator. Vel, jeg er ikke helt sikker på det. Jeg har ved enkelte anledninger sett hvordan vi har vært ganske slapp og dårlig før pause, men i pausen har Roeder ristet løs og fått laget til å prestere glimrende i andre omgang. Det har vi tatt poeng på ved flere anledninger.



Dette kan du ikke ha sett ved mange anledninger da vi har som regel vært bøttemøkk i 2.omgang.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Gleder meg til neste år, vi har ikke en dritt å spille for i år etter min mening. Jeg driter i 6 plassen, vi har ingenting å gjøre i Europa uansett! Gi meg et nytt styre, en ny manager og 6 nye sultene spillere til neste år.
Dette blir helt feil! Vi må ut i Europa, det er der pengene ligger. Det hjelper også noe jeklig når vi skal signere spillere, at vi er med i Europa cupen. Ikke nok med det, men en 6. plass vil ikke være en så forbanna dårlig prestasjon med henhold til alt vi har slitt med denne sesongen.

Vi er 6 poeng bak 6. plassen, og 10 poeng bak 5. plassen. Med tanke på at det er 27 poeng igjen å spille om er ikke det helt umulig. Nå må vi konsentrere oss om serien, og gjøre alt som står i vår makt for å komme så høyt som mulig.

Jeg gjør "min" evaluering etter sesongen. Det er veldig lite som er mer ærlig enn en tabell. Så kan alle gjøre opp sine positive og negative ting da! Men frem til da, må de gi alt, i det minste for oss supportere!

Jeg har ingen tro på 6 plass, hvertfall ikke 5. De andre lagene som vi må "slåss med" spiller jo fotball som vi ikke kan måle oss med. Vi er heldige i enkeltkamper, men når så vi sist en virkelig god gjennført kamp av Newcastle? En kamp hvor Newcastle var GODE i 90 minutter!?

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Om vi har mulighet til å havne blandt topp 6-7 får vi svar på mot Charlton på søndag! Et tap der og vi vil neppe klare topp 10
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Alle disse faktorene har skylden, men Roeder topper min liste. HAN har ansvaret. På papiret er vi et godt lag, men han får ikke det maksimale ut av laget. Og vi har ikke så veldig mange skader lenger.

Tottenham topper skadelista nå, men se hvor godt de gjør det. Martin Jol klager aldri på skader.