20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299325 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1290 på: 21. April 2020, 14:50 »
Det er nok ingen som betviler den etiske problemstillingen, vil jeg tro. Ja, det er en bismak ved de (potensielle) nye eierne. Men hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg kan gjerne være kritisk, sitte på min høye hest og snakke om mitt moralske kompass som er så mye bedre innstilt enn hos dem som virker å ikke ha noen betenkeligheter med nye eiere. Men når alt kommer til alt, så kan jeg ikke garantere at jeg vil slutte å følge med og holde med Newcastle (sannsynligvis vil jeg fortsette å følge Newcastle som før, da følelsene overstyrer).

Ja, det er en forskjell på Saudi PIF sitt eierskap/investering i diverse selskaper (Apple, Tesla eller hva det måtte være) og om de står som hovedeier av Newcastle. Men når man argumenter for at alle har "blod på hendene" våre, så er ikke det bare whataboutism, men det vitner i bunn og grunn om at ingen av oss har en ufeilbarlig moral. Og så lenge jeg kommer til å fortsette å holde med Newcastle, til tross for mine betenkeligheter med eierne, så er jeg til syvende og sist en del av problemet som muliggjør sportswashing. Derfor kan jeg ikke sitte på min høye hest og vifte med mitt moralske fininnstilte kompass, slik enkelte kritikere gjør. Jeg erkjenner at jeg, som alle andre, dessverre er en del av problemet som gjør dette mulig, enten det gjelder sportswashing, barnearbeid osv. 

(og ikke les av dette at jeg mener at man bare skal se mellom fingrene for det som skjer bare fordi "alle andre" gjør det).

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1291 på: 21. April 2020, 15:14 »
Blir kvalm av dobbel moralen når folk plutselig skal fremstå så skinnhelige å samtidig utrope seg å være fasit på hva som er etisk riktig og ikke. Typisk vestlig arroganse, vi vet best og vi gjør riktig osv.... Samtidig helt totalt blinde for hva som foregår rett forrann egen nese.. Saueflokken med tesla....

Nå er mitt siste sagt om politikk på dette forumet 4 ever, ønsker jeg politikk så skal jeg engasjere meg på den politiske arenaen og ikke i en fotball klubb. Er totalt uinteressant hva noen måtte mene om etikken ved dette eierskapet, og er noen så imot så anbefaler jeg de å melde seg ut.

Jeg ønsker hvertfall Saudiene velkommen og takker de for at de ønsker å bringe Newcastle opp og fremmover, de kan ikke komme fort nok, ashley Out! Dette er starten på en ny tid for Newcastle og vi bør være veldig glade for at det komme rnoen som ønsker å satse sportslig, det er tross alt fotball dette skal handle om!
« Siste redigering: 21. April 2020, 15:16 av Tommyok »

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1292 på: 21. April 2020, 16:01 »
Kan vi slå fast at salget blir en realitet nå?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1293 på: 21. April 2020, 16:14 »
Teoretisk? Nei.
Premier League som avgjør om papirene, planen og eierne er bra nok for å ta over Newcastle.

Og med de vet man aldri.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1294 på: 21. April 2020, 16:32 »
Teoretisk? Nei.
Premier League som avgjør om papirene, planen og eierne er bra nok for å ta over Newcastle.

Og med de vet man aldri.

Med tanke på våpenavtalen Storbritannia har med Saudi Arabia andre veien, finnes det ikke en sjanse i havet for at oppkjøpet ikke blir godkjent. Selv om det er mye moralsk snakk om dagen , så er vi i vesten helt avhengig av investeringen fra disse landene/statene.

Så dette er 99.999% sikkert klart
« Siste redigering: 21. April 2020, 17:09 av TooN »

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1295 på: 21. April 2020, 16:34 »
Det Toon skrev.

Synes innlegget til Alan fortjener en gullramme også, btw!

Daaaa, var jeg ferdig  :)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1296 på: 21. April 2020, 21:06 »
Teoretisk? Nei.
Premier League som avgjør om papirene, planen og eierne er bra nok for å ta over Newcastle.

Og med de vet man aldri.

Med tanke på våpenavtalen Storbritannia har med Saudi Arabia andre veien, finnes det ikke en sjanse i havet for at oppkjøpet ikke blir godkjent. Selv om det er mye moralsk snakk om dagen , så er vi i vesten helt avhengig av investeringen fra disse landene/statene.

Så dette er 99.999% sikkert klart

For meg så er det egentlig ganske svart/hvitt. Enten så er oppkjøpet klart, eller så er det ikke det 😜

Jeg tror ikke at PL stopper handelen, men jeg aner ikke hva som foregår der. Så frem til det kommer en offisiell uttalelse på at det er i boks, anser jeg det som at det ikke er klart 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1297 på: 21. April 2020, 23:07 »
Mye spinnville rykter og spekulasjoner nå, som alle motsier hverandre. Rafa kommer, nei Pochettino kommer, nei Steve Bruce blir, inntil videre...........

Ser vi linkes hardt til Cavani og Mertens også...
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1298 på: 21. April 2020, 23:41 »
Noen som har telling på hvor mange ganger Norge er dømt i menneskerettighetsdomstolen de siste året for brudd på menskerettighetene til barn? Og det svært alvorlige brudd....

Vi har svinn nok her hjemme, hvor er protestene? Hvor er hylekoret?

Det er mer enn nok av urett her hjemme vi kan rydde opp i før vi i det heletatt retter blikket mot Sudia Arabia.
Herregud, er du seriøs mann? Sammenligner du et av verdens ondeste regimer med Norge? Skal det være så forbanna umulig å ha to tanker i hodet på en gang? Du kan være glad i klubben og i ekstase over at vi blir kvitt Ashley, og samtidig ikke gå i fakkeltog for Saudi Arabias rett til å halshugge frafalne, slakte sivile i Yemen og partere journalister.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1299 på: 21. April 2020, 23:49 »
Qatar har meldt seg på! De betaler £500.000.000 for rettighetene til PL som Saudi Arabia systematisk piratdistribuerer fordi landene hater hverandre. Newcastle kan bli et offer for storpolitikk. https://twitter.com/BBCHelena/status/1252705481665232896

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1300 på: 22. April 2020, 00:03 »
Ta politikken i den nye tråden, diskuter saklig og begrunn påstander/kom med konkrete fakta!!

Ble jo sagt tidlig at det var større sannsynlighet for at piratdistribusjonen skulle velte hele denne dealen, enn brudd på menneskerettigheter og andre ulovligheter.
Hvis det er dette som velter oppkjøpet, og ikke det resten av samfunnet reagerer på, beviser det bare i hvor stor grad fokuset til PL ligger. Penger, penger, penger...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1301 på: 22. April 2020, 00:13 »
Ta politikken i den nye tråden, diskuter saklig og begrunn påstander/kom med konkrete fakta!!

Ble jo sagt tidlig at det var større sannsynlighet for at piratdistribusjonen skulle velte hele denne dealen, enn brudd på menneskerettigheter og andre ulovligheter.
Hvis det er dette som velter oppkjøpet, og ikke det resten av samfunnet reagerer på, beviser det bare i hvor stor grad fokuset til PL ligger. Penger, penger, penger...
Så ikke ny tråd, skal legge inn en rant der ;) Og ja, ville vært tidenes moralske falitterklæring fra PL om det er Qatar som velter dealen fordi Saudi piratstrømmer...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1302 på: 22. April 2020, 01:06 »
Ingen fare 😉

Ja, men samtidig oppsummerer det i så fall godt alt som er galt med moderne fotball, gjør det ikke?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1303 på: 22. April 2020, 10:06 »
Håper for all del at dette ikke faller gjennom, men akkurat nå føles det som om hele England (/verden) er i mot dette oppkjøpet. Og mange gjør det de kan for å påvirke Premier League.

Lederen i Amnesty International sender inn brev og ber de stoppe oppkjøpet, beIN Sports (med Richard Keys i spissen?) har gjort det samme. I tillegg så syter de over piratstrømming av fotballkamper i Saudi, det samme som Qatar gjør. De har også sendt brev til samtlige klubber i PL om å få stoppet salget av klubben vår.

Begynner nesten å miste troen.. Hvorfor skal vi ha flaksen med oss for en gangs skyld liksom?

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1304 på: 22. April 2020, 10:34 »
Jeg håper dette salget nå går i boks, men frykter at det nå kan gå i vasken etter at flere klubber vil blokkere dette samt disse Qatargreiene.

Nå begynner jeg å tenke hvorfor skal alle andre klubber få inn eiere med mye penger og ikke vi?

hva er forskjellen? Leicester er en mindre klubb en Newcastle og se hva som skjedde med dem.

Man City hadde ikke vært der dem er i dag uten disse eierne som kom inn med penger. jeg synes dette bare virker som at man er misunnlige og tror at newcastle skal ta over alt.

Jeg tror at om dette ikke går i boks så kommer vi aldri til å bli solgt. Får Mike ashley begynner å bli lei av alt tullet og da vil han fortsatt ende opp som eier og newcastle skal kjempe om å overleve. da blir alle andre klubbene fornøyde.