20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2019  (Lest 6833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
FM 2019
« på: 25. Okt. 2018, 10:18 »
Noen som skal spille dette? Jeg forhåndsbestilte en steam kode fra G2A for 350 kr, men til min store skuffelse ser det ikke ut at jeg får koden før lanseringsdato 2. Nov (ingen tilgang på beta mao).

Har i grunn blitt ganske lei av FM de siste årene (spilte veldig mye fra 2008-2012), men syns det har blitt litt for mye detaljer. Litt vanskeligere å signere spillere/talenter også.

Har uansett ståltro på dette her, men meget mulig at jeg faller av etter en halvspilt førstesesong  ::)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #1 på: 25. Okt. 2018, 10:39 »
Spilt en del av 2017-versjonen, og deler dine syn på saken ja.

For mye detaljplukk, samt det å skulle signere unge talenter har blitt helt håpløst. "verdi" i spillet 1 mill, byr 50 mill, får motbud på 800 mill for en 17-åring..... :-[ :-[   
No fate but what you make

Tino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 60
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #2 på: 28. Okt. 2018, 09:14 »
Dere vet det er en versjon som kutter bort mesteparten av "detaljplukket"? FM Touch. Det er ikke dumt altså.

Dette med sinnssyke priser, det er visstnok fordi klubben ikke vil selge. Dvs når de gir deg en absurd pris er det en måte å si "ikke til salgs" på. Tidligere var det visst slik at spillet ga deg beskjed "ikke til salgs" og mange klaget på at det var urealistisk. "Alle spillere har en pris" sa de. Ok. Nå har de en pris. Hvis du vil betale prisen så er spilleren til salgs... Og selger ler hele veien til banken.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #3 på: 02. Nov. 2018, 13:57 »
Akkurat komt igang med sesongen - hjemmekontor i dag hehe. Syns det virker veldig bra.

Newcastle har faktisk et veldig bra lag. Muto spesielt spiller veldig bra. Har hatt et enkelt kampprogram, men vunnet de 4 første (en kamp var mot Birmingham i cupen)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #5 på: 02. Nov. 2018, 19:36 »
Hvilke endringer har du gjort på troppen Martin? 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #6 på: 03. Nov. 2018, 20:44 »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #7 på: 04. Nov. 2018, 11:53 »
Hvilke endringer har du gjort på troppen Martin? 😜

Jeg kom på 7. plass i første sesong. Ble kjøpt opp ganske tidlig av en ganske fin fyr som har oppgradert det meste som er å oppgradere i klubben. De beste kjøpene man kan gjøre i starten er Sandro Tonali (jeg betalte 7.5m), Toni Lato (13,75m), Antonio Marin (1.6m). Jeg kjøpte også Ryad Boudebouz som spilte veldig bra som nr 10.

Diame, Joselu, Dummett, Yedlin, Shelvey, Clark og Ki ble solgt unna relativt tidlig for gode summer. Dette ga meg også penger til å hente Kenedy permanent til 30m, selv om jeg er usikker på om jeg hadde gjort dette igjen. Rugani ble også transferlistet i Juve og jeg klarte å samle sammen nok penger til å få tak i han.
Fikk et solid overgangsbudjsett på 60m for 2. sesong. Jeg solgte unna Ritchie og Perez for rundt 35m. Ellers kjøpte jeg en del talenter, samt Lucas Tousart (15m), Olivier Ntcam (18m), Alfredo Morelos (15m) og Mahrez! som ble transferlistet i City for 45m (meste på avbetaling).
Veldig solid lag nå før sesong 2. Er ikke blitt den mest realistiske saven, men er ganske gøy. Syns det er et av de gøyeste FM på lenge (men vanligvis blir jeg aldri kjøpt opp da så kanskje jeg bare var litt heldig).

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #8 på: 06. Nov. 2018, 13:21 »
Ja spiler selv med Newcastle, men det svinger voldsomt i kampene.
Har kjøpt inn nye spisser og slikt, men sliter med formasjonsvalget,,

Hvilken formasjon spiller du da?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #9 på: 08. Nov. 2018, 01:15 »
Anbefaler Patric Cutrone fra Milan, kommer for 120ish millioner. Vidunderbarn fra starten, kan bli virkelig god! Ønsker naturlig nok høy lønn, men verdt det i fremtiden! Langt bedre enn Joselu, Rondon og Gayle hvertfall, potensialet er der!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #10 på: 10. Nov. 2018, 23:04 »
Akkurat begynt på 3. sesongen. Har lagt om til 4-2-4 (to vinger) og det fungerer veldig bra. Man Utd kjøpte Rugani for utkjøpsklausulen hans på 55 mp, men jeg hadde et supertalent fra akademiet som har gått inn for han og det merkes nesten ikke at han er borte. Fikk kjøpt Wilfreid Zaha som var transferlistet og jeg fikk Kasper Dolberg til å bli transferlistet i PSG så jeg kjøpte han og. Andre Silva var transferlistet i Milan så jeg kjøpte han egentlig som en rotasjonspiller siden statsene ikke var heeelt der oppe, men han har virkelig fått en bra start på sesongen.

Laget:

               Livakovic
Lato - regen - Lascelles - Robles
           Tonali - Ntcham
Zaha                           Mahrez
           Morelos - Andre Silva

Prøvde å få kjøpt Erling Håland, men han er priset til rundt 70 mp nå. Anbefaler å følge med på han i starten

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #11 på: 11. Nov. 2018, 07:34 »
Akkurat begynt på 3. sesongen. Har lagt om til 4-2-4 (to vinger) og det fungerer veldig bra. Man Utd kjøpte Rugani for utkjøpsklausulen hans på 55 mp, men jeg hadde et supertalent fra akademiet som har gått inn for han og det merkes nesten ikke at han er borte. Fikk kjøpt Wilfreid Zaha som var transferlistet og jeg fikk Kasper Dolberg til å bli transferlistet i PSG så jeg kjøpte han og. Andre Silva var transferlistet i Milan så jeg kjøpte han egentlig som en rotasjonspiller siden statsene ikke var heeelt der oppe, men han har virkelig fått en bra start på sesongen.

Laget:

               Livakovic
Lato - regen - Lascelles - Robles
           Tonali - Ntcham
Zaha                           Mahrez
           Morelos - Andre Silva

Prøvde å få kjøpt Erling Håland, men han er priset til rundt 70 mp nå. Anbefaler å følge med på han i starten

Kun Lascelles igjen, hehe....
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #13 på: 18. Juli 2019, 17:43 »
Siden Newcastle nå er inne i en ny tid med Steve Bruce tenkte jeg å simulere en sesong med han som manager på FM19. (Sesongen 18/19). Jeg har lekt meg litt i FM19 editor og gjort ting så virkelig som det kan få blitt utifra mine evner. Den første sesongen er nå over og her er resultatet:

Før seriestart.
Bruce henter inn følgende:
Gaëtan Bong (Kameru) Venstre back. Euro 7,5 Mill. Fra Brighton
Aïssa Mandi (Algirsk) Midtstopper. Euro 3,6 Mill. Fra Real Hispalis
Steve Mounie (Beninsk). Euro 13,75 Mill. Fra Huddersfield

Han sender følgende ut på Lån:
Sean Longstaff, Lazaar og Sørensen

Bruce spiller en 4-1-4-1 Formasjon:
               Dubravka
   Dummett-Lacelles-Schär-Mandi
                  Hayden
   Muto-Almiron-Shelvey-Richie
                   Mounie

Reservespillere med flest kamper i løpet av sesongen: Colback, Clark, Ki, Saivet, Atsu, Bong og Yedlin.

I løpet av Januarvinduet selger Bruce Maquillo for Euro 1,8 Mill. og sender Lejeune ut på lån. Ingen nye spillere inn. Yedlin bli solgt i løpet av februar for Euro 9 Mill.

Nå etter sesongen er følgende spillere satt på tranferlisten: Schär, Fernandez, Colback, Saivet og Atsu.

Resultat: Newcastle ender opp på en 11. Plass. Sesongens 3 store resultater i PL er:
Newcastle - Man City 1-0
Chelsea - Newcastle 0-2
Man Utd - Newcastle 0-1

Både Man Utd, Liverpool, Tottenham og Man City sparker sine managere i løpet av sesongen. Solskjær tar over Man Utd.

Jaja, Bruce, lykke til med å overgå denne.  :)
   

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2019
« Svar #14 på: 18. Juli 2019, 17:55 »
Jeg godtar den sesongen der!!!



Sett bort ifra spillerkjøpene selvsagt, men der får han ikke bestemme selv uansett 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒