20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 103549 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #60 på: 15. Mai 2019, 14:46 »
Kanskje litt for lite å gå ut fra, men ut fra hva jeg har lest om Daniel James samt diverse klipp fra denne sesongen, så virker den unge Swansea-spilleren til å være en svært spennende kar vi burde snuse litt nærmere på. Helt sjuk fart på karen, og vi var vel smått linka for noen dager siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #61 på: 15. Mai 2019, 15:20 »
Er ikkje han "klar" for Scums? :P

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #62 på: 15. Mai 2019, 19:47 »
Morna Kenedy https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-flop-kenedy-returns-16281682


Denne derimot, løp og kjøp: https://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-learn-salomon-rondons-transfer-16036605

Greit, Rondon fyller 30 snart, men uansett, 16,5 mill pund er røverkjøp for en spiller med disse kvalitetene. Etter mitt syn er det bare å bytte Gayle med Rondon. Sleng med Murphy også, kanskje vi kan få noen millioner pund?

« Siste redigering: 15. Mai 2019, 19:57 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #63 på: 16. Mai 2019, 07:42 »
Sleng inn Gayle der, og betal 6,5 mill. Bør være til det beste for begge parter. Gayle kan kjapt skyte WBA opp neste sesong, han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #64 på: 16. Mai 2019, 16:52 »
Rondon har vært så god at Gayle, Murphy og £4-5m for Rondon virker som en sinnssykt god deal for Newcastle. Mannen har aldri vært i nærheten av så god som han var i år, så det her må sikres.
Nei.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #65 på: 20. Mai 2019, 08:28 »
Ikke bare har Rondon scoret tosifret, men han er også den med flest assist.  Får vi to år tilsvarende sesonger ut av ham, er £16,5 millioner et røverkjøp. Det er en fordel at han ikke er rask da det er slike spillere som kanskje sliter med skader når de har bikket 30. Forhåpentligvis blir det, som nevnt, en byttehandle med Gayle. Leser derimot på NO at WBA er skeptiske til det pga. Gayles nåværende lønn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #66 på: 20. Mai 2019, 10:09 »
Uansett et røverkjøp. Og Gayle får vi greit solgt for rundt 10 mill pund til en PL-klubb på nedre halvdel/opprykksjagende Championship-lag. I verste fall er Gayle et bedre alternativ å ha enn Joselu.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #67 på: 20. Mai 2019, 12:16 »
https://www.bbc.com/sport/football/48316397

WBA bekrefter at de IKKE er interessert i å kjøpe Gayle grunnet lønnskostnader. Siden de ikke rykket opp, er de ute etter å trimme lønnskostnadene, og flere høytlønnede er mest sannsynlig på vei ut porten.

Støtter ellers Kristoffers innlegg. Gayle blir enten solgt for +/-10 mill pund, eller kan gjøre jobben som backup for forhåpentlig Rondon.

Det store spørsmålet er vel heller om Rafa eller en annen manager får disse pengene å handle for?

Blir ellers linket til en gammel kjenning. Tviler sterkt på om prisen blir 4,5 mill pund om denne blir noe av?

https://tbrfootball.com/jetro-willems-wants-transfer-and-says-newcastle-united-are-interested/
« Siste redigering: 20. Mai 2019, 12:25 av Geordie »
No fate but what you make

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #68 på: 22. Mai 2019, 12:09 »
Mye rykter om at Rafa ønsker å hente Mata. Litt usikker på hva jeg synes om en eventuell overgang. Hvor passer han inn i systemet vårt? Om vi skal fortsette i den 5-2-2-1 tror jeg ikke Mata er den jeg vil ha i tospann med Almiron.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #69 på: 22. Mai 2019, 12:32 »
Som en 10'er i 4-2-3-1 kanskje? Er vel der han har vært best tidligere? Kan sikkert gjøre en god jobb i et par sesonger til, men er han ikke for treg?
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #70 på: 22. Mai 2019, 13:59 »
Vi har ikke vel ikke akkurat hatt suksess med tidligere stjerner fra storklubber: Owen og Kluivert er vel de beste eksemplene. Men i motsetning til Owen er visst Mata en veldig trivelig type.  Hvis Perez blir skadet har vi ikke så mye å sette innpå, så vi trenger kanskje spillertypen. Utfordringen er jo Matas lønn.  Vi kan ikke bruke så mye penger på en spiller som skal være backup mener jeg.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #71 på: 22. Mai 2019, 14:23 »
Er vel ganske trygg på at dersom Rafa skulle være genuint interessert i å hente Mata, med den lønna, så er han garantert ikke tiltenkt noen back-up-rolle.
Uansett tenker jeg at hva tidligere erfaringer rundt det å hente gamle stjerner, så var det under Graeme Souness for over 10 år siden. Det er ganske stort sprang i kompetanse mellom han og Rafa Benitez.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #72 på: 22. Mai 2019, 16:12 »
Mye rykter om at Rafa ønsker å hente Mata. Litt usikker på hva jeg synes om en eventuell overgang. Hvor passer han inn i systemet vårt? Om vi skal fortsette i den 5-2-2-1 tror jeg ikke Mata er den jeg vil ha i tospann med Almiron.
Liker ikke dette i det hele tatt. Rafa er kjempevenn med faren til Mata som også er agent for en rekke spillere. Dette lukter vennetjeneste lang vei. Mata er over middagshøyden som spiller, selv om han er en av spillerne i PL jeg respekter mest som person.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #73 på: 22. Mai 2019, 18:41 »
Her skal jeg være klar i tale:

Dette blir igjen et spennende vindu, det viktigste er å få Rafa til å signere en ny kontrakt med de midlene han trenger. Signerer ikke han ny kontrakt så vet vi hvor vi står, midt i en svart tunnel uten muligheter til å komme noen vei. Forsvinner Rafa er jeg 90 % sikker på at vi rykker ned førstkommende sesong.

Jeg har blitt litt glad i formasjonen:
                 GK
            CD-CD-CD
RW                               LW
               CM-CM

        AT/W-AT-AT/W

Slik som ryktebørsen fremstår nå så er følgende spillere på vei ut/eller er ute og jeg legger ved en hypotetisk verdivurdering/salgssum:
- Darlow £ 4 Mill.
- Elliot £ 0 Mill.
- Clark £ 6 Mill.
- Barreca £ 0 Mill.
- Hayden £ 15 Mill.
- Diame £ 0 Mill.
- Kennedy £ 0 Mill.
- Gayle £ 10 Mill.
- Joselu £ 2. Mill.
- Rondon £ 0 Mill.
- Murphy £ 4 Mill.

Dvs. At vi har følgende spillere på posisjoner om overstående er fakta:
GK: Dubravka, Woodman
DC: Lacelles, Fernandez, Lejeune, Schar, Dummett
RW: Yedlin, Manquillo
LW: Ritchie
CM: Ki, Longstaff, Shelvey,
AT/W: Atsu, Almiron, Perez, Muto

Totalt 17 spillere til førstelaget.

Den eneste posisjonen jeg tenker vi ikke trenger å forsterke er CD. (Selv om det ikke hadde vært meg i mot og forsterke også her med en skikkelig god stopper).

Jeg mener vi bør ha følgende forsterkninger inn:
GK: 1 stk.
RW: 1 stk. Inn ved salg av enten Yedlin eller Manquillo.
LW: 1 Stk.
CM: 1 Stk.
At/W: 2 stk.

Dvs. At vi får 2 spillere i hver posisjon bortsett ifra CD hvor vi har 5 spillere og GK hvor vi har 3 spillere. Jeg mener at alle 6 spillere som kommer inn bør være av kaliber til å heve laget betraktelig. Rondon er en selvfølge å få inn i AT/W posisjon for £ 16,5 Mill. Jeg er også for Mata på en 2 års kontrakt. Kanskje Tielemans er tilgjengelig (CM) på lån med opposisjon på kjøp. Ødegaard på lån?

Spent på hva dere andre mener  :) Salg av oppgitte spillere over tilsvarer £ 41 mill. Jeg tenker da at Benitez bør bli gitt £ 70 Mill. I overgangs budsjett tilsvarende totalt med salg av spillere Ca. £ 111 Mill. Denne summen er idag ikke så kraftig om man regner inn TV pakke etc. Tror også Benitez er fornøyd med dette, og kan få Newcastle opp blant topp 8 neste sesong.

« Siste redigering: 22. Mai 2019, 18:54 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #74 på: 22. Mai 2019, 20:59 »
Ødegaard hadde vært jævlig spennende, kunne kanskje teste ut om RM hadde vært villige til å slippe han permanent. Mata og Rondon er for meg veldig logisk å signere, både med tanke på kvalitet og erfaring. Mata hadde vært et lite kupp!
Tielemans må vi nok dessverre se langt etter. Leicester er nok først i køen av "små" klubber, og det er større klubber som er interessert.
Skulle ønske vi sjekket ut Dennis Praet igjen.

Ellers så er ønskelisten enormt avhengig av om Rafa er sjef eller ikke. Nye vingbacker på begge sidene er et must (Yedlin eller Manquillo ut), og frykter vi må ha minst 2 nye sentrale på midten. Forsvinner shelvey, bør vi nesten ha 3 (mister 3).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒