20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171474 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #285 på: 12. Mars 2011, 15:57 »
Nei, det var selvfølgelig ikke meningen. Hovedansvaret for nedrykket den sesongen må Mike Ashley selvfølgelig ta.
Men Kinnear var uansett gått ut på dato for lengst, og selv om han underholdt resten av England, får jeg vondt i meg bare med tanken. Han har jo hatt diverse småjobber etter Wimbledon hvor han har fått lite til. Souness har jo også eksempelvis greie resultater med Rangers å vise til, samt at han gjorde en ganske god jobb i Blackburn. Misforstå meg rett - begge to bøtter med dritt i mine øyne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #286 på: 12. Mars 2011, 16:44 »
Souness har jo også eksempelvis greie resultater med Rangers å vise til, samt at han gjorde en ganske god jobb i Blackburn.

Med Rangers så kunne det jo ikke gå så galt uansett. I den skotske ligaen er det jo bare Celtic og Rangers som vinner, og slik har det vært i flere tiår nå. Så hadde det gått skikkelig galt for Souness i Rangers så hadde klubben endt på 2. plass.  :P
Da er det litt mer imponerende av Alex Ferguson som faktisk vant den nevnte ligaen 3 ganger med Aberdeen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #287 på: 12. Mars 2011, 17:19 »
Derfor jeg skreiv "greie" resultater også da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #288 på: 13. Mars 2011, 02:23 »
Souness er selvfølgelig ikke udugelig, men det er svært, svært få som har spesielt gode minner etter å ha samarbeidet med Souness, og han etterlater seg sjelden varig positive inntrykk i klubbene han har vært i. Såvidt meg bekjent gjelder det verken for Rangers, Blackburn, Liverpool (har han ikke vunnet FA-cupen eller noe sånt med pool også da?), Galatasaray eller Newcastle.
At han topper den lista handler vel også en del om at han har vært i mange klubber i svært kort tid.

Kinnear var vel innom et par små bakgårdsklubber og gjorde seg bort, men hadde beviselige helseproblemer og hadde vel vært mindre aktiv enn Keegan innen fotballen en god stund, før han fikk jobben hos oss. Og der varte han altså noen ytterst få måneder, før kroppen endelig sa stopp. Grunnen til at Kinnear ikke er på lista handler nok delvis om det han gjorde med Wimbledon. Og så er han vel delvis også "glemt" her i Norge. Souness er mye mer profilert.
« Siste redigering: 13. Mars 2011, 02:27 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #289 på: 13. Mars 2011, 11:03 »
Når vi først var inne på Souness så fant jeg et intervju med vår gamle venstreback Olivier Bernard.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/03/11/olivier-bernard-s-career-ending-injury-tale-61634-28316640/#ixzz1GICmB5IJ

Et lite utdrag fra intervjuet:
Happy on Tyneside and part of a side which suggested it would end the most embarrassing trophy drought in England, Bernard left in acrimonious circumstances, angry with the club and furious with the manager who forced him out.

He said: “I wanted to stay. I was enjoying my football, but it all changed very quickly. I don’t regret what happened. I left because I had to.

“The club stopped negotiating with me. Bobby got sacked, Graeme Souness came and he had completely different views. He killed the momentum and the team. He sat me down in our first meeting, said this is the contract, sign it now or you’re out.

“He said ‘I’ve got another player to come anyway, I don’t think you’re that good’. That player was Celestine Babayaro. I was really upset. I said ‘you don’t even know me, you’ve hardly seen me play.’ He wanted me out and I went.

“Everything was perfect for me, Souness ruined it. He deflated everything and everyone left. He didn’t like young players, he didn’t like difficult characters, he ruined the club.”



Vil bare påpeke hvor mye talent, hurtighet og gode spillere som Souness kvittet seg med. Faktisk så kunne flere av dem vært i NUFC den dag idag da mange av dem er i begynnelsen av 30 årene, men fremdeles kunne vært eller er gode fotballspillere. Kan begynne med Craig Bellamy (31), Olivier Bernard (31), Aaron Hughes (31), Andy O`Brien (31), Laurent Robert (kansje litt for gammel nå med sine 35, men var en fantastisk spiller under Robson) og Jermaine Jenas (28). Var jo langt flere han kvittet seg med enten ved å låne dem ut eller selge. Uansett en fin stamme med hurtige og gode spillere  som sto godt til verandre.

Souness er ihvertfall etter min mening den værste manageren i NUFC så langt jeg kan huske. Kansje det værste som noensinne har hendt klubben.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #290 på: 13. Mars 2011, 23:18 »
Det er nok først og fremst tidspunktet han kom på som gjør Souness til et så til de grader mørkt kapittel i klubbens historie. Men det er som du sier mange spillere som forsvant under Souness-tiden, som helt klart ville vært kjekke spillere å hatt i dagens stall.

Aaron Hughes er et kapteinsemne, en bauta i midtforsvaret til Fulham. Han har kanskje ikke det samme bestenivået som Colo har, men han har et langt høyere minstenivå enn både Steven Taylor og Mike Williamson, og han har nok sannsynligvis også et høyere høyestenivå enn Williamson.

Andy O'Brien var en helt ok midtstopper, og har vært minst like ok senere også. Han var ikke i nærheten like livsfarlig som Bramble, selv om han hadde sine blemmer han også. Han hadde dog heller ikke det høyestenivået Bramble hadde (og fremdeles har), hvor han kunne ta ut hvem det måtte være. Jeg vet ikke om O'Brien hadde forsterket oss spesielt mye i dag, han ville nok vært omtrent på samme nivå som Williamson. Kanskje bittelitt mer stabil.

Bernard har vært savnet helt frem til Jose begynte å storspille. Han hadde vært en ypperlig backup å ha på venstrebacken i disse dager.

Craig Bellamy har jeg savnet HVER ENESTE dag siden han dro, og jeg savner han fremdeles like mye. Han var en urokråke, han var en knowitall, han var en besserwisser. Han var og er en moaner. Men han var og er en forjævlig god fotballspiller. ALTFOR god til at det bare var å kaste han på båten slik Souness gjorde.

Souness har gang på gang bevist at han ikke takler å jobbe med krevende spillere. Unge playstationelskende twentysomething gutter som ikke er helt A4, som ikke er helt som Souness mente det skulle være. Jeg sa det den gang, og jeg sier det fremdeles. For å få det beste ut av 16 svært forskjellige mennesker, må du behandle dem ulikt. Det forsto Sir Bobby, det forsto ikke Souness. Han kjørte på med en knallhard disiplin, siden styret mente det var dette som manglet under Robsons ledelse. Og det ble fullstendig kræsj med de yngste, opprørske guttene. Mens de etablerte, veteranene, som Alan Shearer satte stor pris på at det ble satt en standard som alle måtte etterleve. Derfor snakker Shearer alltid i positive ordelag om Souness, mens Bernard ikke gjør det. Og Olivier var jo Svigermors drøm i forhold til mange av sine medspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #291 på: 13. Mars 2011, 23:38 »
Souness var rett og slett manifisteringen av old school, og med unggutter på fantasilønninger blir det veldig krevende. Det blir vel faktisk rett og slett umulig i dagens fotball med en slik manager, om du ikke skal holde til i lavere divisjoner. Dessuten - tilpasningsevnen hans er jo fraværende, samt at han må ha et relativt enormt ego. Det skal skje på hans premisser og under hans metoder. Ja, også om du tar med de relativt lugubre tilknytningene til fotballagenter og lignende, så ser det ikke bra ut.
Han passer helt klart best på TV som ekspert, og det tror jeg han omsider har skjønt, selv om han faktisk meldte seg klar til å ta over oss da King Kev forlot oss for et par år siden. Fyren er god som få til å snakke for seg fremfor kamera, og han mangler ei karisma og stil heller. Må være slik han fikk alle jobbene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #292 på: 13. Mars 2011, 23:56 »
Souness var nesten den beste manageren me hadde i perioden mellom Keegan avgang i 97 og Keegans comeback. Det sier jo ein heil del om managerenes kvalitet i denne perioden..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #293 på: 14. Mars 2011, 00:14 »
Souness var en beinhard mann med sine egne metoder, og et veldig lite åpent sinn. Manglet ydymykhet i jobben og skapte ikke gode relasjoner med spillerene sine. Han hadde også et begredelig "korps" med seg rundt i klubbene han trente, og de var helt uduglige. Boersma, Saunders og den gjengen der... Dette er også et eget kapittel i biografien til Henning Berg som omhandler Souness. Berg likte han overhodet ikke :)

Det skal sies at Souness kom til klubben på et lit vanskelig tidspunkt, uten at det skal være noe som helst slags unnskyldning. Han hadde nok av penger som Sheperd lot han bruke!! Men fallhøyden etter Sir Bobby ville vært stor for hvem som helst og fylle, noen nøkkelspillere fra Bobby-æraen var litt på hell, sånn som Robert og Shearer. Uansett en ubrukelig manager, som på linje med Sam Allardyce virkelig er bunnen av hva vi har hatt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #294 på: 14. Mars 2011, 01:46 »
Jeg syns ikke Allardyce, til tross for at det ikke gikk knallbra, kan nevnes i samme åndedrett som verken Roeder, Souness, Kinnear. Ja, det var elendig fotball, men vi lå vel på en 11. plass i det han fikk fyken og langt fra noen åpenbar nedrykksfare. Fyren er ikke lett å like, all den tid han er veldig arrogant. Men for meg er det Allardyce bestandig over de andre nevnte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #295 på: 14. Mars 2011, 07:37 »
Det at Henning Berg ikke liker noen trenger vel ikke egentlig bety noe, fyren går jo stort sett rundt og er sur hele tiden. Ellers er jeg selvfølgelig enig i at Souness var en forferdelig manager, ikke bare i Newcastle, men også i alle de andre klubbene han befant seg i.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #296 på: 14. Mars 2011, 12:01 »
Souness var nesten den beste manageren me hadde i perioden mellom Keegan avgang i 97 og Keegans comeback. Det sier jo ein heil del om managerenes kvalitet i denne perioden..
Nesten den beste manageren mellom Keegans to perioder? Da antar jeg at du mener at kun SBR er bedre?

Vel, jeg er ganske så uenig.
Robson er helt suveren, ingen er i nærheten av han.
Deretter har vi Big Sam og Roeder bak der, som ikke var så veldig gode, men heller ikke grenseløst dårlige. Det finnes både bedre og dårlige managere enn akkurat de to.
Bak der igjen har vi Dalglish, etterfulgt av Souness og Gullit.

Hvis vi nå først skal rangere alle managerene vi har hatt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #297 på: 14. Mars 2011, 12:03 »
Det at Henning Berg ikke liker noen trenger vel ikke egentlig bety noe, fyren går jo stort sett rundt og er sur hele tiden. Ellers er jeg selvfølgelig enig i at Souness var en forferdelig manager, ikke bare i Newcastle, men også i alle de andre klubbene han befant seg i.

Det var forsåvidt ikke poenget heller, men jeg mener det er en god referanse da Berg har jobbet med Souness, mens vi sitter her og delvis synser..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #298 på: 14. Mars 2011, 12:04 »
Det at Berg ikke liker han er en ting, det er argumentene Berg bruker som bør tillegges mest vekt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #299 på: 14. Mars 2011, 12:11 »
Gullit er for meg uansett det aller verste - han har virkelig INGENTING annet enn et navn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida