20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 95129 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #270 på: 25. Des. 2009, 21:43 »
Noen som har et tips til en god HØYREVING til rundt 20-30 mill kr? :)
(Skal gjerne holde godt PL nivå)...

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #271 på: 25. Des. 2009, 22:21 »
Noen som har et tips til en god HØYREVING til rundt 20-30 mill kr? :)
(Skal gjerne holde godt PL nivå)...
trenger også høyreving, men kan være hakke dyrere! opp mot 6o går greit!!! HJØLP!

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #272 på: 25. Des. 2009, 22:38 »
Noen som har et tips til en god HØYREVING til rundt 20-30 mill kr? :)
(Skal gjerne holde godt PL nivå)...
trenger også høyreving, men kan være hakke dyrere! opp mot 6o går greit!!! HJØLP!
La nettopp inn et bud på Ákos Buzsáky fra QPR. Han kan spille over alt på midtbanen, så det er et bra kjøp. Han har gode ferdigheter også, startprisen er på 16mill kr, men de skal ha mer... kanskje rundt 23-25. Han er en av de beste midtbane spillerne i CCC. Jeg prøver å få han til mitt Wolverhampton. Trenger en midtstopper og høyreving. Tror jeg skal legge inn bud på Coloccini.

FAEN... lønna til Colo skremmer meg vekk  :(

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #273 på: 25. Des. 2009, 23:04 »
Skal du ha midstopper skal du uansett ha Nicholas Otamendi, den forsvarsspilleren med størst potensial på hele spillet. Han blir utrolig god. Komplett stopper.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #274 på: 25. Des. 2009, 23:17 »
Noen som har et tips til en god HØYREVING til rundt 20-30 mill kr? :)
(Skal gjerne holde godt PL nivå)...

Krivets på hviterussland kan kjøpes for 14 mill når spillet starter. Veldig bra spiller som kan spille overalt på midtbanen, men er vel kanskje best som høyreving.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #275 på: 26. Des. 2009, 00:08 »
Skal du ha midstopper skal du uansett ha Nicholas Otamendi, den forsvarsspilleren med størst potensial på hele spillet. Han blir utrolig god. Komplett stopper.
Nå har jeg kjøpt Pellerano fra Almería. Måtte ut med 70 mill :( , og han har en startspris på 26 mill. Han er en god stopper hvertfall :)

Får prøve meg på Otamendi neste sommer eller noe sånn, nå har jeg bare 21 mill igjen, og må derfor prioritere høyreving først :P .

En måned på å finne en ving som holder PL klasse til 21 mill :( ...

Sitat
Krivets på hviterussland kan kjøpes for 14 mill når spillet starter. Veldig bra spiller som kan spille overalt på midtbanen, men er vel kanskje best som høyreving.

Han finnes ikke, må vel inkludere Hviterussland, eller ta middels database. Jeg har liten database med 10 viktigste landene eller noe, på liten database :P

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #276 på: 26. Des. 2009, 02:02 »
Jakob Poulsen!!
Nesten bedre enn Jonas, og du får han for en 20mill :)
Et genialt kjøp!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #277 på: 26. Des. 2009, 02:38 »
Jakob Poulsen!!
Nesten bedre enn Jonas, og du får han for en 20mill :)
Et genialt kjøp!!
Klarer meg med Kightley denne sesongen, får mye penger til neste sommer, da vil jeg prøve på Arda Turan. Var i Tyrkia i høst, alle i Tyrkia snakker om han. Spiller på landslaget og Galatasaray. Han er god, og holder et bra PL nivå :)

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #278 på: 26. Des. 2009, 17:05 »
Sitat
Krivets på hviterussland kan kjøpes for 14 mill når spillet starter. Veldig bra spiller som kan spille overalt på midtbanen, men er vel kanskje best som høyreving.

Han finnes ikke, må vel inkludere Hviterussland, eller ta middels database. Jeg har liten database med 10 viktigste landene eller noe, på liten database :P

Har alltid stor og da er han med, men hvis du spiller med liten er han nok ikke med nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #279 på: 27. Des. 2009, 22:52 »
Æsj.

I hele første og andresesongen hadde jeg nesten ingen skader, med unntak av en 5 mnd lang skade på den lånte wilshere i 1. sesong.
Nå i 3. sesongen får jeg skader HELE tiden, og har sikkert fått dobbelt så mange røde kort som jeg fikk i hele 1. og 2. sesongen.

Ligger på en 2. plass i PL, 6 poeng bak Chelsea, ca i november mnd.

Kom meg videre fra gruppespillet i CL, eller å ha slått Real Madrid hele 3-0 hjemme. De andre i gruppen var Lyon og Anderlecht.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #280 på: 28. Des. 2009, 08:48 »
Jakob Poulsen!!
Nesten bedre enn Jonas, og du får han for en 20mill :)
Et genialt kjøp!!
Klarer meg med Kightley denne sesongen, får mye penger til neste sommer, da vil jeg prøve på Arda Turan. Var i Tyrkia i høst, alle i Tyrkia snakker om han. Spiller på landslaget og Galatasaray. Han er god, og holder et bra PL nivå :)

Kightley, mener han er ganske god på FM? og en ung gjøss.. Kan ikke skjønne att du ikke vil bruke han da :p

eller så klarte je bragden å vinne the Wankeship (+att scumsa i fra BORO klarte bragden å tape opprykksfinalen mot Reading :D :D :D), så nå vanker det heder å ære :) bare så synd att den investeringsgruppa som tok over ikke akkurat vasser i penger som dem kan gi meg.. dermed røyk Ryan Shawcross, pga att klubben ikke kunne finansiere overgangen.. Å nå da je har fått inn penger, vil dem ikke selge han like "billig". men men, fikk inn Gary Cahill og Joe HArt er på vei :) så da er det bare å bli kvitt Colo, Barton(har ikke brukt for urokråker!), Nolan(pga sin rævva sesong), Butt, Ameobi og kanskje Xisco. blir vel noen invisteringer på midtbane å spissplass, når je har blitt kvitt de overnevnte :) Gleder mæ til å komme hemmat å leke meg på overgangsmarkedet og så se på NEwcastle - Derby på nettet mens det går en eller annen fotballkamp på canal+ i bakgrunnen :) å happy days, synd att'n må jobbe :p
« Siste redigering: 28. Des. 2009, 08:50 av Ref.Collina »
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #281 på: 28. Des. 2009, 12:51 »
Kightley er grei nok, bra hurtighet, men jeg satser litt høyere. Får en grei sum også, eller så kan han være backup løsning i og med at jeg ALDRI er heldig med skader.

Dette er min 11'er i Wolves (4-3-3)

                                             Wayne Hennessey

Mario Melchiot --- Hernán Pellerano --- Jorge Andrade --- Knut Olav Rindarøy

Michael Kightley -----------------  Nenad Milijas -----------------  Andrew Surman

             Stefan Maierhofer------ Kevin Doyle ------ Sylvian Ebanks-Blake


Det er den faste 11'ern.
Har også
Carl Ikeme
Marco Verratti
Greg Halford
Magnar Ødegaard
Karl Henry
Chris Iwelumo
Ronald Zubar
Segundo Castillo
Kevin Foley

Sleit litt med å finne formasjonen, sesongen hittil har jeg
Blackburn 2-1
Chelsea 1-4
Tottenham 2-0
Everton 1-5  >:(
Man Utd 1-2 (ufortjent! jeg styrte hele kampen, de fikk straffe etter 85 min)
West-Ham 0-1 (også ufortjent...)

Spissene mine setter altfor få av sjansene sine. United kampen kunne jeg fort vunnet 4-2. Sylvian Ebanks-Blake er kanskje den største målgarantisten til vanlig, men han har ikke scoret ett mål denne sesongen, kun i treningskamp.

Kevin Doyle (6 kamper/ 4 mål)
Stefan Maierhofer (4 kamper / 2 mål)
Andrew Surman (6 kamper / 1 mål)

Det er målene så langt i PL...
Jeg har spilt en del med 4-4-2, men det gikk ikke veldig bra, så har jeg fått det litt til med 4-3-3. Jeg satser ikke på en høy plassering denne sesongen, satser heller på å etablere meg litt, og bli kjent med laget 1 sesong. Så håper jeg ting går bedre neste sesong.
« Siste redigering: 28. Des. 2009, 12:53 av ErikLi »

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #282 på: 28. Des. 2009, 14:42 »

Tja, ser ut som en helt grei 11 til å unngå nedrykk kanskje..

Men setter ett spørsmålstegn til den nye forsvarslinja di?(Kan ikke se noen kjente dagens wolves spillere der??) grunnen til det er jo att det ikke er så populært å bytte ut altfor mange spillere i første ellver'n med det samme, ihvertfall ikke hele forsvaret ditt.. noe som betyr att dem trenger litt mere tid enn du kanskje har til att dem blir kjent med hverandre.

Liker faktisk taktikken din, sjøl til å væra 1.sesongen, så er det en meget fin å offensiv taktikk :) blir vel litt sårbar deffensiv mot de storelagene å på bortebane men(noe som dessverre je ser på resultatene dine:()

apropos høyre ving, bør du sjekke ut henri saivet på Bordeaux! han får du på lån, og ettersom du er ett PL lag vil han nok prøve seg hos deg.. ville ikke til meg(NUFC) da je var the wankership.. skal prøve å låne han igjen :) Hvis du er ute etter en veldig god spiss/mest offensiv midtbane spiller, bør du låne Marquinhos på brasilianske inter ett eller annet.. :)

gleder meg til å bli ferdig på jobben, for å komme sæ hemat til FM og NEWCASTLE UNITED - Derby :)
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #283 på: 28. Des. 2009, 15:10 »

Tja, ser ut som en helt grei 11 til å unngå nedrykk kanskje..

Men setter ett spørsmålstegn til den nye forsvarslinja di?(Kan ikke se noen kjente dagens wolves spillere der??) grunnen til det er jo att det ikke er så populært å bytte ut altfor mange spillere i første ellver'n med det samme, ihvertfall ikke hele forsvaret ditt.. noe som betyr att dem trenger litt mere tid enn du kanskje har til att dem blir kjent med hverandre.

Liker faktisk taktikken din, sjøl til å væra 1.sesongen, så er det en meget fin å offensiv taktikk :) blir vel litt sårbar deffensiv mot de storelagene å på bortebane men(noe som dessverre je ser på resultatene dine:()

apropos høyre ving, bør du sjekke ut henri saivet på Bordeaux! han får du på lån, og ettersom du er ett PL lag vil han nok prøve seg hos deg.. ville ikke til meg(NUFC) da je var the wankership.. skal prøve å låne han igjen :) Hvis du er ute etter en veldig god spiss/mest offensiv midtbane spiller, bør du låne Marquinhos på brasilianske inter ett eller annet.. :)

gleder meg til å bli ferdig på jobben, for å komme sæ hemat til FM og NEWCASTLE UNITED - Derby :)
Du er ikke den eneste som gleder deg til den kampen :P

Jeg får ofte tips om motstanderlagene, hvordan de er i forhold til meg. Spilte nå mot Stoke, som har en dødelig Tuncay Sanli (hvertfall på min save). Da endte jeg opp med 5-4-1, for å sikre at ikke Tuncay kom igjennom. Vant 1-0 i tidenes kjedligste fotballkamp, etter scoring av Doyle (selvfølgelig).

Spiss er noe jeg ikke sliter med hvertfall :P ...det er et luksusproblem, har Maierhofer som har gode avsluttninger. Doyle som er god på alle områder, og den viktigste i laget. Så har jeg Ebanks-Blake med 17 i hurtighet, men som har skuffet meg veldig, var Wolves på 09 også, og da bøtta han med mål. Jeg har også Chris Iwelumo som er backup i tillfelle skade, men som jeg aldri har fått bruk for i noen av mine 7-8 kamper hittil.

Jeg tenker også som deg, at jeg trenger store deler av sesongen til å tilpasse laget, og gjøre dem kjent med hverandre, og slå sterkere tilbake neste sesong. Jeg er hvertfall sikker på at jeg ikke rykker ned, men må regne med en plassering rundt 13-15 plass eller noe sånn, media spådde jeg på 18 plass (nedrykk), så det skal jeg hvertfall motbevise. Forsvaret jeg hadde i starten var rett og slett ikke bra nok. Fikk solgt dem til gode priser.

Solgte faktisk alt crapet for 145 millioner kr. Jeg handla inn forsterkninger til 125 mill kr. Har fått mye skryt av fansen for klokhet på overgangsmarkedet :)

Takk for tips forresten! :)

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #284 på: 28. Des. 2009, 15:26 »
 
hehe, bare je får sett den på nettet da :)

je måtte sjekke Wolves sitt lag på goal.com, bare for å få en oversikt over de dårlige forsvarsspillerne :p må vel nesten sjekke de ut på fm etterpå å, for å få en kritikkverdig vurdering.. hehe.. men kan jo begynne med Mark Little.. solgte du han? Han vet je er god, for han pleier je å låne om je sliter på høyre back :) iallefall veldig rask.. trudde det var en spiller du kunne satse på.. å hva med Berra? Mancienne? spennende å høre hva du har gjort med de spillerne der..

viktig å være gjerrig på bortebane, ødelegge spillet å kontre inn eller putte vinnermålet på dødball :) skjønt, gjelder egentlig mot de "storelagene".. lag som er like jevne eller antatt dårligere, bør få seg en leksjon i offensiv god fotball ;-) 5 i forsvar har je ikke spilt med før.. pleier som regel å spille deffensiv 4-1-4-1(4-5-1), med drøying av tid, kontring fotball, når je veit att je er underlegen :) funker 7 av 10 ganger.. hehe, noe som gir en god odds.

artig å få inn så mye penger, samt handle inn forsterkninger!? billigere enn de du solgte :)

bare hyggelig, det er jo derfor denne tråden ble startet, vil je tro:D er en liten ringrev innen fm.. skjønt, sliter med suksess på dette nye spillet.. lurer på om det er for mye avansert taktikk på plass nå, for en slik løp dem i senk-putt ballen kontant i mål taktikk mannen je er :D hehe

"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)