20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??  (Lest 4828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geirna

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« på: 22. Feb. 2015, 10:18 »
Tenkte å ta min første tur til Newcastle denne våren, men er veldig usikker på hvor jeg bør fly fra, hvor i England jeg bør fly til og hvilket selskap jeg da bør velge?? Noen gode råd?? :-[

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #1 på: 22. Feb. 2015, 11:30 »
Burde kanskje starte med å fortelle hvor i landet du reiser fra :)

geirna

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #2 på: 22. Feb. 2015, 11:54 »
Er bosatt i skien,så må bli fra en av flyplassene på østlandet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #3 på: 22. Feb. 2015, 12:52 »
Fly til Edinburgh og tog til Newcastle er veldig greit. Siste tog går som regel 21:00 fra Sentralstasjonen. 19:00 i helgene. Kjøp tur/retur billett så kan du bruke den samme på vei tilbake. Ca 20-25 min med taxi fra flyplassen til togstasjonen, pleier å bli 15-20 pund.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #4 på: 22. Feb. 2015, 20:12 »
Edinburgh er en fin tur, bare pass på togtidene!! Bestill togbilletter noen uker i forveien, er billigst.

Et bra alternativ er KLM fra Gardermoen - Schipol - Newcastle. Bare vær obs på at flybytte tar litt tid i Schipol, langt å traske samt du må gjennom pass/sikkerhetskontroll.

Er vel også mulig å fly SAS til Newcastle med flybytte i Køben eller Stavanger, samt BA med flybytte i London. Ikke prøvd disse.

Manchester er også en mulighet. Tog til Newcastle tar vel drøye 2 timer mener jeg å huske.

 
« Siste redigering: 22. Feb. 2015, 20:17 av Tremblem »

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #5 på: 29. April 2016, 10:59 »
BMI kjører i gang SVG-NCL seks dager i uka fra sommeren. God nyhet. Tipper jeg vil bruke den en gang neste sesong. Så får tiden vise om det blir mot Leeds eller Liverpool...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #6 på: 26. Feb. 2019, 09:28 »
BMI gikk konk her for et par uker siden, men Loganair tar opp hansken og fortsetter ruten fra Stavanger. Liker spesielt at de flyr kl 16 fra Stavanger fredag. Slipper å ta en hel fridag.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Tips for lettest/raskest reisemåte til Newcastle??
« Svar #7 på: 10. Mars 2019, 13:24 »
Fly til Edinburgh og tog til Newcastle er veldig greit. Siste tog går som regel 21:00 fra Sentralstasjonen. 19:00 i helgene. Kjøp tur/retur billett så kan du bruke den samme på vei tilbake. Ca 20-25 min med taxi fra flyplassen til togstasjonen, pleier å bli 15-20 pund.

Beste måten uten tvil, fra østlandet. Gjorde dette i mai, og det var null stress. Tog til Nwcastl går hvert 20 min 8)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...