20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem er best?  (Lest 6037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

  • Gjest
Hvem er best?
« på: 27. Des. 2007, 22:18 »

Hvem av disse manager spilla er best.FM2008 eller Championship Manager 08 ? Etter hva jeg har forstått så er CM mye bedre men stemmer detta?

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #1 på: 28. Des. 2007, 00:03 »
Jeg har ikke spilt CM08, men de siste versjonene har hvertfall vært crap. Regner også med Cm 08 er noe særlig bra. FM 08 er brukbart, men ikke en av de beste versjonene av spillet. Hvis du skal kjøpe et av spillene anbefaler jeg deg FM

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #2 på: 31. Des. 2007, 08:52 »
Har aldri tenkt på CM08 som en mulighet en gang. Har ikke de helt crappy databaser da, noe som er det viktigste av alt!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #3 på: 31. Des. 2007, 10:39 »

Hvem av disse manager spilla er best.FM2008 eller Championship Manager 08 ? Etter hva jeg har forstått så er CM mye bedre men stemmer detta?

Vanskelig og sei. FM hsr jo eit forsprang i database og utvikling siden CM måtte begynna på nytt.
FM er nok sikkert bedre. Men CM er det lettere og få gode spillere får fxs Richards 1 sesongen

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

toon4life

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #4 på: 02. Jan. 2008, 00:06 »
Har aldri likt CM, liker Fifa manager mye bedre, men FM er selvfølgelig best!
« Siste redigering: 02. Jan. 2008, 00:07 av toon4life »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #5 på: 02. Jan. 2008, 18:49 »
Aldri likt CM? Da gjør jeg regning med at du mener det nye CM, ikke det gamle CM. Uten CM hadde det ikke vært noe FM, og det hadde vel heller neppe vært noe FIFA Manager.

Ingenting slår CM 01/02, og jeg har mange gode minner fra CM2. Those were the days. Men de fleste her er vel sikkert ikke født før CM2 kom ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #6 på: 04. Jan. 2008, 21:43 »
Har spilt cm siden 95-96. Ingenting slår jo den norske versionen fra 98 hvor jeg tok Førde til CL-seier ;D 01/02 er jo selvfølgelig det kuleste spillet noensinne med med de nyeste patchene er fm08 på en grei 2.plass!
"The first 90 minutes are the most important"

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #7 på: 28. Feb. 2008, 10:20 »
Har også spilt CM siden 95-96. Jeg begynte lamme broren min som 7-8 åring, og i årene som fulgte ballet det på seg. Har spilt alle spillene fra til den dag i dag, og jeg kommer aldri til å forlate det gamle cm/fm skipet til fordel for noen andre. Dermed basta! :)
ignert Morten.

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #8 på: 28. Feb. 2008, 12:31 »
Er stolt over å ha alle versjonene av CM helt til 03/04 sesongen, og de siste CM spillene har ikke vært verdt å kjøpe ettersom FM er så mye bedre.
Allikevel har CM spillene stagnert noe voldsomt i utviklingen de siste årene, og etter leverandørene gikk hver til sitt har FM vært enestående best!

Ingenting slår CM 01/02, og jeg har mange gode minner fra CM2.
Helt enig! Legandarisk versjon :)
Walking in a Keegan wonderland!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #9 på: 28. Feb. 2008, 16:55 »
Eg spiller cm03/04 og 01/02 orker ikkje dessa nye fm spilla
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #10 på: 28. Feb. 2008, 17:22 »
Samme her. Det går så treigt på desse nye greiene, og så manglar den gode følelsen fra cm3.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #11 på: 29. Feb. 2008, 00:44 »
Etter at Sports Interactive og det andre selskapet gikk hver for seg, så tok SI over ALT utenom rettighetene til navnet.
Det har hjulpet de med å få et meget bra forsprang. Selv om folk klager over bugs osv nå, var det verre før. Man kan jo selvfølgelig henvise til CM 01/02, men det føler jeg blir så urettferdig som det får blitt.
Jeg digger FM-serien, har alle spillene, men CM 01/02 satte spor i en fotballelskers sjel.
Nå liker jeg FM bedre og bedre, og tyr alltid til en god del spilltimer i uka.

Etter patchen har det gått strålende for min del, da jeg kjemper med scouserne om en 4. plass. Kan i praksis ikke gjøre det dårligere enn 5. plass. Noe som er en stor fremgang for meg, da jeg som regel fikk sparken rundt juletider før. Var stor i kjeften før sesongen, for mer transfermidler. Endte bare opp med at jeg gravde min egen grav :P

BallaJazz:
FM is way ahead of CM ;)
Ingen tvil i mine øyne :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #12 på: 29. Feb. 2008, 17:09 »
Ingen er vel i tvil om at DAGENS FM er langt bedre enn dagens CM. Men det bør heller ikke være uenighet om at gamle CM er mye bedre enn nye FM.
Eidos og SI var klart bedre sammen enn noen av dem er hver for seg.

INGENTING slår CM 01/02



(og det sier jeg selv om jeg aldri har prøvd noen av FM-spillene)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Hvem er best?
« Svar #13 på: 18. April 2008, 06:14 »
Ok takker for tipsa!.Da skal jeg gå i butikken å kjøpe FM 2008 ;D

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Hvem er best?
« Svar #14 på: 22. April 2008, 12:07 »
Speler Cm 01/02 med februar 2008 oppdatering. Ingen ting som slår det, INGENTING. I tillegg til at det er artig går det mykje fortare og spele en Fm spela. Har spelt 7 sesonger nå på rundt 2 veker.