20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Øltråden  (Lest 62007 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #45 på: 03. April 2007, 23:15 »
Bud har jo ingen personlighet. Ingenting som særpreger den utenom at den smaker vann!

Har drikket litt Miller i det siste. Svindyrt men helt okay pils!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #46 på: 03. April 2007, 23:58 »
Fin tråd:
Det er umulig for en ølhund å velge bare ett øl som favoritt. Det avhenger av så mangt, som feks om man skal på fylla eller om man skal nyte en kald en til maten ++

Da jeg bodde i Liverpool for 5 år siden, gikk det himla mye i Fosters (Australsk) og Stella (Belgisk) når jeg skulle feste, mens jeg kula ned med Kilkenny, Murphys og Guinnes for kosepilsing. Prøvde også det jævla skvipet som Leeds reklamerte for på den tida: Strongbow. Det smakte shait. (mellomting mellom øl og cider, og funker sikkert best for folk so ikke liker øl)

Digger også heineken og tuborg (super på en akkurat nå). Hovedregelen(min) er at skal man drikke mye, må ølet være lyst, og helst søtt - mens kosepils skal være mørk og tung.

Av Norsk øl, mener jeg Frydenlunds Bayer er ypperlig, sammen med Grans premium og Lysholmer spesialøl på flaske

Men: Smaken er som baken.

« Siste redigering: 04. April 2007, 00:00 av bjørni »

djmattis

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #47 på: 04. April 2007, 00:39 »
Smakt mye bak eller?
haha

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #48 på: 04. April 2007, 12:47 »
Digger også heineken og tuborg (super på en akkurat nå). Hovedregelen(min) er at skal man drikke mye, må ølet være lyst, og helst søtt - mens kosepils skal være mørk og tung.

Enig. Lyst øl i store mengder, mens mørkere øl er godt i mindre mengder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #49 på: 07. April 2007, 17:36 »
Har dere prøvd å ha en flaske Corona i en hand, og isbjørn i den andre, hvis du bare kjener på smaken, så vil dere finne ut av det er akkurat det samme, bare at corona koster det dobbelte!

ikveld blir det 6 newcastle brown ale rett ifra frysern;)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Øltråden
« Svar #50 på: 07. April 2007, 18:37 »
ikveld blir det 6 newcastle brown ale rett ifra frysern;)

Da vet du at du frister mange?! Selv har jeg tre sixpack med Hansa fatøl. Jada, bergensere...
Toon, Toon,
Black and white army

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #51 på: 07. April 2007, 20:23 »
Jeg har noen øl og ei flaske med docshot. Hurra for Newcastle og hurra for påske...

plebbster

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #52 på: 08. April 2007, 16:12 »
Kom hjem fra påsketur i går natt. Var på et hotell der alt var inkludert (gratis øl blant annet).

Fikk i meg det meste, men favoritten er nå Tuborg Lemon. Helt vilt øl egentlig.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #53 på: 08. April 2007, 16:26 »
Er for ung og fattig til å gidde å kjøpe noe særlig øl uten at målet kun er å bli full. Blir derfor mest Tuborg det går i. Billig og  lyst/lettdrikkelig.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #54 på: 08. April 2007, 17:24 »
Har dere prøvd å ha en flaske Corona i en hand, og isbjørn i den andre, hvis du bare kjener på smaken, så vil dere finne ut av det er akkurat det samme, bare at corona koster det dobbelte!

ikveld blir det 6 newcastle brown ale rett ifra frysern;)

Har ikke smakt Corona så edru at jeg husker smaken, men om det smaker det samme som isbjørn er det et møkkaøl.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #55 på: 08. April 2007, 17:29 »
Corona er vel kanskje noe av det beste man finner, men alt for dyrt!

djmattis

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #56 på: 08. April 2007, 20:58 »
Fikk med meg 4 Norrlands Guld 7,2% DYNAMIT fra sverige i dag!!
Og litt HPnotiq Likør, bra sommer sipper

Føler at jeg har litt for mye drikke hjemme nå, haugevis av vodka og pils.
Men forsvinner vel i løpet av sommern tenker jeg

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #57 på: 14. April 2007, 18:13 »
Bittert å bare ha råd til Tuborg for tida etter å ha drukket Heineken og Hansa i noen uker... Må få meg en jobb etter russetida...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #58 på: 14. April 2007, 18:28 »
En eske San Miguel klar til å konsumeres! Herlig :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #59 på: 15. April 2007, 06:10 »
Jeg skjønner ikke hvordan enkelte av dere kan drikke Guinness og Kilkenny, sånn svart gjørme... Det smaker jo kald karsk !
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."