20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 97011 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #540 på: 04. Des. 2014, 07:32 »
Bare fordi en keeper er andrekeeper, betyr ikke at han må holde League Two nivå og at vi må godta at han gjør halvtabber i minst annenhver kamp. Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott. At Daniel også mener dette senker ikke nivået på forumet. Så ofte som Krul er skadet er det jo kjipt at vi mister poeng og slipper inn halvgode skudd fordi vi har en under gjennomsnittet andrekeeper.

Det var ikkje meiningane han har eg sikta til. Det var meir dette:

Stor kamp av Blob i går. Regner med at fansen er happy :)

Min meining vertfall. For all del, sikkert eit stikk til meg. Og eg lyte leggja til at eg sliter med å ta innlegg, der det står at Elliot er ein League 2 eller Sunday league keeper, seriøst.

Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott.

Dette synes jeg er en høyst tvilsom påstand. Eksempel?

Artur Boruc (Soton), Jaaskelainen (West Ham), Tremmel (Swansea), Mannone (Mackems), Myhill (WBA), Jakupovic (Hull) (få kamper, men spilte veldig bra mot Pool og Arsenal) er alle andrekeepere som har bevist enten denne eller de to foregående sesongene i PL at de er til å stole på i en større grad enn Rob Elliott. Kan også nevnes at Hamer (Leicester) hadde en meget god kamp mot Stoke, men dette er den eneste kampen han har i PL så han kan jeg si lite om.

Kan omformulere meg. Det er flere keepere i PL blant middelhavsfarerne som har evner til å komme inn og gjøre en god jobb uten å til stadighet slippe inn billige mål og bare redde de som alle forventer du skal redde.

Elliot var jo god mot City i Ligacupen og når sto han sist i PL. Ser han sto i vår, men då hadde me kollapsa sidan nyttår. Kan henda det er noko eg ikkje har fått med meg, men gjer han tabbar i annankvar kamp?
Nesten alle dei keeperane der har no gjort sin del av tabbar. Sjå berre på Mannone denne sesongen. Tremmel mot Liverpool?

Husker for eksempel en 2-2 kamp mot Everton hvor Elliot slapp inn to billige mål. Tror Ba kom inn og scoret 2 i andreomgang i den kampen.

2012/2013 sesongen. Harper sto i mål.

Elliot er ikkje veldig god, for å ha sagt det og.
« Siste redigering: 04. Des. 2014, 07:59 av lgrinde »

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #541 på: 04. Des. 2014, 08:22 »
Ikke glem at Tim Krul og Fraser Foster fikk muligheten til å vise seg verdige som førstekeeper for klubben fordi vi var i ferd med å ha et realt generasjonsskifte i den posisjonen. Hadde vi hatt god dekning når Given skulle gi seg, er det ikke sikkert at Krul hadde blitt den keeperen han er i dag. Synes det er spennende at vi har tre(!?) lovende engelske keepere som kommer etter nå. Ikke utenkelig at en av disse danker ut Elliot.


Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #542 på: 04. Des. 2014, 15:27 »
Mener det var Harper som stod den kampen du snakker om? Om man skal sammenligne rating mener jeg absolutt at det er feil å sammenligne med Mannone, som har vært et førstevalg hele veien. Har ikke vært på banen etter han ble vraket til fordel for Pantilimon.

Var visst Harper det ja, når jeg tenker etter. Kan godt sette opp ratinga mot andre andrekeepere også, og Elliot ville garantert kommet dårlig ut, men det gidder jeg ikke. Jeg satt han opp mot Mannone fordi du snakket om at Mannone har spilt så dårlig at han har blitt vraket, og ville derfor vise til at Elliott har enda dårligere rating totalt enn det Mannone har hatt denne sesongen. Jeg føler meg hvertfall ikke trygg på Elliot. Vi får bare vente og se hvordan han gjør det de neste kampene, og heller vurdere han utifra det.
« Siste redigering: 04. Des. 2014, 15:36 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #543 på: 04. Des. 2014, 15:28 »
Ikke glem at Tim Krul og Fraser Foster fikk muligheten til å vise seg verdige som førstekeeper for klubben fordi vi var i ferd med å ha et realt generasjonsskifte i den posisjonen. Hadde vi hatt god dekning når Given skulle gi seg, er det ikke sikkert at Krul hadde blitt den keeperen han er i dag. Synes det er spennende at vi har tre(!?) lovende engelske keepere som kommer etter nå. Ikke utenkelig at en av disse danker ut Elliot.

Nettopp. Og derfor vil jeg heller ha en ung og lovende keeper i mål når Krul er ute enn Rob Elliot.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #544 på: 04. Des. 2014, 15:29 »
Han holder et forholdsvis labert nivå. Har dog hatt noen veldig gode matcher innblandet med kamper der han er svært ustabil. Spesielt feltarbeidet er jeg lite trygg på ham. Er langt fra like trygg på ham som jeg var med Steve Harper som solid andrekeeper over mange år. Hadde jeg kunnet hente inn Darlow på dagen hadde jeg benyttet meg av muligheten nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #545 på: 04. Des. 2014, 17:06 »
Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott.

Dette synes jeg er en høyst tvilsom påstand. Eksempel?

Artur Boruc (Soton), Jaaskelainen (West Ham), Tremmel (Swansea), Mannone (Mackems), Myhill (WBA), Jakupovic (Hull) (få kamper, men spilte veldig bra mot Pool og Arsenal) er alle andrekeepere som har bevist enten denne eller de to foregående sesongene i PL at de er til å stole på i en større grad enn Rob Elliott. Kan også nevnes at Hamer (Leicester) hadde en meget god kamp mot Stoke, men dette er den eneste kampen han har i PL så han kan jeg si lite om.

Kan omformulere meg. Det er flere keepere i PL blant middelhavsfarerne som har evner til å komme inn og gjøre en god jobb uten å til stadighet slippe inn billige mål og bare redde de som alle forventer du skal redde.

Elliott har ikke det nivået jeg ønsker en keeper bør ha. Ikke har han en alder å skylde på heller. Men det er mange andre klubber som også sliter på denne plassen. Jaaskelainen var tidvis grusom frem til han mistet plassen forrige sesong. Gammel er han også nå. Faktisk mener jeg at ingen av de keeperne du nevner er gode nok. Kanskje de er marginalt bedre enn Elliott, men ikke markant. Alle de du nevner der har en høy tabbekvote. Mannone var jo forferdelig sist sesong f.eks. og han sto regelmessig i tillegg.
Tremmel er vel den mest stabile av de du nevner.

Uansett så er ikke Elliott heller noe å skryte av. Gjør sjeldent de store tabbene, men er litt som Harper, burde tatt flere av målene som kommer imot. Sitter liksom med følelsen av at bedre keepere tar noen av de målene som vi får/har fått imot og at de kanskje også kunne unngått å havne i de situasjonene ved å være mer offensiv.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #546 på: 04. Des. 2014, 17:29 »
Elliot er keeperteknisk meir enn god nok. Han har bra forståing for spelet og har eksempelvis framvist langt betre fotarbeid enn Krul. Utkasta hans er også svært presise. Grunnen til at han er betydeleg svakare målvakt enn Krul er vel hovudsakleg at han har langt dårlegare naturlege ferdigheiter; altså at han har langt mindre rekkevidde og mykje svakare reaksjonsevner. Difor slepp han inn ballar som han burde nådd ned til.

Hadde håpa at styrkene til Elliot skulle vise betre att på svakheitene til Krul; at ein skulle sjå noko form for utvikling hos Krul grunna sparringa med Elliot. Men eg synest framleis Krul er svært middelmådig i fotarbeidet, og på det feltet eksempelvis eit verdenshav under ein mann som van der Sar på sitt beste.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #547 på: 11. Okt. 2015, 13:02 »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #548 på: 11. Okt. 2015, 13:14 »
Eller Karl Darlow. Begge 2 er langt unna den kvaliteten man trenger for spill i PL.

Kanskje nytt comeback for Pavel Srnicek?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #549 på: 11. Okt. 2015, 14:47 »
Darlow er skada.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #550 på: 11. Okt. 2015, 15:48 »
Da har vi vel mulighet til å hente inn 1 målvakt utenom overgangsvinduet igjennom lån? Victor Valdes er jo fullstendig utelukka i Manure.......
Noen keepere på free transfers?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #551 på: 11. Okt. 2015, 16:13 »
David Ospina er vel heller ikke helt fornøyd i Arsenal.

Uansett mulighet for nødlån eller ikke, kjører vi nok på med Elliot og Woodman om han ikke er lånt ut?
No fate but what you make

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #552 på: 11. Okt. 2015, 16:40 »
Fikk jo ikke tillatelse til å hente noen i fjor, så hvorfor skulle vi få det nå? Vi har fortsatt en seniorkeeper skadefri.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #553 på: 11. Okt. 2015, 19:41 »

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #554 på: 11. Okt. 2015, 21:33 »
Røk det fremre korsbåndet i kneet. Ute resten av sesongen.