20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 58716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #285 på: 26. Juli 2011, 23:42 »
Er egentlig veldig enig med Benson at det blir feil, og når en som var med på Utøya tragedien reagerer på det, bør vi respektere det som blir sagt og være litt mer nøye over hvilke symboler vi bruker. Er ikke snakk om å ta over flagget, men om vi kan bruke et annet symbol som passer bedre.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #286 på: 27. Juli 2011, 00:17 »
Jeg mener ikke å være respektløs, men folk er så forskjellige at jeg legger ikke så mye i om 1 person syns det blir feil. Dette har med følelser og ikke med fasitsvar å gjøre. Da syns jeg det er 100 ganger verre at folk syr fast et flagg i RÆVA på russedressen :p

Det er sånn det er; noen mener flaggbruk står for en usunn nasjonalisme som skiller mellom de "ekte" Norske og de andre, mens atter andre mener flagget er et samlingsikon som skal fronte verdiene våre. SOm alle kan se av reaksjonene her i landet etter Fredagen, så er ikke disse verdiene nasjonalistiske på en negativ måte, men på en "we shall overcome" måte. Sammen er vi sterke, og hva er felles for alle i Norge? Jo - flagget...

Forslag som et multikulturelt flagg er i beste fall bare for å tirre drapsmannen. Jeg skjønner heller ikke hva slags symbolikk og felles verdier det skulle bety? "Vi er alle barn av moder jord" eller noe?

Jaja - nok om det. Jeg har sagt mitt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #287 på: 05. Aug. 2011, 18:32 »
Her om dagen var det begravelse for Andreas fra Stange og. Ble så JÆVLIG slått i bakken på mandag. Skulle sjekke TV-programmet på db.no, og scrolla kjapt nedover siden. Plutselig synes jeg at jeg så Andreas, men tenkte at det sikkert ikke var noen jeg kjenner. Og jammen viser det seg at det var Andreas. Ble slått i bakken! Herrefred for en utrolig ekkel følelse jeg fikk inni meg da.
Har jobba på en ungdomsklubb, og ble veldig godt kjent med han der. Snakka også en del med han når jeg jobbet på SFO, siden han pleide å tusle forbi skolen. Han var også den personen jeg ble først kjent med på ungdomsklubben. Knuste meg 7-0 to ganger på rad i bordtennis, før han lærte meg en del om hvordan man skal slå ballen på forskjellige skruer. Da ble plutselig jeg god og. Men ja, fikk sjokk! Jævlig trist. Herlig fyr. Alltid blid, godt humør og ekstremt hyggelig og høffelig.

Trist. :-\
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 18:46 av boris. »
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #288 på: 05. Aug. 2011, 18:35 »
Leit å høre, Boris!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #289 på: 06. Aug. 2011, 10:50 »
Utrolig trist å høre. Kondolerer. Det er dessverre alt for mange slike historier etter denne tragedien.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
If it has tits or wheels, count on problems!

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #291 på: 11. Aug. 2011, 01:36 »
http://www.putlocker.com/file/F4AEB2A84037C9CD#

Dokumentar om "The killers mind" fra 22 juli, spennende dokumentar som anbefales!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #292 på: 10. Okt. 2011, 23:53 »


Typisk USA.. Usmakelig!
« Siste redigering: 11. Okt. 2011, 00:02 av thomashaer »

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #293 på: 10. Okt. 2011, 23:57 »


Typisk USA.. Usmakelig!

Noe sier meg at du postet feil youtube-link...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #294 på: 11. Okt. 2011, 00:03 »
Auda, stemmer det... GROV feil. Redigert nå.
« Siste redigering: 11. Okt. 2011, 00:13 av thomashaer »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #295 på: 11. Okt. 2011, 00:06 »
En amerikansk regissør skal visst lage en totalt amatørmessig og blodig film om Utøya.. Var traileren jeg posta litt lenger opp.
« Siste redigering: 11. Okt. 2011, 00:20 av thomashaer »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #296 på: 11. Okt. 2011, 00:15 »
Blir litt tomt å skylde på Amerika pga. noe en skal gjøre. Er ikke et helt lands skyld at en kis vil lage film om det. Det er en fyr fra amerika som skal lage filmen, ikke hele landet.

Og det kom ærlig talt ikke som er sjokk at noen lager film om det. Hadde vært mystisk om ingen var i gang med det allerede. Akkurat som forventet. Dog, traileren ser ut som en k-film. Haha!
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #297 på: 11. Okt. 2011, 00:19 »
Joda, helt klart ressigøren som fortjener pepper her. Tjene penger på noe sånt..

Ser jo ut som et skoleprosjekt.. "Breivik" kommer jo roende inn i en feilvendt robåt.. :P

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #298 på: 11. Okt. 2011, 00:25 »
Nja, å tjene penger på tragedier av alle mulige slag er helt normalt, og har vært det i ufattelig mange år.

Haha, ja! Virkelig helt jævlig ræva. Typisk ungdomsskoleprosjekt.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #299 på: 29. Nov. 2011, 12:57 »
Slipper Breivik fengselsstraff? Hva skjer?