20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 93961 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #390 på: 15. Aug. 2019, 06:35 »
Diskuterer gjerne Rafa, «ta dere sammen» var ment på de utallige usaklige kommentarene🤷‍♂️😂

Hvis så mange mener argumentene er feil, er det supert med tilsvar på punktene👌

Må lov vera ueing om ting og diskutera det utan å få slike kommentara slengt i trynet. 
Alle argumenta dine er berre synsing frå di si sida.

1. Berre fø da at spelestilen ikkje er lik Klopp og Guardiola so er den ikkje utdatert. Ein kan sei ein ikkje likar Rafa sin taktikk, men samtidig er det ein myte at den spelestilen kunn er kjedeleg! Eg er ikkje noko spelestil ekspert, sikkert andre her som kan støtta meg på den med "fancy" spelestil-snakk.
Hugsar mange kampar som var underhaldande under Benitez. Dessutan får eg eit inntrykk av at han følger med på utviklinga og heile tida ser etter nye måtar å verte betre på.
Med den rette eigaren er eg overbevist om at Rafa hadde kunne vunne ein pokal her. Og då gir eg litt F i spelestilen som hadde ført oss til den pokalen.

2. Viss du ser på dei 12 åra under MA so kan du vel kanskje forstå at det var ganske stort at Benitez ville bli manager i Newcastle. Å gå frå Real Madrid til Newcastle er ganske mange steg ned, men tvilar på at det var fordi han ikkje kunne få noko betre. Han såg NUFC som eit prosjekt med stort potensial. Problemet er at han trudde han kunne endre MA sin måte å styre NUFC på.
Han er og ein ekstremt dyktig fotballfagleg person som er godt likt. Han var og delaktig utanfor fotballklubben.

Vil no sei utviklinga av dei spelarane han hadde har vore veldig god. Lascelles!?!? Diame og Shelvey eine sesongen!??!  Hayden og Longstaff førre sesong?!?! Kjøp av Dubravka og Almiron?!?! Perez!?!
Og so har han og mykje rare kjøp, men du må hugsa på at det ikkje nødvendigvis er førstevalg han har enda opp med. Han har fleire gonger vist frustrasjon øve at me går glipp av spelarane på toppen av lista. Du er vel einig om at Joselu ikkje var først på blokka til Rafa...
Rondon-Perez-Almiron såg no veldig lovande ut. Tenk om me hadde hatt dei samen no, etter ei heil sesongoppkøyring ilag.

3. Eg trur at hadde me vorte kjøpt opp i sommar so hadde Rafa vore høgaktuell kandidat! So måtte han sjølvsagt vist forbetring for kvar sesong og innfridd dei måla ny eigar har satt.

4. Han seier sjølv at han har hatt mange tilbod i løpet av dei 3 åra han har vore her. Det er ganske mange klubbar mellom Nufc og Real Madrid...
« Siste redigering: 15. Aug. 2019, 10:48 av lgrinde »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #391 på: 15. Aug. 2019, 10:33 »
Det er en grunn til at nesten alle supportere av andre lag ler av oss og er sjokkert over at Ashley såvidt gadd å løfte en finger for å beholde Rafa. Vi får nå se hvor mye bedre Bruce gjør det. Han skal jo spille den offensive spillestilen dere skriker etter. :) Godt vi har en manager som er up to date taktisk nå.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #392 på: 15. Aug. 2019, 11:04 »
+1 til Igrinde
No fate but what you make

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #393 på: 15. Aug. 2019, 13:36 »
Tror jo på Rafa selv. Men poenget er at man ikke ta alt for god fisk.noe av det Ashley sier stemmer nok. Er jo ikke 100% oppspinn. Er jo selvfølgelig en sannhet i noe.

Ok? I hva da? :)

Som at Benitez ønsket mer penger.

Må være rimelig blåøyd for å Kjøpe at Rafa kun ønsket sportslig satsning. Så drar han til Kina 😂😂

Han sier jo rett ut at han mens han var under kontrakt med NUFC de siste årene så ble han tilbydt mer penger enn har får i Kina per nå. Han sa da nei fordi han hadde et "håp" om at dette skulle ordnes.

For those without subscriptions:

He had bigger offers from abroad two seasons ago than the one he’s just accepted.

He was told if he’d stayed that he would have less control over transfers.

The club weren’t willing to invest in the academy and training ground as part of a new deal.

They wanted him to stick to the policy of signing players under 24.

He was waiting for takeover news about the club too.
« Siste redigering: 15. Aug. 2019, 13:39 av snkz »

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #394 på: 15. Aug. 2019, 13:49 »
Egentlig tror jeg  de fleste her er enig i at Rafas filosofi/stil er litt «steinalder». og athan surfer litt på gamle meritter.
Steinalder? Han er lett en av de femten beste trenerne i verden, spesielt på defensiv organisering. Så går det ant å være subjektivt uenig i at Newcastle skulle spille trygg defensiv fotball, men vær nå heller ærlig på det.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #395 på: 15. Aug. 2019, 14:18 »
lgrinde tommel opp!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #396 på: 15. Aug. 2019, 14:23 »
Egentlig tror jeg  de fleste her er enig i at Rafas filosofi/stil er litt «steinalder». og athan surfer litt på gamle meritter.

Steinalder? Han er lett en av de femten beste trenerne i verden, spesielt på defensiv organisering. Så går det ant å være subjektivt uenig i at Newcastle skulle spille trygg defensiv fotball, men vær nå heller ærlig på det.

+1

Du kan ikkje utmanøvrera Guardiola (2-1) og nesten Klopp (2-3) med "steinalder"-stil/filosofi.

TooN, nei eg trur eigentleg ikkje dei fleste her tykkjer Rafa sin filosofi er litt "steinalder". Folk skal sjølvsagt få meina at han har ei altfor defansiv tilnærming. Og i eit tenkt scenario (spinnvilt sådan) der ein søkkrik arabisk sjeik hadde kome her på forumet etter oppkjøpt og sagt at "TooN og lgrinde, gå samen og finn meg ein ny manager", så hadde me sikkert kunne vorte einige om ein.
« Siste redigering: 15. Aug. 2019, 14:43 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #397 på: 15. Aug. 2019, 17:00 »
😂😂

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #398 på: 15. Aug. 2019, 17:46 »
Bør ikke denne stenges og diskuteres i "hvor er de nå?" 😉

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #399 på: 15. Aug. 2019, 18:31 »
Har ikke for vane å stenge spillertråder, og diskusjonen har vært stort sett grei nok, så velger å holde den åpen :)

Skulle det bli mye tull og fjas, stenger vi den 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #400 på: 15. Aug. 2019, 22:59 »
Ikke steng noe som helst, kan ikke huske sist det faktisk var litt trøkk her inne! At vi diskuterer, og at det tar litt av vitner jo bare om at det er en liten knist her igjen!

Men at noen faktisk snakker Bruce over Benitez kan jeg ikke helt forstå, det er mange ligaer i mellom de to. Det hva enkelte mener er moderne fotball, gjenspeiler tydeligvis de to lagene som er desidert best i ligaen, det blir litt for enkelt for min del, At gardiola med sine økonomiske muskler og Klopp som spiller kontringsfotball så det griner etter. (vi husker jo den spennende champions league finalen). Klopp er en fantastisk motivator som får ekstremt mye ut av enkelt spillere. Begge de to har forskjellige stiler, og det fungere godt i de respektive lag. Zidane er kanskje den manageren de siste 5 årene med best resultater, er han moderne? Veldig ulike stiler alle tre. Det er leeenge siden 4-4-2 men det blir for lett å si at de lagene med en spillerstall til 7-8 miliarder spiller moderne fotball.. Det går enkelt å greit ikke å benytte en lignende filosofi i en klubb som Newcastle. For mye av det avhenger av at spillerne kan gjennomføre det. Gi Klopp Newcastle og han vil antageligvis ikke gjøre det noe bedre enn Benitez..

Vil dere si at (ja nå banner jeg sikkert i kjerka) men RBK på 90 tallet spillte moderne fotball? 4-3-3 alt i lengde retning med en berøring, med raske vinger, kraftig modtspiss, løpssterke indreløper, Ikke veldig ulikt klopp.. (denne er bare for de som hadde hår på kølla på 90 tallet)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #401 på: 15. Aug. 2019, 23:42 »
Som sagt; vi stenger ingenting med mindre vi finner en god grunn. Så lenge folk holder seg saklig, kan de godt diskutere seg grønne for min del. Selv om det er et poeng i at denne tråden i teorien ikke burde være aktiv lenger (men helt greit for meg at den er det)!

Men at noen faktisk snakker Bruce over Benitez kan jeg ikke helt forstå, det er mange ligaer i mellom de to. Det hva enkelte mener er moderne fotball, gjenspeiler tydeligvis de to lagene som er desidert best i ligaen, det blir litt for enkelt for min del, At gardiola med sine økonomiske muskler og Klopp som spiller kontringsfotball så det griner etter. (vi husker jo den spennende champions league finalen). Klopp er en fantastisk motivator som får ekstremt mye ut av enkelt spillere. Begge de to har forskjellige stiler, og det fungere godt i de respektive lag. Zidane er kanskje den manageren de siste 5 årene med best resultater, er han moderne? Veldig ulike stiler alle tre. Det er leeenge siden 4-4-2 men det blir for lett å si at de lagene med en spillerstall til 7-8 miliarder spiller moderne fotball.. Det går enkelt å greit ikke å benytte en lignende filosofi i en klubb som Newcastle. For mye av det avhenger av at spillerne kan gjennomføre det. Gi Klopp Newcastle og han vil antageligvis ikke gjøre det noe bedre enn Benitez..
Godt innlegg!
Har inntrykk av at vi er veldig uenig i mye (ut ifra hva du har skrevet de siste dagene), men dette er jeg 100% enig i! Kan til og med gå så langt som å si at jeg tror Klopp hadde gjort det dårligere enn Benitez, fordi jeg anser Benitez som taktisk bedre enn Klopp.
Benitez er sjukt god taktisk, og de managerne er ofte solide defensivt. Med enkelte unntak selvsagt.
Vi må huske på at Klopp og Guardiola har brukt veldig mye penger og tid på å bygge opp sine respektive tropper. Selv om Benitez har brukt en stor sum penger, er dette penger som har kommet av at vi har solgt spillere for en høy pris (bare se på net spend).

Egentlig så hater jeg uttrykk som "utdatert", "dinosaur", "defensiv" og lignende når vi snakker om managere. Rafa Benitez er 90% av grunnen til at vi har holdt oss i PL de to siste sesongene (eller hvertfall har oppnådd opp mot godkjente plasseringer). Daniel Farke i Norwich er fast bestemt på å spille det han kaller "attraktiv" og offensiv fotball. Det kan fort bli deres bane i kampen om ny kontrakt. Artig for den objektive, som sist kamp, men man må være litt kynisk hvis man ikke tilhører topp 10 i PL. Hvis ikke kan man fort havne i en intens nedrykkskamp. Der var Benitez rå! Det var kanskje ikke det peneste å se på, men når den mannen var her, skapte det en ENORM stemning rundt klubben og på stadion! Det kommer jeg til å savne. Så en del som klaget på spillestilen, men alternativene under Ashley kommer aldri til å bli så bra som Benitez. Resultater er alfa omega, og det klarte Rafa!


Med det sagt; jeg støtter Bruce nå! Først når Ashley forsvinner, kan vi begynne å lete etter managere på ei høyere hylle :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #402 på: 16. Aug. 2019, 00:04 »

Med det sagt; jeg støtter Bruce nå! Først når Ashley forsvinner, kan vi begynne å lete etter managere på ei høyere hylle :)
[/quote]

Her er vi 100% enige.

Resten av innlegget er vi motpoler.
Syns ikke Rafa har noe spesielt å vise til hos oss. Tror ikke Rafa er noe spesiell som klarte holde oss. Men det svaret får vi i år. Syns Rafa gjorde kun det man kan forvente. Hverken mer eller mindre. Vi hadde jo faktisk en kulere/bedre sesong under Pardew 😜 Rafa har ikke vært i nærheten av 5 plass.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #403 på: 16. Aug. 2019, 03:26 »
Vil bare si at defensiv stil ikke er lik steinalder. Det deilige med fotballen er at det går i sykluser. Mourinho klarte som førstemann å løse gåten Barcelona var under Guardiola ved å parkere bussen med Inter og vant CL. Man klarte (takk Gud) å få stoppet Spania-fotballen som kun var å holde på ball uten den artige gjennombruddshissigheten som Barca hadde.

Det vil uten tvil komme en løsning på det Klopp og Guardiola har nå, og som noen nevnte klarte jo Benitez nettopp dette (2-1).

Greit å ikke like defensiv fotball, men å kalle det for steinalder er bare tull og ignorant. Jeg personlig finner fortsatt noe vakkert i en 0-0 kamp med imponerende kollektivt forsvarsspill.

"Attack wins you games, defence wins you titles" - Sir Alex Ferguson

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #404 på: 16. Aug. 2019, 11:07 »
Jeg personlig finner fortsatt noe vakkert i en 0-0 kamp med imponerende kollektivt forsvarsspill.

😍
Som fotballtrener selv, er jeg omtrent like opptatt av det kollektive, solide forsvarsspillet, som det gnistrende angrepsspillet. Det å se kremen av angrepsspillere slite med å bryte ned et godt organisert forsvar, der alle veit både sine og sidemannens oppgaver, kan være like interessant for min del! Tom Høgli vs. Ronaldo...

Jeg synes Rafa gjorde en ekstremt god jobb hos oss, både på banen/feltet og utenfor.
Og jeg synes ikke vi får svar denne sesongen, på hvor god jobb Rafa gjorde for oss. Veldig mye har forandret seg både i klubben vår, og i PL generelt. På en kort sommer, har forutsetningene endret seg ganske så mye. Mener jeg.

Eneste jeg "misliker" med Benitez, er hans relativt unødvendige trang til å nevne Newcastle relativt hyppig etter han forlot oss.
At han kommer med svar etter kommentarene til Charnley, har jeg full forståelse for. Og hyggelig at han tenker på oss, men synes det ble litt mye unødvendig støy en periode.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒