20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan vil laget se ut neste sesong? Hvem blir? Går? Kommer inn?  (Lest 6509 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Ryktene sier jo at Taylor, Beye, Enrique og Duff blir ;D

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Harper
Kyle Naughton-Beye-Taylor-Enrique
LuaLua-Guthrie-Vuckic/Butt-  ??
Beckford-Carroll



Jeg føler laget bare :P Venstrevingen er jeg usikker på, men.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Skjønner ikke helt hvorfort alle vil ha Vuckic på laget? Har jo ikke fått sett så mye til han, og i og med at han bare er 16år tviler jeg på at han er klar for førstelaget. Selvom vi spiller i Championship...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Fordi han har jævli kult navn :) Ellers så ligner det veldig på en fantastisk spiller i Sporting ved navn Simon Vukčević. Det alene er vel grunn nok til å sette han på laget....

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Heter ikke han spissen på Roma Vukenic eller noe? De er sikkert like gode.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Stemmer det, Mirko Vučinić, Simon Vukčević og Haris Vučkić. Man er jo dum om man ikke ser sammenhengen her! Vår egen Haris er jo nødt til å bli god!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Kanskje han utvikler seg til en Vukcevic om han trener nok :)

Peter

  • Gjest
Vet veldig lite om han. Vet han kommer fra Bosnia eller noe sånt, men hvem er han?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Haris Vuckic kommer fra Slovenia, og storspilte visst for Newcastle U18 i en turnering i Bosnia. En turnering som Newcastle vant :)
Virker som en meget spennende spiller, men spørs vel om han kommer til å spille fast. Vi får da håpe han får spille litt, eller blir lånt ut til noen der han får spille mye :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Vi går en meget spennende sommer i vente, det vil bli store utskiftninger. Jeg tror det er positivt at vi får ryddig opp og kvittet oss med spillere som er på vei ned og er i klubben kun pga god lønn. Samtidig synes jeg enkelte er litt naive hvis de tror vi kan stille med et lag bare med unge taltentfulle spillere og rykke rett opp. Championship er en liga med mye fysikk og mye kriging, da trenger også vi slike spillere. Samtidig er det viktig med rutine i laget, derfor mener jeg det blir viktig å holde på en spiller som Butt. Jeg vet mange synes han er elendig osv, men tror han blir viktig i en lang sesong. Rykker vi opp blir det lettere å erstatte Butt men en annen kvalitetspiller.

Stallen:
Keeper:
Harper - Blir viktig neste sesong, blir sikkert å spille mye men samtidig håper jeg Krul er god nok til å ta plassen fra han. Uansett en rutinert spiller som elsker klubben og er villig til å blø for drakta.
Krul - Ung og meget talentfull keeper, håper han er vår første keeper etter neste sesong.
Foster og Søderberg håper jeg blir værende men er neppe aktuelle for førstelaget neste sesong.

Forsvar:
Enrique - Er bare 23 år og allerede en habil PL back, mener det blir svært viktig å prøve å beholde spanjolen. Har høy lønn men vil dominere i CCC og blir veldig viktig for laget.
Cacapa - Gammel, høy lønning og ikke god nok for CCC engang. Må bort!
Coloccini - Skuffet stort denne sesongen. Virker ikke som han bryr seg særlig heller. Høy lønn, dyr og passer ikke inn i engelsk fotball. Selg!
Bassong - Fantastisk spiller, håper virkelig vi klarer å beholde han. Kan spille fast i midtforsvaret i 10 år.
S Taylor - Hjertet i Newcastlelaget, har sagt han er villig til å bli. Må beholdes.
Edgar - Bruktbar spiller som jeg egentlig ser at vi beholder, kontrakten går ut nå i sommer. Tror han kan være en god backup i midtforsvaret. Bør ikke være et alternativ på backplass.
Beye - Kanskje vår aller beste spiller, rutinert spiller med en fantastisk innstilling. Villig til å blø for drakta og har sagt seg villig til å bli. Må beholdes!
Kader, Tozer, Morris og Lough er alle unge talentfulle spillere som bør beholdes. Håper noen av de kan ta steget inn på førstelaget.

Midtbane:
Jonas - Håper virkelig vi klarer å beholde han. Fantastisk innstilling og en spiller som virkelig blør for drakta. Har slitt i slutten av denne sesongen men jeg ser et enormt potensial i denne spilleren. Må beholdes!
Duff - Er veldig usikker på hva jeg håper skjer med Duff, han har sagt seg villig til å bli og har vist god innsats. Var god som venstre back men som kant synes jeg ikke han er god nok. Har enorm lønn og tror ikke han kommer opp på gammelt nivå. Selg!?!
Nolan - Brukbar spiller som jeg tror blir viktig å holde, bra fysikk og en 100 % seriøs spiller som vil blø for drakta. Blir viktig å ha noen fysiske og rutinerte spillere for å rykke opp. Bør beholdes!
Butt - Vet 80 % er uenige med meg men jeg tror det blir viktig å beholde Butt. Han er en seriøs spiller som alltid gir 100 %. Har rutine og taklingsstyrke til å dominere i CCC. Kan erstattes når vi rykker opp. Bør beholdes!
Guthrie - Relativt ung spiller med et brukbart potensial, jobber og sliter. Bør beholdes!
Barton - Spilleren Barton skulle jeg gjerne beholdt, men han har brukt sine sjanser og Shearer er ikke villig til å gi han en ny sjanse. Plager meg litt at vi må kvitte oss med vår desidert beste midtbanespiller. Selg!
Geremi - Gammel, høy lønn og ikke god nok. Må vekk!
Løvenkrands - Håper ikke han får ny kontrakt, brukbar spiller men jeg ser ikke det store potensialet.
R Taylor - Personlig synes jeg ikke han er god nok, kan sikkert gjøre en brukbar jobb i CCC men får vi penger for han bør vi selge. Selg!
LuaLua - Spennende spiller som jeg håper får sine sjanser neste sesong. Tror ikke han er god nok til å spille fast. Bør beholdes!
Inman - Ung spiller som bør beholdes!

Angrep:
Martins - En spiller jeg gjerne skulle sett ble værende. Men tviler på at han er villig til å spille et år i CCC. Et års lån kan være en mulighet. Utlån!?!
Owen - Enorm lønn og har kostet oss sinnsykt med penger. Har alltid likt og forsvart Owen, men de siste månedene har han virkelig skuffet meg. Latterlig dårlig jobb av kapteinen vår. Må bort!
Viduka - Høy lønn, mye skadet og blir ikke bedre. Må bort!
Smith - Høy lønn, scorer dessvrre ikke mål og er såpass kostbar at vi må selge. Selg!
Xisco - Merkelig kjøp, virker ikke å være god nok. Får vi solgt så bør vi kvitte oss med han, høy lønn. Selg!
Ameobi - Er så lei Amøben, kommer aldri til å bli god nok for oss. Selg!
Carroll - Ser et enormt potensiale i han, en spiller som er villig til å blø for drakta. Tror han kan bli meget meget god for oss allerede kommende sesong. Viktig med spillere som innehar ekstremferdigheter, og det har Carroll i lufta. Må beholdes!
Ranger - Virker som en meget spennende spiller som scorer mye mål. Håper han får mange sjanser neste sesong. Må beholdes!
Zamblera, Danquah, Baheng, Donaldson og Godsmark - Er alle unge spillere som jeg ikke har særlig kjentskap til. Bør beholdes!


Jeg håper altså vi kvitter oss med følgende spillere:
Coloccini, Cacapa, Duff, Barton, Geremi, Løvenkrands, R Taylor, Viduka, Owen, Ameobi, Smith og Xisco.

Disse må selvfølgelig erstattes. I tillegg må vi ha inn flere backer, helt utrolig at vi bare har to reine backer i stallen vår. Jeg håper og tror klubben nå vil hente spillere som virkelig vil spille for oss. Vi har tidligere hatt stor suksess med å hente unge britiske spillere og jeg håper vi satser på briter framover. Vi må begynne å kjøpe typer og ikke navn.

Ser gjerne at disse spillerne kommer inn:
Daniel Fox - Venstre back som spiller for Coventry
David Wheater - Midtstopper som spiller for Boro. Blir kanskje vanskelig å hente han siden han er jaktet av flere klubber. Synes likevel vi burde gjøre et forsøk.
Kyle Naughton - Høyreback som spiller for Sheffield United, har aldri sett denne spilleren spille men har hørt mye positivt om han.
Alexander Tettey - Synes han er Rosenborgs beste spiller, dekker enorme rom og er en moderne midtbanespiller.
Fabien Delph - Leedsspiller som virker veldig spennedne
Per Ciljan Skjelbred - Meget spennende spiller som hadde vært urealistisk om det ikke hadde vært for at han er Newcastlefan. Teknisk meget god.
Fraizer Campbell - Spiss fra Manu som var på utlån til Spurs uten å få spille noe særlig. Meget hurtig spiss som jeg tror kunne utfyllt Carroll meget bra.


Harper
Beye-Taylor-Bassong-Enrigue
Guthrie-Butt-Skjelbred-Jonas
Carroll-Campbell

Krul
Naughton-Edgar-Wheater-Fox
LuaLua-Nolan-Tettey-Delph
Ranger-Zamblera

Mener her vi har to gode lag, men skulle hatt inn en høyrekant, venstrekant og en spiss i tillegg.








an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Forsåvidt enig i kjøpene du anbefaler, men vil selv komme med min vurdering av stallen.


Stallen:
Keeper:
Harper - Behold ham. Rutinert, mer enn god nok for CCC. Rette innstillinga.
Krul - 'Håper også på Krul som førstekeeper
Forster og Söderberg kan beholdes dersom de sees på som gode nok talenter.

Forsvar:
Enrique - Dersom mulig - behold! For meg har han et unektelig svært potensiale, og kan ha godt av enda mer tilvenning til den engelske spillestilen i tøffe CCC!
Cacapa - MØKK.
Coloccini - MØKK.
Bassong - Om overhodet mulig - behold. Blir nok vår mest ettertraktede spiller, ettersom han var bortimot den eneste som presterte godt sesongen gjennom når samtlige av våre egentlige stjerner svikta oss.
S Taylor - Trenger ikke begrunnelse - behold.
Edgar - Egentlig innstilt på at jeg ville ha ham vekk, men når vi står foran en sesong i CCC, blir ting annerledes. Tror han holder et greit CCC-snitt, og bør være med som backup på stopperplass.
Beye - Enig med Abel der. Fantastisk spiller, må beholdes for alt det er verdt.
Ryan Taylor - Tror absolutt han innehar kvaliteter til å være god i CCC. Dersom Beye satses på som stopper trenger vi Ryan Taylor. Uansett viktig med spillere som kan spille på så mange plasser som han, når vi skal spille såpass med kamper iløpet av en sesong. Skal dessuten i likhet med Nolan forsvares litt for omstendighetene rundt seg da de ankom klubben.
Spennende talenter i Kadar og Tozer som kanskje kan slå igjennom.

Midtbane:
Jonas - Usikker her. Sikkert ikke verdens minste lønn, og han er i mine øyne veldig oppskrytt. Veldig lite sluttprodukt, og syns ikke han er imponerende i sine bevegelser uten ball (savner Zog og Milner FÆLT der..). Men helt klart potensiale, og dersom den argentiske landsmannen er interessert i å spille i CCC er jeg villig til å ha ham med videre.
Duff - Dersom han godtar nedgang i lønn er jeg mer enn villig til å beholde Duff. Syns faktisk han kom ut av forrigesesong som en av de mindre dårlige. Alltid rette innstillinga, av en eller annen rar grunn havnet i skyggen av Jonas, selv om Duff er langt mer produktiv, og samtidig holder lengre ut iløpet av kamper. Fungerer meget bra som back også, samt at han kan spille lenger frem på banen også.
Nolan - Enig med Abel her. Tror Nolan kan bli svært viktig i CCC. Se forøvrig hva jeg skrev under Ryan Taylor.
Butt - Se Abel. Summerer det fint opp.
Guthrie - Også her enig med Abel.
Barton - Digger spilleren Joey Barton, helt klart topp 3 av våre spør du meg. Dessverre totalt fucka der en ikke skal være fucka dersom en vil være en god fotballspiller.
Geremi - So long.
Løvenkrands - Ytret allerede ønske om å spille i en annen PL-klubb, vet ikke om jeg vil ha ham da. Holder alikevel nok et greit CCC-nivå, og kan forsåvidt være grei å ha. Var vel faktisk vår beste angrepsspiller etter jul, vet ikke om en skal le eller grine av akkurat det...
LuaLua - Bør være duket for endel minutter på godeste Lua Lua kommende sesong!
Ellers er der talenter som nevntes Inman, Donaldson m.fl...

Angrep:
Martins - En av de mest populære spillerne her inne. Jeg syns han er ufattelig overvurdert. Gråter ikke over at han drar, og håper på en nr9 med killerinstinkt og fotballhjerne.
Owen - Elendig andre halvdel av sesongen når det gjaldt som mest. Fortsatt toppscorer og alt i alt den beste spissen vår over de to siste sesongene. Alt for høy lønn og grunnet skader alt for lite igjen. Havner nok i Villa, ville gjerne sett ham med ned...
Viduka - Ambivalent her. En av våre mer undervurderte spillere. Men alt for lite lønn og latterlig mye tribunesitting. Om han ikke halverer lønna si er det nok bare å si so long til Dukes også.
Smith - Gikk nok dessverre ikke veien for deg i Magpie-drakta, Smudge. Synd. Tror personlig han hadde funket bra både som midtbanespiller og som spiss i CCC. Men for høy lønn, så selges antakeligvis til Everton.
Xisco - Noe sier meg at Xisco egentlig er en spisstype som passer inn i CCC. Duellspiss med ganske godt øye for mål. Har alikevel aldri fått tillit hos noen av våre managere denne sesongen, og det bør vel kanskje tas som en grei indikator? Dessuten høy lønn. Selges vel tilbake til Spania. Hurra for Dennis Wise.
Ameobi - Sholadinho kommer til å hjemsøke oss nok en sesong. Skal det aldri ta slutt?
Carroll - Abel oppsummerer fint her! Herlig med targetmanegenskapene til Carroll. Mye å forbedre, men masser av tid til nettopp det, og dersom Shearer blir manager har han jo verdens beste læremester.
Ranger - Snakker vi kommende sesongs gjennombrudd?


...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Vanskelig å si hvem som kommer inn...Men d vi trenger mest er midtbanespillere med fart og kreativitet og en habil målskorer som kan erstatte Owen og Martins som helt sikkert kommer til å gå.
Tror at dette kan bli laget neste sesong:

                                       Harper (Krul)
             R.Taylor(NY)- Beye(Edgar) - S.Taylor(Kadar) -  Enrique(Duff)

             Guthrie(NY)-   Butt(NY) -  Nolan (NY)   -  NY (Duff)

                                  Carroll(Ranger)- NY (Smith)

Har ikke satt meg inn i hvilke spillere som vi kunne fått og som ikke er altfor dyre, men et par navn har jeg lagt merke till at flere her inne vil ha og kyle Naughton høres intresant ut, det samme med Delph, Surman, Cox og Beckford...
             
             

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Ryktene sier jo at Taylor, Beye, Enrique og Duff blir ;D

Håper også på viduka i tillegg til de ovenfor. Duff har høy lønn og begynner å dra på åra, bør kanskje kvitte seg med ham. Men bra at vi beholder Taylor Beye og Enrique.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Ryktene sier jo at Taylor, Beye, Enrique og Duff blir ;D

Håper også på viduka i tillegg til de ovenfor. Duff har høy lønn og begynner å dra på åra, bør kanskje kvitte seg med ham. Men bra at vi beholder Taylor Beye og Enrique.


For Viduka har ikke like høy lønn som Duff, og begynner ikke dra på åra?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Klarer ikke helt se hvordan en ville beholde Dukes fremfor Duff, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida