20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1070188 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #960 på: 20. Mars 2011, 18:09 »
etter nyttår er vel Best den mest effektive spissen i PL......

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #961 på: 20. Mars 2011, 18:34 »
Greit at vi ikke har spisser, men vi må huske på at midtbanen vår er uhyre ineffektiv. Uten Barton er midtbanen blottet for kreativitet. Jonas treffer sjelden på innleggene, og vi har heller ingen sentralt som kan slå gode stikkballer. Med andre ord får spissene våre lite å jobbe med, sammenlignet med andre lag. Vi har nesten ikke scoret på overganger eller ved gjennombrudd i år. Når vi får en spiller sentralt som kan sette fart og tvinger forsvaret til å støte, vil dette gjøre jobben enklere både for spissene og vingene siden mostanderen da vil være uorganisert hvilket åpner rom for våre spillere å løpe i.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #962 på: 20. Mars 2011, 19:50 »
Etter den siste tidens kamper så er jeg overbevist om at Carroll salget er riktig valg. så lenge vi berger plassen i år så har vi gjort et 100% riktig valg. Hvis vi rykker ned så blir jeg deppa.

Årsaken til at jeg er glad vi solgte han er at vi rett og slett har 35 mill pund. Uansett om vi ikke klarer å få oss en ny Carroll til neste sesong så kan vi forsterke med opp til 4 kvalitetsspillere som vi kunne skape dybde og kvalitet i laget.

Vi er i en unik posisjon som gjør at vi ikke trenger å selge for å forsterke. Det er lenge siden vi var der sist! :) Hvis vi ikke hadde solgt Carroll så hadde vi kanskje hatt max 10 mill pund slik som vi har hatt de siste årene.. Vi ville kunne kjøpt brukt og billig og kanskje fått oss et nytt Tioute kjøp, men oddsen for det er meget små. Vi har jo kjøpt både Guthrie og Perch for skit og ingenting, og vi verdsetter dem ca så mye nå.


Carroll salget var verd hver en krone. Spesiellt med tanke på hvor mye skader han har hatt iløpet av det siste året :)  Sommeren vil vise om vi får den valuttaen jeg drømmer om :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #963 på: 20. Mars 2011, 22:51 »
Er det virkelig folk her inne som meiner at vi kansje rykker ned?? At vi ikkje klarer en 5-6 poeng på dei resterende kampane?? Kan ikkje ha mykje positive meininger om klubben en støtter då.....Selfølgelig klarer vi oss. Synst folk her inne at vi er på samme nivå som Wigan, blackpool, birmingham, wolverhampton,WBA os.v.??? og til og med dårligere siden så mange trur vi rykker ned???

Må si jeg er mer sjokkert over at det finnes folk som mener vi umulig kan rykke ned slik du tydeligvis gir uttrykk for her. Det har ingenting med positive eller negative meninger rundt klubben. Det er en ganske enkel konsekvens av form, skader, resterende kamper, tynn stall og å se litt på saken med noe annet enn følelser.

5-6 poeng er slettes ikke sikkert at er nok. Så jevnt som det er nå kan medføre at nedrykksrekorden på 42 poeng (?) kan ryke i år. Vi er i elendig form, plaget med skader på nøkkelspillere og går en tøff tid i møte. Med en seier på siste ti kampene så er det slettes ikke garantert at vi engang klarer 5-6 poeng på de siste 7 heller. I bare 4 av de siste 21 kampene har vi maktet å score mer enn 1 mål og her ligger også vårt største problem synes jeg. Får vi ett imot nå så spiller vi straks om 1 poeng, og med unntak av Arsenal og Wigan så har vi ikke tatt ett eneste poeng denne sesongen når vi har sluppet inn 2 eller flere.

Er ikke akkurat pessimist og mener heller ikke at vi er garantert å rykke ned, eller at vi er favoritt for å gjøre det. Men setter slettes ikke huset mitt på at vi klarer oss heller. Selv om en del viktige spillere begynner å bli friske fra skader så kan vi fort få nye. Vi er ekstremt sårbare, og de som er på vei tilbake fra skader må spille seg litt i form også.

Edit: Om tallene jeg lirer av meg er feil så er det bare å rette, men det var det jeg klarte å konkludere når jeg kjapt ser over sesongens resultat.
« Siste redigering: 20. Mars 2011, 23:04 av Hughie »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #964 på: 21. Mars 2011, 01:32 »
Man blir naturligvis satt litt tilbake når man taper 4-0 mot et middels dårlig Premier League-lag. Men det å begynne å se så langt tilbake som 18. plass mener jeg er ganske passivt. Greit nok at det ikke er mange poengene opp fra Wolwes, og at det også er jevnt i bunnstriden, men vi er ikke det eneste laget som ikke er i form for tiden.

Mot Stoke var det egentlig i forsvarsspillet at de klareste feilene kom frem. Og skal vi ha et drittforsvar når vi spiller med Løvenkrands på topp, ja - da er det bare å gi opp håpet om så særlig mange poeng mot slutten av sesongen.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #965 på: 21. Mars 2011, 06:38 »
Man blir naturligvis satt litt tilbake når man taper 4-0 mot et middels dårlig Premier League-lag. Men det å begynne å se så langt tilbake som 18. plass mener jeg er ganske passivt. Greit nok at det ikke er mange poengene opp fra Wolwes, og at det også er jevnt i bunnstriden, men vi er ikke det eneste laget som ikke er i form for tiden.

Mot Stoke var det egentlig i forsvarsspillet at de klareste feilene kom frem. Og skal vi ha et drittforsvar når vi spiller med Løvenkrands på topp, ja - da er det bare å gi opp håpet om så særlig mange poeng mot slutten av sesongen.

Ja det var forsåvidt i forsvar at feilene kom. Men man kan iallefall si at når man scorer 0 og ikke scorer på noen av sjansene så er det noen feil i angrep også. Som sagt så scorer vi oss ikke akkurat ihjel utenom noen ekstreme unntak. :) Og skadeutsatt er vi selv om det lysner litt nå.

Synes ikke det er passivt å snakke om fare for nedrykk når det bare er 4 poeng ned på tabellen etter 30 kamper. Snarere er det å erkjenne fakta. Liker ikke flåskeler som "for gode til å rykke ned" eller "man må bare se oppover på tabellen". Det har vi smertelig erfart at det ikke nødvendigvis stemmer. Som tilskuere må vi erkjenne fakta og de må pdd være at vi er i ferd med å havne i en nedrykksstrid og at det kan bli tøft i de resterende rundene.

Når det er sagt så skal vi såklart ikke deppe oss ned i Championship eller tro på noe annet enn fornyet kontrakt i Premier League. Det skal ikke mer enn to raske seiere til for at alt ser bedre ut, og vi skal huske at andre lag har tøffe kamper også både mot toppen og lag rundt seg så alle lag under oss kommer til å avgi poeng.

Men det blir drøyt med skylapper om vi ikke ser at det må kjempes for å unngå et nedrykk. Men jeg mener at vi skal klare det om vi har optimal innspurt nå med både form og skader (eller fravær av dette).

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #966 på: 21. Mars 2011, 08:03 »
Helt enig Erlend. Carroll er god, men han alene kan ikke få oss til Europa. Vi trenger bredde i laget, og Carrolls salg gjør dette mulig.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #967 på: 21. Mars 2011, 08:06 »
Er det virkelig folk her inne som meiner at vi kansje rykker ned?? At vi ikkje klarer en 5-6 poeng på dei resterende kampane?? Kan ikkje ha mykje positive meininger om klubben en støtter då.....Selfølgelig klarer vi oss. Synst folk her inne at vi er på samme nivå som Wigan, blackpool, birmingham, wolverhampton,WBA os.v.??? og til og med dårligere siden så mange trur vi rykker ned???

Må si jeg er mer sjokkert over at det finnes folk som mener vi umulig kan rykke ned slik du tydeligvis gir uttrykk for her. Det har ingenting med positive eller negative meninger rundt klubben. Det er en ganske enkel konsekvens av form, skader, resterende kamper, tynn stall og å se litt på saken med noe annet enn følelser.

5-6 poeng er slettes ikke sikkert at er nok. Så jevnt som det er nå kan medføre at nedrykksrekorden på 42 poeng (?) kan ryke i år. Vi er i elendig form, plaget med skader på nøkkelspillere og går en tøff tid i møte. Med en seier på siste ti kampene så er det slettes ikke garantert at vi engang klarer 5-6 poeng på de siste 7 heller. I bare 4 av de siste 21 kampene har vi maktet å score mer enn 1 mål og her ligger også vårt største problem synes jeg. Får vi ett imot nå så spiller vi straks om 1 poeng, og med unntak av Arsenal og Wigan så har vi ikke tatt ett eneste poeng denne sesongen når vi har sluppet inn 2 eller flere.

Er ikke akkurat pessimist og mener heller ikke at vi er garantert å rykke ned, eller at vi er favoritt for å gjøre det. Men setter slettes ikke huset mitt på at vi klarer oss heller. Selv om en del viktige spillere begynner å bli friske fra skader så kan vi fort få nye. Vi er ekstremt sårbare, og de som er på vei tilbake fra skader må spille seg litt i form også.

Edit: Om tallene jeg lirer av meg er feil så er det bare å rette, men det var det jeg klarte å konkludere når jeg kjapt ser over sesongens resultat.

Eg er einig i det du skriv. Men mi har 3-5-3 på dei siste 11.

So mi kan sei det slik at kampen mot Wolves er eit vegskilje og mi må ta vegen oppøve mot 40 poeng. Eller vekta står og vippar, det er då viktig at mi vippar den til vår fordel og vinne den kampen. Då har mi plutseleg 4-5-3 og mi kan få ein god følelse. Med seier mot Wolves går mi mest sannsynleg forbi Mackems som er i endå dårlegare form enn oss. Eg trur det er viktig at laget gløymer kampen mot Stoke so fort som mogleg.

Einaste kampen dei bør fokusera på no er neste heimekamp, som MÅ vinnast.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #968 på: 21. Mars 2011, 10:31 »
Vi har 3-5-3 på de siste, men når Barton blir skadet er det fryktelig lite vi kan gjøre. Den skaden kom på et veldig uheldig tidspunkt. Og i tillegg ble Ranger skadet før kampen mot Everton. Er rimelig sikker på at ville fått mer ut av de to hjemmekampene mot Bolton og Everton hvis Barton hadde vært på banen og Enrique ikke gikk på en smell mot sistnevnte. Vi har vært rett og slett maks uheldige med skader.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #969 på: 21. Mars 2011, 11:02 »
Irriterer meg at du skal bruke skade-kortet så uhemmet lite kritisk. Vi har skapt nok av sjanser uten Joey på banen i flere kamper, men det nytter ikke når våre forsvars- og midtbanespillere, som skal være de beste i sine posisjoner, stadig gir vekk latterlig dårlige mål. Syns det har blitt et enda mer tilbakevendende problem den siste tida, og det uroer meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #970 på: 21. Mars 2011, 11:08 »
Irriterer meg at du skal bruke skade-kortet så uhemmet lite kritisk. Vi har skapt nok av sjanser uten Joey på banen i flere kamper, men det nytter ikke når våre forsvars- og midtbanespillere, som skal være de beste i sine posisjoner, stadig gir vekk latterlig dårlige mål. Syns det har blitt et enda mer tilbakevendende problem den siste tida, og det uroer meg.

Helt klart. Vi mangler kvalitet i flere ledd, og vi gjør bedritene feil nesten hver kamp. Coloccini/Harper/R.Taylor kostet oss 2 poeng mot Bolton. S.Taylor gjør en skrekkelig jobb når Osman utligninger for Everton, i en kamp vi har tatt føringen. Mot Stoke er det også flere feil og blant annet burde Harper avverget to av målene, og da ville det vært full kamp resten av 2.omg. Vi har en del skader, men det er ikke grunnen til at vi taper kamper. Vi er for dårlige og mangler mye kvalitet i laget.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #971 på: 21. Mars 2011, 11:34 »
Irriterer meg at du skal bruke skade-kortet så uhemmet lite kritisk. Vi har skapt nok av sjanser uten Joey på banen i flere kamper, men det nytter ikke når våre forsvars- og midtbanespillere, som skal være de beste i sine posisjoner, stadig gir vekk latterlig dårlige mål. Syns det har blitt et enda mer tilbakevendende problem den siste tida, og det uroer meg.

Klart vi mangler kvalitet i laget, men det er en direkte konsikvens av våre skader. Vi er avhenigige av få spillere. Og når de er ute lider forsvars og angrepsspillet vårt. Den store forskjellen med og uten Barton er ballfordelingen. Vi er i større grad i stand til å holde ballen i laget, og mostanderen blir springende i mellom. Barton gjør andre spillere gode, rett og slett. Dette betyr flere sjanser til oss og ferre muligheter til motstanderen. Uten skader ville vi hatt kvalitet i flere ledd. Vi ville hatt en bedre midtbane i HBA og Ireland, og vært bedre i forsvar med Enrique. Skader på disse spillerne er en direkte årsak til at spillkvaliteten går ned fordi vi må stille med dårligere spillere, samt at våre beste spillere gjør våre antatt svakere ledd til bedre spillere.

Fotball er et lagspill hvor spillere utfyller hverandre. Når en viktig komponent er borte, svekkes resten. Terry er f.eks en fantastisk midtstopper, men folk glemmer generelt at Essien gjør Terrys jobb enklere.  Alle så hvor svekket vår midtbane var da Tiote var suspendert i Boltons bortekamp. Colo og Williamson gjorde noen feil i den kampen. Derimot fikk de nesten ikke hjelp av sin egen midtbane. Bolton spaserte gjennom sentralt uten å bli presset overhodet av smith eller guthrie. Men siden feilene oppsto i sonene til våre midstoppere, var det dette mange la merke til, ikke hvor lite beskyttelse Smith og Guthrie ga sin egen forsvarsfirer. Tiotes fravær gjorde dermed jobben til våre midstoppere mye vanskeligere, hvilket førte til individuelle feil som sannsynligvis ikke ville oppstått om Barton og Tiote var på banen.
« Siste redigering: 21. Mars 2011, 11:38 av InspectorC »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #972 på: 21. Mars 2011, 13:53 »
Dette betyr flere sjanser til oss og ferre muligheter til motstanderen. Uten skader ville vi hatt kvalitet i flere ledd. Vi ville hatt en bedre midtbane i HBA og Ireland...
Hvordan kan du vite dette? HBA fikk såvidt noen kamper, og noe han viste var bra, men slett ikke alt. Det er absolutt ingenting som skulle tilsi at den Stephen Ireland vi har sett de siste to sesongene skal kunne forsvare en plass i førsteelleveren foran Kevin Nolan. Dette er grunnløse spekulasjoner som du framstiller som fasitsvar, noe som egentlig skinner igjennom i de fleste innleggene dine angående dette temaet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #973 på: 21. Mars 2011, 14:01 »
Når man ser hvor svekket vi har vært, skal det ikke mye hjernekapasitet til å skjønne at Ireland og HBA faktisk ville vært en forsterkning. Det er ikke sikkert de ville ha storspilt, men jeg tror det er rimelig sikkert at de ville ha prestert bedre enn Smith, Guthrie og Løven. Det er ikke et fasitsvar, men er et sannsynlig utfall hvis man baserer seg på tidligere prestasjoner hos alle disse spillerne. Og hvis du ikke skjønner Bartons betydning for laget, så tror jeg du er diskvalifiserer deg fra alle fremtidige fotballdiskusjoner, no offense.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #974 på: 21. Mars 2011, 14:12 »
Når man ser hvor svekket vi har vært, skal det ikke mye hjernekapasitet til å skjønne at Ireland og HBA faktisk ville vært en forsterkning. Det er ikke sikkert de ville ha storspilt, men jeg tror det er rimelig sikkert at de ville ha prestert bedre enn Smith, Guthrie og Løven. Det er ikke et fasitsvar, men er et sannsynlig utfall hvis man baserer seg på tidligere prestasjoner hos alle disse spillerne. Og hvis du ikke skjønner Bartons betydning for laget, så tror jeg du er diskvalifiserer deg fra alle fremtidige fotballdiskusjoner, no offense.

Vi skal ikke selge han da?? Frigjøre litt lønn og kjøpe to talenter. :P
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM