20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1067691 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #795 på: 03. Mars 2011, 17:05 »
hehe.... beklager det.
If it has tits or wheels, count on problems!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #796 på: 03. Mars 2011, 17:17 »
flere enn meg som fikk lyst på brød?

Jeremy Lens virker veldig bra. Har ikke sett så mye av han, men så han i toppkampen mot ajax forrige helg. Rask og god motor virket det som. Litt merkelig at man går ut med et slikt navn uten å ha noe konkret å vise til synes jeg. plutselig henter pool eller tottenham gutten ....hmmmm

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #797 på: 03. Mars 2011, 18:05 »
John Arne Riise er svært forelsket i sin egen fortreffelighet og har vel gjort omtrent alt feil i forhold til privatliv og media. Liker ikke instillingen og fremtoniingen hans privat, det har jeg aldri gjort og det har ingenting med jantelov å gjøre. Janteloven er det klassiske argumentet som kommer på banen i Norge så snart noen ikke liker noen som er vellykket. Synes det kan begynne å bli latterlig hvor mye Sandemoses jantelov blir brukt feil. Janteloven går vel ut på å mislike folks suksess for at de har suksess. Om man misliker Riise for hans fremtoning og ikke hans suksess så blir det ikke treffende å komme trekkende med den, med mindre man tillegger andre folk meninger man ikke har. Janteloven er ikke et Carte Blanche for at alle skal like alle som har suksess. Til sammenligning liker jeg Northug uten at jeg roper jantiser etter alle som er uenig. Skjønner godt at man kan mislike måten han fremstår på, men det gjør altså ikke jeg.

Man legger forskjellige premiss for å like en spiller og det må være greit. Bryr meg ikke at dere liker han for de sidene som er bra og synes andre aspekt ved mannen er uvesentlige. Det kan jeg respektere, og syns at andre bør klare å respektere at andre legger mer vekt på annet fokus. Joakim mener at sirkus Berit Riise er et ankepunkt, og det må han da få lov til uten at han skal tillegges følelser av misunnelse mot Riise fra Joakim.

Noen digger teknikere mens andre digger duellspillere. Noen digger klovner mens andre digger proffer. Noen digger medialøver mens andre digger beskjedenhet. Finnes ikke rett og galt her, og folk får føle det man vil. Personlig så har jeg for eksempel en greie med hår på fotballspillere. Vet at det rasjonelt sett er latterlig, men uansett så er det en fordom som jeg kan ha uten at den er ufravikelig (Beardsley er prima eksempel).  ::)

Når det er sagt så er Riise sin innstilling til det som skal skje på banen upåklagelig og tror han har flere år foran seg som habil spiller, også i Premier League. Han er nok en drøm og trene og liker å slite som begge er gode egenskaper både for å prestere i dag og for å prestere lenge. Er enig i at han iallefall er en av de beste de siste ti åra, men det har jo ikke akkurat vært et sterkt tiår individuelt sett for Norge heller sånn sett. Tror han kunne gjort en god jobb i Newcastle og ville blitt glad om han kom dersom vi mister El Toro, men jeg kommer nok neppe til å like han før han endrer litt på inntrykket sitt.

Mitt største ankepunkt mot den mannen er uansett at han starter absolutt alle setninger i et intervju med "Det er klart det...".

Det er klart det at det blir litt frustrerende i lengden,  men det er klart det at han er svært habil. Det er klart det at han har hatt en av sine svakere sesonger på lenge, men det er klart det at det gjelder mye av den (manglende) defensive strukturen i Roma. Det er klart det at om Enrique selges så kan Riise være et alternativ. Men det er klart det at vi kanskje bør gå for noe mer yngre og spennende.

Det er klart det synes jeg.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #798 på: 03. Mars 2011, 18:06 »
Uten at jeg kan uttale meg om evnene til disse gutta som blir nevnt (Lens, Arabi, Piatti) så virker dette som den typen spillere vi bør gå for. Unge og talentfulle som kan bli røverkjøp i forbindelse med nedrykk og litt mindre ligaer. Dette avhenger såklart av overgangssum for disse.

Sånn sett så er det en vanskelig floke å løse. Handler vi for tidlig, skrur klubbene opp prisen på spilleren i håp om å trenere for budrunde til sommeren. Venter vi for lenge kommer andre (les: større) klubber på banen og prisen stiger. Venter vi alt for lenge så nærmer vi oss transfer deadline og man skrur opp prisen etterhvert som man merker desperasjonen brer seg hos kjøper.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #799 på: 03. Mars 2011, 18:28 »
Med den signaturen din flatline, så passar det veldig dårleg å sjekke forumet på jobb :p

Tenkte akkurat det samme jeg også. Jeg er hovedsaklig innom her når jeg er på jobb...  :P

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #800 på: 03. Mars 2011, 18:55 »
Riise var dessuten med i den Bamareklamen som gjör meg flau over å väre norsk :'(

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #801 på: 03. Mars 2011, 19:42 »
Riise vil for meg være den perfekte erstatteren for Enrique! Og newcastle trenger en brukanes frisparkskyter. 3gode år før han drar til TL.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #802 på: 03. Mars 2011, 19:51 »
Jeg hadde ikke sagt nei til Riise. Kanskje da så hadde Newcastle fått litt mer omtale her i norge hvis vi har en norsk spiller på laget.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #803 på: 03. Mars 2011, 19:59 »
Ja, når ronny johnsen var i klubben skrev norske aviser om Newcastle annenhver dag.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #804 på: 03. Mars 2011, 23:00 »
Syns omtale i norsk media også er et relativt ubrukelig argument ift kjøp av spillere :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #805 på: 03. Mars 2011, 23:07 »
Ja, det er mange rare argumenter både for og i mot. Jeg gir faen i hvem som er mora, om vi blir Riises Newcastle i VG og at han starter setningene sine på en bestemt måte så lenge han presterer om han faktisk kommer hit.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #806 på: 03. Mars 2011, 23:29 »
Ja, det er mange rare argumenter både for og i mot. Jeg gir faen i hvem som er mora, om vi blir Riises Newcastle i VG og at han starter setningene sine på en bestemt måte så lenge han presterer om han faktisk kommer hit.
Riise har aldri vært en flopp i noen av klubbene han har vært i.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #807 på: 03. Mars 2011, 23:58 »
Syns omtale i norsk media også er et relativt ubrukelig argument ift kjøp av spillere :D

Det er ikke argument. Det er en følge jeg veldig fint hadde klart meg uten.

Riise har uansett sagt han vil til MLS (leve livet, tjene sine siste store penger?), før han avlsutter i Tippeligaen. Gjennomfør Riise.

Theo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 583
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #808 på: 04. Mars 2011, 00:34 »
Argumentene mot Riise er helt latterlige... Dere vil ikke ha han sort og hvit fordi han er selvsikker og har en mor som du ikke liker? Kom med noe bra argumenter a, og ikke bare "Han er jo en dust!"

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #809 på: 04. Mars 2011, 00:37 »
Syns omtale i norsk media også er et relativt ubrukelig argument ift kjøp av spillere :D

Joa, det viktigste er jo at de presterer når de kommer. Men hadde vært fint om det hadde stått litt mer om newcastle i norske aviser.