20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 134458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #30 på: 14. Mai 2016, 13:52 »
Nå synes jeg forsåvidt alltid Simpson har vært ganske undervurdert. Han er absolutt ikke noen verdensklassespiller, men det er lite tull med ham og du kan i alle fall være sikker på at han gir alt. Det er mer enn det jeg kan si om de aller fleste spillerne våre.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #31 på: 16. Mai 2016, 18:59 »
Hvilke spillere har uttalt seg om fortsettelsen? Perez og Mitro virker som de vil er positive til å være med. Men er usikker på hvilke folk som skal gi råd, spesielt til Mitro. Tror ikke alle rundt ham er like friske.
Gini virker vel mer lunken?
Ellers gjør det meg ikke så mye hvis Taylor ikke får kontrakt. Han er jo bare skadet uansett.
Er det realistisk å håpe på å beholde Townsend?
Hva er greia med Aarons? Er det vi som ikke har tilbydd ham kontrakt eller er det han som ikke vil være med oss?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #32 på: 16. Mai 2016, 19:50 »
Hvis man leser mellom linjene på uttalelsene til Krul, virker det ikke som om han er så gira på å bi med ned..

Situasjonen rundt Aarons har jeg hørt lite om i det siste. Håper både han og Mbabu får ny kontrakt asap!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #33 på: 17. Mai 2016, 14:15 »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #34 på: 17. Mai 2016, 15:12 »
Krul har vært hos nufc i mange år,men mener han har tapt seg som keeper.  Han har ikke klart å replikere prestasjonene han hadde da vi kom på femte.  Dagens fotballkeepere er også mye bedre med føttene en det krul er
 Der synes jeg han kan være håpløs.  Tilbakespill har medført tap av ball og i verste fall brudd i mot. I tillegg er han mye skadet

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #35 på: 17. Mai 2016, 16:59 »
Krul har vært hos nufc i mange år,men mener han har tapt seg som keeper.  Han har ikke klart å replikere prestasjonene han hadde da vi kom på femte.  Dagens fotballkeepere er også mye bedre med føttene en det krul er
 Der synes jeg han kan være håpløs.  Tilbakespill har medført tap av ball og i verste fall brudd i mot. I tillegg er han mye skadet

Krul holder etter mitt skjønn bra nivå, men er på ingen måte uerstattelig. Er også grusom på utspill/tilbakespill :) Har ikke tall på hvor mange av de som forsvinner ut over sidelinja. Mener vi har bra keepere i bakhånd også i Elliot og Darlow.
No fate but what you make

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #36 på: 17. Mai 2016, 19:08 »
Krul er ikke noen eg ville brukt mye tid og krefter til å overtale. Han har for det første gjort en manns jobb i en årrekke for oss og vært lojal. Det hor nok vært storfiskere ute etter å få ham på kroken, men han har valgt å bli. Han er en del skadeplaget. Og de to i bakhånd her har imponert. I alle fall Elliot. Darlow ser man har et stort potensial. Fin keeperduo i Championship. Men jeg gråter ikke akkurat om Krul velger å bli heller. Klassekeeper på sitt beste.

Townsend ønsker å spille i klubben i mange år i følge hans far. Virker som en spiller som trenger trygge rammer for å prestere og kan få det inder Rafa.

Aarons ønsker også å bli. Positivt. Håper noen i det medisinske apparatet kan fikse ham slik at han blir mindre skadeplaget. Han er eksplosiv og trenger masse forebyggende trening.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #37 på: 17. Mai 2016, 19:10 »
Elliot er 30 da.. Litt avhengig av hva som skjer, vil jeg være tilbøyelig til å selge Elliot.
Blir Krul, mener jeg han kan dra. I verste fall kan alle tre bli, men tviler på at de vil det. Woodman bør lånes ut uansett!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #38 på: 17. Mai 2016, 19:28 »
Elliot er 30 da...

Bare 8-10 gode år igjen mao:) neida ser den og er enig ang. Woodman. Lån med mulighet for tilbakekalling hvis skade på 1. eller 2. keeper bør være løsningen. Krul eller Elliot bør egentlig gå. Tenker egentlig at Krul fortjener en sjans i en annen klubb hvis han vil. Men det er ikke noe automatikk i suksess. Shay Given er jo et eksempel på det.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #39 på: 17. Mai 2016, 20:04 »
Given mener jeg også er et godt eksempel på hvordan keeperrollen har utviklet seg. Da han dro syntes jeg det var tragisk for klubben,  men med Krul på laget så jeg hva Given åpenbart manglet,  feltarbeid.  Given stod for ofte på strek under dødballer.  Han gikk sjelden ut i feltet og ga dermed fint lite støtte til forsvarerne. Han var mao.  en typisk skuddstopper. På mange måter tror jeg denne store svakheten ved given gikk upåaktet hen fordi han i en årrekke stod bak et til tider svakt forsvar som  gjorde at han som regel kom bra ut av det.  Han måtte gjøre noen solide redninger pga suspekt forsvarsspill.Men han ble avslørt i City.  Skal man vinne Cl og  ligaen kan man ikke ha en keeper som er limt til streken
 
« Siste redigering: 17. Mai 2016, 20:08 av Thomas »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #40 på: 17. Mai 2016, 20:33 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/life-after-graham-carr-what-11346682#rlabs=7%20rt$category%20p$1

Chronicle glimter tidvis til med noen ordentlige artikler.

Er delvis enig i at Carr har fått urettmessig mye kritikk, og man har ikke tatt rådene hans til følge, f.eks leste jeg i en tidligere artikkel at han ville kjøpe Riviere kun som backup. Han ble jo kjøpt inn som førstevalg virker det som. Det unnskylder imidlertid ikke all dritten som har rent inn de siste sesongene, og er nok på tide han pensjoneres.

Rafa, han har tydelivis en omfattende database basert på spillere fra ligaer i Europa og Sør-Amerika. Liker å diskutere med speiderne sine, og er åpen for innspill fra disse. Liker grundige analyser av både tekniske ferdigheter, mentalitet, familieforhold osv. Liker tydeligvis spillere med en viss fysikk i tillegg, ikke små pingler som f.eks. Cabella. Tidligere historie viser at han ofte treffer med de store overgangene, Torres, Alonso, Mascherano osv, imidlertid nevnes det jeg også husker fra Liverpool, det ble kjøpt inn mange, rimeligere spillere som aldri slo til. Kalkulert gamble eller ikke???

Godeste Rafa liker også å ha innflytelse på juniornivå, det skal hentes spillere som det er gjort en grundig analyse på, som skal passe inn. På denne måten stadig ha unge spillere som kan utfordre, og på den måten på sikt slippe unna med å rekruttere kanskje bare 1-2 førstelagsspillere hver sesong.

Liker det jeg leser.
« Siste redigering: 17. Mai 2016, 20:36 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #41 på: 17. Mai 2016, 22:05 »
Enig i at Carr har et PR skivebom på CV'n, men er viktig det du nevner med Riviere!

Leste også en artikkel for en god stund tilbake, om flere spillere som Carr har lagt sin elsk på, som ikke styret slo til på. Blant annet prøvde han visstnok hardt for å overbevise om spesielt Varane, men også Payet og Lacazette i unge aldre. Var også flere "stjerner" som ble dratt frem på den lista. Nå sier jeg inne at de hadde hoppet på første fly til NCL, men sannsynligvis er det mange gode spillere som styret har oversett, men som Carr har anbefalt.
Slik jeg har forstått det, kommer Carr med anbefalinger, muligens også en pris på spilleren, så "fikser" Charnley resten... Uten at jeg har fasit.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #42 på: 18. Mai 2016, 01:25 »
https://twitter.com/CaulkinTheTimes?ref_src=twsrc^tfw

Ser ut til at ting er på gang....
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #43 på: 19. Mai 2016, 14:00 »
Sissoko har "overraskende" uttalt at det er uaktuelt å spille i Championship. Så den komme fra mils avstand, og forsåvidt greit nok at han er klar på det såpass tidlig. Vi må frigjøre noen midler, og vi skal ikke selge Sissoko på billigsalg!

Er vel den eneste som har sagt klart ifra at han ikke vil bli med videre?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #44 på: 19. Mai 2016, 14:09 »
Ja, og godt er det. Tror Sissoko er en av spillerne jeg liker minst i troppen. Spiller bra i 1 av 10 kamper og tror det er mye pga innstillingen. I tillegg hater jeg å se han på kanten. Han er alt for klumsete med ball og har absolutt ingen smidighet. Han kan kanskje funke bedre på kant i andre lag, men gjør det ikke sånn vi spiller. Hadde mye heller brukt Janmaat på høyreving og kun brukt Sissoko som supersub i kamper hvor vi ville fått mange kontringer. Get rid