20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 18/19  (Lest 17408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Premier League 18/19
« på: 07. Aug. 2018, 18:43 »
Newcastle får en knalltøff start med lag som Tottenham, Chelsea, Manchester City, Arsenal og Manchester United i runde nr. 1, 3, 4, 5 og 8. Jeg har vært litt frem og tilbake på betydningen av det tøffe programmet i starten.

Positivt:
  • Mange av spillerne på disse lagene har vært opptatt med VM i sommer og er gjerne ikke helt match-fit ennå
  • Dette har også ført til en noe amputert pre-season (for noen mer enn andre)
  • Chelsea og Arsenal har fått ny trener og det tar gjerne litt tid før ting begynner å sette seg 
  • Lang periode med antatt svakere motstand etter disse kampene. Muligheter for å spille på seg selvtillit og sanke mange poeng
Negativt:
  • Ikke negativt i seg selv, men disse lagene har såpass god dekning og kvalitet i stallen at de som eventuelt erstatter slitne VM-spillere også er veldig god
  • Mange tap og få poeng kan skape en negativ trend som er vanskelig å komme ut av
  • Ligger vi på nedrykksplass etter f.eks 8 kamper, så kommer det til å bli et vanvittig press på spillerne og alle de involverte, noe som kan forsterke den negative trenden ytterligere
Ellers kom jeg over en tabell fra forrige sesong som er justert for flaks/dommerfeil (http://www.espnluckindex.com/adjusted-league/). I følge denne ble vi "snytt" for 4 poeng og vi ville endt på en 8. plass etter at alle lag har blitt justert. Jeg mener at vi overpresterte i fjor og er redd vi ikke klarer å gjenta det i år, men i så måte er dette en liten trøst, da den viser at vi egentlig burde fått enda mer uttelling forrige sesong.

Hva tenker dere om terminlisten og Newcastles muligheter for sesongen? Kjør debatt!

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #1 på: 07. Aug. 2018, 18:52 »
Rafa spiller en krevende fotball der disiplin og hardt arbeid er nøkkelen. Det er typisk at det setter inn en viss utbrenthet i lag som spiller denne type fotball. Jeg hadde håpet vi skulle gjøre noen smarte signeringer som gav oss mer konkurranse i troppen og en viss optimisme. Dessverre har dette ikke skjedd. Jeg frykter derfor at den vanskelige starten kan få oss inn i en ond sirkel som blir forsterket av tynn spillerstall. Håper jeg tar grundig feil :)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #2 på: 18. Aug. 2018, 17:29 »
Pellegrini er sparka før jul. Han eller Mark Hughes er først ut.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #3 på: 14. Nov. 2018, 10:38 »
Jokanovic ble første manager som fikk sparken. Kanskje ikke helt sjokkerende da Fulham ligger nederst og lekker som en sil etter å ha brukt rimelig greit med penger i sommer.
Ranieri inn blir jo interessant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #4 på: 14. Nov. 2018, 14:13 »
Spennende å se hvordan han bruker Mitro da?
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #5 på: 15. Nov. 2018, 01:54 »
Mener å ha hørt et sted at det er sønnen til eieren som har ansvaret for å kjøpe inn spillere.
Den eneste spilleren som kom inn porten i sommer som var på ønsketlista til Jokanovic, var Aleksandar Mitrovic.
Nå er det ikke uvanlig at managere ikke får førstevalget sitt, spesielt i nyopprykkede klubber, men blir jo helt håpløst hvis det sitter noen uten noe mer peiling på fotball enn en "sofa-ekspert" og kjøper inn spillere.

Men med det sagt, er jo i utgangspunktet en del kvalitet Fulham har hentet inn i sommer også, så det måtte vel komme.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #7 på: 18. Des. 2018, 11:14 »
Mourinho sacked!

Fullt forståelig. Opererer med skyhøyt lønnsbudsjett og transferbudsjett og levert langt under hva hans likemenn har fått til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #8 på: 18. Des. 2018, 13:33 »
Måtte vel bare komme. Egentlig skulle jeg ønske han fikk fortsette ut sesongen, og forhåpentligvis da svi av en del kapital i julevinduet.

Men som du sier Kristoffer, dette er forventet. De var skrekkelig dårlig mot LFC. Spesielt midtbanen er svak, ikke mange med overblikk eller pasningsspill i den rekka.. May it long continue

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #9 på: 12. Jan. 2019, 17:07 »
Nedrykksplass med ståande resultat. Me får ikkje med oss noke i kveld. Det er jeggu meg ekstremt imponerande viss Rafa og laget bergar plassen denne sesongen. Utan forsterkningar og so mykje støy rundt overtaking og eigar. Det er fader meg utruleg.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #10 på: 13. Jan. 2019, 15:45 »
Ser Everton Bournmouth nå. Deprimerende å se hvor mye bedre den lille klubben Bournmouth er til å spille fotball enn oss.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #11 på: 15. Jan. 2019, 09:23 »
https://www.tv2.no/sport/10344569/

Wagner ferdig i Huddersfield. Ny Newcastle-manager viss Rafa ikkje skriver ny kontakt?

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #12 på: 15. Jan. 2019, 09:36 »
Kunne passet godt tror jeg. Trenger vel et halvårs pause også 🙂

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #13 på: 15. Jan. 2019, 23:44 »
https://www.tv2.no/sport/10344569/

Wagner ferdig i Huddersfield. Ny Newcastle-manager viss Rafa ikkje skriver ny kontakt?

Kunne absolutt passet inn som manager etter min mening, men tviler sterkt på at han eller noen annen "up-and-coming" manager kommer til oss med den ledelsen klubben har for øyeblikket.

Dersom (når) Rafa forsvinner så blir det ett eller annet gammelt britisk søppel av typen Carver som er desperate nok til å ta jobben

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 18/19
« Svar #14 på: 16. Jan. 2019, 07:32 »
https://www.tv2.no/sport/10344569/

Wagner ferdig i Huddersfield. Ny Newcastle-manager viss Rafa ikkje skriver ny kontakt?

Kunne absolutt passet inn som manager etter min mening, men tviler sterkt på at han eller noen annen "up-and-coming" manager kommer til oss med den ledelsen klubben har for øyeblikket.

Dersom (når) Rafa forsvinner så blir det ett eller annet gammelt britisk søppel av typen Carver som er desperate nok til å ta jobben

Sant det. MA kan finne på å henta for eksempel Steve Bruce.