20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299443 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1035 på: 02. Okt. 2019, 19:20 »
Bir litt som å diskutere prisen på et hus dette Pontare, ingen vet prisen før huset er solgt.

Imidlertid, Staveley gikk da tilsynelatende inn med flere bud på mellom 250-350 mill pund, men med klausuler Ashley ikke ville gå med på.

Andre eksperter mener og 300 millioner er en realistisk verdi: https://www.themag.co.uk/2018/09/football-finance-expert-values-newcastle-united-at-the-brand-value-plus-100m/

Min egen subjektive oppfatning, er at potensialet til Newcastle, sammen med en langt bedre stadion og en "one club city", gjør at klubben bør være mer verdt enn Everton. Har NULL fakta å bakke den opp med :)

Uansett, verdien øker ikke akkurat, slik Ashley kødder rundt og ødelegger både klubb og rykte.
« Siste redigering: 02. Okt. 2019, 19:22 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1036 på: 03. Okt. 2019, 01:06 »
Min egen subjektive oppfatning, er at potensialet til Newcastle, sammen med en langt bedre stadion og en "one club city", gjør at klubben bør være mer verdt enn Everton. Har NULL fakta å bakke den opp med :)

Everton ble priset til £175m når eieren der økte sin andel av aksjer for 2 år siden. Prisen har nok ikke gått ned siden da.
Ashley ønsker £300m, og da er klubben gjeldsfri. 300 - 111 = £189m. Det mener jeg klubben så absolutt er verdt! For man må jo ikke glemme gjelden klubben har til Ashley heller. Kan si mye om Ashley, men synes ikke det er så voldsomt skivebom med £300m for en gjeldsfri PL-klubb.

En annen ting som irriterer meg litt; hvorfor kan ikke Ashley ansette Kenyon som "chief excecutiv" hvis de har et så godt forhold? Har jo tydeligvis omgått hverandre litt før, da kan han vel bare ansette han? 🤪 alt er bedre enn Charnley!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1037 på: 03. Okt. 2019, 13:33 »
En annen ting som irriterer meg litt; hvorfor kan ikke Ashley ansette Kenyon som "chief excecutiv" hvis de har et så godt forhold? Har jo tydeligvis omgått hverandre litt før, da kan han vel bare ansette han? 🤪 alt er bedre enn Charnley!
De har ikke et godt forhold, Kenyon misliker Ashley.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1038 på: 03. Okt. 2019, 17:55 »
Okay, det har ikke jeg fått med meg. Da kan det forslaget strykes   :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1039 på: 03. Okt. 2019, 21:15 »
https://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/exclusive-gacp-sports-and-peter-kenyon-take-big-step-towards-newcastle-united-takeover-formation-two-new-companies-643078

Kenyon og GACP har satt opp to nye selskaper, i håp om å kjøpe klubben. Betyr nødvendigvis ikke en dritt, vi alle husker jo "Monochrome" som BZG satt opp i sommer... 🙄
Litt betydning har det jo, betyr i hvert fall at de er interesserte (i klubben, eller et PR-stunt....)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1040 på: 04. Okt. 2019, 13:45 »
Hvis jeg har forstått det riktig er det altså sånn at Peter Kenyon ønsker å kjøpe klubben og drifte den selv? Altså gå inn i en chairman/daglig leder rolle selv, med investorer i ryggen fordi han ikke har penga selv? Er det riktig? I så fall er det ikke vanskelig å skjønne at han ikke vil jobbe med/under (C)Ashley, det kan ikke finnes mange oppegående fotballfaglig sterke personer som kan finne det spesielt fristende lenger...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1041 på: 05. Okt. 2019, 00:33 »
Ja, treffer vel spikeren nogenlunde på hodet der.
Kenyon prøver å samle sammen et konsortium for å kjøpe klubben, som han skal styre. Problemet er selvsagt pengene, finner ikke mange/pengesterke nok folk til å få det til.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1042 på: 16. Okt. 2019, 11:49 »
Fra offthepitch.com:

Billionaire and GACP Sports a step closer to taking over Newcastle
 15 October 2019 11:32 AM

DaGrosa and GACP Sports have registered several companies in their pursuit of a Newcastle takeover.
The development is not proof that a deal is imminent, but proves the group continues to work towards a £300 million takeover.

CHRISTIAN FOMSGAARD JENSEN cfj@offthepitch.com

The American billionaire Joseph DaGrosa and GACP Sports (a subsidiary of the GACP investment fund, where DaGrosa is president) have progressed their bid to take over Newcastle United during the last seven days.

Working alongside Peter Kenyon, the former Manchester United and Chelsea chief, DaGrosa and the group have registered a new company named GACP Newcastle Investors (U.S.) LLC out of Delaware, incorporated on 8th October, writes the Shields Gazette.

Previously, the group set up GACP Newcastle Management (U.S.) LLC and GACP Newcastle Partners (U.S.) LLC and registered Newcastle Investors Ltd in the Cayman Islands while also reserving the company name Newcastle Investors Ltd on the Isle of Jersey company register.

No takeover guaranteed

However, Newcastle fans shouldn't see this as a sign that a takeover is close, but it is evidence of further background work being carried out, believes football publishing editor Mark Douglas.

"This shows more background work is being done by GACP Capital but, as I pointed out when the first of these firms was registered, it's a low cost and low obligation move by the group that are working with Peter Kenyon.

"As it stands, there's been no breakthrough in negotiations with Newcastle United - although Kenyon made confident noises a few weeks back. I'm sure fans will shrug and say 'So what?' but if nothing else, it does show GACP at least haven't given up," said Douglas to Chronicle Live.

The group is reportedly eyeing a £300 million takeover stretched over three years. This would see GACP Sports make a down payment of £125 million to take control and a further £175 million paid over three years, allowing Ashley a number of rights until the debt is cleared.


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1043 på: 16. Okt. 2019, 16:17 »
Det som er "skummelt" med Kenyon og GACP, er at de har lite/ingen penger tilgjengelig til å tette hullene i skuta hvis de skulle ta over. Kommer ikke til å kjøpe et nytt lag i januar for å redde plassen, og man vil vel se generelt lite penger sprøytet inn i klubben (akademi, treningsanlegg, spillerkjøp).
I det korte løp blir det nok ikke driftet stort annerledes enn hvordan Ashley driver det. Vil til og med være SD-reklame på og rundt stadion til oppkjøpet er 100% komplett (3 år med nedbetaling).

Er ikke negativ til denne gruppen, men forsiktig optimist. HVIS det i hele tatt skulle skje.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1044 på: 16. Okt. 2019, 17:53 »
Tolker det dithen at de vil utvikle klubben basert på hva klubben klarer å tjene selv. Tror de vil gjøre en mye bedre jobb enn Ashley med å utvikle både det sportslige og businessdelen av klubben, kan vel strengt tatt de fleste, men vil nok ta tid før man ser resultatene.

Tviler uansett på noen overtakelse før tidligst neste vår, da man ser hvor klubben havner i divisjonene.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1045 på: 16. Okt. 2019, 19:05 »
I det lange løp er jeg håper jeg virkelig de driver klubben slik du sier, men redd det trengs en form for brannslukking denne sesongen. Ut ifra hva jeg har lest, har de heller ikke midler til å sette sammen et lag til å rykke rett opp igjen hvis det verste skulle skje.

Noen som har lest mer om det angivelige budet de skal ha sendt inn rundt 27.september? Som Ashley skulle ha 10 dager på å svare på? Må da tydeligvis ha fått positive signaler, når de har satt opp 3 selskaper (som dog koster lite tid og penger å sette opp). Og håper Kenyon har lært leksen sin fra forrige gang, og at det har litt mer å komme med denne gangen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1046 på: 29. Okt. 2019, 13:50 »
Tolker det dithen at de vil utvikle klubben basert på hva klubben klarer å tjene selv. Tror de vil gjøre en mye bedre jobb enn Ashley med å utvikle både det sportslige og businessdelen av klubben, kan vel strengt tatt de fleste, men vil nok ta tid før man ser resultatene.

Jo men er det så gærnt da? Tror faktisk mange NUFC fans syns det er greit hvis det foreligger en 3-5 års plan hvis ambisjon er å ta steg i riktig retning. Det krever litt tålmod ja, men i mitt hode er det mye bedre enn Mike (C)Ashley hvor vi vet at det ikke blir noen sportslig fremgang.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1047 på: 30. Okt. 2019, 12:41 »
Tolker det dithen at de vil utvikle klubben basert på hva klubben klarer å tjene selv. Tror de vil gjøre en mye bedre jobb enn Ashley med å utvikle både det sportslige og businessdelen av klubben, kan vel strengt tatt de fleste, men vil nok ta tid før man ser resultatene.

Jo men er det så gærnt da? Tror faktisk mange NUFC fans syns det er greit hvis det foreligger en 3-5 års plan hvis ambisjon er å ta steg i riktig retning. Det krever litt tålmod ja, men i mitt hode er det mye bedre enn Mike (C)Ashley hvor vi vet at det ikke blir noen sportslig fremgang.

Hadde grabbet til meg en slik eier med begge henda :)
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1049 på: 25. Jan. 2020, 15:45 »