20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 93996 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #165 på: 31. Aug. 2017, 15:27 »
Vi får takke Benitez så lenge det varer. Er jo helt åpenbart at han ikke er i NUFC så veldig mye lenger...............

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #166 på: 31. Aug. 2017, 16:51 »
Jeg tror ærlig talt han stikker så snart en klubb med et snev av ambisjoner viser interesse.
Må være ekstremt frustrende for han slik situasjonen er nå. Ashley er jo definitivt ikke interessert i å bruke noen ekstra pund sedler for å hente spillere Rafa har lyst på/trenger.

Håpløst hvis våre ambisjoner er å hente reserven til reserven på diverse lag i England.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #167 på: 31. Aug. 2017, 19:09 »
Eg tippar han held ut denne sesongen. For fansen sin skuld. Er jo ingen manager av han sitt kaliber som vil kunne jobba under slike forhold i lengden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #168 på: 31. Aug. 2017, 19:51 »
Eneste håpet er at en kjøper av klubben står frem i løpet av de neste månedene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #169 på: 01. Sep. 2017, 11:27 »
Jeg tror Benitez blir i Newcastle lengre enn Ashley...eller rettere sagt, jeg ønsker svært sterkt å tro på det :)


Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #171 på: 01. Sep. 2017, 15:45 »
Hvor legne tror vi Rafa blir sittende? Ute i løpet av september?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #172 på: 02. Sep. 2017, 00:12 »
Ut sesongen. Garantert ikkje lengre.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Rafael Benitez
« Svar #173 på: 02. Sep. 2017, 11:36 »
Er det lov å vere litt naiv og håpe på eit knallsterkt Januar-vindauge? Om der skoen trykker verst etter halvspelt sesong vert styrka er det vel håp? Han har jo uttrykt sterkt at dette er eit langtidsprosjekt før?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #174 på: 03. Sep. 2017, 11:11 »
Er det lov å vere litt naiv og håpe på eit knallsterkt Januar-vindauge? Om der skoen trykker verst etter halvspelt sesong vert styrka er det vel håp? Han har jo uttrykt sterkt at dette er eit langtidsprosjekt før?

Nå på slutten av overgangsvinduet uttalte Benitez at han ikke ser NUFC som et langtidsprosjekt lengre -dessverre. Enig med Igrinde, ut sesongen. Hvis ikke noe høyst uventet skjer...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #175 på: 03. Sep. 2017, 11:13 »
Han har vel aldri selv sagt offentlig at han ikke ser på det som et langtidsprosjekt? Dette er det vel kun The Guardian som spekulerer i?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #176 på: 03. Sep. 2017, 11:36 »
Få sitater i de Guardian-artiklene, ja. Det er egentlig ganske vanskelig å si hva som er sant.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #177 på: 04. Sep. 2017, 18:09 »
Han har vel aldri selv sagt offentlig at han ikke ser på det som et langtidsprosjekt? Dette er det vel kun The Guardian som spekulerer i?

Få sitater i de Guardian-artiklene, ja. Det er egentlig ganske vanskelig å si hva som er sant.

I stand corrected.

Med glede denne gangen!  ;)

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #178 på: 06. Sep. 2017, 13:41 »
Han har vel aldri selv sagt offentlig at han ikke ser på det som et langtidsprosjekt? Dette er det vel kun The Guardian som spekulerer i?

Har gjort meg noen tanker rundt denne artikkelen og sommerens hendelser forøvrig: https://www.theguardian.com/football/2017/sep/01/rafael-benitez-job-offers-newcastle-mike-ashley-west-ham?CMP=Share_iOSApp_Other

Når The Guardian skriver en sånn artikkel så har de gode kilder som kommer med informasjonen til dem. Dette er ikke en journalists ville spekulasjoner. Her har noen som kjenner Benitez godt snakket med journalisten, og han har mest sannsynlig godkjent at informasjonen kommer ut. 

Det er nå gjort kjent detaljer i Benitez kontrakt, blant annet at han har en utkjøpsklausul. Hvem tror dere har gjort denne informasjonen offentlig..?

MEN: Artikkelen handler ikke nødvendigvis om at Benitez vil bort.

Det foregår et slag om sannheten rundt Newcastles mislykkede sommerhandling og på et større plan en krig om makten i klubben.

Det var ikke tilfeldig at Ashley var ute og gjorde sitt største intervju noensinne i sommer, det handler om å ta kontroll over hvilken sannhet som blir gjeldende om Newcastle.

Ashley forteller en historie om manglende økonomiske muskler og argumenterer med at prisene har løpt løpsk og at ingen kan konkurrere med de rike sjeikene i Manchester City. Han ønsker å dempe forventninger og å få krav om investeringer til å fremstå som urealistiske.

Benitez kan ikke gå offentlig ut og krangle med sjefen, men han har en annen fortelling som han likevel må få frem. Den handler om brutte løfter og et udugelig rekrutteringsteam.  Denne artikkelen er et motangrep på Ashleys fortelling. Artikkelen legger press på Ashley og Benitez kommer med en skikkelig advarsel om at han kan forsvinne.

Det jeg tror Benitez VIRKELIG ønsker å oppnå er mer kontroll over rekruttering og en garanti om handling i januar. Avsnittet om Justin Barnes er for meg nøkkelen til å forstå hvorfor denne artikkelen kom ut.
Sitat
Concerns crystallised in June. By then Justin Barnes, a lawyer and long term Ashley confidant, had become heavily involved in club business... ...Barnes’s determination to secure the best possible deal for his boss arguably led to Benítez missing out on a season-long loan deal for Tammy Abraham."
For meg virker det som Benitez vil ha bort Ashleys folk som krangler på småpenger og roter seg bort i avtaler som burde være realistiske å gjennomføre.

Det er også viktig for Benitez å ikke bli gjort til en "bad guy". Om han faktisk forlater klubben, så han må få fram at det er han som er den forrådte selv om han drar fra oss og tar en annen jobb.

Jeg mener Benitez lykkes veldig bra med å overbevise omverdenen om at han blir forrådt av Ashley, men jeg vet ikke hvor bra han lykkes med å legge press på Ashley. Min pessimistiske konklusjon er derfor at han mest sannsynlig forsvinner ganske snart med mindre Ashley gjør noen endringer som gir mer makt til Benitez.
« Siste redigering: 06. Sep. 2017, 13:49 av Pontare »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #179 på: 06. Sep. 2017, 16:18 »
Tror du har mye rett med betraktningene dine her Pontare.

Ashley er en kødd, og han har en historikk med å ansette køddete folk, og "manglende" økonomiske muskler skyldes i stor grad hans manglende vilje til å utvikle klubben, best eksemplifisert i at klubben for kr. 0,- for at stadion er tapetsert med Sports Direct-plakater. Vil tippe andre klubber a'la Everton og West Ham hadde dratt inn mellom 100-200 mill i året på denne eksponeringen.

Imidlertid, mye av det du og skriver om Rafa kjennes nok igjen av oss som husker Rafa i Liverpool. Det var en del klaging fra Rafa om at han ikke fikk hentet de han ville, budsjettene var ikke store nok osv, osv.

Godt mulig vi nå er vitne til et spill mellom eier og manager. Håper bare det ikke ender med at vi mister manageren! Ashley kan godt forsvinne, OM vi får inn en ny eier som vil satse sunt!
No fate but what you make