20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199565 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #900 på: 17. Aug. 2017, 16:29 »
TMW: Rafa Benitez will make a £12m move for Inter striker Stevan Jovetić with a delegation from Newcastle to speak with Jovetić soon. #NUFC


Stevan Jovetic inn hadde vært greit! 😊

Jovetić inn i 10'r rollen kanskje? Husker eg var fan før han gikk til City.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #901 på: 17. Aug. 2017, 16:46 »
Tja. 10'er eller 9'er, uansett ville han ha løftet laget. Gjorde det vel relativt bra i Spania i fjor?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #902 på: 17. Aug. 2017, 17:40 »
Meget positiv til han👍 Kjør på. Men vil nok tro han er tiltenkt 9er

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #903 på: 17. Aug. 2017, 19:06 »
Absolutt.

Men bør bety Mitro ut i så fall :( :(

Men tror ikke jeg har hørt om TMW før, så tar det med ei god klype salt!

Edit: TMW= TuttoMercatoWeb, så finner frem enda ei klype salt :P
« Siste redigering: 17. Aug. 2017, 21:38 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #904 på: 17. Aug. 2017, 20:30 »
Chronicle: Genoa officials are flying over to Newcastle for talks with Achraf Lazaar. #NUFC

Da kan det se ut som om vi begynner å kvitte oss med spillere, endelig!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #905 på: 17. Aug. 2017, 21:48 »
Tenkte 10'r ettersom han har spilt det en del oppgjennom, og at vi skriker etter en for øyeblikket! Er faktisk bedre rusta på spissplass. (faktisk🙈) 9'r eller 10'r, ja takk uansett!

Håper at Genoa tar med seg Lazaar, og at det blir en dominoeffekt👌

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #906 på: 18. Aug. 2017, 15:19 »
Jeg er nesten daglig innom forumet her og leser, og må si at mange er veldig opptatt av at vi må kjøpe flere spillere for å overleve PL og påpeker ofte at så mange andre klubber bruker mye mer penger enn oss og at vi blir akterutseilt p.g.a dette.
Det virker som om at dette er en delt oppfattning også av mange fotballeksperter(eller pundits) i England.

Selv synes jeg at markedet er så sykt overpriset, at det er nesten bedre å beholde den stallen vi har, jobbe med å skape et sammensveiset og samspilt LAG, slippe til noen unggutter og se hvor langt det tar oss denne sesongen.
Hvorfor MÅ vi på død og liv absolutt kjøpe inn spillere til 15-20 millioner pund, som var verdt 2-5 millioner pund for noen år siden!?
Nå har vi kjøpt 6 spillere, har mer enn nok spillere i stallen og får prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg mener at vi hadde en helt ok stall når vi rykket opp.
Det finnes flere lag som har rykket opp i senere år, som hverken har brukt masse penger eller som er noen "storklubb" og til tross for det, har klart å holde seg i PL og er der fortsatt!:
14/15: Watford og Bournemouth
13/14: Leicester og Burnley
12/13: Crystal Palace
11/12: Southampton og West Ham
10/11: Swansea
09/10: West Bromwich
07/08: Stoke

Jeg er sikkert en av de få her inne, som faktisk er ganske fornøyd med at vi ikke bruker SYKE penger på middelmådige spillere og tror at det skal føre til at vi holder oss i PL.... :-[




Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #907 på: 18. Aug. 2017, 16:07 »
Jeg er nesten daglig innom forumet her og leser, og må si at mange er veldig opptatt av at vi må kjøpe flere spillere for å overleve PL og påpeker ofte at så mange andre klubber bruker mye mer penger enn oss og at vi blir akterutseilt p.g.a dette.
Det virker som om at dette er en delt oppfattning også av mange fotballeksperter(eller pundits) i England.

Selv synes jeg at markedet er så sykt overpriset, at det er nesten bedre å beholde den stallen vi har, jobbe med å skape et sammensveiset og samspilt LAG, slippe til noen unggutter og se hvor langt det tar oss denne sesongen.
Hvorfor MÅ vi på død og liv absolutt kjøpe inn spillere til 15-20 millioner pund, som var verdt 2-5 millioner pund for noen år siden!?
Nå har vi kjøpt 6 spillere, har mer enn nok spillere i stallen og får prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg mener at vi hadde en helt ok stall når vi rykket opp.
Det finnes flere lag som har rykket opp i senere år, som hverken har brukt masse penger eller som er noen "storklubb" og til tross for det, har klart å holde seg i PL og er der fortsatt!:
14/15: Watford og Bournemouth
13/14: Leicester og Burnley
12/13: Crystal Palace
11/12: Southampton og West Ham
10/11: Swansea
09/10: West Bromwich
07/08: Stoke

Jeg er sikkert en av de få her inne, som faktisk er ganske fornøyd med at vi ikke bruker SYKE penger på middelmådige spillere og tror at det skal føre til at vi holder oss i PL.... :-[

Veldig enig i mye av det du skriver. Jeg vil selvfølgelig gjerne se trofesigneringer osv, osv, men laget vi rykka opp med + noensigneringer for å sikre bredden mener jeg er godt nok for å overleve med god margin. Ser hva Brughton og Huddersfield har henta, hor mange av de ville seriøst vært kandidater for å vippe ut noen i dagen s Newcastel-stall?

Mitt tips, ro ned! :) Dette går bra.
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #908 på: 18. Aug. 2017, 16:36 »
Nevnte klubber har vel alle slått overgangsrekorden sin de siste årene, så at penger spiller inn er vel helt åpenbart. Ikke alltid, men kvalitet koster som regel.
Mange lag kan se ok ut defansivt som vi gjorde mot Spurs så lenge man ligger lavt og kompakt. Nå må vi ikke gå i Middlesbrough fellen. Solide bakover men fikk store problemer offensivt. Jeg synes vi har store mangler offensivt (merkelig nok da forsvaret til nufc de siste årene har vert det store problemet). Der finnes ikke profiler og kvaliteten er et stort spørsmålstegn. Er mulig vi klarer oss ok, men om vi ikke får inn noe mer kvalitet på 10'er plass f.eks så blir jeg ikke overrasket om vi sliter.
Hvorfor ikke bruke 30-40m£ til som gjør at du har en fornøyd trener og har et lag som har en større mulighet for å gjøre en god sesong. Istedenfor sitter vi med en meget irritert trener som har blitt løyet for, vi sitter og småplukker på summer som for meg ser helt utrolig ut. Se på Lejeune avtalen, blir helt paff jeg. Nå gikk dette litt ut i Ashley land (Noe som ofte er grunnen til diskusjonen), men jeg er ultraskuffet over sommervinduet.
« Siste redigering: 18. Aug. 2017, 17:11 av Fluffy »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #909 på: 18. Aug. 2017, 22:03 »
Ser vi er linka til Valencia spiss Santi Mina. Har null kjennskap til spilleren, men sies han skal passe godt inn i Rafa's spillestil.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #910 på: 18. Aug. 2017, 22:40 »
Hvilken link har du?
Kunne vært en solid signering det, Mina eller Jovetic hadde gjort meg fornøyd! :)

« Siste redigering: 19. Aug. 2017, 00:02 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #911 på: 19. Aug. 2017, 00:12 »
Nevnte klubber har vel alle slått overgangsrekorden sin de siste årene, så at penger spiller inn er vel helt åpenbart. Ikke alltid, men kvalitet koster som regel.
Mange lag kan se ok ut defansivt som vi gjorde mot Spurs så lenge man ligger lavt og kompakt. Nå må vi ikke gå i Middlesbrough fellen. Solide bakover men fikk store problemer offensivt. Jeg synes vi har store mangler offensivt (merkelig nok da forsvaret til nufc de siste årene har vert det store problemet). Der finnes ikke profiler og kvaliteten er et stort spørsmålstegn. Er mulig vi klarer oss ok, men om vi ikke får inn noe mer kvalitet på 10'er plass f.eks så blir jeg ikke overrasket om vi sliter.
Hvorfor ikke bruke 30-40m£ til som gjør at du har en fornøyd trener og har et lag som har en større mulighet for å gjøre en god sesong. Istedenfor sitter vi med en meget irritert trener som har blitt løyet for, vi sitter og småplukker på summer som for meg ser helt utrolig ut. Se på Lejeune avtalen, blir helt paff jeg. Nå gikk dette litt ut i Ashley land (Noe som ofte er grunnen til diskusjonen), men jeg er ultraskuffet over sommervinduet.

Jeg ser poenget ditt når det gjelder vår (manglende) offensive styrke og det kan også bekymre meg til tider. Men å kjøpe en kreativ, målfarlig og offensiv spiller i dagens marked vil si å bruke mellom 20-40 mill pund på en spiller som nødvendigvis ikke betyr braksuksess eller at han faktisk er bedre enn det vi allerede har...
Det jeg mener er at vi ikke alltid kan løse et problem, enten det er offensivt eller defensivt, ved å kjøpe inn en eller flere spillere og satse på at de nye signeringene skal løse "problemet".
Hva med å utvikle og terpe på en offensiv spillestil, som nødvendigvis ikke er totalt avhengige av individer, men heller av å ha et godt sammensatt offensivt lag, der alle vet sin rolle i laget?
Jeg har også lyst til å se spennende signeringer som kan underholde oss, men det bør være spillere som Lacazette, Dembele, Coutinho eller Draxler....men det har vi ikke penger til eller tiltrekningskraft nok til i år...
Så jeg vil heller at vi satser på en spillergruppa som er Newcastle spillere nå og som virker som en meget ambisiøs, hardt arbeidende og sammensveiset gjeng. De kan faktisk oppnå noe stort, så lenge de får støtte og tillit og slipper å høre folk rope etter dyre signeringer og nye spillere hele tiden!
Jeg har faktisk troa på denne gjengen som spiller i svart og hvitt nå, og kommer til å støtte dem fullt ut hele sesongen.
Så lenge vi holder oss i PL, er jeg fornøyd. Så gi dagens spillerstall en sjanse, i hvert fall til januarvinduet, til å bevise at de er gode nok for PL.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #912 på: 19. Aug. 2017, 09:42 »
Jeg er nesten daglig innom forumet her og leser, og må si at mange er veldig opptatt av at vi må kjøpe flere spillere for å overleve PL og påpeker ofte at så mange andre klubber bruker mye mer penger enn oss og at vi blir akterutseilt p.g.a dette.
Det virker som om at dette er en delt oppfattning også av mange fotballeksperter(eller pundits) i England.

Selv synes jeg at markedet er så sykt overpriset, at det er nesten bedre å beholde den stallen vi har, jobbe med å skape et sammensveiset og samspilt LAG, slippe til noen unggutter og se hvor langt det tar oss denne sesongen.
Hvorfor MÅ vi på død og liv absolutt kjøpe inn spillere til 15-20 millioner pund, som var verdt 2-5 millioner pund for noen år siden!?
Nå har vi kjøpt 6 spillere, har mer enn nok spillere i stallen og får prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg mener at vi hadde en helt ok stall når vi rykket opp.
Det finnes flere lag som har rykket opp i senere år, som hverken har brukt masse penger eller som er noen "storklubb" og til tross for det, har klart å holde seg i PL og er der fortsatt!:
14/15: Watford og Bournemouth
13/14: Leicester og Burnley
12/13: Crystal Palace
11/12: Southampton og West Ham
10/11: Swansea
09/10: West Bromwich
07/08: Stoke

Jeg er sikkert en av de få her inne, som faktisk er ganske fornøyd med at vi ikke bruker SYKE penger på middelmådige spillere og tror at det skal føre til at vi holder oss i PL.... :-[

Godt innlegg Filla!

Veldig enig i det aller meste her.

Vil også legge til at jeg tror mye av dette "jaget" er medieskapt. Jeg er også innom daglig (minst) og leser, samt sjekker andre Newcastle-nettsteder. Og i begynnelsen av vinduet var det liksom allment vedtatt at vi måtte ha nye åtte(!) nye spillere, at Rafa hadd £70 mil og rutte med, og J.McCarty og A.Townsend ble de to første inne dørene på St.James Park i sommer fordi Benitez ikke fikk de i Januar. Deretter har det vært små trappetrinn nedover hele veien, og stadig skuffende nyheter for fansen, og siste signeringen nå er Stokes 'forgotten man Joselu'.

MEN en stor del av denne skuffelsen kommer fra forventninger som var bygd opp av kilder utenfor klubben, og slett ikke bekreftet av Benitez, Charnley, M.(C)Ashley eller noen andre i klubben.
Bare for å dra en liten sammenligning som eksempel: det norske landslaget. Hver gang vi møter en litt stor motstander, så graver mediene fram de tynneste begrunnelsene til å ha forhåpnonger til at vi kan slå disse lagene. Dette skjedde borte mot Italia i forrige kvallik, og det skjedde hjemme mot Tyskland for ca et år siden. VG skriver side opp og side ned om hvorfor vi møter dem på riktig tidspunkt og hvorfor vi kan slå dem. TV2 kjører sak på sak en uke i forveien og intervjuver alle såkalte "eksperter" som alle forteller hvorfor dette er fullt mulig nå. Så kommer dagen, og det går ikke fullt så bra allikevel, for en overraskelse, og da kommer alle tilbake og sier hva som ble gjort feil og forventer landslagssjefens hode på et fat. Det er bare tull, og fører til en unødvendig stor skuffelse basert på falske forhåpninger som til syvende og sist er medieskapt. NB! Vil ikke gjøre dette til en diskusjon om landslaget nå, men bruker det som eksempel, da jeg tror klubben vi heier på sliter litt med mye av den samme problematikken. Altså forhåpninger som er umulige å leve opp til pga forventingene som andre har tillatt seg å skape til den.

For å gå tilbake til overgangsmarkedet og sommerens helt syke priser. Se på hva Everon betaler for f.eks J.Pickford, uten at han er noen garantist for at de gjør det noe bedre. Faktisk er det nesten umulig å bryte inn i den hellige topp-6 klubben på toppen, og Everton var vel nr.7 ifjor? Jeg tror ikke de signeringene deres tar dem noe høyere i år. Men penger har de brukt, mye av det også, det er det ingen tvil om.
Videre se på hva West Ham betaler for Arnautovic, £30 mil. m/variabler kan øke totalsummen til rundt £50 mil. Jeg er iallfall glad det ikke er Newcastle som har gjort disse overgangene.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #913 på: 19. Aug. 2017, 11:12 »
Jeg er nesten daglig innom forumet her og leser, og må si at mange er veldig opptatt av at vi må kjøpe flere spillere for å overleve PL og påpeker ofte at så mange andre klubber bruker mye mer penger enn oss og at vi blir akterutseilt p.g.a dette.
Det virker som om at dette er en delt oppfattning også av mange fotballeksperter(eller pundits) i England.

Selv synes jeg at markedet er så sykt overpriset, at det er nesten bedre å beholde den stallen vi har, jobbe med å skape et sammensveiset og samspilt LAG, slippe til noen unggutter og se hvor langt det tar oss denne sesongen.
Hvorfor MÅ vi på død og liv absolutt kjøpe inn spillere til 15-20 millioner pund, som var verdt 2-5 millioner pund for noen år siden!?
Nå har vi kjøpt 6 spillere, har mer enn nok spillere i stallen og får prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg mener at vi hadde en helt ok stall når vi rykket opp.
Det finnes flere lag som har rykket opp i senere år, som hverken har brukt masse penger eller som er noen "storklubb" og til tross for det, har klart å holde seg i PL og er der fortsatt!:
14/15: Watford og Bournemouth
13/14: Leicester og Burnley
12/13: Crystal Palace
11/12: Southampton og West Ham
10/11: Swansea
09/10: West Bromwich
07/08: Stoke

Jeg er sikkert en av de få her inne, som faktisk er ganske fornøyd med at vi ikke bruker SYKE penger på middelmådige spillere og tror at det skal føre til at vi holder oss i PL.... :-[

+1
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #914 på: 19. Aug. 2017, 13:19 »
Newcastle have made an offer for Sampordia midfielder Dennis Praet. - (via @ilsecoloxix) #NUFC

Kanskje en av de Rafa Benitez snakket om på pressekonferansen?
Var veldig god i Anderlecht, husker han godt derfra (og FM).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒