20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tore Eikeland  (Lest 15324 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #15 på: 27. Juli 2011, 00:37 »
Det er vel ikke helt klart hvordan denne nyheten nådde Pardew, men ihvertfall er det brukere på Newcastle-Online som har tatt den tragiske nyheten videre til lokaljournalister som i sin tur lovet å bringe det videre til klubben. Alt dette skjedde på et par dager.

Tore og jeg jobbet med newutd delvis i samme tidsrom, og jeg pratet med ham ved flere anledninger blant annet på msn. Vi var ikke alltid enige, verken om det redaksjonelle på newutd.no eller om det sportslige, men han var en veldig sympatisk fyr som hadde talegavene i orden.

Og om noen skulle lure på hvorfor Jens Stoltenberg beskrev han som en av landets mest lovende, unge politikere, er det bare å klikke seg inn på dette klippet:



Det der er ikke bare et foredrag om EUs postdirektiv; det er også et mesterstykke i retorikk.

Gudene vite hvor langt Tore hadde nådd i politikken om han bare fikk leve, potensialet hans var beviselig enormt.

Hvil i fred!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Tore Eikeland
« Svar #16 på: 27. Juli 2011, 03:01 »
Rørende at klubben reagerer såpass raskt.

Tore var så retorisk begavet at det bare er å ta av seg hatten. Har ikke sett makan i den aldersgruppen.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #17 på: 27. Juli 2011, 15:43 »
Hugsar godt meiningsutvekslingar med ein mann eg ofte var usamd med (politisk), men som, som Jarle seier, alltid framstod som sakleg og sympatisk. Eg møtte aldri Tore, men hans glødande måte å skrive og formulere seg på, førte til at ein uansett følte at ein var til stades i same rom. Ein stor mann.

Kvil i fred, Tore. Og kondolerer til alle som har mista nokon.


Northern Line

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #18 på: 27. Juli 2011, 21:22 »
Read that one of the people that was killed was a supporter of Newcastle and a contributor to this forum, and, as a Newcastle supporter, I just wanted to express my sympathy at the the loss of Tore Eikeland and the many others who lost their lives on such a horrendous day for Norway.

Forgive me for only being able to write in my native language on your forum.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #19 på: 28. Juli 2011, 03:34 »


Han var rett og slett et helt sykt talent. Husker han diskuterte mye både på dette forumet og det gamle forumet - og jeg prata med ham både om fotball, poltikk og musikk over msn. Jeg var rett og slett sjokka da Facebook kom og det viste seg at denne karen var 3 år yngre enn meg. Jeg antok at jeg prata med en godt voksen type. Et stort tap for det politiske Norge, dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Tore Eikeland
« Svar #20 på: 28. Juli 2011, 10:34 »
Hva var det han het på det gamle forumet egentlig?
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #21 på: 28. Juli 2011, 12:38 »
Det har jeg glemt, men mulig det var Journalisten der også? Han var ihvertfall veldig aktiv både i fotballdiskusjoner og i politikk-tråden ikke minst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #22 på: 28. Juli 2011, 14:06 »
Hvor langt tilbake snakker dere da? Jeg registrerte meg vel rundt 2004 eller 2005, og mener Journalisten joina forumet litt etter meg. Her på newutd så har jeg aldri kjent ham som noe annet enn journalisten iallfall.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #23 på: 28. Juli 2011, 14:21 »
Tror vi tenker tilbake på newcastle.no nå også. Han var veldig aktiv der før han også flytta over hit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #24 på: 28. Juli 2011, 19:13 »
Thank You Northern Line, for your respectful post. It is very nice to see that geordies remember the international fans as well.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #25 på: 28. Juli 2011, 22:55 »
Det vurderes visstnok også om Tore Eikeland (og andre faste Brann Stadion-gjengere blant ofrene) skal få ekstra oppmerksomhet ved markeringen i Branns neste hjemmekamp, eller om det blir riktigere å behandle alle ofrene likt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #26 på: 02. Aug. 2011, 01:00 »
Jeg registrerer at Tore tilsynelatende bare hadde to laster i livet sitt. At han var Brann-supporter og at han var en innbitt EU-tilhenger. Jeg synes vagt å minnes at jeg hadde noen små diskusjoner om EU med han den siste tiden han var jevnlig aktiv på forumet. Jeg skulle gjerne fortsatt å mobbe han litt for det første, og glatt ignorert den siste biten, ettersom han garantert ville knust meg som en flue i enhver politisk diskusjon.

Tidligere har ofrene i slike tragedier ikke vært noe annet enn navn og ansikt uten betydning, men når man først har opplevd at noen man kjenner, eller kjente brått og brutalt blir revet vekk fra livet - i en tragedie fullstendig uten mål og mening - som da en tidligere klassekamerat av meg ved et uhell ble skutt og drept av sin beste venn natt til 1. mai 2009, og Tore Eikeland, aka "Journalisten" med Arne Scheie-avatar ble utsatt for en feig jævel utstyrt med våpen på fredelige Utøya, og jeg kjenner flere som hadde venner på Utøya den skjebnesvangre dagen, hvorav noen av dem aldri kom hjem, så blir det hele så mye nærmere.

Hva angår Brann, så ser jeg i og for seg ikke noe galt i å hedre de av klubbens supportere som ble drept i massakren, men det spørs hvordan de skal gjøre det, og samtidig vise respekt for samtlige ofre for tragedien, uansett om de likte fotball eller ikke, heiet på Rosenborg eller ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #27 på: 05. Aug. 2011, 17:24 »
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Tore-Eikeland-21-begravet-2550139.html

Da var reisen slutt for Tores del. Partisekretær i Ap, Raymond Johansen holdt tale, og sammenlignet han med Einar Førde.

Hvil i fred.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tore Eikeland
« Svar #28 på: 08. Aug. 2011, 21:51 »
Tungt å lese, rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Tore Eikeland
« Svar #29 på: 14. Aug. 2011, 15:08 »
Jeg mener å huske at Tore kom inn på det gamle forumet i 2004. Han var superengasjert og ville gjerne bidra. Han var da 14 år gammel. Og jeg hadde ikke helt troen på at en 14-åring kunne skrive artikler som ville bidra til at newutd.com gikk fremover. Men han fikk sjansen, og det var nok flere enn meg som var imponert over artiklene og innleggene hans. Tore var veldig ydmyk og ba ofte om råd om hva som kunne skrives om. Vi diskuterte mye på MSN. Det var ikke så ofte vi diskuterte politikk, faktisk. Vi diskuterte mest fotball og supporterklubben. Men selvsagt diskuterte vi en del politikk også.

Jeg var aktiv i FrP og han var tydelig sosialdemokrat. Likevel var vi enige i mye, spesielt utenrikspolitikk. Husker han skrev til meg at når han ble statsminister, kunne jeg få bli utenriksminister  :) Det kunne jo blitt et interessant scenario  ;D

At Tore var begavet, er det ingen tvil om. Han var svært kunnskapstørst, noe som helt sikkert har bidratt til å gjøre han til kanskje landets fremste politiske talent.

Jeg har ikke hatt mye kontakt med Tore de siste årene. Har vel bare vært noen få ordvekslinger (dvs mobbing  ;) ) på Facebook.

Mine tanker har gått til hans familie, kjære og nære, og det vil de fortsette å gjøre. De har lidd et umistelig tap.

Hvil i fred, Tore! Jeg lyser fred over ditt minne!
Toon, Toon,
Black and white army