20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 94394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #345 på: 30. Juli 2019, 10:55 »
Hughie har tydeligvis tanker som jeg deler.
Nei. Hughie har et poeng som er bra (Rafa skuffer ved å dra etter pengene etter at han fikk nok av Newcastle), selv om jeg er uenig.

Du derimot, kommer bare med tull.

1.
Rafa ble med oss ned. Han hadde ikke rare valget i mine øyne.
Dette trenger man ikke si noe mer om, det står fjellstøtt for seg selv i all sin dumhet.

2.
Sparket i to toppklubber. ble ansatt i Newcastle. Og klarte ikke redde oss.
Du er faktisk ikke til å tro. Han ble ansatt i mars. Vi gikk de siste seks matchene uten tap. "Klarte ikke redde oss"??

3.
Lett å stikke med æren i behold når han kan skylde på at treningsfasiliteter og sportslig satsning var langt under pari. Et styre/eier som hates blant fans. Problemet hans er at han forteller oss at det bare er tull ved å dra til Kina.
Som Hughie påpeker, fult forståelig at begeret var fult. Men du mener altså at han dro uten ære etter å ha blitt løyet til av Ashley over flere år. Spør deg igjen: Mener du alle har en plikt å bli i forhold eller jobb når man over tid blir sviktet av den andre parten, eller gjelder den regelen bare Rafa?

Takk. Det innlegget frå TooN trengte eit svar.

Beklagar TooN, men når eg lese det innlegget ditt så er det som å lesa kommentera frå folk som ikkje trur menneske har vore på månen.
Eg forstår ikkje kva gale Rafa har gjort. Alle skjønnar vel godt at etter 3 år so har han funne ut at han ikkje kan arbeide under dei høva det er under MA sitt styre. Og kvifor skal han gå arbeidsledig når han kan sikra seg økonomisk ved ta jobben i Kina. Noko alle ville gjort. Kvifor skal ikkje han kunne koma tilbake til Europa når det rette tilbodet dukkar opp? Pellegrini har no gjort det.

Me kan vera einige om ein ting og det er at me har heilt ekstremt ulikt syn på Rafa og til dels ein del av den galskapen MA held på med.

Intervjuet til MA er berre PR-tull. Han seier sjølv at han tidlegare har ikkje berre skote seg sjølv i foten, men skote den heilt av. No skyt han av seg den andre foten.

https://www.themag.co.uk/2019/07/newspaper-attempt-to-redress-rafa-balance-after-embarrassing-mike-ashley-pr-statement-newcastle-united/

og denne frå The Chronicle er god: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/mike-ashleys-interview-simply-posed-16665527
« Siste redigering: 30. Juli 2019, 12:13 av lgrinde »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #346 på: 30. Juli 2019, 12:11 »
Hughie har tydeligvis tanker som jeg deler.
Nei. Hughie har et poeng som er bra (Rafa skuffer ved å dra etter pengene etter at han fikk nok av Newcastle), selv om jeg er uenig.

Du derimot, kommer bare med tull.

1.
Rafa ble med oss ned. Han hadde ikke rare valget i mine øyne.
Dette trenger man ikke si noe mer om, det står fjellstøtt for seg selv i all sin dumhet.

2.
Sparket i to toppklubber. ble ansatt i Newcastle. Og klarte ikke redde oss.
Du er faktisk ikke til å tro. Han ble ansatt i mars. Vi gikk de siste seks matchene uten tap. "Klarte ikke redde oss"??

3.
Lett å stikke med æren i behold når han kan skylde på at treningsfasiliteter og sportslig satsning var langt under pari. Et styre/eier som hates blant fans. Problemet hans er at han forteller oss at det bare er tull ved å dra til Kina.
Som Hughie påpeker, fult forståelig at begeret var fult. Men du mener altså at han dro uten ære etter å ha blitt løyet til av Ashley over flere år. Spør deg igjen: Mener du alle har en plikt å bli i forhold eller jobb når man over tid blir sviktet av den andre parten, eller gjelder den regelen bare Rafa?

Takk. Det innlegget frå TooN trengte eit svar.

Beklagar TooN, men når eg lese det innlegget ditt så er det som å lesa kommentera frå folk som ikkje trur menneske har vore på månen.
Eg forstår ikkje kva gale Rafa har gjort. Alle skjønnar vel godt at etter 3 år so har han funne ut at han ikkje kan arbeide under dei høva det er under MA sitt styre. Og kvifor skal han gå arbeidsledig når han kan sikra seg økonomisk ved ta jobben i Kina. Noko alle ville gjort. Kvifor skal ikkje han kunne koma tilbake til Europa når det rette tilbodet dukkar opp? Pellegrini har no gjort det.

Me kan vera einige om ein ting og det er at me har heilt ekstremt ulikt syn på Rafa og til dels ein del av den galskapen MA held på med.

Intervjuet til MA er berre PR-tull. Han seier sjølv at han tidlegare har ikkje berre skote seg sjølv i foten, men skote den heilt av. No skyt han av seg den andre foten.

https://www.themag.co.uk/2019/07/newspaper-attempt-to-redress-rafa-balance-after-embarrassing-mike-ashley-pr-statement-newcastle-united/

+1
No fate but what you make

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #347 på: 30. Juli 2019, 21:03 »
Av og til lurer jeg på om Toon er på lønningslisten til Keith Bishop og Mike Ashley.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #348 på: 30. Juli 2019, 21:30 »
Er forsåvidt enig, og jeg deler nok ikke mening med deg Toon i synet på Benitez sin tid og sorti i Newcastle .

Jeg står derimot for at jeg mener Benitez er for god til å lede en klubb i Kina. Skulle tro han levde fra hånd til munn siden han må sikre økonomien i en alder av 59. Jeg skjønner hvorfor han gjør det, og det må jo være grådighet. At man ikke tåler å høre det får så være, men man må kunne dyrke en helt samtidig som man stiller spørsmål og kritiserer enkelte avgjørelser.

Det er ikke sportslig utfordring, det er ikke frykt for å være arbeidsledig eller et behov for å få mat på bordet. Fyren er jo god for flere hundre millioner. Synes det er utrolig at man ikke kan innse at det kun er grådighet som gjør at han går til Kina. Vi må jo bare kalle det for det det er. Og jeg synes det er et skuffende, feigt og et potensielt dårlig karrierevalg. Kanskje han trenger "hvile", jeg kan jo velge å tro noe slikt kanskje?

Pellegrini er jo et godt eksempel. Han gikk fra å trene blant annet Real Madrid, Malaga og Manchester City. Alle i Champions League. Nå (via Kina) overtok han en klubb som kjempet mot nedrykk og trener nå West Ham som klarte å havne i ingenmannsland i fjor. Jeg mener at Benitez kunne fått bedre jobber enn eksempelvis West Ham om han ikke måtte sikre økonomien sin i en fart. Mener folk helt alvorlig at Kina er et lurt valg karrieremessig og bedrer Benitez sine sjanser til å lede et lag i Champions League i fremtiden? Ville han vært ute av stand til å være aktuell for alle de spennende jobbene som garantert blir ledig ila. de neste 6-8 månedene om han var arbeidsledig?

Mourinho takker jo stadig vekk nei om man tror det man leser. Lurer på hvorfor?

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #349 på: 31. Juli 2019, 01:45 »
Det er et naturlig menneskeinstinkt å ville legge best mulig til rette for seg og sine etterkommeren. Er forsåvidt helt enig i at toppspillere under 30 ikke har noe i Kina å gjøre, men med Rafa snakker vi om en som ikke har noe å bevise på toppnivå lenger. Han vil aldri overgå karrierehøydepunktene sine. Newcastle har jo utvilsomt vært et lidenskapsprosjekt for han, og når det møtte veggen og ble motarbeidet så skjønner jeg ærlig talt at han heller velger penga fremfor f. eks Leicester. Og er også glad for at vi slipper å møte han som trener for motstanderen...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #350 på: 31. Juli 2019, 04:15 »
Greit nok, jeg ser nok litt annerledes på saken. Man tjener jo ikke akkurat lommerusk i europeiske klubber av et visst kaliber heller. Tror arven blir betydelig uansett.

Jeg synes det er et skuffende valg fattet på grådighet. Jeg forstår valget like mye som dere, det er jo pengene han jakter. Jeg respekterer det bare ikke. Selv med altruistisk motivasjon for at arvingene skal få £45m vs. stakkarslige £35m. Han kunne valgt bedre tror jeg, og fått et prosjekt som faktisk er spennende på det sportslige og emosjonelle plan uten en bajas som eier.

Dalian er jo et nytt sirkus som har hatt 18 managere på 10 år, disse har fått prøve seg fra 2 til 18 mnd og sliter angivelig med å få ubetalt restbeløpene av kontraktene sine ved oppsigelse. Det er kun 1 som har fått mer enn 1 år av de siste 11 managerne, han fikk 13 mnd. Spørs hvor stor denne "totale kontrollen" er. Han liker kaos da, det skal han ha.

Med mindre han faktisk tenker å takke av etter kontrakten da. Det ville vært nesten like skuffende synes jeg, men da kan jeg kanskje respektere valget om det er det som blir utfallet når dette "spennende prosjektet" i Kina omsider er over.

Tror det er fort gjort å blande kortene. På ene siden den overveldende forståelsen vi har for at Benitez omsider fikk nok av Ashley og takknemligheten for at han utrolig nok holdt ut så lenge som han gjorde. På den andre siden valget om å la seg kjøpe til en (nesten?) like tåpelig jobb i Kina.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #351 på: 31. Juli 2019, 08:00 »
Om det er grådighet, ønske om å bare oppleve noe helt annet, kona som vil ha Rafa ut av huset fordi han blir slitsom uten å ha noe å gjøre (noe jeg faktisk tror er sant), eller Rafa bare er veldig glad i kinesisk takeaway? Overraskende valg av Rafa ja, men er da ikke noe å ta så på vei før spør du meg.

Og hvorfor skal han gå å slenge arbeidsledig? Hvor mange klubber er det igjen for han i England og Europa? Jeg tror ingen av de virkelig store klubbene er interessert i en manager som har en defensiv legning. De vil nok heller helst ha managere som Guardiola og Klopp. Kryr jo ikke av klubber på nivået under heller. I England snakker vi da kanskje om 3-4 klubber, som West Ham, Leicester og Southampton muligens som er aktuelle for Rafa. Sannsynligvis ingen av de som er ute etter manager i nærmeste fremtid.

Nei, la nå Rafa dra til Kina og la han surre med sitt, uten å bli dømt nord og ned.
« Siste redigering: 31. Juli 2019, 08:09 av Geordie »
No fate but what you make

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #352 på: 31. Juli 2019, 11:34 »
Vi går i sirkler, jeg synes det er utrolig med denne bølgen av forståelse og at man ikke skulle ønske at en manager av et slikt kaliber fikk seg prosjektet han fortjener. Særlig etter det han har drevet med de siste årene. Nå skal han få oppleve roen det er å jobbe i en klubb som skifter managere hver 4. måned.

Tipper det var 99% pengene og 1% annet. Så får vi heller være uenige.

Klopp og Guardiola er på en annen planet nå, men klubber som bobler rundt CL i de fire store ligaene tror jeg er oppnåelig. Mange spennende prosjekter for en som vil bygge noe.


Bjerkis

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #353 på: 31. Juli 2019, 14:50 »
Etter å ha lest opp og ned, mener jeg det er viktig å se «litt» sort på hvit på både våre resultater og utvikling under RB. Slik jeg tolker det har har ikke vært den store redningsmannen alle snakker om.

På 86 kamper som Newcastle manager i PL har han skaffet 100 poeng = Snitt på 1,16 pr. kamp
Vi har i samme periode scoret 97 mål (1,12 i snitt) og sluppet inn 110 (1,27 i snitt)

Trekker vi bort de siste kampene i 15/16 sesongen, blir alle parameter enda dårligere.
 
Sammenligner man samtidig vår stall med hvilke andre lag vi har konkurrert mot, er det soleklart at vi ikke har hatt noen dårligere forutsetninger enn samtlige (snarere tvert i mot)!

Det er altså ikke så FANTASTISK som så mange skal ha det til..

Jeg er på ingen måte fan av MA, men man må godt kunne forstå at han ikke vil gi kontrollen på alt av overganger til RB - sluttproduktet på overganger og den samlede kvaliteten på spillere inn under hans ledelse har ikke vært godt nok. Greit han ikke har hatt mye å rutte med, men da er det desto viktigere å sikre seg rett spillere.
(Da gidder jeg heller ikke nevne diverse spillere som har forsvunnet pga at de ikke passet Rafa sin spillerstil, men merkelig nok blomstret når de fikk tillit i andre klubber)

Det er vel heller ikke til å legge under en stol at spillestilen også er dørgende kjedelig å se på.....

Vil også anta at de fleste «større» klubber i Europa har sett nøyaktig det samme som meg, og ønsker han og bankkontoen lykke til i Kina:-) 


 
 

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #354 på: 31. Juli 2019, 23:23 »
Etter å ha lest opp og ned, mener jeg det er viktig å se «litt» sort på hvit på både våre resultater og utvikling under RB. Slik jeg tolker det har har ikke vært den store redningsmannen alle snakker om.

På 86 kamper som Newcastle manager i PL har han skaffet 100 poeng = Snitt på 1,16 pr. kamp
Vi har i samme periode scoret 97 mål (1,12 i snitt) og sluppet inn 110 (1,27 i snitt)

Trekker vi bort de siste kampene i 15/16 sesongen, blir alle parameter enda dårligere.
 
Sammenligner man samtidig vår stall med hvilke andre lag vi har konkurrert mot, er det soleklart at vi ikke har hatt noen dårligere forutsetninger enn samtlige (snarere tvert i mot)!

Det er altså ikke så FANTASTISK som så mange skal ha det til..

Jeg er på ingen måte fan av MA, men man må godt kunne forstå at han ikke vil gi kontrollen på alt av overganger til RB - sluttproduktet på overganger og den samlede kvaliteten på spillere inn under hans ledelse har ikke vært godt nok. Greit han ikke har hatt mye å rutte med, men da er det desto viktigere å sikre seg rett spillere.
(Da gidder jeg heller ikke nevne diverse spillere som har forsvunnet pga at de ikke passet Rafa sin spillerstil, men merkelig nok blomstret når de fikk tillit i andre klubber)

Det er vel heller ikke til å legge under en stol at spillestilen også er dørgende kjedelig å se på.....

Vil også anta at de fleste «større» klubber i Europa har sett nøyaktig det samme som meg, og ønsker han og bankkontoen lykke til i Kina:-) 


 

+1

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #355 på: 01. Aug. 2019, 08:38 »
Ingen er perfekte, ei heller Rafa. Men gudene skal vite at Newcastlefansen trengte noen å stole på. Det kunne vi med Rafa. Han var manager i en vanstyrt klubb og han tok ansvar deretter. Denne modellen som Ashley igjen skal agere etter har ført oss til to nedrykk allerede. Jeg sier ikke at modellen i deg selv er feil, men når du ansetter kronidioter mange ganger på rad så må det gå i dass. Derfor var Rafa en god match for fansen. Han turte å si Ashley imot og Ashley visste at han var satt sjakkmatt da Rafa var en mer populær mann.

Men altså, flaks for oss at Rafa stakk siden Steve Bruce på deilig og magisk vis ble ledig.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #356 på: 01. Aug. 2019, 16:08 »
Blir spennende å se om Bruce gjør det bedre da. :) Har mine tvil for å være helt ærlig. Men han kan gjerne motbevise meg.

Må innrømme at jeg ler litt når jeg tenker tilbake på alle her inne som var svært negative til å ansette Mourinho. Her sitter vi med Steve Bruce ;D ;D ;D
« Siste redigering: 01. Aug. 2019, 16:17 av Eriksen »

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #357 på: 01. Aug. 2019, 18:11 »
Snittet til Bruce ligger vel på det Rafa fikk de siste to sesongene med 1,17 i snitt per kamp. Skal i utgangspunktet da ligge an til 44 poeng og normalt holder det til å holde plassen. Dog lå han vel på 0.88 sist gang han var i PL og det betyr 33 poeng og strake veien ned.

Bjerkis

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #358 på: 01. Aug. 2019, 20:28 »
Du har rett, så fikk han de vel opp året etter men forlot jobben rett før PL startet om jeg ikke husker feil?

Det er vel ingen (bortsett fra han selv og MA) som spratt chæmpis’n i taket når han ble annonsert, men poenget mitt er at det kunne vært verre og han har et ok «track record» fra Engelsk fotball.

Det at RB ble med oss ned tror jeg handler litt om stolthet, men vel så mye å ha en jobb i England med nærhet til familie osv. Hadde han fått tilbud fra en «stor» klubb et eller annet sted - ville han nok forlatt skipet.

Så får vi i det minste håpe at spillerne og SB klarer å gi oss noen lysglimt i sesongen som kommer....

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #359 på: 01. Aug. 2019, 21:06 »
Du har rett, så fikk han de vel opp året etter men forlot jobben rett før PL startet om jeg ikke husker feil?

Det er vel ingen (bortsett fra han selv og MA) som spratt chæmpis’n i taket når han ble annonsert, men poenget mitt er at det kunne vært verre og han har et ok «track record» fra Engelsk fotball.

Det at RB ble med oss ned tror jeg handler litt om stolthet, men vel så mye å ha en jobb i England med nærhet til familie osv. Hadde han fått tilbud fra en «stor» klubb et eller annet sted - ville han nok forlatt skipet.

Så får vi i det minste håpe at spillerne og SB klarer å gi oss noen lysglimt i sesongen som kommer....

+1