20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]  (Lest 12109 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #30 på: 29. Juli 2006, 19:20 »
Bridge - Sterk venstreback: £2-3m
Trabelsi - bedre en Carr sikkert: gratis
Defoe - liten, rask spiss: £8m eller no
Aston - Stor, sterk spiss :Milner, Harper+cash kanskje

Chrisnr.9

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 313
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #31 på: 29. Juli 2006, 19:23 »
Hadde vi fått dem hadde det vært helt rått. Krysser fingrene for at vi i hvertfall får noen av disse spillerne

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #32 på: 29. Juli 2006, 19:26 »
Carr er bedre enn Trabelsi, syntes nå jeg.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #33 på: 29. Juli 2006, 19:34 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Tønsberg"
Sitat fra: "geordie-olav"
Tapt kampen? Hvor pessimistisk går det an å bli? Vi har en hel omgang foran oss!!


Jo for da kommer noe sikkert posivt ut av det :lol:


Pessimistme kler ikke en Newcastlesupporter.


Jeg er sånn jeg er.Å det kan ikke du gjøre noe med(ikk enna da)

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #34 på: 29. Juli 2006, 19:35 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Pessimistme kler ikke en Newcastlesupporter.

Når man er Newcastlesupporter, så er pessimisme ofte det samme som realisme.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #35 på: 29. Juli 2006, 19:38 »
Det er vel strengt tatt ikke pessimistisk å ikke tro at vi snur 0-3 i løpet av en omgang. Det er vel bare realistisk, selv om det er mulig å gjøre det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #36 på: 29. Juli 2006, 20:12 »
Det var 0-2.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #37 på: 29. Juli 2006, 20:15 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Det var 0-2.


ER det mulig.Henger du opp i det der ennå. :shock:

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #38 på: 29. Juli 2006, 20:17 »
Sitat fra: "Tønsberg"
Sitat fra: "geordie-olav"
Det var 0-2.


ER det mulig.Henger du opp i det der ennå. :shock:


Hva er det nå? Ro deg ned nå. Er det ikke lov til å svare for meg nå?

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #39 på: 29. Juli 2006, 20:18 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Tønsberg"
Sitat fra: "geordie-olav"
Det var 0-2.


ER det mulig.Henger du opp i det der ennå. :shock:


Hva er det nå? Ro deg ned nå. Er det ikke lov til å svare for meg nå?


 :P  :P Jo,men nå legger jeg saken død.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #40 på: 29. Juli 2006, 20:19 »
Ja vel, så sier vi det. Er jo ikke store greiene å krangle om uansett. :)

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #41 på: 29. Juli 2006, 20:23 »
Noe som skremt meg veldig var forsvarsspille i dag.Skal vi vinne noe ute i europa som må det bli GANSKE bedre.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #42 på: 30. Juli 2006, 14:07 »
Etter å ha sett høydepunktene er jeg helt enig med Tønsberg. Dette var triste greier. Skal vi til UEFA Cupen og komme noen vei der MÅ vi helt klart jobbe med forsvarsspillet. Ser som rapportene sier at Taylor er involvert i begge de to første målene. Særlig i forkant av det første målet roter han det til. Han har to muligheter til å klarere den og klarer det ikke. IKKE GODT NOK. På andre forsøket hindrer han i tillegg for Bramble(?) som kommer og har muligheten til å måke den ballen ut fra feltet. På det andre er han også på etterskudd og jobben blir lett for Hesselink (skrivefeil?). Lurer på om vi ikke bør vurdere å kjøre Craig Moore fra start. Ut ifra det han gjorde i fjor å dømme så det ut til at han klarte å være den dirigenten og lederen der bak som vi helt klart manglet igår.

Til tross for hard skyts mot Taylor her skal han alikevel ikke ha all æren for elendigheten alene. Backene er også konstant på etterskudd og behovet for forsterkninger på backplassene gikk klart frem igår! Kan vi få Wayne Bridge ifra Chelsea vil de være en enorm forsterkning (gir oss en bra venstreside). Men man trenger ikke være på Bridge sitt nivå for å tilføre det forsvaret vi så her noe spesielt. Det finnes MANGE der ute som kunne løftet forsvaret vårt slik som det fremstår av baklengsmålene igår.

At Roeder sier han fikk noe å tenke på er jammen bra. Hadde han forsøkt å bagatalisere dette og forsvare dette med at det var en ubetydelig treningskamp på et dårlig tidspunkt for Newcastle hadde det vert til å gråte av.
For riktignok er dette en treningskamp i oppkjøringen til en ny sessong. Og vi må regne med å være adskillig mye bedre når det begynner for alvor mot Wigan om en veldig knapp nesten-måned.
Men alikevel var dette en test på hvordan laget gjør det mot sterk motstand, og laget var LANGT ifra å bestå den testen, dessverre. Dermed har Roeder og resten av gjengen mye å ta tak i på treningsfeltet fremover. Samtidig må vi håpe at det også skjer noe på andre områder og at vi får på plass en eller to forsterkninger til seriestart. Jeg mener fortsatt vi trenger minst en spiss, men vi så også klart behovet for forsterkninger i forsvaret vårt. Riktignok spilte ikke Babayaro igår som egentlig er førstevalg på venstrebacken. Men vi kan ikke regne med at han spiller samtlige kamper denne sessongen og da må vi ha bedre reserveløsninger.
I tillegg er det meget diskuterbart om han er god nok for et lag med ambisjoner sli som det Newcastle har.

Alikevel så vi endel positivt i de målene som kom. Særlig de første. Milner med et flott forarbeid og viser at han har noe å bidra med. Og Ameobi som nok engang scorer der han opplagt skal score. Noe som ikke alltid har vært å ta for gitt.
I tillegg får Luque nok engang uttelling da han er på banen, riktignok en litt billig straffe kanskje(?), men mål er mål og jeg tror det er ekstra viktig for nettop Albert Luque...

Denne treningskampen var helt klart veldig viktig da den avslører både svakheter og forhåpentligvis noen styrker i laget også. Så blir det spennende å se en eventuell fremgang i neste treningskamp. Kanskje kan vi da også presentere enda ett nytt fjes?

Virker også som om laget fungerte bedre da vi gikk over til å spille med to spisser. Så får vi bare vente i spenning på hvordan vi går ut mot Villareal(?) som er neste motstander, og hvordan Roeder komponerer laget da.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #43 på: 01. Aug. 2006, 13:27 »
Sitat fra: "Mikael"
3-0-målet til PSV er et sånn typisk mål som jeg føler at Newcastle slipper inn hele tiden. Vi triller ball på egen halvdel, roter den bort og blir straffet. Det skjer minst 10 ganger hver sesong!


Heilt enig. Det er mange som er altfor nonchalante i spelestilen, noko som ofte straffar seg når vi møter gode lag som pressar høgt. Boumsong, Bramble, Babayaro, Emre og Solano er gode eksemplar på spelarar som tidvis har eit par touch for mange på ballen, eller prøver litt dristigare alternativ, i staden for å spele sikkert.

Både på 1-0 og 2-0 er vi altfor passive inne i boksen. Lite aggresivitet og grusom posisjonering. Håpar at Moore får eine midtstoppar-plassen i år. Vi har mangla ein som står skikkeleg fram sidan Woody forlot oss, sjølv om Boumsong har potensiale, og for å finne ein skikkeleg forsvarsdirigent må vi heilt tilbake til gode, gamle Albert. Moore er ein leiartype og no som han er kjend med klubben og laget, bør han ta litt ekstra ansvar i å dirigere sin makker, og backane, inn i den rette posisjoneringa. For det er eit felt vi har slite veldig med.

Bridge - Moore - Taylor - Carr. Det bør vere line-up'en i fyrste serieomgang, dersom ikkje noko banebrytande skjer mot Villareal eller i Latvia.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle vs PSV Eindhoven 29.07 [friendly]
« Svar #44 på: 02. Aug. 2006, 01:46 »
Men da må vi først kjøpe Bridge, og det virker vi ikke spesielt interessert i å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon