20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.  (Lest 13965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #60 på: 19. Nov. 2009, 19:40 »
Hjelper ikke å klage. De som sitter nærmest makta er jo de som er mest korrupte av alle og er atpåtil representert med èn franskmann. Tenker da på Platini som er godt fulgt opp av Blatter som igjen styres mer eller mindre av Havelange (tidligere FIFA topp).

Tror de fleste nok tenkte at dette ville bli utfallet uansett. Da FIFA kunngjorde èn runde før slutt i VM kvalikken at toer-lagene skulle seedes (garantert fordi flere av de store kanonene lå dårlig an med tanke på å vinne sin pulje) skjønte ihvertfall jeg hvor det bar.

Jeg øynet et lite håp igår for Irland da ekstraomgangene begynte og tiden gikk. Håpte på straffespark konkurranse og noen redninger av Given. De spilte jo tross alt bra og hadde flere gode muligheter selv. Trappatoni er jo også en mann jeg gjerne skulle sett i VM.
« Siste redigering: 19. Nov. 2009, 19:42 av Frode »

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #61 på: 20. Nov. 2009, 00:05 »
Ja hele systemet er korrupt, ikke langt unna iallefall.
Det jeg synes er kjedelig er hvordan lagene i Champions League trekkes. Hvorfor skal et lag som kommer på 4 plass i en liga spille i noe som heter Champions league, de er jo ikke engang mestere, nei det er penger.

Dette ser vi igjen på de små landene som har lag som er kvalifiserte Champions å som må kvalifisere seg?? Det er blodig urettferdig spør du meg.
Men sånn går det når det er penger som styrer.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #62 på: 20. Nov. 2009, 00:39 »
Blir helt feil å blande inn det. Blodig urettferdig? Da hadde vi hatt 5 lag som hadde vunnet 5 eller 6-0 i alle kampene mot mesterne fra Luxemburg, Estland osv. Hadde blitt totalt uinteressant. Champions League er for de beste lagene.

Men for all del, hvis du synes UN Käerjéng 97 - JK Dagöplast Emmaste klinger like bra som Real Madrid - Milan (ikke mestere) så får du bare kalle dem korrupte... Jeg er glad det er sånn som det er idag hvertfall.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #63 på: 20. Nov. 2009, 00:50 »
Alle skitt lagene får jo prøve seg i kval. og der viser de hvorfor de ikke fortjener å være med. Tror ikke turneringen hadde vært så populær hvis 50% av lagene var på Quarabagh nivå heller.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #64 på: 20. Nov. 2009, 01:09 »
Blir helt feil å blande inn det. Blodig urettferdig? Da hadde vi hatt 5 lag som hadde vunnet 5 eller 6-0 i alle kampene mot mesterne fra Luxemburg, Estland osv. Hadde blitt totalt uinteressant. Champions League er for de beste lagene.

Men for all del, hvis du synes UN Käerjéng 97 - JK Dagöplast Emmaste klinger like bra som Real Madrid - Milan (ikke mestere) så får du bare kalle dem korrupte... Jeg er glad det er sånn som det er idag hvertfall.

Helt enig her. De største ligaene skal ha flere lag i CL enn bare ligavinneren, rett og slett for å gjøre det til verdens beste klubbturnering som det er i dag.

I år endret de forresten seedingen i kvalifiseringen, sånn at det er med flere "smålag" enn det har vært på en stund. Blant annet møtte jo Arsenal Celtic i kvalifiseringen..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #65 på: 28. Jan. 2010, 21:35 »
Fant ikke en mer passende tråd jeg, så tar det her.
Noen som så keeperen til Algerie i kampen mot Egypt nå? Klikket fullstendig på dommeren fordi han ble fintet ut på et straffespark :P Holdt på å skalle ned dommeren, men bommet. Helt syk reaksjon. Mente seriøst straffen burde bli tatt på nytt fordi han ble fintet ut 8)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #66 på: 04. Feb. 2010, 20:01 »
Chelsea er blitt enig med Lens om en økonomisk kompensasjon for tenåringen Gael Kakutas overgang. Dermed oppheves London-klubbens kjøpsforbud.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=597714

Kom ikke akkurat som en bombe at de greide og komme seg ut av den situasjonen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #67 på: 13. Jan. 2011, 17:27 »
God kveld alle sammen.
Satt her og tenkte, så plutselig kom jeg til å lure på om lag som er intressert i spillere blir nødt til og melde sin ankomst vist de skal scoute spillere? Eller gjøres dette skjult?
Siden mange ganger så hører enn jo hvilke klubber som har meldt sin ankomst f. eks under landskamper osv?
Noen som har noe info ang dette?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #68 på: 13. Jan. 2011, 22:33 »
Faktisk et veldig godt spørsmål! Lurer på det samme, jeg! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #69 på: 13. Jan. 2011, 23:40 »
God kveld alle sammen.
Satt her og tenkte, så plutselig kom jeg til å lure på om lag som er intressert i spillere blir nødt til og melde sin ankomst vist de skal scoute spillere? Eller gjøres dette skjult?
Siden mange ganger så hører enn jo hvilke klubber som har meldt sin ankomst f. eks under landskamper osv?
Noen som har noe info ang dette?
På Amsterdam ArenA har de hvertfall egne plasser for speidere, så de får nok en grei oversikt over hvilke speidere som booker seg en plass på kampen og ser på. Er mulig det sitter noen skjult på de vanlige tribunene også? Ikke vet jeg.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: FIFA - UEFA og nasjonale forbund.
« Svar #70 på: 14. Jan. 2011, 00:12 »
God kveld alle sammen.
Satt her og tenkte, så plutselig kom jeg til å lure på om lag som er intressert i spillere blir nødt til og melde sin ankomst vist de skal scoute spillere? Eller gjøres dette skjult?
Siden mange ganger så hører enn jo hvilke klubber som har meldt sin ankomst f. eks under landskamper osv?
Noen som har noe info ang dette?

Regner med det stort sett er for å få rettigheter på billetter. Tipper mange klubber tilbyr gratisbilletter og gode plasser for speidere. De aller fleste speiderne jeg har sett på TV-sendinger fra Brann Stadion for eksempel har sittet på VIP-tribunen eller øverst på SPV-tribunen. På landskamper er dette sikkert enda mer vanlig.

I tillegg er det sikkert mange klubber med media-avtaler som villig gir ut slik informasjon. Samtidig er det garantert en haug med speidere på kamper man aldri får vite om. Jeg kan ikke tenke meg at det finnes noen regler for å se på spillere.