20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146845 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #120 på: 26. Mai 2018, 13:20 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-danger-losing-hot-14709232

Syns dette er litt for typisk om Newcastle, fortsatt omtales som en lovende "youngster" når han er 22 år. I den alderen bør du faktisk ha fått en del muligheter på førstelaget, og gjort en god figur.

Om Newcastle ønsker å gi han ny kontrakt, mistenker jeg det kun er for å kunne kreve en overgangssum for han.
« Siste redigering: 26. Mai 2018, 13:23 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #121 på: 26. Mai 2018, 22:11 »
Benitez har KREVD at vi skal ha transfermidler. Så de som tror det blir en begrederlig sommer i forhold til transfers, må nok også frykte at Benitez rykter. Om Ashley faktisk gidder å spytte inn enorme summer i forhold til å ansette en billigere trener og prøve holde plassen billigst mulig er jeg usikker på.......

Kva du meinar? Eg trur at Ahsley sviktar nok ein gong, ja som han alltid har gjort. Det vil ikkje sei at Rafa sviktar fansen rett før sesongstart. Han har eit år att av kontrakten og det trur eg han tek nesten uansett. Når han greier 10.plass med Joselu, 20.valget sitt, tenk kva han kan få til med 10.valget sitt på spisslista.
« Siste redigering: 27. Mai 2018, 10:31 av lgrinde »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #122 på: 27. Mai 2018, 12:57 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-boss-rafa-benitez-14711619

Denne skjønner jeg ikke helt? Joda, vi trenger en oppgradering på nesten samtlige plasser, men høyreback?  2x spiss, playmaker, venstreback og ving vil nå jeg påstå står høyere på lista. Regner med Dubravka er så og si klar.

Klippet fra Sky:

"GUNNERS 'HOLD PRAET TALKS'

A midfielder who is on the Arsenal's radar appears to be Dennis Praet of Sampdoria, according to Italian sources.

The 24-year-old has a £22m buy-out clause in his contract, and Gianluca Di Marzio reports Arsenal have already held 'concrete talks' with the Belgian's agent.

Juventus are also said to be interested in buying him."

Blitt linket til Praet ved noen anledninger, klausul på 22 mill pund, hadde vært en god signering for oss tror jeg, men med Arsenal og Juventus inne i bildet kan vi glemme denne. 
« Siste redigering: 27. Mai 2018, 13:18 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #123 på: 27. Mai 2018, 15:21 »
Høyreback er viktig jo. Yedlin har klippekort og er alt for svak defensivt. Anser tross alt Dummett som et sterkere kort på motsatt side.
Men selvfølgelig, andre plasser i laget som også må styrkes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #124 på: 27. Mai 2018, 18:24 »
Men at Rafa ser på å forsterke høyrebacken, kommer ikke  som en overraskelse på meg. Er jo veldig opptatt av det defensive, at det skal være trygghet i den bakre femmeren (keeper+forsvar). Og så svak som Yedlin er på posisjonering, bør det absolutt nytt blod inn der.

Men med det sagt, håper vi beholder Yedlin også. Gjort en god jobb for oss, og han bør være en god backup :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #125 på: 27. Mai 2018, 19:21 »
Ikke uenig i at vi kunne trengt en oppgradering av Yedlin :) Imidlertid andre områder som brenner mer syns jeg.
No fate but what you make

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #126 på: 27. Mai 2018, 23:48 »
Hva med Renato Sanches? Har jo hatt det fryktelig tungt både i Bayern og under låneoppholdet sitt i Swansea, men gutten har jo et enormt potensial! Kanskje er det litt Rafamagi som skal til for at han skal blomstre igjen?🙊

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #127 på: 28. Mai 2018, 00:34 »
Jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjedde med Renato Sanches i Swansea. Kan ikke skjønner hvorfor han ikke fikk spille der. Umiddelbart tenker jeg at "det gamle er det trygge", og at de ikke turte å la Sanches få muligheten.

Men kan også ligge noe annet bak, og det kan være bekymringsfullt. Men isolert sett, så er fotballspilleren Rentao Sanches noe jeg absolutt tar i mot. Gjerne lån med opsjon, hvis tyskerne vil være med på det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #128 på: 28. Mai 2018, 11:10 »
Er også nysgjerrig på hva som ligger bak, for noe må det jo være.
Men som du sier, lån med opsjon kunne vært veldig spennende🙊

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #129 på: 28. Mai 2018, 12:27 »
Fernando Torres?! Kom igjen a. Når vi har Mitrovic, som har tatt åpenbare steg denne våren, hadde det vært absurd. Så han mot Derby, link-up spill i verdensklasse. Få inn en ving med mål i seg, så blir han endelig en hit.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #130 på: 28. Mai 2018, 19:14 »
Tror vi kan glemme Mitrovic. Vil veldig gjerne at han skal bli satsa på men sjansen for at han drar til en annen klubb er dessverre veldig stor.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #131 på: 28. Mai 2018, 20:43 »
Høyreback er viktig jo. Yedlin har klippekort og er alt for svak defensivt. Anser tross alt Dummett som et sterkere kort på motsatt side.
Men selvfølgelig, andre plasser i laget som også må styrkes.

Jeg synes Yedlin har forbedret seg ila sesongen. Han plasserer seg ikke ofte feil nå sammenlignet med tidligere. I tillegg er han brukbar fremover. Selvsagt vil jeg på sikt få inn backer som er bedre enn både Yedlin og Dummet, men jeg vil heller at vi svir av pengene på en skikkelig god kantspiller og en virkelig god spiss.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #132 på: 28. Mai 2018, 21:17 »
Yedlin har ikke vært så dårlig som folk skal ha det til. Ser heller vi bruker penger på en kreativ midtbane, spiss og vinger enn høyreback

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #133 på: 28. Mai 2018, 23:12 »
Forsvarskvartetten Yedlin - Lascelles - Lejeune - Dummet er våre beste valg i sine respektive posisjoner (hvert fall mener Rafa det). Jeg mener vi bør ta sikte på å forsterke hver lagdel med minst en spiller hver sommer. Og den letteste måten å forsterke en lagdel, er å identifisere det svakeste punktet, for så å bytte det ut. Og jeg mener det er Yedlin. Reddes ofte av farten sin, men er ikke god nok til å være fast høyreback på et lag som ønsker å satse.

Som jeg har sagt, blir meget fornøyd dersom Yedlin blir som backup/utfordrer til en bedre back.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #134 på: 29. Mai 2018, 17:08 »
Fint oppsummert, Anders!
Tenker det vil skje ganske store endringer i stallen hva forsvaret angår, bak de fire i startelleveren.
Gamez er ferdig, antar Haidara, Lazaar, Mbemba, og antakeligvis Clark også lider samme skjebne. Kanskje bare Manquillo av backupen som blir?
Ellers enig i at målet må være å forsterke hver lagdel (herunder førsteelleveren) med minst en spiller. Vi bør ha en bedre back en Yedlin inn, og en kvalitetsving. Drømmer om Kenedy, for han var ekstremt viktig for vår del i vår.
Så håper jeg vi kan få inn en god 10er og en spiss som kan garantere oss tosifret antall mål. Fire spillere som går rett inn i laget med andre ord.

Ellers er jeg spent på hvorvidt Merino er ferdig hos oss eller ei. Var svak etter skaden, og den svekka tilliten forsvares lett når Shelvey og Diame presterte så godt som de gjorde. Kunne vært interessant med Merino i 10er-rolle?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida