20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jack Colback  (Lest 17194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #45 på: 14. Sep. 2015, 08:10 »
Ikke bare løper han mye, han er som Fluffy skrev over her også blant de 10 med mest vellykkede taklinger i PL. I tillegg er han NUFC sin mest pasningssikre spiller og sammen med Janmaat hadde han også flest assists forrige sesong.

Allikevel er det enkelte som vil ha han ut av laget, eller helst ut av klubben. Forstå det den som kan.................

Jeg vil at han skal ut av laget fordi Colback og Anita blir for like.

Ja, dei er ganske like. Og Anita er ikkje noko betre på "Cabaye-pasningar" enn det Colback er. Eg vil heller at Colback fungerar som ein rein DM/ryddegut og so må evt Anita ut.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #46 på: 14. Sep. 2015, 16:57 »
Litt off-topic,men jeg er litt enig med Kristoffer her som setter spørsmålstegn ved formasjonen. Det var noen her inne som ytret sin bekymring over ball possession vår så langt i år, og jeg har en følelse av at det henger litt sammen med feil formasjon.

Vi er ikke flinke nok til å spile oss ut av egen sone, og det blir vi lidende fryktelig av. Det er ikke rakettforskning å anta at både Sissoko og Wijnaldum er to av våre beste spillere, men litt for ofte blir de ikke nok involvert fordi vi ikke evner å løfte spillet eller etablere noe offansivt spill. Vel da må det gjøres noe med det. Kanskje en 4-3-3 ville fungert bedre der Colback og Anita kunne fått mer støtte av enten Wijnaldum eller Sissoko?


Du påpeker noe essensielt her mener jeg. Dog tror ville jeg ha snudd problemstillingen litt på hodet. Jeg mener at Gini, som spiller bak spissen, ikke skal støtte både og Anita/Colback og Cisse/Mitrovic. Gjør han det vil spissen for isolert og Gini vil aldri rekke å forflytte seg fra forsvar til angrep tror jeg. Således er min oppfatning at det er Anita og Colback sin jobb å sørge for at vi spiller oss ut vår egen sone. Hvis dere så Tottenham i dag så dere et godt eksempel på dette. Da Tottenhams keeper hadde ballen, sprang Dyer mot ham, fikk ballen og  med et touch og en pasning langs bakken hadde   han sendt opp til en møtende spiller på motstanderens halvdel. Dette er presist slik kvalitet vi mangler mener jeg.

Ellers synes jeg innlegget ditt er spot on ;)

Altså, jeg har jo velidg lyst til å påberope meg at jeg sitter med fasit her( ;) ), men det gjlr jeg altså ikke. Det er heller ikke nødvendigvis sånn at Wijnaldum må gå dypere og støtte Anita og Colback, men noen MÅ gjøre det, for vi klarer ikke å etablere nok eller bra nok spill slik som laget er stilt opp/komponert nå. Og da tror jeg at en treer på midten vil gi bedre spilleforhold. Det trenger heller ikke nødvendigvis å gå så veldig mye utover det offansive. Jeg så det meste av Sunderland mot Tottenham igår, og Mason var vel en av de på midten med deffansivt ansvar, allikevel var det han som kom på løp fra midtbanen og satte kampens eneste mål. Det ville slett ikke vært umulig for verken Sissoko eller Wijnaldum og gjort det samme. Men det blir altfor vanskelig hvis de (våre antatt beste spillere) skal bli stående igjen høyt i banen og være for lite involvert fordi vi ikke klarer å løfte spillet vårt til å invovolvere dem nok. Da må noe gjøres. Og ettersom Tiote ikke er mannen som kan løse dette problemet, han har styrken sin andre steder, så mener jeg Wijnaldum, de Jong eller Sissoko må brukes litt anerledes.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #47 på: 28. Okt. 2015, 12:15 »
Ryktast at Colback kan vera ute til øve nyttår. So no er det ein del som får vilja si framøve, ved at me stiller utan Colback. So får me sjå korleis det går.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #48 på: 28. Okt. 2015, 12:18 »
Kjenner jeg blir oppriktig redd nå. Vi er bedritent besatt på midtbanen. Akkurat nå blir jeg enda mer forbanna over at vi ikke henta Cabaye, samt at det også fremstår som en gambling å slippe Abeid selv om han ikke hadde det nødvendige nivået.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #49 på: 28. Okt. 2015, 13:00 »
Det er dumt å miste Colback så lenge. Han er en mye bedre spiller i PL enn Anita. Disse er også våre eneste 2 sentrale midtbanespillere.
Abeid var ubrukelig i PL. Så ikke noe poeng å mase videre om han.

Min løsning og mitt valg nå vil være å putte Siem de Jong inn sentralt i en mer offensiv rolle og la Anita ligge litt dypere sentralt. Med Sissoko og Wijnaldum på kantene kan dette i mine øyne bli en god diamant formasjon. Janmaat har alle muligheter med sine offensive bidrag fra høyrebacken.

Minuset er venstrebacken og Anita på defensiv midtbane. Dummett kan funke men er veldig rusten etter et langt skadeavbrekk. Anita er en helt grei spiller å ha i stallen, men i mine øyne langt ifra god nok til å få spille uke etter uke uansett motstand.

Det må handles litt i januar. Enkelte posisjoner må forsterkes. Men jeg synes ikke det er så ille som tabellsituasjonen tilsier. Vi har vært litt uheldige, hatt litt utur og nå har 2 dommeravgjørelser på røde kort blitt omgjort av FA i etterkant. Nå må det snart snu.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #50 på: 28. Okt. 2015, 19:56 »
Glemt Tiote, Frode?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #51 på: 29. Okt. 2015, 21:13 »
Glemt Tiote, Frode?

Ja, men er jo også fryktelig lenge siden han beviste noe som helst. En ganske enkel spiller som ikke bidrar i det hele tatt offensivt. Dessuten kan jeg ikke huske en spiller som har vært så lenge ute av form som Tiote heller.
Jeg er fan av spillere som ofrer seg og som gjør livet surt for motstanderne. Men de må ha noe offensivt også.

Kan faktisk ikke huske at NUFC har hatt en sentral midtbanespiller som er så ubrukelig offensivt tidligere. David Batty, Jermain Jenas, Gary Speed, Nicky Butt, osv hadde alle mye mer å by på fremover på banen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #52 på: 30. Okt. 2015, 07:19 »
Tiote i toppform, kan gjera ein god jobb for oss so lenge me ligg i botn og kjempar mot nedrykk.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #53 på: 30. Okt. 2015, 07:56 »
Han kan vel gjøre jobb for oss høyere opp på banen også dersom han skulle finne tilbake til et lignende nivå som han hadde sine første sesonger hos oss.
Per dags dato har vi flere offensive midtbanespillere som kan spille lengre frem i banen. Dersom vi klarer bruke Tiote til det fulle som et rent anker kan det bli bra. Eventuelt må vi spille med Anita og Tiote sentralt slik Colback og Anita har gjort tidligere i sesongen. Da er vi noe svekket offensivt føler jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #54 på: 30. Okt. 2015, 09:02 »
Glemt Tiote, Frode?

Ja, men er jo også fryktelig lenge siden han beviste noe som helst. En ganske enkel spiller som ikke bidrar i det hele tatt offensivt. Dessuten kan jeg ikke huske en spiller som har vært så lenge ute av form som Tiote heller.
Jeg er fan av spillere som ofrer seg og som gjør livet surt for motstanderne. Men de må ha noe offensivt også.

Kan faktisk ikke huske at NUFC har hatt en sentral midtbanespiller som er så ubrukelig offensivt tidligere. David Batty, Jermain Jenas, Gary Speed, Nicky Butt, osv hadde alle mye mer å by på fremover på banen.

Jeg er ikke uenig i noe av det, men han er nå fortsatt en sentral midtbanespiller, og håpet om at han kommer i form lever for min del.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #55 på: 28. Aug. 2016, 09:59 »
Skjønner fremdeles ikke hvorfor Newcastle hentet Colback. Har aldri vært god nok, og er ikke det nå heller, selv ikke i CC. For en helt håpløs fotballspiller.
Nei.


Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #58 på: 05. Feb. 2018, 13:54 »
Det er vel ingen hemmelighet at Benitez kan være ganske så kynisk og nådeløs mot spillere han ikke ønsker.
Er bare å se på Tim Krul for eksempel. Det var ingen kjære mor der heller med en spiller som var oppfostret i klubben fra han var 16 år frem til i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #59 på: 20. Juli 2018, 20:42 »
Colback lånes til forest denne sesongen. Dermed er vi endelig kvitt en av de dårligste sentrale defensive midtbanespillerne vi har hatt i denne klubben, kontakten går jo ut denne sesongen