20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 103626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #30 på: 12. Mars 2019, 08:22 »
Av og til blir jeg irritert over Benitez defensive holdning til enkelte fotballkamper, men jeg hadde aldri, jeg gjentar aldri bytta ham mot Brendan Rodgers som jeg synes har veldig lite å vise til. Han har ikke vunnet en tittel av betydning (Skotsk liga teller jeg ikke en gang).

Pokalskap. Benitez har jo hatt litt andre klubber enn Rodgers.
Jeg ser mer på det slik at Benitez er på vei ned, men Rodgers(unge offensive managere) er på vei opp.
Ville du Higa etter meg som manager, for om jeg tar over city til sommeren skulle jeg minst tatt en kopp i sølv ;)

For å kunne være på vei opp, må man faktisk være på vei opp. Rodgers har vært på vei ned helt siden han mistet jobben i LFC, hvor han for øvrig bruke avsindig mye penger. Hadde det ikke vært for at han traff blink med Suarez, som var sinnsykt god og bærte laget på sine skuldre, tror jeg LFC hadde kommet lengre ned på tabellen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #31 på: 12. Mars 2019, 12:43 »
Var ikke Rodgers som henta Suarez, men Kenny Dalglish.

https://www.lfchistory.net/Transfers/ByManager/25/1

Der er noe gull der, men der er også veldig mye drit og bortkasta penger. Han brukte totalt nesten 300 mill pund på 33 spillere. Uansett enig - Rodgers har vel på mange måter stagnert etter den fine sesongen hvor de nesten vant ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #33 på: 13. Mars 2019, 00:26 »
Linket til Zaniolo også 🙄

Sitat
Newcastle United scouts keeping tabs on Italian wonderkid Nicolo Zaniolo - as planning for 2019/20 gets under way

Fra samme artikkel som Inglese-ryktet..

Typisk Chronicle å skru opp forventningene i god tid før et vindu, for så å latterliggjøre klubben senere. En stor klype salt på ryktene derfra, både i form av spillere og summer tilgjengelig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #34 på: 13. Mars 2019, 13:16 »
Haha, var Zaniolo jeg egentlig skulle linke til  ::) :-[ :P

Inglese er vel mer realistisk, bortsett fra alderen da. 27 år, er jo olding det for Ashley.
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #35 på: 13. Mars 2019, 17:52 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-academy-revamp-under-15966707

Ser ut som det kanskje begynner å skje litt i forhold til akademiet? Søkes etter flere personer til roller i trenerapparat, samt en egen person som skal ha ansvar for å følge opp spillere ute på lån.

Positivt om dette kan settes i system, det trengs når man gjentatte ganger ser at antatte talenter aldri tar steget. Blir bare trist når man ser f.eks. Elias Sørensen havne i en klubb som nå opptrer temmelig useriøst, Blackpool. Newcastle har nå tatt tilbake 3 spillere fra lån, som ikke fikk spilletid.

https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-recall-loan-trio-15968808

« Siste redigering: 13. Mars 2019, 18:01 av Geordie »
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #36 på: 05. April 2019, 16:25 »
Rondon blir en svært dyr mann om WBA rykker opp. Vi får heie på de andre lagene i opprykksstriden. https://offthepitch.com/a/permanent-rondon-deal-doubt-after-disclosure-sale-price-if-wba-go?wv_id=

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #37 på: 19. April 2019, 04:11 »



Nå som jeg mener vi er trygge for nedrykk, er tiden kommet for å se fremover mot et sannsynligvis skuffende transfervindu....

Først, må vi se på troppen vår:

Kee: Dubravka (30), Darlow (28), Elliot (33), Woodman (22).
Her vil vi nok se endringer. Vil tippe at både Darlow og Elliot forsvinner (begge har kontrakt et år til), så det store spørsmålet er hva som skjer med Woodman (kontrakt et år til). Har vært rykter om både ditt og datt, og Arsenal har vært nevnt da hans far er keepertrener for U23-laget. Har 4 kamper for a-laget vårt, alle i FA-cup. Må få spilletid oftere, hvis ikke hemmes utviklingen.
Dubravka har også blitt linket bort siden den enorme vårsesongen i fjor, men tror han blir.
INN: skal vi kjøpe en keeper, må det da være en som kan utfordre Dubravka om rollen som førstekeeper. Mattia Perin (26) i Juventus kan være en keeper vi da burde se til. Klar 2.keeper for den gamle damen, men var god i Genoa.
Jack Butland (26) i Stoke kan/bør også være et alternativ. I mine øyne en for god keeper til å slite på nedre halvdel i Championship med Stoke.

Høyreback: DeAndre Yedlin (26), Javier Manquillo (25)
BRUKBARE backer som begge kan bli bedre, men her må det en oppgradering til. Jeg ville ha solgt Manquillo, beholdt Yedlin. Mange er negative til Yedlin, men han kan utmerket fungere som backup på en vingback.
INN: Vi har blitt linket til både Kieran Tripper (28), og Josha Vagnoman (18). Sistnevnte kjenner jeg kun via FM, men skal være et stort talent. 8 kamper for Hamburger SV som spiller i 2. Bundesliga, så vil jo helt klart være en mann for fremtiden. Tripper derimot vil være en enorm oppgradering på back/vingback. Vil sannsynligvis bli (for) dyr, så det blir nok bare en drøm. Men absolutt en posisjon vi må forsterke.

Stoppere: Jamaal Lascelles (25), Federico Fernandez (30), Florian Lejeune (28), Fabian Schär (27), Ciaran Clark (29), Paul Dummet (27).
Kanskje den posisjonen vi er best besatt, både med tanke på kvalitet og kvantitet. Skal det komme noen inn her, må den personen både være bedre enn hva vi har, og ikke være noe eldre enn gjennomsnittet. Clark forsvinner nok, men vil tippe at resten blir. Spørsmålet da er om vi trenger å handle inn noen erstatter for Clark.
INN: Skal vi kjøpe noen, kunne jeg godt tenkt meg Jannik Vestergaard (26) fra Southampton, eller Joe Rodon (21) fra Swansea. Sistnevnte spiller sin første sesong på seniorlaget til Swansea i år, men har imponert både i lufta og med ballen i beina. Kan være en god backup, som Rafa får formet.

Venstreback: Matt Ritchie (29), Paul Dummet (27), Antonio Barreca (24).
Skulle gjerne sett mer av Barreca, men han forsvinner 99% sikkert tilbake til Monaco så fort sesongen er over. Dummet passer i mine øyne best som stopper, og da står vi igjen med Ritchie. Jeg var veldig for at Ritchie skulle byttes ut i fjor sommer, og mener egentlig det samme i år. MEN(!) som vingback har han blomstret litt igjen synes jeg, og hvis det er en posisjon han vil spille i, bør vi beholde. Er ikke god nok som ving, men gjør en god jobb på backen. Som jeg nevnte i fjor også, tror jeg laget har godt av å ha en slik type i laget, for vi har ikke mange nok lederskikkelser.
INN: Usikker på hvem som eventuelt skal passe inn her, men Luca Pellegrini (20) har gjort en god innsats i Cagliari på lån fra Roma. Men en posisjon som har vist seg svært vanskelig å forsterke. Kanskje Celtics Kieran Tierney (22) kunne tenkt seg å flytte litt lenger sør?

Sentral midtbane: Jonjo Shelvey (27), Mo Diame (32), Ki Sung-yueng (30), Isaac Hayden (24), Sean Longstaff (21)
Også en posisjon vi egentlig er godt besatt i, men kvaliteten er i mine øyne ikke stort mer enn hva den burde være. Shelvey kan være en spiller vi kan se til i de mørkeste stunder, for så å være en stor belastning i andre stunder. Jeg mener vi ikke har noen andre spillere i troppen som er like gode pasningsspillere, men arbeidsinnsatsen er i beste fall ok, og han er en humørsspiller. Diame er i kontraktsforhandlinger, og Benitez er visstnok desperat etter å ha han med videre. Blir gammel, og varierer også veldig i prestasjonene. Ki er en ok squad-spiller, og er vel nest best når det gjelder pasninger, hvertfall i dette leddet. Sean Longstaff er en spennende spiller, og blir spennende å se hvor mye skaden har påvirket han. Kom inn som et friskt pust, og var veldig god. Håper han fortsetter utviklingen. Det samme gjelder egentlig Hayden også, men jeg synes han fortjener å forlate klubben for å være nærmere familien, og sin syke datter. Respekterer at situasjonen hans er som den er, men allikevel har spilt sin beste fotball den siste perioden.
Tenker da fort at Shelvey (ryktes at West Ham har bydd £20m for han), Diame og Hayden forsvinner i sommer. Noe som gjør at klubben må hente inn 3 erstattere, og mye av pengene våre fort går med her.
INN: Vi har mange ganger blitt linket til belgiske Dennis Praet (24), både da han var i Anderlecht og nå i Sampdoria. Brukbare statistikker i Italia, og kan fungere som en direkte erstatter for Shelvey i mine øyne. Ellers har ryktene om Tom Cairney (28) (Fulham) begynt å sirkulere igjen, positiv til han også. Andreas Samaris (30) er også et navn som kommer til å bli nevnt i sommer, selv om han fyller 30 i juni. Joao Carvalho (22) (Nott Forest) er en spiller som vi bør se på mener jeg, selv om han kanskje er mest vant til å spille i 10’er-rollen. Kunne også teste Roma, hvor gira de er på å beholde Ante Coric (22) som sliter med spilletid.

Vinger: Miguel Almiron (25), Christian Atsu (27), Ayoze Perez (25), Kenedy (23).
Først og fremst; har nevnt mitt syn på Ritchie (så gidder ikke å skrive så mye mer om at jeg mener han ikke er god nok som ving her), og selv om noen anser Perez som spiss/10’er, har han primært operert på kant på lagoppstillingen i det siste. Vi spiller heller ikke med noen utpreget 10’er, selv om spanjolen ofte trekker inn i det rommet.
Så, Almiron er det ikke stort å si om. Han skal selvsagt bli, og helst starte kamper også neste sesong. Atsu er det for meg bare å selge, end of story! Samme med Kenedy, send han tilbake til London!!
Ayoze derimot er jeg litt mer usikker på. Kommer med gode bidrag, og fått både mye mer tid og rom til å vise seg frem etter at Almiron kom til klubben. Men har snakket en del om en overgang i det siste, og viser tegn til å ville bort. Vil han bort, skal vi selge dyrt. Men kanskje gir det oss rom til å forsterke? For også denne lagdelen krever sin andel av overgangskaka vår.
INN: Både jeg og Benitez har en svakhet for Andros Townsend (28), og vi ser alle hva litt mer fart (Almiron) har gjort med laget. Det gjør at kontringene våre blir farligere, og mer uforutsigbare. Er ikke bare å vente på at Rondon skal bli angrepet av 4-5 motspillere, men de må ta mer hensyn til de som kommer i andre bølge. Steven Bergwijn (21) (PSV) er også et spennende navn, dog med flere beilere og en dyr prislapp. To andre som hadde vært spennende, er Theo Bongonda (23) (Zulte Waregem – uferdig spiller, men veldig rask og har hatt en sterk sesong i Jupiler League) og Jarrod Bowen (22) (Hull – to meget gode sesonger i Championship, 20 mål i år og 14 i fjor, og har spilt i hver eneste kamp for tigrene i år).

Spisser: Salomon Rondon (29), Yoshinoro Muto (27), Joselu (29).
Rondon er det bare å signere permanent, nesten uansett hva det vil koste. Jeg håper virkelig vi kjøper noen som er bedre, men prestasjonene hans i år har uansett gjort han fortjent til å signeres permanent. Totalt sett har vi andre som jeg mener har vært bedre, men både med tanke på hvor tynt det er i denne lagdelen, samt innsatsen og prestasjonene hans setter han på topp 2 lista mi over årets spillere (synes også Schär har gjort en enorm sesong).
Muto synes jeg vi har sett altfor lite til, noe som fort kan begrunnes med overnevntes viktighet for laget. Kan få en sesong til hvis han ønsker, hvis ikke bør også han få forlate oss.
Joselu er en spiller jeg merkelig nok har en liten svakhet for. Muligens pga alt peset han får, og jeg mener det aldri er noe galt med innsatsen. Med bedre medspillere enn hva han har hatt, spesielt i fjor, ville han nok ha scoret mer. Men allikevel er det på tide å si takk for jobben, og lykke til videre. Da er denne lagdelen meget tynt besatt, og må forsterkes betraktelig hva kvalitet angår!
INN: Vi trenger spisser som scorer mål, og de koster penger. MYE penger. Dessuten må vi langt nedpå lista av gode spisser før vi kan finne noen som ønsker å spille for oss. Rondon har jeg nevnt, men jeg kunne svært gjerne tenke meg Olivier Giroud i tillegg. Blir 33 i september, så det kommer nok aldri til å skje. Men tror han har et par sesonger til i kroppen, så hvis vi får lurt han bort fra Chelsea i sommer, bør vi slå til! Duvan Zapata (28) (Napoli, utlånt til Atalanta) har vært nevnt hyppig i media i vår, og vi bør undersøke om Tammy Abraham (21) er tilgjengelig i sommer. Som et langskudd vil jeg også nevne Raul de Tomas (24) (14 mål for Real Vallecano, på utlån fra Real Madrid). Har scoret i halvparten av kampene for et Vallecano som sliter på bunnen av La Liga, og kan være en annerledes type enn hva for eksempel Rondon er.

Spillere på utlån: Achraf Lazaar (27), Jack Colback (29), Henri Saivet (28), Rolando Aarons (23), Jacob Murphy (24), Dwight Gayle (28).
Lazaar, Colback (kontrakt utgår i følge transfermarkt, ikke i følge Chronicle) og Saivet er det bare å bli kvitt så fort muligheten byr seg. Bare å drite i overgangssummer, få bort spillerne og lønnen!
Aarons og Murphy bør lånes ut hele neste sesong, se hva de duger til i en hel sesong i Championship. Begge har kvaliteter, men skader (Aarons) og selvtillit (?) har satt en demper på utvikling. Tror vi tjener mer på å låne de ut, enn å selge nå.
Gayle har vært ryktet bort til både Fulham (Cairney i bytte) og WBA (Rondon i bytte), og det er helt greit. Er for meg ikke god nok til å spille i PL, og Rafa snakket om bekymringer rundt mentaliteten etter vi rykket opp igjen. Glimrende spiller i Championship, og bør få fortsette der.

Konklusjon - kan selges: Darlow, Elliot, Manquillo, Clark, (Fernandez?), Shelvey, Diame, Hayden, Atsu, (Kenedy - lån slutt), Joselu, (Muto?), Lazaar, Colback, Saivet, Gayle.

Er ikke sikkert alt er like realistisk her, ei heller sannsynlig at vi kommer til å prøve oss på halvparten. Men med silly season nært forestående, like jeg å drømme meg bort fra den heller dystre realiteten vi opplever hvert år!



PS: all info er hentet fra transfermark.com og whoscored.com, og utgangspunktet for alder er når sesongen starter opp igjen (de som blir 30 i juni/juli, er satt opp som 30 i denne sammenhengen).
« Siste redigering: 19. April 2019, 15:26 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #38 på: 20. April 2019, 16:53 »
Tror Benitez kan gjøre en 10 plasser hopp med ny eier

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #39 på: 20. April 2019, 21:29 »
Tror vi med Benitez og en villig eier vil befinne oss et sted mellom 6.plass og 12.plass.
Men vi vil være mer konkurransedyktige i cuper, og kanskje kvalifisere oss til Europa League via ligaen.

Men dessverre har Owen et poeng i BT-studio i dag. Der Benitez ønsker full kontroll over transfers, blir det mindre og mindre vanlig i dag. Riktignok tror jeg Benitez er så nøye at alle spillerne han vil ha, er veldig godt speidet på. Men allikevel kan disse "gammeldagse" kravene bety slutten i Newcastle.

Savner faktisk Graham Carr jeg 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #40 på: 20. April 2019, 21:59 »
Er veldig populært å mislike Graham Carr, men med en villig eier ville hans statistikk i Newcastle vært langt bedre. Det er lite han får gjort når han ikke får de spillerne han ville. Og antall EKSTREME talenter han speidet og anbefalte uten at det ble gjort noe er helt sjokkerende, og da var det ofte snakk om "småpenger" i tillegg.
Nei.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #41 på: 20. April 2019, 22:31 »
Kan jo bli en interessant sommer dette. En drøss spillere som er på vei ut, og godt mulig en manager med. Synd at det er en mann som til stadighet setter kjepper i hjulene til denne klubben. At Benitez ikke får full kontroll over alt kan en til en viss grad skjønne, men at man ikke kan være litt fleksibel en gang i blant forstår jeg ikke. Rondon f.eks. Spilleren vil bli, Benitez vil han skal bli, han passer meget bra inn i systemet osv. I dagens marked ikke koster han allverden heller. Det eneste ledelsen sitter og tenker på er at vi ikke får solgt han igjen om 2-3 år. Rondon denne sesongen er forskjellen på en milliard i inntekter og en CS inntekt. Banalt egentlig..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #42 på: 20. April 2019, 23:26 »
Helt enig boris, og det har vel kommet litt mer frem i senere tid.

Ang transfers, sier Rafa dette etter kampen:

 On the subject of his own future, he is non-committal but points out that Newcastle need to be more competitive. He says he isn’t bothered about having full control over transfers, but says the team needs investment.

Godt å høre hvis det stemmer, og ingen kan vel være uenig i at laget trenger forsterkninger.
Vil anta at det viktigste for Rafa i kontraktsforhandlingene er at overgangene kan gjøres kjappere (ikke alt behøver godkjenning av Ashley, men heller et budsjett å forholde seg til både hva lønn og overgangssummer angår), litt større spillerom hva gjelder alder (her har Rafa faktisk vært litt heldigere enn sine forgjengere), samt trenings- og ungdomsfasliteter.

Ikke veldig urimelige krav.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #43 på: 23. April 2019, 09:45 »
Gode poenger angående Carr, han hadde hatt en høyere treffprosent dersom vi gikk etter nr 1 og 2 på lista, istedet for 5 og 6.
Alikevel, så er det en ting som ble feil under Carr, og det er at det ble kjøpt spillere som kanskje Carr likte, men ikke vår manager. Jeg tror også det er grunnen til at Carr forlot under Benitez, og isåfall var det et helt riktig valg - for det nytter ikke å kjøpe spillere dersom manageren ikke ønsker den type spiller. Carr sin jobb burde være en viktig støttefunksjon til manager, men han bør ikke overkjøre manageren.

Spesielt spent på spiss- og midtbanesituasjonen i sommer. Slettes ikke sikkert Rondon hentes permanent, og da trenger vi 2 gode spisser inn. Videre forsvinner nok Hayden, Diame og Shelvey. Da sitter vi kun igjen med lovende Longstaff og middelmådige Ki. Her må det med andre ord investeres ganske kraftig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #44 på: 23. April 2019, 10:18 »
Kjenner jeg blir dypt skuffet om vi ikke får hentet Rondon permanent. Trioen vår fremme har stort potensiale foran neste sesong. Kanskje spesielt når vi har Longstaff tilbake, og henter enda en midtbanegeneral med ballfordelingsferdigheter. Virker ikke som Shelvey er i planene til Rafa.