20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Skada spelarar.  (Lest 1628 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Agurksaft

  • Gjest
Skada spelarar.
« på: 23. Aug. 2006, 21:01 »
Etter mitt syn er det heilt utruleg at det er vanleg prosedyre å spela ballen ut når ein spelar er skada og ligg nede. Medan det er alment akseptert å føre ballen mot cornerflagget, for så å stå der å skjerme ballen når ein ledar 1-0.


Når ein spelar ligg nede, så er han ikkje avhengig av øyeblikkelig medisinsk assistanse eller våt svamp for å forkorte ei eventuell skadetid, skaden er skjedd, og det er lite som kan reparerast på ved ei behandling på 20 sekund.Det er berre noko gentlemans opplegg som heng igjen frå gamle dagar at man må spela ballen ut når nokon ligg nede.

Eg vil skjerming ved cornerflagget til livs!!
 :evil:

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Skada spelarar.
« Svar #1 på: 23. Aug. 2006, 21:13 »
Det er jeg enig med deg i...

Man trenger ikke å sparke ut ballen for at en spiller har litt vondt i foten/fingeren og legger seg ned på bakken. Det er som du sier akkuratt det samme som å hale ut tiden ved å skjerme ved corner-flagget, eller å bruke uhorvelig lang tid på bytter eller dødballer. Det virker bare ikke så feigt.

Grunnen til at man spiller ut ballen for den minste ting tror jeg at i det siste har vært en slags ''trend'' med fair-play. Det har blitt så mye fokus på det og det har man lært seg å utnytte...

Eg vil også skjerming ved cornerflagget (og andre måtar og hale ut tida på) til livs!!
 :twisted:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Skada spelarar.
« Svar #2 på: 23. Aug. 2006, 23:11 »
Enig. Veldig enig.

For å være litt pirkete: dette burde kanskje flyttes til Fotballens Verden.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Skada spelarar.
« Svar #3 på: 24. Aug. 2006, 13:20 »
Jeg har tenkt på dette en god stund. Egentlig helt siden RBK-Benfica en kald februardag i 2004.

Og jeg la under VM merke til at svenskene var helt enig med meg.

Det er dommerens ansvar at spillet stoppes ved en skade. Og forhåpentligvis har dommeren såpass til øyne at han ser hva som er klare filminger og ikke, slik at han ikke blåser av hver eneste gang en spiller ligger nede. Det vil gjøre like lite nytte som dagens regel.

En annen ting vi også må komme til livs er dette helvetes tullet om å stå helt rolig nede ved cornerflagget og leke sisten med motstanderen. Noe som kan foregå i flere minutter på slutten av en kamp. Det gir ikke motstanderen en reell sjanse til å score mål, og det er ikke fotball.

Forøvrig, er det andre enn meg som synes det kunne vært en idé å innføre effektiv spilletid, så slipper vi at dommeren av en eller annen merkelig grunn legger til to minutter når han etter reglene skal legge til 10?
Jeg sier innfør en regel om effektiv spilletid. Er det stopp i spillet skal tida stoppes, som man gjør i Ishockey og Håndball blant annet.
I mine øyne vil ikke det på noen måte ødelegge fotballspillet slik vi kjenner det og elsker det. For jeg mener noe må gjøres når enkelte dommere ikke eier skjønn. Det bør også kunne gi en slutt på dette forbanna tullet med sløsing av tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

  • Gjest
Skada spelarar.
« Svar #4 på: 25. Aug. 2006, 14:36 »
Var det ikke FA som ganske nylig gikk ut og anbefalte lagene å spille videre til dommeren eventuelt blåser? Støttes fullt ut av undertegnede!