20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191487 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
TV-tråden
« på: 23. Okt. 2010, 23:51 »
Mulig det finnes en slik tråd fra før, men har lagt merke til at det skrives mye om tv-serier i filmtråden, så da tenkte jeg det ville være ryddigere å lage en TV-tråd ;)

Jeg ser mye på tv-serier, og mine favoritter i dette øyeblikk er:
Dexter, Entourage, Breaking Bad, Community, Modern Family, No Ordinary Family, How I Met Your Mother, the big bang theory, Seinfeld, curb your enthusiasm, 30 Rock.

Kommer ikke på flere akkurat nå, men har helt sikkert glemt noen. Noen som har tips til andre bra serier?
« Siste redigering: 24. Okt. 2010, 00:24 av tveit »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #1 på: 24. Okt. 2010, 00:02 »
Ser ikke noe særlig på komedie-serier, da de rett og slett ikke er morsomme i 99 prosent av tilfellene de prøver seg. Noe som kanskje ikke er så merkelig, i og med at de skal skrive inn vitser hvert 15. sekund i en 20-40 minutter lang episode. Unntaket er vel Friends, det er faktisk en bra serie.

Ellers er Dexter, 24, Six Feet Under og House fantastiske serier.

"Småserier" man MÅ få med seg er Twin Peaks og Generation Kill.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #2 på: 24. Okt. 2010, 00:07 »
Kan se enkeltepisoder av The Big Bang Theory eksempelvis - men i lengda er det en av mange kjedelige serier. Derimot er jeg stor fan av mockumentaries som Modern Family og The Office. Har virkelig fått øynene opp for Modern Family den siste tida - helt sykt bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #3 på: 24. Okt. 2010, 00:12 »
The office hadde jeg selvfølgelig glemt! elsker den serien!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #4 på: 24. Okt. 2010, 00:23 »
Jeg syns det blir litt gørr i lengda - da ingen roller i slike serier fremstår som noe lignende normale mennesker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #5 på: 24. Okt. 2010, 11:39 »
Californication må nevnast, konge serie!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #6 på: 24. Okt. 2010, 12:23 »
Er så sykt mange serier jeg skulle sett - men det er sånn et ork med det. Californication, Entourage, osv. Så jeg holder meg stort sett til serier med korte episoder - som The Office og Modern Family.
Enig angående Criminal Minds. Skulle gjerne sett det fra start.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #7 på: 24. Okt. 2010, 12:43 »
The Wire knuser alt og alle. Beyond fet serie på alle mulig måter. Heftige saker!

Criminal Minds er også bra. Meget fet serie som er verdt og bruke tid på, spør du meg.
Nei.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #8 på: 24. Okt. 2010, 13:02 »
Er så sykt mange serier jeg skulle sett - men det er sånn et ork med det. Californication, Entourage, osv. Så jeg holder meg stort sett til serier med korte episoder - som The Office og Modern Family.
Enig angående Criminal Minds. Skulle gjerne sett det fra start.

Californication har jo korte episodar, ca 25 min lange trur eg.

Topp 5:

1 - Band of Brothers
2 - Sopranos
3 - The Wire
4 - Generation Kill
5 - Californication

Så har du jo Curb your enthusiasm som er det mest morsomme en kan oppdrive. Rome er også en knall serie.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #9 på: 24. Okt. 2010, 13:04 »
Band of Brothers knuser jo alt og alle - men det er jo da også en miniserie da. Har også begynt så smått på The Pacific nå.
Okei - trodde Californication var rundt en time! Det endrer jo ting :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: TV-tråden
« Svar #10 på: 24. Okt. 2010, 13:27 »
Entourage har også korte episoder :)

Californication og Entourage er serier alle menn fra 16-30 år burde se. Synes Californication er morsomt av de to, mens Entourage er kulere på en måte...
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #11 på: 24. Okt. 2010, 13:48 »
Både Californication og Entourage er to flotte serier. Men jeg ser ikke på Entourage som en ekstremt bra serie. Det som virkelig har gjort at jeg har sett fem sesoner er Kevin Dillon som Johnny 'Drama' Chase og Jeremy Piven som Ari Gold. Uten de to skuespillerne og karakterne hadde ikke serien vært verdt tiden i mine ørne. Helt seriøst. To av tidenes desidert beste TV-karakterer. Ari Gold er muligens DEN beste, selv om serien som en helthet er langt ifra så bra. Men veldig underholdende, takket vært de to nevnte karakterene.
Nei.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: TV-tråden
« Svar #12 på: 24. Okt. 2010, 13:57 »
Noen som har begynt å se på Boardwalk Empire? Har sett de fem første episodene og er utrolig imponert. Mye som tyder på at dette kan bli det neste store til HBO.

Også AMCs nye serie Rubicon er å anbefale. Førstesesongen er akkurat ferdig.
http://www.imdb.com/title/tt1389371/
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #13 på: 24. Okt. 2010, 14:14 »
HBO er jo ensbetydende med gode serier da, i utgangspunktet. Veit til og med om flere karer, uten dame, som ser på True Blood. Andre som har våget seg på det toget?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #14 på: 24. Okt. 2010, 15:14 »
Har sett litt av true blood, men digger det ikke helt. Synes det er greit nok når jeg ser det, men jeg har aldri lyst til å se en episode til. Så i mine øyne er det en helt OK serie, men litt for mye drama for min smak.