20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: lov å stille spørsmål  (Lest 11154 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
lov å stille spørsmål
« på: 15. Juli 2015, 04:27 »
synes det må være lov å stille spørsmål ved driften av klubben uten at tråden stenges... at tråder stenges da folk stilte spørsmålstegn ved ledelsen minner om tidene med weiseth,,, har dere ingenting  skjule, så skulle det ikke være noe problem å holde tråden oppe...  for å svare for meg, da tråden er stengt, håper jeg dere forstår det er lov å være skeptisk etter tiden med weiseth og syns enkelte ting kan virke susspekt, og vil gjerne ha svar på dette..

setter pris på gode konkrete svar, og det meste går vel opp i opp på en måte. betaler dere en avgift for å få fordel på biletter? jeg antar dere gjør det, siden dere kaller dere en non-profit supporterklubb..kan forståd om dere ikke hadde orket sitte flere timer gratis, og ikke var en non-profit supporterklubb,, men får stole på at dere er en non-profit supporterklubb, noe som er det eneste "akseptable" i mine øyne, selv om jeg, overrasket, hører liverpools eier tjener på dette..

trodde de fleste supporterklubber hadde en uskreven regel om at man ikke tjener på medlemmene, siden det er såpass mange ildsjelder som gjør dette gratis...

og kvaliteten blir nok høyere av artikler skrevet fra hjertet, og ikke drevet av lommeboka,,,
for å ta et eksempel,,

jeg prøver ikke å antyde at dere tjener penger, eller sette falske beskyldninger, bare stilte enkelte spørsmål ved driften jeg syntes da var stusselig men har fått fine svar på.

er ikke ute etter å skape noe stridigheter, og takker for at vi har en supporterklubb drevent uten profit av ildsjeler..da trenger vi ikke noe ny supporterklubb...

men hva med oss ikke-medlemmer,,, hadde det ikke vært fint om vi fikk fine artikler på nettsidene som ikke er ekskulsivt for medlemmene,,? dere gjør jo ikke dette for penger men for å tilfredstille flest mulig supportere,,, enten det være medlemmer eller ikke-medlemmer antar jeg dere vil tilfredstille oss?,,, noen syns sikkert det er fint med et blad til tross for at artikkelen har vært på nett... eller er dere uenig? bare en tanke, et forslag, ikke et angrep... jeg skulle gjerne bidratt om det var tydelige ting som kunne drevet dere bedre økonomisk,, men virker som dere har gjort det bra med trykkeri osv...

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #1 på: 15. Juli 2015, 12:40 »
synes det må være lov å stille spørsmål ved driften av klubben uten at tråden stenges... at tråder stenges da folk stilte spørsmålstegn ved ledelsen minner om tidene med weiseth,,, har dere ingenting  skjule, så skulle det ikke være noe problem å holde tråden oppe...  for å svare for meg, da tråden er stengt, håper jeg dere forstår det er lov å være skeptisk etter tiden med weiseth og syns enkelte ting kan virke susspekt, og vil gjerne ha svar på dette..

setter pris på gode konkrete svar, og det meste går vel opp i opp på en måte. betaler dere en avgift for å få fordel på biletter? jeg antar dere gjør det, siden dere kaller dere en non-profit supporterklubb..kan forståd om dere ikke hadde orket sitte flere timer gratis, og ikke var en non-profit supporterklubb,, men får stole på at dere er en non-profit supporterklubb, noe som er det eneste "akseptable" i mine øyne, selv om jeg, overrasket, hører liverpools eier tjener på dette..

trodde de fleste supporterklubber hadde en uskreven regel om at man ikke tjener på medlemmene, siden det er såpass mange ildsjelder som gjør dette gratis...

og kvaliteten blir nok høyere av artikler skrevet fra hjertet, og ikke drevet av lommeboka,,,
for å ta et eksempel,,

jeg prøver ikke å antyde at dere tjener penger, eller sette falske beskyldninger, bare stilte enkelte spørsmål ved driften jeg syntes da var stusselig men har fått fine svar på.

er ikke ute etter å skape noe stridigheter, og takker for at vi har en supporterklubb drevent uten profit av ildsjeler..da trenger vi ikke noe ny supporterklubb...

men hva med oss ikke-medlemmer,,, hadde det ikke vært fint om vi fikk fine artikler på nettsidene som ikke er ekskulsivt for medlemmene,,? dere gjør jo ikke dette for penger men for å tilfredstille flest mulig supportere,,, enten det være medlemmer eller ikke-medlemmer antar jeg dere vil tilfredstille oss?,,, noen syns sikkert det er fint med et blad til tross for at artikkelen har vært på nett... eller er dere uenig? bare en tanke, et forslag, ikke et angrep... jeg skulle gjerne bidratt om det var tydelige ting som kunne drevet dere bedre økonomisk,, men virker som dere har gjort det bra med trykkeri osv...

Det er absolutt lov å stille spørsmål. Men når vi har svart på dem, og du fortsetter å stille mer eller mindre akkurat de samme spørsmålene, så legger vi ballen død. Det er ikke noe forsøk på å få deg til å slutte å skrive her inne, men å avslutte en diskusjon som allerede er oppklart. Jeg opplever at du sier det samme om igjen og om igjen, bare med litt forskjellige ord. Det handler om et tidsspørsmål og hva man skal bruke ressurser på. Vi har forsøkt å svare deg, men du fortsetter og fortsetter, selv om jeg har understreket gang etter gang at vi ikke tjener noe på dette. Derfor ble den forrige tråden avsluttet.

Jeg skal nok en gang svare på det du skriver.

- Igjen antar du ting uten grunn. Nei, vi betaler ingen avgift for billettene. Vi tar imot bestillingen folk legger inn og videreformidler denne til vår kontakt i Newcastle. Han gjennomfører bestillingene, sender oss kvittering samlet, som vi igjen distribuerer ut til dem som har bestilt. Han har ikke tid til å sende til hver enkelt, derfor må vi ta den jobben. Medlemmene betaler det billetten koster, av og til får vi til og med rabatt på billetter fordi vi bestiller mange. Så medlemmene får en bedre pris hos oss en de ville fått ved å bestille på egenhånd. Vi tjener ikke noe på billettsalget, men det er et tilbud man må være medlem for å få pga at det tar tid.

- Mange supporterklubber tjener gode penger på å være nettopp det. Jeg kan for eksempel nevne Manchester Uniteds skandinaviske supporterklubb. De hadde i fjor 18,5 millioner i omsetning. Men de har langt flere medlemmer enn oss. Stordriftsfordelene er helt klart til stede på for eksempel medlemsblader og salg. Sånn som med t-skjorter. Man kan kjøpe inn la oss si 500 til en ikke så mye høyere pris enn 300. Prisen per skjorte blir lavere jo flere man bestiller. Dette er helt normalt. Men klarer man å selge 500 skjorter, så vil man tjene langt mer per skjorte enn de som selger 300. Det er ren logikk.

- Du har flere ganger antydet at vi tjener penger på det vi gjør. Jeg har gang etter gang forsvart måten vi jobber på. Men det virker som du nekter å godta det jeg forklarer. Flott hvis du nå kan akseptere svarene du har fått og legge denne diskusjonen død.

- Og nå begynner du igjen med noe jeg ikke forstår. Du begynner å snakke om fine artikler på nettsidene som ikke er eksklusivt for medlemmene. ALT på våre nettsider er åpent for ALLE. For å forklare enkelt: Hvorfor skal folk melde seg inn for å få et medlemsblad, hvis man finner alt dette på nettet. Det man får av artikler i medlemsbladene er en MEDLEMSFORDEL. Vi kan legge ned hele klubben og drive en ren nettside hvis vi skal gjøre det på den måten. Vi tilfredsstiller en haug av supportere gratis, i form av oppdaterte nyheter på sidene våre. Men reportasjene og de lange sakene forbeholder vi våre medlemmer. Det fortjener de, og det vil aldri bli endret på. Det du trekker frem her, er det samme som med avisene ellers i landet. Folk vil lese alt gratis, men forstår ikke at det ligger tid og ressurser bak hver eneste produserte artikkel. Og nettsiden vår er heller ikke gratis å opprettholde. Vi betaler for serverkostnader osv. Skal dette også være noe vi betaler fra egen lomme? Sånn at du og alle andre supportere kan få alt gratis og på den måten tilfredsstilles? Jeg er uenig i at det skal være slik du sier. Dette fordi man skal få noe tilbake for å være medlem hos oss. Hva er ellers vitsen med å være medlem? Du er jo ikke medlem. Hvorfor skal andre melde seg inn? Du mener jo tydeligvis at det vi tilbyr ikke er verdt 250 kroner, og vil heller skumme fløten ved å bruke nettsidene og forumet vårt gratis, mens de som er medlemmer faktisk er med og betaler sånn at vi kan tilby deg denne tjenesten gratis.

- Vi undersøker hvert år priser for å kunne holde de så lave som mulige. Kunne vi senket medlemsavgiften, så hadde vi gjort det. Men gjør vi det, så må vi selv betale for dette av egen private konto. Det er ikke et aktuelt tema, så da er alternativet å legge ned hele supporterklubben.
Keep calm and put Shola on.

Formannj

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 52
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #2 på: 15. Juli 2015, 22:41 »
Sitat
trodde de fleste supporterklubber hadde en uskreven regel om at man ikke tjener på medlemmene, siden det er såpass mange ildsjelder som gjør dette gratis...

Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Så TAN skal driftes fra lommeboka til ildsjelene?

Sitat
og kvaliteten blir nok høyere av artikler skrevet fra hjertet, og ikke drevet av lommeboka,,,
for å ta et eksempel,,

Audun, leder i TAN, er såvidt jeg vet journalist/freelancer for adressavisen og en hardbarka NUFC supporter. Så han skriver garantert fra hjertet.

Sitat
men hva med oss ikke-medlemmer,,, hadde det ikke vært fint om vi fikk fine artikler på nettsidene som ikke er ekskulsivt for medlemmene,,? dere gjør jo ikke dette for penger men for å tilfredstille flest mulig supportere,,, enten det være medlemmer eller ikke-medlemmer antar jeg dere vil tilfredstille oss?,,, noen syns sikkert det er fint med et blad til tross for at artikkelen har vært på nett... eller er dere uenig? bare en tanke, et forslag, ikke et angrep... jeg skulle gjerne bidratt om det var tydelige ting som kunne drevet dere bedre økonomisk,, men virker som dere har gjort det bra med trykkeri osv...

Nå gråter jeg. Du vil ha samme fordelene som medlemmer uten å betale for det? javel...
De må jo fortsatt betale for t-skjortene, opptrykking osv.. Så om 1 ikke vil ha, så blir det ikke billigere.. :p


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #3 på: 15. Juli 2015, 23:14 »
Bare et lite innspill til det siste sitatet; jeg skriver på nettsiden (og bladet for den saks skyld). Men vi har ingen artikler såvidt meg bekjent som kun er for betalende medlemmer. For hvis jeg forstår deg riktig superswag, mener du at det er artikler på nettsiden som kun er for medlemmene våre? Det er det ikke, de er åpne for alle :)

Og bare en annen ting; Audun driver, som oss andre, kun på egen glød og initiativ :) all jobben han legger ned for denne supporterklubben som dere "vanlige" medlemmer ikke merker, er stor. Har selv snakket med han en god del, og han er veldig fornøyd med den siste tidens aktivitet på Facebook-siden i form av "likerklikk" og kommentarer! Det er vi alle, men det er utrolig moro å ha en leder i supporterklubben som viser en så stor iver og glød, til tross for at det ikke gir han penger i egen lommebok!
Så jeg kan bekrefte at ingen av oss i teamet, verken her på forumet, de som skriver i bladet, eller sørger for å ha en god nettside gjør dette for å tjene på det! Vi vil bare gi de norske supporterne en best mulig supporterklubb/-side! 😊
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #4 på: 16. Juli 2015, 08:21 »
Bare et lite innspill til det siste sitatet; jeg skriver på nettsiden (og bladet for den saks skyld). Men vi har ingen artikler såvidt meg bekjent som kun er for betalende medlemmer. For hvis jeg forstår deg riktig superswag, mener du at det er artikler på nettsiden som kun er for medlemmene våre? Det er det ikke, de er åpne for alle :)

Og bare en annen ting; Audun driver, som oss andre, kun på egen glød og initiativ :) all jobben han legger ned for denne supporterklubben som dere "vanlige" medlemmer ikke merker, er stor. Har selv snakket med han en god del, og han er veldig fornøyd med den siste tidens aktivitet på Facebook-siden i form av "likerklikk" og kommentarer! Det er vi alle, men det er utrolig moro å ha en leder i supporterklubben som viser en så stor iver og glød, til tross for at det ikke gir han penger i egen lommebok!
Så jeg kan bekrefte at ingen av oss i teamet, verken her på forumet, de som skriver i bladet, eller sørger for å ha en god nettside gjør dette for å tjene på det! Vi vil bare gi de norske supporterne en best mulig supporterklubb/-side! 😊

Amen! Og takk for skryt :)

Tror forøvrig han mener at de artiklene vi har eksklusivt i medlemsbladet, som er en av de største medlemsfordelene, også bør legges ut på nett sånn at de som ikke er medlem også kan lese dem - gratis.
Keep calm and put Shola on.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #5 på: 16. Juli 2015, 10:30 »
Ahh! Nei, det synes jeg ikke!  :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #6 på: 16. Juli 2015, 21:30 »
Jeg begynner å bli grundig lei av dette maset, og anbefaler alle å la dette ligge da vi ikke kommer noen vei. Det virker nesten som at vedkommende får en salgs "high" av å gå mot strømmen. At man må opprette en falsk bruker for å gi seg selv støtte i tredjepersonsperspektiv taler for seg.

Vi setter stor pris på konstruktiv kritikk, det er kun slik vi kan bli bedre som supporterklubb, men gjentatte grunnløse beskyldninger og annet svada er langt fra konstruktivt.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #7 på: 17. Juli 2015, 00:01 »
Kjempefornøgd med den jobben som blir gjort med forumet, medlemsbladet og supporterklubben! Stor stor respekt av det arbeidet som dei ansvarlege legger ned. Stå på!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #8 på: 17. Juli 2015, 00:57 »
Vi skriver jo virkelig gratis artikler nesten hver eneste dag, ofte flere ganger om dagen, pluss previews, referat osv osv. At medlemmene da skal få et blad som en MEDLEMSFORDEL er jo selvsagt, og det er ekstraartikler som ikke går under "nyheter", men eller da for spesielt interesserte.

Du spør jo gang på gang de samme spørsmålene, kun backet opp av den andre brukeren din, og jeg skal tørre å påstå at man ikke akkurat er ekspert i kalkulatorfunksjonen hvis man tror man går i profitt med den lave årsavgiften TAN har når man regner inn medlemstilbudene inkludert post osv. Det må jo du virkelig skjønne?

All menneskelig drift i TAN er dugnad. Det må jo du også ha reflektert over at vi ikke kunne hatt en timebetaling á la tariff når man kalkulerer om regnestykket til supporterklubben. Vil du ikke ha medlemsfordeler så blir du ikke medlem, enkelt og greit, men jeg nevner nok en gang at det er ganske respektløst å anklage de som driver dette på dugnad for å drive en profittbusiness.

Forøvrig mistenker jeg deg for å være en Mackem-in-disguise, for det får være grenser for hvor opptatt av dette man kan være.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #9 på: 20. Juli 2015, 06:56 »
dette var ikke ment som et angrep...
det var ment som å legge saken død..
jeg er glad for at jeg fikk svar på det jeg lurte på.
jeg er glad vi er en non profit supporterklubb..
spessielt når jeg hører liverpool fx ikke er det..

forstår argumentet angående ekskusive artikler i medlemsbladene, men personlig mener jeg
at en non profit klubb burde ikke ta hensyn til antall medlemmer(så lenge den ikke går i minus, eller mister andre fordeler),,, og heller ta hensyn til ALLE supportere som er medlem eller ei... for vil vi ikke at alle supportere skal få det best mulig, så kan de som får fordeler av å være medlemmer av klubben melde seg inn,,, og de fordelene er det nok av...

men forstår at dere trenger sikkert medlemmer for å dekke utgifter og kunne danne bra dealer med klubben for å gjøre det enda bedre for medlemmene,,,

så det blir et dilemma jeg respekterer deres beslutning...

takk for gode svar, og var ikke meningen å virke så offensiv, og var overhodet ikke ute etter å sværte klubben ved å sette ut løgner eller lignende... men ville stille spørsmål ved et par ting, og er glad for svarene jeg fikk.

når det gjelder medlems t skjorter,, er dette virkelig noe medlemmene ønsker seg? la oss si ingen fikk medlems t skjorter, og man da sparte alle utgifter på å trykke opp disse. når jeg antar man ikke bruker denne nevneverdig men heller en drakt etc. hva synes dere medlemmer? er dette noe dere ønsker,,?
kan forstå at enkelte vil ha blader...

håper vi kan ha en god tone mvh.

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #10 på: 23. Juli 2015, 12:37 »
dette var ikke ment som et angrep...
det var ment som å legge saken død..
jeg er glad for at jeg fikk svar på det jeg lurte på.
jeg er glad vi er en non profit supporterklubb..
spessielt når jeg hører liverpool fx ikke er det..

forstår argumentet angående ekskusive artikler i medlemsbladene, men personlig mener jeg
at en non profit klubb burde ikke ta hensyn til antall medlemmer(så lenge den ikke går i minus, eller mister andre fordeler),,, og heller ta hensyn til ALLE supportere som er medlem eller ei... for vil vi ikke at alle supportere skal få det best mulig, så kan de som får fordeler av å være medlemmer av klubben melde seg inn,,, og de fordelene er det nok av...

men forstår at dere trenger sikkert medlemmer for å dekke utgifter og kunne danne bra dealer med klubben for å gjøre det enda bedre for medlemmene,,,

så det blir et dilemma jeg respekterer deres beslutning...

takk for gode svar, og var ikke meningen å virke så offensiv, og var overhodet ikke ute etter å sværte klubben ved å sette ut løgner eller lignende... men ville stille spørsmål ved et par ting, og er glad for svarene jeg fikk.

når det gjelder medlems t skjorter,, er dette virkelig noe medlemmene ønsker seg? la oss si ingen fikk medlems t skjorter, og man da sparte alle utgifter på å trykke opp disse. når jeg antar man ikke bruker denne nevneverdig men heller en drakt etc. hva synes dere medlemmer? er dette noe dere ønsker,,?
kan forstå at enkelte vil ha blader...

håper vi kan ha en god tone mvh.

Flott å høre at du ser vår side av saken.

Når det gjelder t-skjortene, så selger vi ca 100 av disse hver sesong. La meg bare understreke at dette er folk som velger å kjøpe skjorte. Så da antar jeg at de gjør dette med mål om å bruke den. Jeg kjøper i alle fall ikke klær for å ha de liggende i skapet. Så jeg tror vi har et marked som er godt nok til å holde på denne tradisjonen :) Og så er det kanskje lettere å ha på seg en vanlig t-skjorte som viser at man er supporter enn en drakt? Jeg tenker da til hverdags. Selvsagt individuelt hva man liker, men tydeligvis er det i alle fall en del som synes dette er et tilbud de vil benytte seg av.
Keep calm and put Shola on.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #11 på: 29. Juli 2015, 01:34 »
Da beklager jeg missfoståelsen...Og alt styret jeg har skapt... Ser ut som vi har en fin supporterklubb, og syns litt synd på feks liverpool fansen som har en eier som tjener på klubben.. Skulle ikke være noe problem å finne en ildsjelf blant tusener av lfc fans,,,? jaja,, det får være dems problem..

Klarer dere å skaffe de offisielle draktene spillerne bruker,,, ikke de fra supporterbutikken? Tror det er et godt marked for dette...Om mulig vil jeg gjerne være med å investere i flere av disse for å støtte..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #12 på: 29. Jan. 2016, 15:17 »
syns det er litt feil å begyne å blande inn ip adresser. burde ikke alle være anonyme? om man vil opptre litt annerledses og lager en ny bruker for å ikke bli forbindet med de gamle dumme tingene man sa. så burde da dette være privat,,,da kun administratorer har tilgang til dette.. og det burde være taushetsplikt...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #13 på: 29. Jan. 2016, 15:26 »
Hvorfor skal du dra opp dette igjen? Ta deg en bolle, diskuter Newcastle og ta til deg noe av det andre brukere skriver. Enklet og greit hvis du er nogenlunde oppegående.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: lov å stille spørsmål
« Svar #14 på: 29. Jan. 2016, 21:09 »
syns det er litt feil å begyne å blande inn ip adresser. burde ikke alle være anonyme? om man vil opptre litt annerledses og lager en ny bruker for å ikke bli forbindet med de gamle dumme tingene man sa. så burde da dette være privat,,,da kun administratorer har tilgang til dette.. og det burde være taushetsplikt...

Slapp av mann, jeg har skrevet noen dårlige innlegg gjennom årene jeg også. Ingen som tenkte på dette med ip før du tok det opp igjen. What's past is past.