20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 198746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #15 på: 14. Feb. 2007, 14:52 »
Ikke rart denne mannen allerede er en viktig brikke og en fantastisk spiller i så ung alder. Med Tony Adams som mentor, har nok hatt den beste læreren som kunne tenkes få i England. Det hjelper veldig godt å ha blitt passet og fått støtte av kongen sjøl, nemlig Shearer. Tipper at om et par år, så er Taylor en sjef i forsvaret, og med i landslagsdiskusjonen til England.

Noen få ord fra Steven Taylor her!

Grunnen jeg tror til at Taylor de siste kampene er blitt flyttet ut på høyreback, er at han har erfaring i den posisjonen fra før, det har ikke Bramble. Men dette er da også den eneste grunnen jeg kommer på, for Taylor er en mye bedre midtstopperenn Bramble.

Forøvrig synes jeg Taylor minner litt om John Terry, da han var på samme alder. Og vi ser jo hvor god han er i dag. Det viktigste og vanskligste av, alt er vel å holde alle storklubbbene unna gutten. Både Engelske og Europeiske. Kan ikke skjønne annet enn at han er, og kommer til å bli en ettertraktet mann. Men han skal være der han hører hjemme, nemlig i Newcastle United FC!!!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #16 på: 14. Feb. 2007, 14:58 »
Tror det ikke er noe snakk om å miste Steven Taylor, gutten er tross alt en ekte geordie. Aldri i verden om han stikker, det er jeg ganske sikker på.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #17 på: 14. Feb. 2007, 15:22 »
Ekte geordie er han ikke. Knappt nok mer geordie enn meg!
For alle som ikke vet det så er Taylor i fra London-området, men han er et produkt av akademiet.
Men han vil gjerne være en geordien, men Lee Clark ler av han!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #18 på: 14. Feb. 2007, 16:07 »
Ekte geordie er han ikke. Knappt nok mer geordie enn meg!
For alle som ikke vet det så er Taylor i fra London-området, men han er et produkt av akademiet.
Men han vil gjerne være en geordien, men Lee Clark ler av han!

Brukte selvsagt ikke ordet "geordie" som det det i utgangspunktet betyr. Han har blitt en "geordie", så langt det går ann å bli. Han er nok temmelig mange hakk mer Geordie enn deg, ihvertfall :)

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #19 på: 14. Feb. 2007, 16:25 »
Å? Hvor har du det fra?

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #20 på: 14. Feb. 2007, 16:30 »
Fra the toon army. De synger stadig "steven taylor is a geordie".

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #21 på: 14. Feb. 2007, 17:17 »
Steven Vincent Taylor (født 23. januar 1986 i London). Selv om han er født i London, flyttet familien hans til Whitley Bay da han bare var et par måneder gammel. Han vokste opp som Newcastle-supporter.

Han gikk på Valley Gardens Middle School, og deretter på Whitley Bay High School. Akkurat slik som en annen fotballspiller, Peter Ramage.

Dette var hva jeg fant om gutten. Kan vel kalle han en Geordie utifra dette? Men nå vet ikke jeg hvor Whitley Bay ligger? Men jeg ble overrasket, var ganske sikker på at denne gutten hadde "røtter" fra Newcastle. Men det har ingenting å si, han er fremdeles et stort talent og en fantastisk fotballspiller!!

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #22 på: 14. Feb. 2007, 17:24 »
Whitley Bay ligger vel nord for tyne langs kysten. Finnes vel de som kommer derfra som kaller seg Geordier da, men de er det egentlig ikke.
Man har jo i den senere tid begynt å snakke om "proper geordies". I denne kategorien kommer aldri Taylor til å befinne seg.
Blir nesten som når Lasse kaller seg for Bergenser!

Trodde Taylor var ti år når han flyttet nordover, men så feil kan man ta :o
« Siste redigering: 14. Feb. 2007, 17:28 av Åsmund »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #23 på: 14. Feb. 2007, 22:18 »
Selvfølgelig er Taylor en "proper geordie". Ikke nødvendigvis på grunn av bosted og fødselssted. Men han har alltid vært en "geordie", og hvis han blir for oss det Tony Adams var for Arsenal, så må han absolutt kunne kalles for en "proper geordie".

De som ikke vil kalle Taylor geordie, bare fordi han er født i London, og oppvokst i et område som egentlig ikke er Geordie-land, kan etter min mening bare ryke og reise. Heier du på Newcastle har du etter min mening gjennomført steg 1 på veien til å bli (det jeg vil kalle) en "innflyttet Geordie", eller "adopted Geordie".

Bent Skammelsrud og Karl-Petter Løken er på ingen måte trøndere, men for meg er det trøndere så god som noen. At noen gretne gamle gubber som mener at alt var så bedre før, og som ikke går på fotballkamper lenger fordi Jackie Milburn er død eller Bjørn Wirkola har lagt opp, mener noe annet bryr meg midt bak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #24 på: 14. Feb. 2007, 22:36 »
Selvfølgelig er Taylor en "proper geordie". Ikke nødvendigvis på grunn av bosted og fødselssted. Men han har alltid vært en "geordie", og hvis han blir for oss det Tony Adams var for Arsenal, så må han absolutt kunne kalles for en "proper geordie".

De som ikke vil kalle Taylor geordie, bare fordi han er født i London, og oppvokst i et område som egentlig ikke er Geordie-land, kan etter min mening bare ryke og reise. Heier du på Newcastle har du etter min mening gjennomført steg 1 på veien til å bli (det jeg vil kalle) en "innflyttet Geordie", eller "adopted Geordie".

Bent Skammelsrud og Karl-Petter Løken er på ingen måte trøndere, men for meg er det trøndere så god som noen. At noen gretne gamle gubber som mener at alt var så bedre før, og som ikke går på fotballkamper lenger fordi Jackie Milburn er død eller Bjørn Wirkola har lagt opp, mener noe annet bryr meg midt bak.

Nettopp.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #25 på: 14. Feb. 2007, 23:06 »
Selvfølgelig er Taylor en "proper geordie". Ikke nødvendigvis på grunn av bosted og fødselssted. Men han har alltid vært en "geordie", og hvis han blir for oss det Tony Adams var for Arsenal, så må han absolutt kunne kalles for en "proper geordie".

De som ikke vil kalle Taylor geordie, bare fordi han er født i London, og oppvokst i et område som egentlig ikke er Geordie-land, kan etter min mening bare ryke og reise. Heier du på Newcastle har du etter min mening gjennomført steg 1 på veien til å bli (det jeg vil kalle) en "innflyttet Geordie", eller "adopted Geordie".

Bent Skammelsrud og Karl-Petter Løken er på ingen måte trøndere, men for meg er det trøndere så god som noen. At noen gretne gamle gubber som mener at alt var så bedre før, og som ikke går på fotballkamper lenger fordi Jackie Milburn er død eller Bjørn Wirkola har lagt opp, mener noe annet bryr meg midt bak.

Det er da stor forskjell på det å være trønder å det å være Trondheimsgutt.
Blir litt absurd om en lensviksgutt skal kalle seg Trondhjemsgutt etter noen år på Rosenborg?

Proper Geordie er de som virkelig er Geordier, og det er folk fra Whitley Bay. Heller ikke de fra London!
Proper Geordie er engelskmenn som er fra kjerneområdet i Newcastle(-by).
Den som kaller Taylor for proper Geordie viser bare en ting, at han ikke vet hva han snakker om!
« Siste redigering: 14. Feb. 2007, 23:10 av Åsmund »

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #26 på: 14. Feb. 2007, 23:13 »
Taylor er som Joakim helt riktig sier en såkalt "proper Geordie". Det er nok andre som ikke vet hva de snakker om i denne saken. Hvis man skal se på det på den måten som du gjør, kan man si at spillere som blir hentet inn til akademiet vårt i 12-15års alderen ikker er hentet opp fra egne rekker. Spillere som blir hentet til akademier i tidlig alder kaller man sine egne, akkurat som man kaller Taylor for geordie.

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #27 på: 14. Feb. 2007, 23:17 »
Så du og Joakim har utviklet et eget språk for norske newcastlesupportere, der det er legitimt å kalle Taylor for proper geordie?

Proper Geordie er et uttrykk som mer eller mindre har blitt hentet inn, siden det i dag er så mange som kaller seg geordier som ikke er det.
Taylor faller LANGT utenfra denne kategorien. For det første er han født i LONDON og han er ikke oppvokst i KJERNEOMRÅDET av NEWCASTLE-BY!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #28 på: 14. Feb. 2007, 23:42 »
Taylor er ein geordie i mine auge iafall
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

djmattis

  • Gjest
Sv: Steven Taylor
« Svar #29 på: 15. Feb. 2007, 00:46 »
JEG er en Geordie i mine øyner, hva så??
hahaha
its about feelings