20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 231167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1335 på: 02. Sep. 2014, 12:49 »




Spart på skjegget

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1336 på: 02. Sep. 2014, 13:51 »
Mbiwa har aldri overbevist meg, og det sier jeg med bakgrunn i de kampene jeg har sett han som midtstopper. Om han hadde blitt bedre med flere kamper? Det får vi aldri vite. Imidlertid trodde jeg seriøst vi hadde en erstatter klar når de lot Mbiwa dra, helt utrolig at vi nå står igjen med 3 midtstoppere. Tynn stall, og ingen av de 3 er av særlig god kvalitet akkurat.

Neida, du har et poeng i at han ikke overbeviste. Men det er langt ifra uvanlig at nye spillere fra andre ligaer trenger litt tid på å tilvende seg PL, og det fikk strengt tatt IKKE Mbiwa. At han ble lånt ut igår uten at det kom inn en erstatter hadde også vært litt lettere å svelge dersom vi hadde hatt tre gode stoppere, hvilket er LANGT ifra tilfellet for øyeblikket.

På vårparten gadd jeg knapt følge med på hva som skjedde med Newcastle, ble tent et lite håp i sommer, men Pardew og Ashley slukket det håpet med en solid brannslange i går kveld! Drit og dra!

Velkommen i klubben!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1337 på: 02. Sep. 2014, 13:58 »
Vi har samme gjeng stoppere som i Wanker-sesongen. Just sayin'.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1338 på: 02. Sep. 2014, 14:00 »
Tipper Ben Arfa kommer til å herje i år. Om enn bare for å vise Pardew.

Tror dere vi har sett hans siste kamp i sort og hvitt? Jeg sitter med en trist følelse.

Kommer vel an på flere faktorer.

DERSOM han blir en suksess i Hull så kommer de til å være villige til å strekke seg langt for å beholde ham, og jeg vil tippe at Ben Arfa selv vil ønske å fortsette karrieren sin der også.

og HVIS Pardew fortsatt er Newcastle manager når låneavtalen med Hull går ut kan jeg aldri tenke meg at Ben Arfa vil tilbake til Newcastle -dessverre.

Det kan dog forandre seg hvis Pardew IKKE er Newcastle manager lenger når låneavtalen opphører, for det virker som om Ben Arfa likte seg i klubben og byen Newcastle.

Men når alt kommer til alt så er det vel sjeldent at denne typen saker løses ved at spilleren retunerer til klubben han ble lånt ut ifra under "kompliserte omstendigheter".

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1339 på: 02. Sep. 2014, 14:01 »
Vi har samme gjeng stoppere som i Wanker-sesongen. Just sayin'.

Og ingen av de har blitt noe bedre med årene....  :nervøs:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1340 på: 02. Sep. 2014, 14:16 »
Kan vel si at Williamson har vokst - men derimot har Steven Taylor og Coloccini blitt veldig mye svakere de siste par åra. Atpåtil er det ikke unaturlig å tro at Willie hadde sin karriere-beste sesong nå sist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1341 på: 02. Sep. 2014, 14:41 »
Igjen så klarer amatørerne på toppen ink. Pardrew og drite seg ut. Fy faen så forbanna jeg blir. Vi har en så liten og unproven stall at det nesten ikke er mulig.

Sat 13   15:00   A   Southampton   PREM         
Sat 20   15:00   H   Hull City   PREM         
Wed 24   19:45   A   Crystal Palace   LGCP         
Mon 29   20:00   A   Stoke City   PREM         
October
Sat 04   15:00   A   Swansea City   PREM         
Sat 18   15:00   H   Leicester City   PREM         
Sat 25   15:00   A   Tottenham   PREM

Vet virkelig ikke helt hvor vi skal ta poeng her heller i kampene som kommer. Vi ligger vel under streken når januar kommer.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1342 på: 02. Sep. 2014, 14:42 »
Håper faktisk de sender Hull, skal glede meg over å se Ben Arfa storspille!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1343 på: 02. Sep. 2014, 14:45 »
Ben Arfa spiller heldigvis ikke mot oss pga lån. Hadde garantert gitt dinosaurmanageren vår en midt i fleisen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1344 på: 02. Sep. 2014, 14:56 »
Igjen så klarer amatørerne på toppen ink. Pardrew og drite seg ut. Fy faen så forbanna jeg blir. Vi har en så liten og unproven stall at det nesten ikke er mulig.

Sat 13   15:00   A   Southampton   PREM         
Sat 20   15:00   H   Hull City   PREM         
Wed 24   19:45   A   Crystal Palace   LGCP         
Mon 29   20:00   A   Stoke City   PREM         
October
Sat 04   15:00   A   Swansea City   PREM         
Sat 18   15:00   H   Leicester City   PREM         
Sat 25   15:00   A   Tottenham   PREM

Vet virkelig ikke helt hvor vi skal ta poeng her heller i kampene som kommer. Vi ligger vel under streken når januar kommer.

Det begynner liksom å se vanskelig ut når vi ikke slår Crystal Palace hjemme, og troppen heller ikke blir forsterket. Vi må be til høyere makter om at Cabella og de Jong kan hjelpe Cisse å finne tilbake til storformen han hadde i sin første halve sesong på Tyneside! Sliter riktignok litt med å stole helt på det...

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1345 på: 02. Sep. 2014, 14:57 »
Ben Arfa spiller heldigvis ikke mot oss pga lån. Hadde garantert gitt dinosaurmanageren vår en midt i fleisen.

Klar over det, men håper å se han i andre kamper. Har savnet det syke talentet han viser når han spiller på sitt beste!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1346 på: 02. Sep. 2014, 15:31 »
Jeg synes det er alt for mye dobbeltmoral her inne når man kan lese i Mbiwa tråden at han burde fått mye mer tid på seg osv og sammenligner med den tiden Debuchy med flere fikk, mens man samtidig skal kutte hue og dømme de nye signeringene etter kun 3 seriekamper! Ferreyra har ikke engang spilt på grunn av dårlig treningsgrunnlag i sesongoppkjøringen på grunn av streik og at han nektet å reise til Ukraina.

Ja jeg skulle gjerne sett at S. Taylor var midtstopperen som gikk, men etter ryktene prøvde klubben også å bli kvitt han, hele sommeren. Men han nektet. Jeg skulle gjerne sett Nastasic komme inn, det hadde vært en meget solid tilvekst.
At Ben Arfa forsvinner overrasker meg ikke. At han må ned noen hakk til Hull overrasker meg heller ikke.

Hull er per dags dato en mye mer solid klubb enn oss og jeg tipper den over oss på tabellen ved sesongslutt!

Hvorfor er de det? Fordi de har hentet en del spillere som er og var langt ifra gode nok for Tottenham? Og fordi de har lånt Gaston Ramirez, som ikke har vist veldig mye i PL!?!
Jaja, kanskje de vil kjempe om en CL plass nå som Ben Arfa også er klar.....

Slik jeg ser det har Hull hentet mange spillere, men ikke noen jeg er så veldig lysten på.

Fordi de har ikke Pardew eller Ashley ved roret.

Kun dette gjør dem til en mer "solid" klubb enn oss.

De har ikke bedre spillere nei, men jeg tror de havner over oss ved sesongslutt om ikke noe skjer i løpet av året.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1347 på: 02. Sep. 2014, 16:37 »
Mbiwa har aldri overbevist meg, og det sier jeg med bakgrunn i de kampene jeg har sett han som midtstopper. Om han hadde blitt bedre med flere kamper? Det får vi aldri vite. Imidlertid trodde jeg seriøst vi hadde en erstatter klar når de lot Mbiwa dra, helt utrolig at vi nå står igjen med 3 midtstoppere. Tynn stall, og ingen av de 3 er av særlig god kvalitet akkurat.


Når han har spilt har han virket nervøs og ukomfortabel med ball. Han er en midtstopper som spiller på små marginer og trenger defor selvtillit for å få spillet til å fungere.  Men det som irriterer meg er at pardew satte ham ut av laget i fjor da colo kom tilbake, selv om Mbiwa da hadde spilt godt.

I tillegg: pardew er så forbanna defensivt anlagt. Han kan godt bruke spillere som er evneveike fremover, så fremt de leverer bedre defensivt. Men hvis en offensiv spille gjør en defensiv feil, så er det ut av laget.

Er skuffa over at HBA er lånt ut, men jeg er nesten like skuffa over at Roma har opsjon på kjøp på Mwiba. Roma er faen meg ikke en bakgårsklubb, og at de signerer ham bør vel si litt om hans potensiale.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1348 på: 02. Sep. 2014, 16:54 »
Mbiwa har aldri overbevist meg, og det sier jeg med bakgrunn i de kampene jeg har sett han som midtstopper. Om han hadde blitt bedre med flere kamper? Det får vi aldri vite. Imidlertid trodde jeg seriøst vi hadde en erstatter klar når de lot Mbiwa dra, helt utrolig at vi nå står igjen med 3 midtstoppere. Tynn stall, og ingen av de 3 er av særlig god kvalitet akkurat.


Når han har spilt har han virket nervøs og ukomfortabel med ball. Han er en midtstopper som spiller på små marginer og trenger defor selvtillit for å få spillet til å fungere.  Men det som irriterer meg er at pardew satte ham ut av laget i fjor da colo kom tilbake, selv om Mbiwa da hadde spilt godt.

I tillegg: pardew er så forbanna defensivt anlagt. Han kan godt bruke spillere som er evneveike fremover, så fremt de leverer bedre defensivt. Men hvis en offensiv spille gjør en defensiv feil, så er det ut av laget.

Er skuffa over at HBA er lånt ut, men jeg er nesten like skuffa over at Roma har opsjon på kjøp på Mwiba. Roma er faen meg ikke en bakgårsklubb, og at de signerer ham bør vel si litt om hans potensiale.

Du er ikke den første som har tenkt dette, for å si det sånn!

Hadde vi hatt tre gode stoppere igjen nå, og én rookie (vel Dummett er vel det siste siden han kan spille stopper også), hadde det vært litt enklere se Mbiwa forsvinne, men jeg vil ikke akkurat si at vi har tre gode stoppere som det oser confidence og Topp-10 av...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #1349 på: 02. Sep. 2014, 18:14 »
Ben Arfa = 1 goal every 364 mins, 1 assist every 300 mins
Obertan = 1 goal every 1547 mins, 1 assist every 441 mins
Gouffran = 1 goal every 442 mins, 1 assist every 604 mins
Sissoko = 1 goal every every 867 mins, 1 assist every 578 mins

Bør vel ikke overraske noen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida