20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(  (Lest 17014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #15 på: 25. Feb. 2008, 00:06 »
Jeg flyr stort sett BA fra Oslo til Newcastle via London Heathrow, det pleier å komme på ca. 2300 t/r.....Det er dyrt, men det mest effektive synes jeg.. Jeg betaler heller noen hundrelapper ekstra for å få en effektiv, komfortabel og fin flyreise frem til Newcastle. Alternativet er å fly Norwegian til London Stanstead og med Easyjet videre til Newcastle, men dette innebærer lange ventetider, upraktisk mtp at bagasjen ikke går hele veien frem osv.

Et tips kan være å fly med Ryanair til Dublin for en billig penge, Newcastle Airport har veldig god forbindelse med Dublin..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #16 på: 25. Feb. 2008, 11:53 »
Norwegian til Edinburg og en flott togtur på mindre enn 2 timer fra Edinburg til Newcastle er også et bra alternativ.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #17 på: 25. Feb. 2008, 12:24 »
Link til toginfo fra Edinburgh, Ulf?

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #18 på: 25. Feb. 2008, 12:41 »
www.nationalrail.co.uk

Ta flybussen fra flyplassen til endestasjonen i sentrum (ca.£3) saa er du paa jernbanestasjonen. Billett koster fra £23 t/r.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #19 på: 25. Feb. 2008, 17:26 »

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #20 på: 25. Feb. 2008, 22:25 »
Vurderer newcastle-kamp i påsken!
hakke vært over før, så er litt rookie..
Tenkte jeg skulle bruke min miliær-rabatt å ta toget til stavanger eller bergen og deretter fly over, er dette rimeligst?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #21 på: 25. Feb. 2008, 23:05 »
sjekk på wideroe.no

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #22 på: 26. Feb. 2008, 07:49 »
sjekka...kom på 5-6000...må vel finnes noe billigere enn det...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #23 på: 26. Feb. 2008, 08:01 »
2700 tur retur fant jeg nå, det vakke gærlig:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #24 på: 26. Feb. 2008, 18:28 »
2400 over te sunderland-kampen fra kristiansand, helt okey når det ikke e snakk om lavpris-selskap. Eventuelt for de det passer for går jo Cimber air fra køben. Ganske billig å komme seg te køben fra oslo og bergen med sterling og norwegian..
"The first 90 minutes are the most important"

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #25 på: 27. Feb. 2008, 15:21 »
www.nationalrail.co.uk

Ta flybussen fra flyplassen til endestasjonen i sentrum (ca.£3) saa er du paa jernbanestasjonen. Billett koster fra £23 t/r.

Jeg søker på tog fra london til newcastle. Da kommer det opp noe som heter "advance", som er de klart billigste billettene. Kan du forklare litt om dette? Hadde vært digg å fått togturen for 26 pund, noe man kan via dette "advance" greiene.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #26 på: 27. Feb. 2008, 15:39 »
Advance booking er at dette er prisen paa billetten dersom du bestiller den paa forhand. Det er vanlig her i England at togbilletter er billigere jo tidligere du bestiller de.

SverreS

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #27 på: 29. Feb. 2008, 01:12 »
Sykt mye å spare på å bestille togbilletter på forhånd, vil absolutt anbefale deg det. Helst to uker før eller mer om du har mulighet.

Burde også være oppmerksom på at de forskjellige selskapene kan operere med ganske forskjellige priser, og at det kan være mye å spare på å booke en og en tur i stedenfor tur-retur/sammensatte turer etc. Med andre ord er det et skikkelig puslespill å bestille togbilletter her og du kan spare veldig mye penger hvis du vet litt hvordan det fungerer.

Også mange forskjellige typer travelcard her, feks youth travel card. Med det får man ca 1/3 avslag på alle turer, og kan lønne se seg å anskaffe hvis man planlegger å bruke mer enn £70-80 på tog i england det neste året...

www.nationalrail.co.uk

Ta flybussen fra flyplassen til endestasjonen i sentrum (ca.£3) saa er du paa jernbanestasjonen. Billett koster fra £23 t/r.

Jeg søker på tog fra london til newcastle. Da kommer det opp noe som heter "advance", som er de klart billigste billettene. Kan du forklare litt om dette? Hadde vært digg å fått togturen for 26 pund, noe man kan via dette "advance" greiene.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #28 på: 29. Feb. 2008, 09:27 »
Da var sunderlandturen i boks! Norwegian til London, og tog til Newcastle. Dette kom på ca 2700 t/r.

Vi skal bo på Albatross Backpackers inn, noe som koster lusne 200 kroner per natt. Genialt, med andre ord.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #29 på: 29. Feb. 2008, 12:06 »
Da var sunderlandturen i boks! Norwegian til London, og tog til Newcastle. Dette kom på ca 2700 t/r.

Vi skal bo på Albatross Backpackers inn, noe som koster lusne 200 kroner per natt. Genialt, med andre ord.
Et klokt valg av overnatting. Er et helt OK hospits dette. Jeg bodde der i fjor da jeg var over for å se Chelsea matchen.
Er også mulig jeg velger det igjen når jeg skal over i påska for å se Fulham-kampen. Hvis jeg ikke er så heldig at min venn Jeff skaffer meg husrom :)