20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(  (Lest 17013 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« på: 20. Feb. 2008, 19:14 »
Sitter å vurderer en tur til Newcastle i påska å se NUFC-Fulham, men desverre er det jo umulig å komme seg til Newcastle for en billig penger lenger! :(

Er det noen med noen fantastiske tips å komme med? Turen blir mest sannsynlig fra torsdag 20. mars til søndag 23. mars.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #1 på: 20. Feb. 2008, 19:33 »
Jeg vurderer også tur til denne kampen, og opplever det samme som deg. Vurderer å sjekke priser til skottland og ta tog derfra.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #2 på: 20. Feb. 2008, 19:35 »
Jeg vurderer også tur til denne kampen, og opplever det samme som deg. Vurderer å sjekke priser til skottland og ta tog derfra.
Hvor flyr du evt. fra, Ulf? Si i fra om du finner noen gode priser da! :)

Savner tiden da det gikk direktefly fra Sandefjord til Newcastle..

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #3 på: 20. Feb. 2008, 20:04 »
Jeg må fra Bodø- og må nok innom OSL da det går lite (les: ingen) direktefly til england fra Bodø i allefall. Vurderer både utflyving fra OSL og Stavanger. Tror det kanskje går å dra ut fra Trondheim uten at jeg vet for sikkert.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #4 på: 20. Feb. 2008, 21:40 »
Det går direktefly fra Trondheim til London, såvidt jeg vet. Hvorvidt du får det for en billig penge, er en annen ting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #5 på: 20. Feb. 2008, 21:45 »
Ikkje noko problem. Flytt til vestlandsparadiset folkens! ;)

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #6 på: 20. Feb. 2008, 21:51 »
jet2.com legger visstnok ned ruta Bergen - Newcsatle i slutten av mars så nå blir det ennå verre å reise over.  Det er en egen link på forum om hvordan komme seg hit.

http://www.newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2412.0

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #7 på: 20. Feb. 2008, 21:53 »
jet2.com legger visstnok ned ruta Bergen - Newcsatle i slutten av mars så nå blir det ennå verre å reise over.  Det er en egen link på forum om hvordan komme seg hit.

http://www.newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2412.0
Jeg trodde Jet2 tjente seg rike på den ruta jeg, men det er kanskje nettopp det som er problemet. At ruta er for populær? Ihvertfall innbilte jeg meg det at brorparten av norske Newcastle-supportere er bosatt i Bergen & omegn. Det virker ihvertfall sånn på forumet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #8 på: 21. Feb. 2008, 00:59 »
Det var en av damene i skranken hos jet2.com her i Newcastle som sa det for jeg var innom å spurte når sommerrutene deres var klare. Vi reiser som regel Jet2 til Bergen og Norwegian Bergen - Bardufoss når vi skal hjem.

Det som er dumt er da at Widerøe står med eneste direkterute mellom Newcastle og Norge og for de som har reist med den så er det absolutt ikke det billigste alternativet.

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #9 på: 21. Feb. 2008, 09:02 »
Har den siste tiden brukt KLM som ligger på rundt 2100-2300. Billigste alternativet er nok Ryanair via dublin men jeg stoler ikke en døyt på Ryanair.

Skal du på fotballtur må du nok regne med å bruke 3500-4500 på fly, billett og overnatting....KLM er nok desverre det billigste alternativet. Eller om du får tak i en billig tur til Stanstead er vel Easyjet også et alternativ men er kommer sikkert på 1500-1700 og da er jo egentlig KLM det beste alternativet.


Får du tak i en billig tur til køben fra oslo eller bergen med sterling eller nowegian er cimber air også et greit alternativ fra køben.
« Siste redigering: 21. Feb. 2008, 09:06 av laddy »
"The first 90 minutes are the most important"

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #10 på: 21. Feb. 2008, 21:40 »
Det var en av damene i skranken hos jet2.com her i Newcastle som sa det for jeg var innom å spurte når sommerrutene deres var klare. Vi reiser som regel Jet2 til Bergen og Norwegian Bergen - Bardufoss når vi skal hjem.

Det som er dumt er da at Widerøe står med eneste direkterute mellom Newcastle og Norge og for de som har reist med den så er det absolutt ikke det billigste alternativet.
Korr du kjæm fra Radar? sia du ska t BARDUFOSS?? Eg e opprinnelig fra ei lita bygd utaførr Finnsnes...

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #11 på: 21. Feb. 2008, 21:47 »
No har eg prøvd litt søking på nettet. Fra Bodø-Edinburg (via Oslo) 19.03 (fra oslo 20.03) - retur 25-26.03:
Flypris Bodø-oslo= 1137,- t/r
Flypris Oslo-EDI= 2937,- t/r
Tog EDI-NCL= ca.220,- t/r

Så kommer hotell + kampbillett på minst 5.500,-

Totalt MINST 10000,-

Skal sjekke litt med jet2 og klm...
EDIT:
Ser ut som enkleste blir ut via OSL m KLM i perioden 20.-26.
Men da må jeg reise fra Bodø den 19. og i retur 27.
Likevel blir reiseutgiftene inkl Hotell på ca. 8200,-

Hmmmm. Må vurdere den gitt...
« Siste redigering: 21. Feb. 2008, 22:30 av Ulf »

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #12 på: 21. Feb. 2008, 21:54 »
Det var en av damene i skranken hos jet2.com her i Newcastle som sa det for jeg var innom å spurte når sommerrutene deres var klare. Vi reiser som regel Jet2 til Bergen og Norwegian Bergen - Bardufoss når vi skal hjem.

Det som er dumt er da at Widerøe står med eneste direkterute mellom Newcastle og Norge og for de som har reist med den så er det absolutt ikke det billigste alternativet.
Korr du kjæm fra Radar? sia du ska t BARDUFOSS?? Eg e opprinnelig fra ei lita bygd utaførr Finnsnes...

Holder hus til vanlig i Sørreisa når jeg bor i Norge. Reiser opp av og til for å hilse på svigers.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #13 på: 21. Feb. 2008, 22:33 »
ok, så det er din (kommende?) hustru som er der fra da m andre ord.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Dyrt å komme seg til Newcastle! :(
« Svar #14 på: 22. Feb. 2008, 00:57 »
ok, så det er din (kommende?) hustru som er der fra da m andre ord.

Fruen er derfra, ja. Er fra litt lengre nord selv men har bodd i området i 12 år før vi flytta hit.