20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Amr Zaki, nok en spiss blir linket  (Lest 7692 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #15 på: 17. Jan. 2006, 16:12 »
Hmmm her er det en del splittelser.. Souey er en katastrofal feil Newcastle har begått..
Har lenge ment at Souey har vært god på kjøp, men er jamen ikke like sikker lengre.. Greit nok, han henter store stjerner, men når disse spiller som de skulle bare ha verdt 1m. pund og knaskje ikke det engang, vil det nesten være litt drøyt å kalle disse bra kjøp.. Vi betale jo dyre dommer for Luque, et bra kjøp, men han har ikke akkurat blomstret i Soues taktikk, og her nytter det ikke å komme med at han trenger tilvenning.. FORDI: Nytt eksempel; Solano, har spilt i PL i mange herrens år nå, storspilte i Villa, men.... nå denne sesongen har han bare vært en skygge av seg selv..

Konklusjon: Ja Souey er flink til å hente store spillere(på papiret), men det hjelper lite når han ikke klarer å få disse til å blomstre, så i utgangspunktet hadde det vel vært like greit og kjøpt mindre dyre spillere som klarte de samme prestasjonene med en annen manager..

Flytter vi tema over på laget vårt nå, men en dyktigere manager, hadde vi nesten vært uslåelige mener jeg.. Hadde vi hatt et mannskap i form hadde vi vært laaaaangt høyere enn det vi er nå, hadde vi hatt en angrepsplan hadde vi vært høyt høyt oppe.. Istedet for å bruke maaaange penger på dyre spillere som underpresterer...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #16 på: 17. Jan. 2006, 16:25 »
Sitat fra: "Romance"
Hmmm her er det en del splittelser.. Souey er en katastrofal feil Newcastle har begått..
Har lenge ment at Souey har vært god på kjøp, men er jamen ikke like sikker lengre.. Greit nok, han henter store stjerner, men når disse spiller som de skulle bare ha verdt 1m. pund og knaskje ikke det engang, vil det nesten være litt drøyt å kalle disse bra kjøp.. Vi betale jo dyre dommer for Luque, et bra kjøp, men han har ikke akkurat blomstret i Soues taktikk, og her nytter det ikke å komme med at han trenger tilvenning.. FORDI: Nytt eksempel; Solano, har spilt i PL i mange herrens år nå, storspilte i Villa, men.... nå denne sesongen har han bare vært en skygge av seg selv..

Konklusjon: Ja Souey er flink til å hente store spillere(på papiret), men det hjelper lite når han ikke klarer å få disse til å blomstre, så i utgangspunktet hadde det vel vært like greit og kjøpt mindre dyre spillere som klarte de samme prestasjonene med en annen manager..

Flytter vi tema over på laget vårt nå, men en dyktigere manager, hadde vi nesten vært uslåelige mener jeg.. Hadde vi hatt et mannskap i form hadde vi vært laaaaangt høyere enn det vi er nå, hadde vi hatt en angrepsplan hadde vi vært høyt høyt oppe.. Istedet for å bruke maaaange penger på dyre spillere som underpresterer...
Kunne ikke være mer enig med deg romance!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #17 på: 17. Jan. 2006, 16:39 »
Sant at ikke alle har slått gjennom.

MEN, både Emre, Parker, Owen og Boum har vist klasse i Newcastle. Solano har vært så som så, det samme har Faye vært. Så det er egentlig kun Luque som ikke har kommet i gang... Så jeg er meget fornøyd med kjøpene til Souness!

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #18 på: 17. Jan. 2006, 17:40 »
Sitat fra: "kesse"
Sant at ikke alle har slått gjennom.

MEN, både Emre, Parker, Owen og Boum har vist klasse i Newcastle. Solano har vært så som så, det samme har Faye vært. Så det er egentlig kun Luque som ikke har kommet i gang... Så jeg er meget fornøyd med kjøpene til Souness!
Har ikke Luque kommet igang? han ar vært en av Newcastle's beste spillere de siste kampen!

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #19 på: 17. Jan. 2006, 17:40 »
Sitat fra: "kesse"
Sant at ikke alle har slått gjennom.

MEN, både Emre, Parker, Owen og Boum har vist klasse i Newcastle. Solano har vært så som så, det samme har Faye vært. Så det er egentlig kun Luque som ikke har kommet i gang... Så jeg er meget fornøyd med kjøpene til Souness!
Har ikke Luque kommet igang? han har vært en av Newcastle's beste spillere de siste kampen!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #20 på: 17. Jan. 2006, 17:51 »
Hvis man ser tilbake på tiden i Deportivo og Mallorca så kan jeg med hånden på hjerte si at Luque ikke spiller slik vi vet han kan spille.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #21 på: 17. Jan. 2006, 17:54 »
Sitat fra: "kesse"
Hvis man ser tilbake på tiden i Deportivo og Mallorca så kan jeg med hånden på hjerte si at Luque ikke spiller slik vi vet han kan spille.

Men det skyldes mange faktorer.
En ting er at det tar lang tid å tilvenne seg PL. En annen ting er at han spiller for et lag som egentlig ikke eksisterer. Det er bare en gjeng med spillere. Det er ikke noe mer.
Også skal det sies at Luque trenger lang tid på å finne formen etter sin første virkelig alvorlige skade i karrieren (bombe at den kommer i Newcastle...)

Alt dette er faktorer som er med på å forklare hvorfor vi ikke har sett det beste av Luque.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #22 på: 17. Jan. 2006, 18:00 »
Sitat fra: "kesse"


MEN, både Emre, Parker, Owen og Boum har vist klasse i Newcastle. Solano har vært så som så, det samme har Faye vært. Så det er egentlig kun Luque som ikke har kommet i gang... Så jeg er meget fornøyd med kjøpene til Souness!


Sant at disse har slått til en viss grad, men ikke i nærheten av så bra at de kan forsvare pengene vi har gitt for de...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #23 på: 17. Jan. 2006, 18:04 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "kesse"
Hvis man ser tilbake på tiden i Deportivo og Mallorca så kan jeg med hånden på hjerte si at Luque ikke spiller slik vi vet han kan spille.

Men det skyldes mange faktorer.
En ting er at det tar lang tid å tilvenne seg PL. En annen ting er at han spiller for et lag som egentlig ikke eksisterer. Det er bare en gjeng med spillere. Det er ikke noe mer.
Også skal det sies at Luque trenger lang tid på å finne formen etter sin første virkelig alvorlige skade i karrieren (bombe at den kommer i Newcastle...)

Alt dette er faktorer som er med på å forklare hvorfor vi ikke har sett det beste av Luque.


Helt enig! Jeg sa ikke at jeg syntes Luque var en flopp. Sa bare at han ikke har slått ann enda!!:)

Men jeg har sto tro på han,

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #24 på: 17. Jan. 2006, 18:07 »
Sitat fra: "Romance"
Sitat fra: "kesse"


MEN, både Emre, Parker, Owen og Boum har vist klasse i Newcastle. Solano har vært så som så, det samme har Faye vært. Så det er egentlig kun Luque som ikke har kommet i gang... Så jeg er meget fornøyd med kjøpene til Souness!


Sant at disse har slått til en viss grad, men ikke i nærheten av så bra at de kan forsvare pengene vi har gitt for de...


Det er jo disse spillerne som er ryggraden i Newcastle laget. Tenk deg hvordan Newcaslte ville vært UTEN disse spillerne... Men jeg er enig i at det ble brukt vel mye penger. Men jeg syntes egentlig alle de spillerne bortsett fra Owen og Solano har gjort seg "fortjent" pengene. Men jeg tror både Owen og Solano kan bevise sin verdi for Newcastle. Souness er ikke akkurat kjent for strålende vingspill noe som kan ha innvirkning på Solano sine prestasjoner.

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #25 på: 17. Jan. 2006, 18:13 »
Sitat fra: "NUFranC"
Sitat fra: "kesse"
Sitat fra: "NUFranC"
Sitat fra: "DanMan"
Feil signaleffekt å la manageren bruke penger i en periode der laget mangler 6 bankers førstelagsspillere, samt 4 til som ville spilt sin rolle i løpet av sesongen? Javel..


Synes det er feil å la Messy bruke mer penger uansett, han må for all del bare klare å holde oss over nedrykk til sommeren! BYE BYE


Siden har har kjøpt de ræva spillerne: Emre, Parker, Owen, Boum, Solano mener du??


Han har fått sin mulighet på pengefronten, og det er utrolig! UTROLIG!! at vi ligger der vi ligger på tabellen uansett skader!


Korleis trur du Chelsea hadde gjort det med så mange skader? Kva med Liverpool, Arsenal og MAnchester United? Hadde die kjempa om seriegull om halve førstelaget var på bakrommet og fekk hostesaft?

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #26 på: 17. Jan. 2006, 18:17 »
Jeg sier ikke at Newcastle hadde vært bedre uten disse, og jeg er fullt klar over deres viktighet i Newcastle, men nå diskuterer vi pengene vi har brukt på disse spillerne.. Og svaret på spørsmålet ditt ser vi jo nå: Hvordan hadde vi gjort det uten disse? Akkurat nå suger vi totalt...

Når det er sagt synes jeg ikke Boumsong har levert i år, av enkelte grunner, men allikevel...

En annen ting å sette spørsmålstegn ved er jo også Solano da.. Greit at han er mer en ving enn noe annet og at Souness ikke akkurat er den beste når det gjelder vingspill, men hvordan kan du da påstå at dette er et bra kjøp? det er jo Souness som har hentet han.. Da skjønner jeg ingenting!! Hvorfor henter Souness kantspillere når han IKKE bruker nettopp dette i taktikken sin?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #27 på: 17. Jan. 2006, 18:26 »
Skjønner ikke det der helt?

Jeg sa jo at Solano var et av de mindre vellykkede kjøpene til Souness. Jeg skrev at Solano hadde vært "så som så", har ikke sagt "bra kjøp" som du skriver.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #28 på: 17. Jan. 2006, 18:30 »
Ja ok, sorry :oops:  hehe..

Men når jeg leser det nå var det et jævlig bra poeng så jeg lar det stå jeg :D
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Amr Zaki, nok en spiss blir linket
« Svar #29 på: 17. Jan. 2006, 19:25 »
Om Solano: her berører vi ett av de områdene som man virkelig kan lure på. Solano og Luque er begge fremragenede angrepsvåpen og vinger på hver sin kant. Men å spille på et lag som ledes av en som ikke har tro på vingspill? Det er meget rart spør du meg. Og det er ikke med å gjøre jobben deres noe lettere.
Det er rett og slett snakk om å ha en plan med spillet og det har ikke Souness, og jeg tror det gjør gode spillere dårligere enn de egentlig er... Spillemønsteret er nemlig like tragisk, eller helt borte selv om vi har tilnærmet fullt lag. Med Emre, Solano\Dyer og Luque på midten er det rom for fart og finspill. De skal være gode nok til å klare det og gode nok til å slå lure stikkere på en kjapp spiss (Owen). Da må man prøve å utnytte det. Det greier ikke Souness. Samme type spill er vi ikke gode nok til dersom vi må bruke navn som Bowyer, Faye og Clark i stedet. Da må man spille på en annen måte. Uansett line-up så er mønsteret det samme tragiske, eller for å si det rett ut: det er ikke der. Med en antatt dårligere midtbane (noe sistnevnte vil være) er det kanskje bedre og bruke et oppspills-punkt (Shearer) og flytte etter midtbanen for å skape sjanser. Men dette skjønner ikke Souness. Det er like tragisk hver gang. Man må legge opp spillet etter de spillerne man har for å få mest mulig ut av de. Den dagen Souness skjønner det har han tatt ett (av veldig mange) steg i riktig retning!