20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328595 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1455 på: 17. Mars 2013, 08:15 »
Uavhengig av hva som var årsaken til akkurat denne skaden, så er det vel hevet over enhver tvil at vi kontinuerlig ligger i toppen når det gjelder antall skader, uavhengig av manager. Den eneste som har prøvd å gjøre skikkelige grep var Big Sam, men han hadde jo en kort regjeringstid før KK ble hentet inn igjen.

Jeg er rimelig sikker på at NUFC fysio teamet ikke holder PL standard, så kan de være så greie og kjekke karer de bare vil, men de bør erstattes snarest.
Jeg ser for meg at selve fysio teamet erstattes med noen med god standing i bransjen, samt at vi hyrer inn noen til å se på kosthold, drikkerutiner og rekonvalesens generelt.

Kjipt at HBA er ute så lenge igjen, og jeg håper man nå ikke lar ham få frie tøyler til å reise til Clairefontaine i ett halvt år. Det er tydelig at han trenger tettere oppfølging for å ta treningsopplegget sitt seriøst nok.

På den enda kjipere siden, så tror jeg faktisk vi nå har sett det beste av HBA.
For min del kan vi gjerne selge ham til 'appy 'arry for £25m. HBA er ikke mannen vi skal stole på (tror jeg), han er sirkusartisten som gir oss det lille ekstra av og til, men vi må basere spillet vårt på at han ikke kommer til å bidra stort i resten av kontraktstiden.

Kjipt å si, og jeg håper jeg tar feil...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1456 på: 19. Mars 2013, 14:04 »
Det er dessverre så altfor åpenbart hvem som bør ha mesteparten av skylda her. Støtteapparatet vårt har vært mer eller mindre det samme i mange år. Derek Wright er fremdeles hovedfysio, og var det også under Robsons skademareritt for 10 år siden. De er nok helt greie for PL-bruk, men jeg er redd de ikke har den fjerneste anelse om hvor hardt underlaget i Moskva var. Og jeg er redd de ikke har mye kunnskap om kunstgress og hvilken belastning det har på en allerede utsatt hamstring. Vi vet at hamstringen til Ben Arfa er sårbar. Derfor er det svært bekymringsfullt, men ikke særlig overraskende, at det medisinske støtteapparatet gir han klarsignal for å spille kamp på kunstgress i minusgrader.

Samtidig bør man også kunne forvente at manageren har en viss kjennskap til dette aspektet. Manageren bør vite det grunnleggende om kunstgress og hvordan det er å spille på kunstgress. Men sjokkerende nok er også Pardew britisk og har sjelden vært utenfor de britiske øyer. Har ikke mye e-cuperfaring å vise til som manager, ei heller som spiller. Jeg er litt redd for at vi låser oss inn i den klassiske britiske tankegangen om at "vi oppfant fotball, vi vet best". Skulle gjerne sett at vi hadde turt å tenke helt annerledes, være litt eksentriske og investere i dyktige folk fra forskjellige deler av verden, som kan sitt fag, men ikke nødvendigvis fotball. Big Sam ble tidligere mobbet for å tenke utenfor boksen hva gjaldt skadeforebygging, og ansettelse av støtteapparat. Kostholdsrådgivere, mentale trenere og fysiske trenere ble en periode sett på som kvakksalveri i England. Da Glenn Hoddle skulle bruke en mental trener på landslaget ble han hengt ut i britiske aviser som en tulling. Det var liksom bare folk som var koko i hodet som gikk til psykolog. Jeg frykter at vi har grodd fast i den tankegangen. Vi har nesten bare hatt britiske managere, britiske coacher, britiske fysioer, britisk over hele linja.

Om vi så beholder de fysioterapeutene vi har, kan det være en grei idé å hente inn utenlandske eksperter på kosthold, fysisk trening, mental trening og vær så vennlig å få inn noen som har god kunnskap om kunstig underlag, og som også kan ta en titt på treningsforholdene våre, for å se om det er forbedringspotensiale der. Vi kjørte vel en prosess på det under Souness, men jeg fikk intrykk av at det var mest for syns skyld.

Skal Hatem Ben Arfa bli ordentlig fit, anbefaler jeg å sende han til Trondheim på et halvt års spesialopplegg under nøye oppsyn av Norges klart beste fotballfysio, Haakon Schwabe. Mannen som får voksne menn til å lære seg å gå på nytt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1457 på: 19. Mars 2013, 14:34 »
God post Joakim. Har skjedd en voldsom utvikling i skadeforebygging og behandling som mange lag i England ikke har fått med seg fordi det blir sett på som for alternativt. Engelskmenn er og blir konservative når det kommer til fotball, litt som oss nordmenn med skisporten.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1458 på: 19. Mars 2013, 15:27 »
Det er dessverre så altfor åpenbart hvem som bør ha mesteparten av skylda her. Støtteapparatet vårt har vært mer eller mindre det samme i mange år. Derek Wright er fremdeles hovedfysio, og var det også under Robsons skademareritt for 10 år siden. De er nok helt greie for PL-bruk, men jeg er redd de ikke har den fjerneste anelse om hvor hardt underlaget i Moskva var. Og jeg er redd de ikke har mye kunnskap om kunstgress og hvilken belastning det har på en allerede utsatt hamstring. Vi vet at hamstringen til Ben Arfa er sårbar. Derfor er det svært bekymringsfullt, men ikke særlig overraskende, at det medisinske støtteapparatet gir han klarsignal for å spille kamp på kunstgress i minusgrader.

Samtidig bør man også kunne forvente at manageren har en viss kjennskap til dette aspektet. Manageren bør vite det grunnleggende om kunstgress og hvordan det er å spille på kunstgress. Men sjokkerende nok er også Pardew britisk og har sjelden vært utenfor de britiske øyer. Har ikke mye e-cuperfaring å vise til som manager, ei heller som spiller. Jeg er litt redd for at vi låser oss inn i den klassiske britiske tankegangen om at "vi oppfant fotball, vi vet best". Skulle gjerne sett at vi hadde turt å tenke helt annerledes, være litt eksentriske og investere i dyktige folk fra forskjellige deler av verden, som kan sitt fag, men ikke nødvendigvis fotball. Big Sam ble tidligere mobbet for å tenke utenfor boksen hva gjaldt skadeforebygging, og ansettelse av støtteapparat. Kostholdsrådgivere, mentale trenere og fysiske trenere ble en periode sett på som kvakksalveri i England. Da Glenn Hoddle skulle bruke en mental trener på landslaget ble han hengt ut i britiske aviser som en tulling. Det var liksom bare folk som var koko i hodet som gikk til psykolog. Jeg frykter at vi har grodd fast i den tankegangen. Vi har nesten bare hatt britiske managere, britiske coacher, britiske fysioer, britisk over hele linja.

Om vi så beholder de fysioterapeutene vi har, kan det være en grei idé å hente inn utenlandske eksperter på kosthold, fysisk trening, mental trening og vær så vennlig å få inn noen som har god kunnskap om kunstig underlag, og som også kan ta en titt på treningsforholdene våre, for å se om det er forbedringspotensiale der. Vi kjørte vel en prosess på det under Souness, men jeg fikk intrykk av at det var mest for syns skyld.

Skal Hatem Ben Arfa bli ordentlig fit, anbefaler jeg å sende han til Trondheim på et halvt års spesialopplegg under nøye oppsyn av Norges klart beste fotballfysio, Haakon Schwabe. Mannen som får voksne menn til å lære seg å gå på nytt.

VELDIG MYE FORNUFTIG HER!

Skulle ønske Mike og gutta leste dette, fordi dette er rett og slett skremmende.

En strekkskade for Newcastle er minimum 3-4 uker....

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1459 på: 25. Mars 2013, 08:12 »
Her burde Pardew ha passa betre på!  :nei:

http://www.nufcblog.com/2013/03/24/ben-arfa-told-to-shape-up-in-the-summer/

Bør sikkert ta dette med ei klype salt, men det er ikkje første gongen det er har vore snakk om den fysiske formen til Hatem.
Dette trur eg og er noko av grunnen til at Ben Arfa er sopass mykje skada.

« Siste redigering: 25. Mars 2013, 08:15 av lgrinde »

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1460 på: 07. April 2013, 20:12 »
I følge PhysioRoom og andre kilder kan Ben Arfa returnere fra skade allerede til derby kampen mot Sunderland. :toon:

http://www.nufcblog.com/2013/04/07/good-news-on-hatem-ben-arfa/
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1461 på: 07. April 2013, 20:27 »
Da får han ikke lov til å gjøre annet enn å starte på benk altså! Dessuten har vi en meget habil mann i Marveaux som absolutt gjør jobben sin veldig bra i samme rolle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

langgeita

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1462 på: 07. April 2013, 21:30 »
Hadde vært deilig å hatt han på banen mot Liverpool! :toon:
"He's a fantastic player. When he isn't drunk."
Brian Laudrup closely analyses the performances of former England hero Paul Gascoigne.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1463 på: 07. April 2013, 22:13 »
Selv om det hadde vært utrolig herlig å sett Ben Arfa igjen, med vårt udugelige støtteapparat er jeg tilbøyelig til å la Ben Arfa "sit out" resten av sesongen, og fokusere på skadeforebyggende trening og gi han en skikkelig pre-season, så blir han ett BEIST til neste sesong.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1464 på: 09. April 2013, 17:11 »
Nå har han vært å besøkt 3(?, hvertfall en) uavhengige eksperter i Frankrike, og ble erklært 100%.
Selvfølgelig skal vi jo teste han selv også, men da bør han jo virkelig være på god vei tilbake fra skade.
Skjønt, alle med en gammel hamstring-skade, vil alltid ha en sjans for å slå den opp igjen. Kjenner meget godt til den skaden personlig..
Men er i mot at vi skal spare oss til fant hva Ben Arfa angår. Enten må han kunne brukes når han er friskmeldt, eller så får vi selge.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1465 på: 09. April 2013, 17:45 »
Enig Anders. Denne Ben Arfa saken har vert håndtert ekstremt dårlig. Når han gikk ut mot Fulham for mange måneder siden vart det bestemt at han ikke skulle opereres. Så skulle han plutselig opereres, og var ute for sesongen. Deretter tar man helomvending og han skal ikke ha noen operasjon, og plutselig er han klar for comeback. Veldig fint og positivt det, men her har det vert for mye rot og lite gjennomtenkt. Vi får vel heller ikke så mange flere viktige kamper på en stund enn mot Benfica og Sunderland. Skjønner jo at han mangler kamptrening, men han bør ha en rolle i disse kampene vist han er så klar som nufc og de franske legene påstår.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1466 på: 10. April 2013, 12:17 »
http://twitter.com/ChrisFordTV/status/321927416513691649/photo/1

@ChrisFordTV
Hatem Ben Arfa and Massadio Haidarra in full training with NUFC this morning.

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1467 på: 10. April 2013, 16:29 »
Hatem kommer til å bli involvert mot Benfica. Magisk!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1468 på: 11. April 2013, 09:05 »
Grøsser ved tanken på hvordan det gikk forrige gang Hatem ble involvert i EL..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1469 på: 11. April 2013, 09:08 »
Grøsser ved tanken på hvordan det gikk forrige gang Hatem ble involvert i EL..

Viss "ekspertar" på området seier han er klar so er han vel det? At han er skjør som eit mariekjeks kan dei ikkje gjera so mykje med.