20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 327568 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1200 på: 10. April 2012, 20:00 »
35 mill. er selvsagt altfor godt til å avslå. Liten tvil om at laget ville blitt bedre hvis disse pengene hadde blitt investert i spillere som Cissokho, Vertonghen og Adam Johnson.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1201 på: 10. April 2012, 20:14 »
Han skal bli for jeg skal ha drakt med ben arfa neste sesong! Hvorfor skal vi selge så lenge han vil bli? Tror du virkelig vi bruker alle pengene? Not!
lt;3 Newcastle <3

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1202 på: 10. April 2012, 20:18 »
35 mill. er selvsagt altfor godt til å avslå. Liten tvil om at laget ville blitt bedre hvis disse pengene hadde blitt investert i spillere som Cissokho, Vertonghen og Adam Johnson.

Vertonghen og Johnson er vel uaktuelle uansett pga lønn.

Ikke enig i at alle har en pris. Som doffi sier, vi vet jo ikke engang om pengene blir brukt til spillerkjøp.
Same old Shearer, always scoring!

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1203 på: 10. April 2012, 20:21 »
Om vi hadde blitt tilbudt 35M for Ben Arfa. Hvorfor skulle vi takket ja til det?

Hvorfor skulle vi ikke det, er heller spørsmålet jeg ville stilt. Ikke at jeg synes vi burde selge Ben Arfa, eller drar en sammenligning til Carroll. Men når man ser på hvor mange bra spillere vi fikk for den summen der, så kan et salg av den størrelsen der, føre Newcastle enda lenger opp. Om man selger, for å forsterke, så er det en god ting. Men om man selger for å selge, så er det en veldig dårlig ting.

Det jeg vil frem til er: 35 m er latterlig mye penger, og vi kan skaffe oss en helt sinnsykt bredde i troppen med de pengene. Hvorfor skal vi da ikke selge?

Helt enig!
Toon till I die.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1204 på: 10. April 2012, 21:16 »
Han skal bli for jeg skal ha drakt med ben arfa neste sesong! Hvorfor skal vi selge så lenge han vil bli? Tror du virkelig vi bruker alle pengene? Not!

Tror ihvertfall vi bruker en del av de. Og de bruker vi til å forsterke enda mer. Men den jeg mest håper på å beholde i dagens tropp er Bennern.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1205 på: 10. April 2012, 21:36 »
Uansett penger så er det slik at noen spillere er veldig vanskelig å erstatte for en klubb som NUFC. Ben Arfa er en slik spiller, Krul er også en slik spiller. Det er ikke mange av dem i dagens NUFC lag, men de 2 blir det veldig vanskelig å finne erstattere for.
Krul har virkelig stått frem og er på høyde med Given da han var i NUFC i prestasjoner. Ben Arfa blir bare bedre og bedre, og det ville jo vært gøy å sett hva han kunne prestert over en hel sesong med en skikkelig pre-season bak seg.

Viktigheten av CL eller EL kommer frem nå. Klarer NUFC å kvalifisere seg for E-cup vil det være enklere å holde på spillerne. Det eneste minuset er at det ALLTID vil være noen klubber som kan tilby vesentlig mer i lønn slik som fotballen nå er blitt. Så det er ikke bare klubben som kan ta avgjørelser her når spillerne åpenbart vil vekk, men jeg håper de kan kjøre like hardt på som det Tottenham gjorde i Modric sagaen før denne sesongen. Av og til så funker det, av og til ikke......

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1206 på: 10. April 2012, 23:13 »
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1207 på: 11. April 2012, 01:11 »
Jeg kunne skrevet en lang analyse her, men nøyer meg med å si at man må vurdere nøye hva Ben Arfa gir oss, kontra hva han ikke gir oss, og om summen totalt sett forsvarer et salg, selv for en latterlig pris.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1208 på: 11. April 2012, 01:49 »
Fin artikkel om Ben Arfa:

http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/brilliant-ben-arfa-key-to-newcastles-lofty-league-position-7631255.html

Pardew would repeatedly tell the £5m player in private, and then the supporters when he spoke to the media, that this mercurial talent had to buy into his team spirit and that he had to bring work-rate to the table to sit alongside his unquestioned talent.

"It was important [he bought into the team spirit] or he wasn't going to get a game," said the Newcastle manager. "It's not just about Hatem, its about the team and he understands that. His contribution to the team for this period has been outstanding."

On the long road to recovery, after Ben Arfa had his leg snapped in two places in a challenge by Nigel de Jong in 2010, a text would regularly arrive on Ben Arfa's phone. It was usually a casual "how are you doing" or "keep going", but it showed that Laurent Blanc, the current French manager, had not forgotten l'enfant terrible.
« Siste redigering: 11. April 2012, 01:54 av Eriksen »

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1209 på: 11. April 2012, 07:19 »
Fin artikkel, ja.

Det viser samtidig at Pardew hadde kontroll på HBA-situasjonen - og at det ikkje var snakk om at Pardew hadde eit horn i sida til han, som enkelte her inne var farlig nær ved å insinuere. Det synest eg AP skal ha stor respekt for (samtidig som det kanskje kan diskuterast kor vidt det var riktig å la Obertan få så mange sjansar på rad etter svake kampar). Han venta til HBA var klar for å spele på det nivået han er på no - topp topp klasse - og vi har fått betalt for det konkret, bla. no på mandag når HBA var forskjellen på 1 og 3 poeng.

Samtidig har eg like stor respekt for korleis HBA har framstått heile sesongen. Ingen sutring i media, men derimot lovnader om at han skulle fortsette å jobbe knallhardt for å få ein plass på laget. HBA har tatt enorme steg defensivt, og sjølv om han ikkje er Jonas defensivt, så er han langt meir komplett no enn han var for berre kort tid sidan. Han virkar som ein flott fyr, langt ifrå den sutrekoppen eg hadde frykta når det butta. Eg trur HBA har ekstrem respekt for klubben og fansen etter det som skjedde etter De Jong-nedsablinga, og eg trur han har veldig lyst til å betale tilbake alt han har fått av vennlige ord og støtte.

Eg trur nettopp dette kan føre til at han på sikt kan bli betre enn Ginola og min store Newcastle-helt gjennom tidene (utanom Shearer), Laurent Robert. Desse jobba heller lite defensivt, men slike luksusspelarar er det neppe rom for i dagens fotball.

Faen så deilig det er å vere Newcastle-fan.
« Siste redigering: 11. April 2012, 07:21 av Hans J »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1210 på: 11. April 2012, 08:19 »
Jeg håper også Ben Arfa innser den enorme tjenesten Pardew og resten av trenerteamet har gjort ham. Talentet offensivt har det aldri vært noen tvil om, og når man blander sånne luksusspillerkvaliteter med disiplin og høy arbeidsmoral har man plutselig en helt unik spiller, selv i den ypperste internasjonale klassen.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1211 på: 11. April 2012, 09:35 »
Jeg tror Ben Arfa i utgangspunktet ønsket å bruke newcastle som et springbrett til de virkelige store klubbene i England( Manu, Arsenal osv). Men jeg tror mye endret seg etter skaden og den enorme støtten han fikk fra fansen. Du skal være temmelig kald for ikke å bli rørt av en slik respons når du er helt ny i klubben. Jeg tror den situasjonen har vært med på at Ben Arfa skjønner hvor spesiell klubb Newcastle er og han innser nok at det er ganske sjeldent med sånne fans som er på din side uansett hvor stor motgangen er.
Men Ben Arfa er en spillertype som ikke er fornøyd med å spille midt på tabellen i Premier League, slik som det faktisk var veldig sansynlig at Newcastle ville gjøre de neste årene. Men nå har alt forandret seg. Nå er vi for allvor med og kjemper om innpass i Europas gjeveste klubbturnering, og selv om vi ikke skulle klare det ligger vi meget godt ann til å få spille i Europa allikevel. Plutselig har Newcastle blitt en klubb som matcher Ben Arfas sportslige ambisjoner. Derfor tror jeg neppe Ben Arfa forlater oss i sommer, men neste sesong tror jeg blir avgjørende. Klarer vi å bevise for Ben Arfa at vi er kommet til toppen for å bli og skal være med å kjempe om CL hver eneste sesong, vil jeg blio svært overasket om han ønsker seg vekk.
Ben Arfa er en spillertype som hører hjemme i Europeisk toppklasse, og forhåpentligvis kan vi være klubben som tar han dit.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1212 på: 11. April 2012, 09:42 »
Jeg tror Ben Arfa i utgangspunktet ønsket å bruke newcastle som et springbrett til de virkelige store klubbene i England( Manu, Arsenal osv). Men jeg tror mye endret seg etter skaden og den enorme støtten han fikk fra fansen. Du skal være temmelig kald for ikke å bli rørt av en slik respons når du er helt ny i klubben. Jeg tror den situasjonen har vært med på at Ben Arfa skjønner hvor spesiell klubb Newcastle er og han innser nok at det er ganske sjeldent med sånne fans som er på din side uansett hvor stor motgangen er.
Men Ben Arfa er en spillertype som ikke er fornøyd med å spille midt på tabellen i Premier League, slik som det faktisk var veldig sansynlig at Newcastle ville gjøre de neste årene. Men nå har alt forandret seg. Nå er vi for allvor med og kjemper om innpass i Europas gjeveste klubbturnering, og selv om vi ikke skulle klare det ligger vi meget godt ann til å få spille i Europa allikevel. Plutselig har Newcastle blitt en klubb som matcher Ben Arfas sportslige ambisjoner. Derfor tror jeg neppe Ben Arfa forlater oss i sommer, men neste sesong tror jeg blir avgjørende. Klarer vi å bevise for Ben Arfa at vi er kommet til toppen for å bli og skal være med å kjempe om CL hver eneste sesong, vil jeg blio svært overasket om han ønsker seg vekk.
Ben Arfa er en spillertype som hører hjemme i Europeisk toppklasse, og forhåpentligvis kan vi være klubben som tar han dit.

:gp:

Panserfauzt

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 466
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1213 på: 11. April 2012, 10:47 »
Jeg tror Ben Arfa i utgangspunktet ønsket å bruke newcastle som et springbrett til de virkelige store klubbene i England( Manu, Arsenal osv). Men jeg tror mye endret seg etter skaden og den enorme støtten han fikk fra fansen. Du skal være temmelig kald for ikke å bli rørt av en slik respons når du er helt ny i klubben. Jeg tror den situasjonen har vært med på at Ben Arfa skjønner hvor spesiell klubb Newcastle er og han innser nok at det er ganske sjeldent med sånne fans som er på din side uansett hvor stor motgangen er.
Men Ben Arfa er en spillertype som ikke er fornøyd med å spille midt på tabellen i Premier League, slik som det faktisk var veldig sansynlig at Newcastle ville gjøre de neste årene. Men nå har alt forandret seg. Nå er vi for allvor med og kjemper om innpass i Europas gjeveste klubbturnering, og selv om vi ikke skulle klare det ligger vi meget godt ann til å få spille i Europa allikevel. Plutselig har Newcastle blitt en klubb som matcher Ben Arfas sportslige ambisjoner. Derfor tror jeg neppe Ben Arfa forlater oss i sommer, men neste sesong tror jeg blir avgjørende. Klarer vi å bevise for Ben Arfa at vi er kommet til toppen for å bli og skal være med å kjempe om CL hver eneste sesong, vil jeg blio svært overasket om han ønsker seg vekk.
Ben Arfa er en spillertype som hører hjemme i Europeisk toppklasse, og forhåpentligvis kan vi være klubben som tar han dit.

Helt enig, meget bra innlegg!

Jeg og tror vi blir å regne i toppen med det laget vi mønstrer for tiden, og hvorfor da ikke være helt og stor stjerne i Newcastle, enn å havne i skyggen av flere store egoer i klubber som sportslig ikke har så mye bedre forutsetninger. Bare se på carroll og enrique, mon tro om de har litt anger nå? Vi er en klubb med en "x-faktor", og ikke minst en manager som får frem det beste i enkeltspillere.
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1214 på: 11. April 2012, 13:36 »
Veldig enig tveit. Vi klarer aldri beholde Ben Arfa dersom han fortsetter holde seg skadefri over neste sesong og vi ikke tar enda et steg og spiller i CL. Det tror jeg bare vi må innse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida