20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1050 på: 20. Feb. 2012, 12:27 »
Hva konstituerer arbeidskapasitet? Evnen til å jobbe knallhardt bakover? Obertan jogger tilbake ja, det er sant. Men jeg synes ikke han innvolverer seg så veldig, og han trekker seg fra de fleste 50/50 taklinger. Han er litt som en sightseeing-turist, jogger ned for å se hva som skjer der nede.  Ben arfa jobber knallhardt bakover han og.
Noe jeg personlig ikke liker, han burde spare overskuddet sitt til rykk og finter og kreasjon fremover, ikke bli blodsprengt av 50-meters løp. Jobber Mata og Silva hardt bakover?

Jeg synes det er litt trist at defensive fibre er den store målestokken i forhold til hvilken ving som blir foretrukket. Vi har allerede Jonas på den andre siden som tilbyr 0 offensivt, men grafter som en helt. Skal vi virkelig ha Obertan på høyre også, som skaper null og niks? To defensive vinger, det river virkelig snerken av kakaoen.

Jeg begynner å lure på hvilken standard folk opererer etter når de er fornøyde med Obertan og mener han burde starte.  èn pasning mot Stoke er liksom argumentet for å gi han tillit, når han de 1100 andre minuttene løper rundt som en halshogget høne.

Er jeg virkelig den eneste Newcastle United supporteren som mener Obertan er helt sykt ræva og aldri burde snøre på seg skoene for oss igjen?
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1051 på: 20. Feb. 2012, 12:27 »
Flatline in disguise?

 :ler:

Tenkte det same!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1052 på: 20. Feb. 2012, 12:46 »
Hva var så gærnt med å si at LFC er et bedre lag? I forhold til å spille fotball langs bakken er de enda flere hakk bedre enn oss om det går an å tenke slik - og da vil Ben Arfa automatisk passe bedre inn. Ellers er jeg stort sett veldig enig med Rolvsøy selv om han også smører tjukt på innimellom. Skriftlige virkemidler, det.
« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 12:48 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1053 på: 20. Feb. 2012, 13:05 »
Hva konstituerer arbeidskapasitet? Evnen til å jobbe knallhardt bakover? Obertan jogger tilbake ja, det er sant. Men jeg synes ikke han innvolverer seg så veldig, og han trekker seg fra de fleste 50/50 taklinger. Han er litt som en sightseeing-turist, jogger ned for å se hva som skjer der nede.  Ben arfa jobber knallhardt bakover han og.
Noe jeg personlig ikke liker, han burde spare overskuddet sitt til rykk og finter og kreasjon fremover, ikke bli blodsprengt av 50-meters løp. Jobber Mata og Silva hardt bakover?

Jeg synes det er litt trist at defensive fibre er den store målestokken i forhold til hvilken ving som blir foretrukket. Vi har allerede Jonas på den andre siden som tilbyr 0 offensivt, men grafter som en helt. Skal vi virkelig ha Obertan på høyre også, som skaper null og niks? To defensive vinger, det river virkelig snerken av kakaoen.

Jeg begynner å lure på hvilken standard folk opererer etter når de er fornøyde med Obertan og mener han burde starte.  èn pasning mot Stoke er liksom argumentet for å gi han tillit, når han de 1100 andre minuttene løper rundt som en halshogget høne.

Er jeg virkelig den eneste Newcastle United supporteren som mener Obertan er helt sykt ræva og aldri burde snøre på seg skoene for oss igjen?

Det går no ikkje an og dra mata og silva inn i denne diskusjonen. Både chelsea og city har MYE bedre spillera på ban til en hver tid en vi har. Derfor går det ikke an og sammenligne newcastle med city eller chelsea, blir rett og slett for dumt. både city og chelsea har gode noke spillera til og tillate at offensive spillerer som silva og mata kun kan fokusere på det offensive. Vi er ikke der pr dags dato. Vi ligger så høgt på tabellen som vi gjør på grunn av team samarbeid. IKKE enkelt individer!!!

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1054 på: 20. Feb. 2012, 13:06 »
Jeg smører på ja, det er for å illustrere et poeng.  Liverpool er selvfølgelig et bedre lag enn oss, selv med svakere spillere. Vi krangler og slåss og sliter oss til 2-1 og 1-0 seiere mot bånnlagene, i kamper der det fort kunne gått andre veien. Siden tapet mot City har vi tapt 6 kamper, og sluppet inn 23 mål i de kampene. Det er 4 mål i snitt balengs per kamp. Vi ble også sent ut av FA-cupen av brighton, som Liverpool limte 6-1 i går. Liverpool styrer som regel også kampene mot alle lag utenom topplagene, og selv da er det ganske jevne affærer som de ofte går seirende ut av. De sliter bare med å score mål. 
Det er ikke veldig vanskelig å argumentere for at Liverpool er et ganske mye bedre fotball-lag enn det vi er. Du trenger bare å se kampene, det er ganske åpenlyst. Når det er sagt er vi dødelig effektive, men det er mer grunnet Ba enn laget. han har skåret 50% av alle målene våre.

Hvis man ser på de bedre vingene i ligaen, er dette spillere som man ser kamp etter kamp avanserer fremover med ballen bena, utfordrer og går forbi spillere, legger inn fra kanten og generellt skaper sjanser.

Når tilhengerne til et lag som ligger på sjette plass i ligaen er fornøyd med en ving som ikke gjør noen av disse tingene, da begynner jeg å lure. Hva er standarden for hva vi anser å være en bra ving? at han er god i forsvar?

Håper dette bidrar til debatt og ikke krangling, uenighet er bra all den tid det bidrar til opplysning og refleksjon.
« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 13:10 av Rolvsøy »
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1055 på: 20. Feb. 2012, 13:09 »
Hva konstituerer arbeidskapasitet? Evnen til å jobbe knallhardt bakover? Obertan jogger tilbake ja, det er sant. Men jeg synes ikke han innvolverer seg så veldig, og han trekker seg fra de fleste 50/50 taklinger. Han er litt som en sightseeing-turist, jogger ned for å se hva som skjer der nede.  Ben arfa jobber knallhardt bakover han og.
Noe jeg personlig ikke liker, han burde spare overskuddet sitt til rykk og finter og kreasjon fremover, ikke bli blodsprengt av 50-meters løp. Jobber Mata og Silva hardt bakover?

Jeg synes det er litt trist at defensive fibre er den store målestokken i forhold til hvilken ving som blir foretrukket. Vi har allerede Jonas på den andre siden som tilbyr 0 offensivt, men grafter som en helt. Skal vi virkelig ha Obertan på høyre også, som skaper null og niks? To defensive vinger, det river virkelig snerken av kakaoen.

Jeg begynner å lure på hvilken standard folk opererer etter når de er fornøyde med Obertan og mener han burde starte.  èn pasning mot Stoke er liksom argumentet for å gi han tillit, når han de 1100 andre minuttene løper rundt som en halshogget høne.

Er jeg virkelig den eneste Newcastle United supporteren som mener Obertan er helt sykt ræva og aldri burde snøre på seg skoene for oss igjen?

Det går no ikkje an og dra mata og silva inn i denne diskusjonen. Både chelsea og city har MYE bedre spillera på ban til en hver tid en vi har. Derfor går det ikke an og sammenligne newcastle med city eller chelsea, blir rett og slett for dumt. både city og chelsea har gode noke spillera til og tillate at offensive spillerer som silva og mata kun kan fokusere på det offensive. Vi er ikke der pr dags dato. Vi ligger så høgt på tabellen som vi gjør på grunn av team samarbeid. IKKE enkelt individer!!!

En fotballbane er fyllt av enkeltindivider. Du trenger kreativitet og driv fremover, du kan ikke forsvare deg til seiere gjennom en hel sesong.  Jeg mener vi ligger så høyt på tabellen til TROSS for enkelte spillere, ikke på grunn av. Disse spillerne heter Danny Simpson og Obertan. Ryan Taylor tilbyr ihvertfall noe, selv om også han er en elendig fotballspiller.

Når vi har kommet oss til 6. på tabellen med Gabby fucking Obertan som høyreving, da begynner jeg å tenke hvor høyt vi kunne ha kommet med en kreativ, drivende ving som skaper noe.  Er jeg alene her?
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1056 på: 20. Feb. 2012, 13:35 »
Alt handla ikke om hvor kreativ spilleren er. Det handler om samhold og jobbe for hverandre. Der kommer obertan før benny i køen. Vi har ikke et så bra lag defansivt til å kunne satse på enkelt prestasjoner som ben arfra. Vi ligger ikke der vi ligger på tabellen på grunn av slike spillerer.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1057 på: 20. Feb. 2012, 13:44 »
Dette er premier league, ikke Saving Private Ryan, der vi sleper kamerater med skyttergravsfot på tvers av MG44-poster..  Er det noe bedre samhold i lag som arsenal, Chelsea og Liverpool enn det er hos Everton, Stoke og West Brom?  Det handler om å ha de beste spillerne på banen til enhver tid, simples.

Igjen,  det argumenteres for Obertan med uhåndgripelige egenskaper som "samhold, ånd, moral og lagfølelse".
Skal dette fremholdes som standarden vi bruker som utgangspunkt for førsteellevern? Da burde kanskje Alan Smith og Shola starte også da? Flotte profesjonelle...

Man starter med de beste spillerne tilgjengelige. Det sies at triffic `arry Redknapp ikke legger opp til noen taktikk i det hele tatt. Han plukker de 11 beste spillerne sine og ber dem gå ut og spille fotball.  Har jo funket greit det..
 
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1058 på: 20. Feb. 2012, 13:45 »
Det gjorde Graeme Souness også...

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1059 på: 20. Feb. 2012, 13:51 »
Geir, vi har tapt 6 kamper siden tapet mot City. I de 6 kampene har vi sluppet inn 23 mål, altså 4 mål i snitt baklengs.

Mener du at det ikke finnes grunnlag for å vurdere påstanden om at vi har bedre spillere på benken enn på banen, med henvisning til at vi gjør det "for bra til å kunne kritiseres?"
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1060 på: 20. Feb. 2012, 13:54 »
Det gjorde Graeme Souness også...

Nei. Graeme Souness benka Robert og valgte mer defensivt anlagt vinger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1061 på: 20. Feb. 2012, 14:01 »
Hva konstituerer arbeidskapasitet? Evnen til å jobbe knallhardt bakover? Obertan jogger tilbake ja, det er sant. Men jeg synes ikke han innvolverer seg så veldig, og han trekker seg fra de fleste 50/50 taklinger. Han er litt som en sightseeing-turist, jogger ned for å se hva som skjer der nede.  Ben arfa jobber knallhardt bakover han og.
Noe jeg personlig ikke liker, han burde spare overskuddet sitt til rykk og finter og kreasjon fremover, ikke bli blodsprengt av 50-meters løp. Jobber Mata og Silva hardt bakover?

Jeg synes det er litt trist at defensive fibre er den store målestokken i forhold til hvilken ving som blir foretrukket. Vi har allerede Jonas på den andre siden som tilbyr 0 offensivt, men grafter som en helt. Skal vi virkelig ha Obertan på høyre også, som skaper null og niks? To defensive vinger, det river virkelig snerken av kakaoen.

Jeg begynner å lure på hvilken standard folk opererer etter når de er fornøyde med Obertan og mener han burde starte.  èn pasning mot Stoke er liksom argumentet for å gi han tillit, når han de 1100 andre minuttene løper rundt som en halshogget høne.

Er jeg virkelig den eneste Newcastle United supporteren som mener Obertan er helt sykt ræva og aldri burde snøre på seg skoene for oss igjen?

Same old Shearer, always scoring!

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1062 på: 20. Feb. 2012, 14:01 »
Trur du at vi hadde låge enda høgere på tabellen med ben arfa frå start i alle kampene?? det trur ikke eg. Grunnen til at vi har sluppe inn så mangen mål i det siste i forhold til før, er en kombinasjon av at taylor vart skada og at tiote var i afrika. Ikke at obertan har spilt på kan eller at benny var på benken.

Seier ikkje at benny er en dårlig spiller, men at obertan i det lange løp har verdt viktigere for parde sin kjempe sammen stil en arfa.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1063 på: 20. Feb. 2012, 14:02 »
Jeg er enig i at Ben Arfa er en uhyre spennende spiller, som sannsynligvis har det største offensive repertoaret og den beste teknikken vi har sett siden Robert. Jeg vil gjerne se mer til ham.
MEN... Det som ikke kan diskuteres er at vi har spilt våre suverent beste kamper denne sesongen UTEN Ben Arfa på banen, og i tillegg har vi vunnet ekstremt mange kamper der vi ikke har vært overlegne rent spillemessig. Jeg kan ikke si med 100% sikkerhet at det er en direkte sammenheng der, men jeg mener det vil være like tåpelig å utelukke det. Om Obertan spiller dårlig og vi vinner er det noe i alle fall jeg foretrekker fremfor at Ben Arfa spiller bra og vi taper. (Satt det på spissen selvfølgelig, noe som visst er så jævla på moten i denne tråden.)
« Siste redigering: 20. Feb. 2012, 14:05 av torfinn »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1064 på: 20. Feb. 2012, 14:03 »
Vi kan da for all del ikke spill med 9 defensive spillere! Og når ble Obertan en god defensiv spiller? Greit han jogger hjem i ny og ne, men han gjør da for all del ingen god jobb. Han feilplasserer seg, feilpresser, ja rett og slett feiler.
Same old Shearer, always scoring!