20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 2017/18  (Lest 37987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #120 på: 15. Jan. 2018, 15:30 »
Enig i analysen rent taktisk. Tror vel egentlig han er ganske pragmatisk rent taktisk ut fra spillermateriale og motstander. Tror vel egentlig det kan bli bedre enn Hughes som er ganske naiv.
Et annet poeng er at han ikke har et managernavn som umiddelbart bidrar til å løfte spillere og fans derimot. Tenker jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #121 på: 15. Jan. 2018, 22:49 »
Sant. Eneste som kan dra litt, er jo at han vant CL som spiller. Uten at det kommer til å bety noe særlig antageligvis.

Virker ikke spesielt flink motivator heller, tenker spesielt på tiden i Villa. Tror ikke dette Stoke-laget er så voldsomt mye bedre enn hans Villa-lag (nivået i ligaen tatt i betraktning), men det er kanskje flere spillere med spisskompetanse i dagens Stoke?

Uansett ser jeg ikke på dette som noe geni-strek av stoke, men vanskelig å spå.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #122 på: 15. Jan. 2018, 22:59 »
Skal ikkje kimse av ny trenar effekten  :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #123 på: 16. Jan. 2018, 13:27 »
Dagens rykter påstår at Kevin Gameiro og Nico Gaitan er på vei til Swansea! Hvis det skulle stemme, burde vi absolutt ha slengt oss på! Gaitan er bedre enn noen av vingene våre, og Gameiro er en meget solid spiss!

Står ikke noe om noe pris, kan fort hende det er snakk om lån ut sesongen også. Men herregud, går de til Swansea, ser jeg plutselig på de som en meget sterk utfordrer til overlevelse.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #124 på: 16. Jan. 2018, 13:39 »
Ryktes vel at Gameiro alene koster 25 mill, og isåfall er det bare å glemme for vår del. Samme gjelder nok Gaitan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #125 på: 17. Jan. 2018, 22:36 »
Jada, det er klart det er over vårt budsjett. Langt over.
Men en spiss som Gameiro til £25mill i januar, det er ikke så ille spørs du meg (det gjør du nok ikke da, men men).

Men som alle føler på, er fryktelig surt og tungt å se Swansea og lignende hente spillere vi burde ha kjempet om.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #126 på: 17. Jan. 2018, 22:50 »
Trur alle nedrykksrivalane har og kan bruka meir pengar enn oss. Dei pøsar ut kva det måtte kosta for å overleva. Benitez må jeggu utretta eit mirakel.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #127 på: 17. Jan. 2018, 23:02 »
Føler meg sikker på at det kommer 1-3 spillere inn. Spørsmålet er bare hvem det er, og i hvor stor grad de forsterker laget vårt..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #128 på: 29. Jan. 2018, 08:51 »
http://www.skysports.com/football/news/11095/11227190/west-brom-approach-watford-for-troy-deeney

"Albion are prepared to pay around £16m for Deeney and the club's officials believe they have found a way to fund the fee without being in breach of financial fair play rules.

It was previously understood that Baggies boss Alan Pardew needed to sell players to generate the money to make new signings."


Då er vel ikkje 20 mill pund for Jorgensen so ille.


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #129 på: 29. Jan. 2018, 08:56 »
Vanskelig å si. Deeney har ihvertfall tidligere vist noe i PL, selv om han ikke har prestert på ei stund nå.
Med Jørgensen kan vi jo risikere en spiller inn som overhodet ikke tar nivået i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #130 på: 29. Jan. 2018, 09:30 »
Vanskelig å si. Deeney har ihvertfall tidligere vist noe i PL, selv om han ikke har prestert på ei stund nå.
Med Jørgensen kan vi jo risikere en spiller inn som overhodet ikke tar nivået i PL.

Eg ser den. I ein nedrykkstrid kan ein slik type spelar absolutt vera verdt det. Kortsiktig løysing, men han kan putta dei 4-5 måla som gjer at ein bergar plassen.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #131 på: 30. Jan. 2018, 22:18 »
Swansea bare gruser Arsenal. Slått Liverpool og på vei til å ta Arsenal nå på sine 2 siste.
Når Newcastle skal møte Arsenal blir det et klassisk 0-3 tap.

Hvorfor klarer aldri Newcastle å glimte til med en overraskende seier av og til?

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #132 på: 30. Jan. 2018, 22:27 »
Om 24 timer er vi under streken og blir der.
Garantert tap moy Burnley og dårligste hjemmelag på 19 kamper kan alltid pakke bagen for en tur ned en divisjon.
Laga rundt oss er i stand til å sikre viktige poeng mot ‘topplagene’, vi er heldige blir det et knepent 0-1 tap.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #133 på: 30. Jan. 2018, 22:36 »
Me rykker ned. Vertfall no utan nokon ny spiss.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Premier League 2017/18
« Svar #134 på: 02. Feb. 2018, 15:22 »
Endelig har jeg fått fingen ut og registrert meg, etter å ha vært en aktiv leser av forumet her i flere år.

Som flere andre er jeg skuffet over manglende sportslig satsing i januar (og de siste 10 årene for så vidt) og sluttspurten ser ut til å bli langt mer nervepirrende enn jeg foretrekker. Per i dag ligger vi på tilnærmet 1 poeng/kamp, og fortsetter det slik havner vi under den velkjente 40-poengsgrensen. Men heldigvis er det jevnere i bunnen enn jeg noen gang kan huske, med nesten halvparten av lagene som potensielle nedrykkskandidater, så det er ikke urimelig å tro at man kan klare seg med færre poeng enn dette.

For å roe nervene litt fant jeg en liten statistikk fra tidligere år (ta det for det det er, bare statistikk).

De siste 5 årene har de 2 lagene med dårligst målforskjell rykket ned (per i dag Stoke og Huddersfield med -25. Newcastle med -12). I tillegg har de 3 lagene med dårligst målforskjell rykket ned 2 av disse 5 årene (per i dag inkluderer det Swansea med -18).

Videre viser tallene for de siste 5 årene at de 3 lagene med færrest scorede mål også var de som rykket ned. Per i dag er dette Brighton og Swansea (18) og Huddersfield og WBA (19). Newcastle har 23 scorede mål.

Om man anvender statistikken slik situasjonen er per i dag, ligger altså Stoke, Huddersfield, Swansea, Brighton og WBA alle dårligere an enn Newcastle. Men denne statistikken gjelder jo ved avsluttet sesong, så hvordan er gjenværende kampoppsett for nevnte lag?

Jeg forenklet litt og markerte et skille fra topp 6 og resten av lagene. På de 13 gjenværende kampene har vi følgende for hvor mange topp 6-lag som gjenstår å spille mot:

Newcastle: 5 av 6 topp 6-lag gjenstår
Huddersfield: 5 av 6
Brighton: 5 av 6
Stoke: 4 av 6
WBA: 4 av 6
Swansea: 3 av 6

Newcastle har altså et av de tøffeste kampprogrammene i de gjenværende 13 kampene. Forhåpentligvis klarer vi å karre med oss noen poeng fra disse kampene også, men jeg er mer opptatt av at vi tar poeng mot de som ligger rundt oss på tabellen. Så jevnt som det er i bunnen kommer de såkalte 6-poengskampene på rekke og rad. Når alt kommer til alt er det nok disse som blir utslagsgivende til slutt. De lagene som klarer å vinne disse kampene tar store steg mot sikker grunn.