20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 38276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #15 på: 13. Des. 2007, 13:11 »
Fulham borte er en av de bortekampene vi BØR klare å komme hjem med tre poeng fra....jeg vil ikke være fornøyd med en uavgjort her, men det er ingen krise om vi ikke skulle vinne...Og til dere som bruker statistikk fra flere år tilbake som argument på at vi skal være happy med uavgjort....come on!! Da er dere ikke mye integrert i fotball ass...

Jeg tror vi vinner, og det er på tide at Shay Given holder nullen for første gang i PL denne sesongen..3-0 seier og scoringer ved Martins, Smith og Barton er mitt tips for lørdagens kamp...Med andre ord tipper jeg at det løsner litt foran kassa til helga..



Hvorfor tror du Arsenal fryktet turen til St.James' Park tidligere i år? Vi hadde ikke noen imponerende form å vise til! Jo, pga at de vet at det historisk sett er vanskelig å komme til St.James...

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #16 på: 13. Des. 2007, 13:30 »
Veldig spent på kampen. Kan tippe begge veier. Slike kamper har Newcastle for vane å ryke på når man antar at det er en dårligere motstander. Fulham på bortebane er en hard nøtt så vi får se. Tipper 2-1 til newcastle
"The first 90 minutes are the most important"

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #17 på: 13. Des. 2007, 15:03 »
------------------------------------Given-----------------------------------
Beye-----------Taylor--------------------Faye-----------------N'Zogbia
----------------------------Geremi---------------------------------------
-------------Barton------------------Smith----------------------------
Martins---------------------------------------------------------Milner
-----------------------Viduka-----------------------------------------

Benk: Harper, Rozehnal, Enrique, Emre, Ameobi

Mitt tips: Healy-Martins, Viduka (1-2) ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #18 på: 13. Des. 2007, 15:27 »
Hvorfor er det feil å bruke statistikk som argument for at vi i utgangspunktet ikke bør forvente noen lett seier? Statistikk er ikke helt uten betydning i en slik sammenheng.

Statistikken tilsier at det nesten ALLTID blir mer enn to mål når vi spiller mot Liverpool, enten hjemme eller borte, og den statistikken gjentar seg år etter år. Så hvorfor er det da feil å bruke statistikk som argument for at vi kan komme til å slite litt mot Fulham? Alle er enige i at vi helst skal ha tre poeng, men det er noe optimistisk å tro at det kommer til å bli en lett kamp, og at vi av den grunn kanskje må si oss sånn halvfornøyd med uavgjort, dersom vi ikke greier å vinne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #19 på: 13. Des. 2007, 15:28 »
En kamp der vi har mulighet for seier, men som også lett kan ende med poengdeling. Vil ikke være veldig skuffet med uavgjort siden vi har en dårlig borteform, selv om jeg har stor tro på at vi kan vinne. Fulham har en del brukbare spillere offensivt, men deffensivt ser det verre ut og håper vi kan utnytte dette. Av startoppstilling håper jeg Emre får komme inn ellers kan godt mange av de som har spilt de siste kampene få fortsette.

Tips: 1-2 Murphy - Martins, Barton

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #20 på: 13. Des. 2007, 16:08 »
Fulham borte er en av de bortekampene vi BØR klare å komme hjem med tre poeng fra....jeg vil ikke være fornøyd med en uavgjort her, men det er ingen krise om vi ikke skulle vinne...Og til dere som bruker statistikk fra flere år tilbake som argument på at vi skal være happy med uavgjort....come on!! Da er dere ikke mye integrert i fotball ass...

Jeg tror vi vinner, og det er på tide at Shay Given holder nullen for første gang i PL denne sesongen..3-0 seier og scoringer ved Martins, Smith og Barton er mitt tips for lørdagens kamp...Med andre ord tipper jeg at det løsner litt foran kassa til helga..



Hvorfor tror du Arsenal fryktet turen til St.James' Park tidligere i år? Vi hadde ikke noen imponerende form å vise til! Jo, pga at de vet at det historisk sett er vanskelig å komme til St.James...

Jeg skal fortelle deg akkurat HVPRFOR Arsenal fryktet turen til St:james Park....Det var fordi de skulle møte et godt fotballag som alltid har et godt publikum i ryggen! Spillere og trenere fokuserer ikke på statistikk og historie i oppkjøringen til en fotballkamp....enhver fotballkamp lever sitt eget liv og lag endrerseg hele tiden...Jeg kan være enig i at statistikk er interressant, men det er veldig lite relevant for det som SKAL skje...
« Siste redigering: 13. Des. 2007, 16:16 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #21 på: 13. Des. 2007, 16:10 »
Hvorfor er det feil å bruke statistikk som argument for at vi i utgangspunktet ikke bør forvente noen lett seier? Statistikk er ikke helt uten betydning i en slik sammenheng.

Statistikken tilsier at det nesten ALLTID blir mer enn to mål når vi spiller mot Liverpool, enten hjemme eller borte, og den statistikken gjentar seg år etter år.

Så du tror at grunnen til at det alltid scores mer enn to mål når vi møter Liverpool er at det står skrevet svart på hvitt et sted.......Herre jemini for et dårlig argument...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #22 på: 13. Des. 2007, 16:15 »
Tipper enten en 1-0 seier til fulham eller kjedelig uavgjort kamp.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #23 på: 13. Des. 2007, 16:17 »
For all del, kø1. alle vet jo at statistikk ikke har noen betydning for hvordan Newcastle eller Fulham forbereder seg til kampen. Men det var ikke veldig tilfeldig at det ble uavgjort og en jevnspilt kamp når vi møtte Arsenal. De er ti-tjue ganger bedre enn oss, på alle mulige plan. Historien har en lei evne til å påvirke hvordan en fotballkamp utvikler seg, selv om ingen av lagene tenker slike tanker underveis, og selv om enhver fotballkamp lever sitt eget liv.
Men når vi snakker om at en uavgjort mot Fulham ikke vil være verdens undergang, og at kampen fort kan bli en slitekamp, så handler det om at historien har en egen evne til å gjenta seg, samme hvordan lagene ser ut på papiret. Selv om vi er dobbelt så god som Fulham, både individuelt og kollektivt (vel, akkurat den biten vet jeg ikke da), så er kampene mot Fulham ALLTID vanskelige, ikke fordi Fulham er et spesielt godt lag, men fordi historien har en egen evne til å gjenta seg.

Big Sam vet at vi etter all sannsynlighet kommer til å få det vanskelig, og det kommer han nok også til å forberede spillerne sine på. Selv om vi alle håper og tror på tre poeng.

Birmingham har heller ingen dårlig statistikk på SJP, såvidt jeg vet, så kanskje var det ikke så veldig rart at vi ikke vant den kampen 5-0.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #24 på: 13. Des. 2007, 16:22 »
Hvorfor er det feil å bruke statistikk som argument for at vi i utgangspunktet ikke bør forvente noen lett seier? Statistikk er ikke helt uten betydning i en slik sammenheng.

Statistikken tilsier at det nesten ALLTID blir mer enn to mål når vi spiller mot Liverpool, enten hjemme eller borte, og den statistikken gjentar seg år etter år.

Så du tror at grunnen til at det alltid scores mer enn to mål når vi møter Liverpool er at det står skrevet svart på hvitt et sted.......Herre jemini for et dårlig argument...
TOSK! Det har jeg ALDRI sagt. Men som jeg sier i mitt forrige innlegg, historien har en lei evne til å gjenta seg selv gang etter gang. Og det er ikke fordi det står skrevet svart på hvitt et sted, men fordi av en eller annen grunn, og på en eller annen måte, så er det et eller annet som styrer fotballkamper i den retningen statistikken viser. Hvorvidt vi taper 3-0, vinner 2-1 eller spiller uavgjort 2-2, har ingen betydning, men av en eller annen grunn så blir kampene mot Liverpool alltid målrike, ikke nødvendigvis bare pga styrkeforholdet mellom lagene. Av en eller annen grunn, så blir det ofte vanskelige kamper mot Fulham på Craven Cottage. Selv om vi er aldri så mye bedre på papiret.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #25 på: 13. Des. 2007, 17:29 »
Statistikken lyver sjeldent, men så er den også til for å brytes. Ser vi på form så er Newcastle på vei opp, mens Fulham er inne i en tung periode og vil nok mer enn gjerne gå for 3 poeng. Håper på seier, men ingen bortekamper er enkle i Premier League.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #26 på: 13. Des. 2007, 19:35 »
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk kan være fornøyd med uavgjort her. Vi MÅ vinne og helst holde buret rent. Mot et veldig begrenset Fulham-lag skulle det være veldig mulig. Forventer også selvsagt seier. Denne kampen er ekstremt viktig for å opprettholde selvtillitten og poenghøstingen.

Tipper 0-2 men håper på mer.

--------------------Given------------------------

Beye------Faye------------Taylor------Enrique

Milner-----Barton---------Emre-------N`Zogbia

------------Smith----------Martins---------------

støttes 100%. på tide sette ut geremi.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #27 på: 13. Des. 2007, 21:06 »
Tipper på 1-1 og dette laget her:

--------------------Given------------------------

Beye------Faye------------Taylor------N`Zogbia

Milner-----Barton---------Emre-------Smith

-----------Viduka-----------Martins---------------

Butt, Faye og Cacapa kan også rekke kampen men er trolig ikke med i troppen da det blir for tidlig for dem etter skade....

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #28 på: 13. Des. 2007, 21:34 »
Skjønner ikke at så mange vil ha en sentral midtbane bestående av Emre og Barton. Begge er to gode fotballspillere jeg gjerne skulle sett sammen på banen, men hvis vi lar begge to starte på sentral for vi en midtbane med ingen deffensive fibre. Det kan vi ikke spille med borte i PL Det er viktig og ha en som kan balansere midten slik at den offensive midtbanenspilleren kan glitre. Noen vil kanskje si at Barton kan passe som deffensiv, men det er jeg helt uenig i. Han er god når han kan løpe opp og ned og være veldig mye med i spillet og er ikke typen til å holde igjen og balansere midtbanen. Emre og Barton er våre to beste sentralmidtbane spillere og for meg er det ingen tvil om det, men selv om vi stiller med våre 11 beste betyr ikke det at vi får det beste laget.

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #29 på: 13. Des. 2007, 21:51 »
Skjønner ikke at så mange vil ha en sentral midtbane bestående av Emre og Barton. Begge er to gode fotballspillere jeg gjerne skulle sett sammen på banen, men hvis vi lar begge to starte på sentral for vi en midtbane med ingen deffensive fibre. Det kan vi ikke spille med borte i PL Det er viktig og ha en som kan balansere midten slik at den offensive midtbanenspilleren kan glitre. Noen vil kanskje si at Barton kan passe som deffensiv, men det er jeg helt uenig i. Han er god når han kan løpe opp og ned og være veldig mye med i spillet og er ikke typen til å holde igjen og balansere midtbanen. Emre og Barton er våre to beste sentralmidtbane spillere og for meg er det ingen tvil om det, men selv om vi stiller med våre 11 beste betyr ikke det at vi får det beste laget.

Helt i orden at du er uenig i den sentrale midtbanen....men da må du i det minste komme opp med ett forslag til sentral midtbane da, ellers blir det ganske håpløst spør du meg.....
« Siste redigering: 13. Des. 2007, 21:53 av AK84 »