20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester voldsomt undervurdert  (Lest 12331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #30 på: 06. Des. 2016, 08:19 »
Det hadde vært spesielt. Jeg tror nok ikke de vil rykke ned, og i hvert fall ikke vinne CL.

Sist gang en seriemester i England rykket ned i påfølgende sesong var for 80 år siden.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #31 på: 12. Feb. 2017, 20:33 »
Det her ser jo bra ut.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #32 på: 18. Feb. 2017, 14:53 »
VOLDSOMT undervurdert!

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #33 på: 18. Feb. 2017, 16:45 »
Soleklare favoritter til å bli ligamestre denne sesongen 😂😂

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #34 på: 18. Feb. 2017, 17:57 »
Tapte 1-0 mot Millwall i FA-cupen nå. Etter nesten en hel omgang med en spiller mer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thorgautr

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #35 på: 22. Feb. 2017, 09:52 »
de er ferdige....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #36 på: 23. Feb. 2017, 21:11 »
Ryktes at Claudio Ranieri har fått sparken. Jeg synes dette er særs pinlig av Leicester. Jada, Leicester har hatt en ræva sesong i PL, men mannen førte klubben til topps av PL i fjor og burde utvilsomt fått minst denne sesongen på seg IMO.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #37 på: 24. Feb. 2017, 08:42 »
Paradoksalt. Offer for egen suksess. Klarte noe som ikke skulle vært mulig med det mannskapet han har, og nå straffes han for å ha skapt urealistiske forventninger. Like etter å ha spilt første kamp i utslagsrundene i CL (!).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #38 på: 24. Feb. 2017, 12:53 »
Samtidig er det verdt å nevne at 1-2 borte mot Sevilla ikke er så ille. Selv om Sevilla er langt bedre borte under Sampaoli, har Leicester et brukbart utgangspunkt!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #39 på: 20. April 2017, 21:08 »
2-1 tap i kvartfinale i CL kvartfinalen mot Atletico,,,,slo ut Sevilla,,,, eneste engelske lag i kvartfinalen....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #40 på: 21. April 2017, 17:41 »
Vil også tilføye at det finnes kvalitet i dette laget....Mot alle naturlige tittelkandidater cruiste de ganske kombortabelt inn til gull....De hadde gang på gang full kontoll på middelhavsfarere og bunnlag, og var meget gode stort sett mot topplagene.... Er det slik at dere tror at etter Leicester vant PL, så kan alle vinne? Jeg mener de sitter på en gjeng klassespillere som alle blomstret sammen til en enhet. Vardy, PLs kanskje kjappeste spiller, slår scorigngsrekorden til Nistelrooy med mål i over 10 kamper på rad... Begynner å vise nå etter managerbytter, hvor de har vunnet kamp etter kamp at han er en av de giftigste spissene i PL igjen.... Mahrez, årets spiller ifjor sitter nok inne med noen ekstreme kvaliteter som ikke ville ut denne sesongen, men vi har alle sett hvilken kunstner han er. En av få spilllere man med en gang kunne se at "hadde noe ekstra"... Er han seg selv er han en utrolig god dribler, som klarer dra bort 2-3 mann, og også slå den rette pasningen, sette avslutningen kontant..Imotsetning til "morospillere" som kan drible av noen menn, og rote bort en målsjanse... Drinkwater var etter min mening ifjor god nok til en plass i Englandstroppen(med sterk konkuranse fra Noble), som jeg mener begge burde tatt plassen fra Rooney uten tvil... Schmeicheil begynner å vise seg som en verdensklassekeeper. Hvor mange matchvinnerredninger hadde han ikke ifjor? Vært lenge skadet iår, noe som delvis forklarer Leicesteres dårlige sesong iår... En keeper du drømmer om å ha på laget ditt. En som aldri gjør feil, og samtidig tar frem de umulige redningene når du ser ballen normalt sett er på vei inn... Perfekt balanse mellom agresjon og ro, og i tillegg meget god med føttene. Forundrer meg ikke om han går til United,(dersom De Gea går til Real), da han er noe av det ypperste du kan finne blant keepere i verden idag... Morgan, som kom på årets lag, kan på sitt beste være en ledertype, knalltøff,,råsterk,, kanskje hovedårsaken til Leicesteres til tider så ubeskrivelig trygge forsvar... Huth som en gang var et stort talent med kamper for Chelsea, er råsterk i lufta, knalltøff, har også vært solid i forsvar...

Det ENESTE argumentet jeg føler går igjen som man ikke kan være direkte uenig i, er at å miste Kante var et stort tap. Men tror dere virkelig han alene kan ta et lag til ligagull? Vet Kante fansen får vann i munn av Chelseas sesong i år, og kan si, han tok et lag til gull nok en gang.... Sant nok, og faktisk min favoritt til å vinne årets spiller prisen slik det ligger ann så langt... For å motargumentere litt... Et Frankrike, som på hjemmebane, med det mannskapet de hadde var naturlig favoritt til gull,, valgte å vrake Kante for Sissoko, og dette var før man kunne forutse den helt elleville finalekampen Sissoko spilte. Kantes erstatter ble vel skadet idet sesongen startet, og de ble tvunget til å bruke Andy King sentralt... Dette var vel Amartey som jeg hadde store forventninger til.... Nå har de i tillegg hentet denne ungutten i Kante-rollen jeg ikke husker navnet på i farta, men som allerede viser stor klasse.

Vil hovedsakelig gi Chelseas suksessesong Conte, måten han fant en taktikk som funker strålende etter en tung start, i tillegg David Luiz, som er kanksje vært den beste stopperen i ligaen i år, og har sluttet å gjøre feil, og i tillegg fremstår som en leder... Og såklart Costa som må ha gitt Chelsea rekordmange poeng ordnet av en enkelstspiller, da han gang på gang, gjorde uavgjort til seier, og scoret hver eneste kamp,,,,og i tillegg såklart Hazard som har hatt en ny råsterk sesong, og jeg tror kan ende opp i Real til sommeren...I tillegg til en av de mest solide keeperne i verden, og en av mine favorittspillere, Matic. Den mannen er så undervurdert av enkelte. Fabregas er Fabregas, men Matic er fortsatt en av de mest kreative, pasningssikre spillerne jeg vet om, samtidig som han er råsterk defensivt. De som ikke skjønner hvorfor Fabregas sitter benken i år og definerer han som en mye bedre pasningsspiller, burde følge med...Fra sin defensive midtbaneposisjon, spiller han gjennom ledd som om det skulle være verdens enkleste støttepasning... Skal sies at Fabregas også har vist at han kan styre spillet på samme måte som Matic, men jeg mener han hovedsakelig bare er ørlite bedre på å slå de perfekte stikkerne til spissene...(Noe Matic faktisk har en evne til også)...Utenom dette styrer Matic spillet som bare det.....Og når Costa har "tørket" litt har Pedro stått fram,mens Moses og Alonso har vært solide og gode begge veier...

Nå ble det litt mye Chelsea her,,,,men i likhet med Chelsea, som vant ligaen suverent med Mourinho med en ganske kalkulert fotball,,,,noe Leicester må sies å ha gjort i sammme eller større grad, så fikk de begge en nedtur sesongen etter. Var dermed Chelsea et dårlig lag? Vi ser hvem som er englands klart beste lag nå.... Begge gikk nok mett. Leicester hadde hodet i CL, og skjønte at de ikke kunne gjenta bedriften, og giret litt ned... Den superkalkulerte, offrende stilen ble nok også slitsom mentalt i lengden, på samme måte som mange gikk lei Mourinhos kontrollerende spillestil i Chelsea...Og for ikke snakke om hvor mette de må ha vært etter å ha gjort tidenes fotballsensasjon... Plutselig ut i CL, tøffere kampprogram, mye rotasjon, der nøkkelen til både Chelseas suksess i år, og Leicesters ifjor var lite rotasjon... I tillegg til en del skader. Men vi så så fort Ranieri forsvant, de så nedryksfaren, og tok seg sammen, gikk de helt til kvartfinalen i CL, vant 6? kampert på rad i ligaen.... Og Vardy scoret flere mål på disse kampene enn hele sesongen... Leicester beynner å vise at de innehar mange av kvalitetene som tok dem til gull, nå under ny trener... Du ser ikke andre lag utenfor top7 vise slikt storspill over lengre perioder...Et sultent Leicester,,,i den grad de kan bli sultne igjen etter hva de opplevde i Europa i år, og England ifjor,,, neste år,,, uten det tøffe kampprogrammer,,, med mange nye spennende signeringer, som har småslitt i takt med hele laget,,, Nedrykk er ikke et tema lenger, og vi får nok se dem langt høyere på tabellen neste år,,,med mindre de fortsatt er litt mette etter Europaeventyret og gullet, som nesten bare skulle mangle... Det var lett å le av meg da de lå ann til å rykke ned ja,,,, men se de siste kampene etter Raniere i PL, er vel Leicester, om man ser bort fra de 2 siste kampene, det beste formlaget i England,,,det eneste laget fra England som kom til kvartfinale i CL, og slo ut selveste Sevilla som har 2 europaligagull på rad, og jeg spådde som en mulig utfordrer til gull i både liga og europa.....

Xuz

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #41 på: 24. April 2017, 10:28 »
Kantè en av De mest oppskrytte spiller i PL?? Tror du har drukket.. Sier vell sitt at han ble kåret til den beste spiller i PL nå. Velfortjent!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #42 på: 25. April 2017, 06:35 »
Skrev jeg han er oppskrytt? Mente han er ikke så god at Kantes ankomst til Chelsea ikke var hovedårsaken til Leicesters fall..

Dessuten hvis du ikke var klar over det så pleier alltid laget som vinner/ser ut til å vinne som får spilleren som blir årets spiller. Uansett om  andreplassen har hatt en som utmerka seg mer...

Mener han ikke er en ny Makelele...Av 2 enkle grunner. Makele var unik.... Og de er helt forskjellige spillertyper...Makelele var et anker, midnre bevegelig men klokere. Kante er mer overalt og lar Matic ligge som "muren foran forsvaret"... Kan tilføye at en spiller som Casemiro om man skal finne en "verdens beste defensive midtbanespiller " holder tilsvarende nivå...

Og om du bare skal ta kåringer i betraktning,,,,,Mye rare kåringer som fx vms beste spiller....

I tillegg er Kante så allment kjent og omtalt at han er på alles lepper som "den nye Makelele", selv om han er en "usynlig spiller"...Da er han ihvertfall ikke undervurdert...Da blir spørsmålet ikke om han er undervurdert, for det er han defintivit ikke da han får annerkjennelse fra stort sett alle som en unik spiller...

Men å påstå han er hoved argumentet for at Leicester gikk fra gull til en svak sesong,,,  og å kalle han noe ny Makelele,,,og ikke konkluderer bastant med han som verdens beste defensive midtbane,,,, se på Casemiro hva som skjedde med Real etter han tok ankerplassen.... 2 CL gull på 3 forsøk,,, og kan vinne nå sitt 3. gull på 4 forsøk...Antar du har sett lite av Casemiro, og mer av Kante men jeg følger hovedsakelig spansk og italiensk liga,,,og spesielt laget mitt real får jeg med meg alt rundt. og dette sier jeg ikke fordi jeg er glad i real, jeg kan si mye negativ om real og newcastle og.. conte har vel også uttalt at veratti er den beste i denne rollen...mye pga de offensive kvalitetene som kante mangler..