20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #930 på: 03. Feb. 2012, 09:03 »
Det blir isåfall veldig skjevt om du også tar med i beregningen hvilke spillere vi ellers har hatt til rådighet, samt hvilke lag vi har spilt med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #931 på: 05. Feb. 2012, 17:34 »
Er vel bare å selge Ben Arfa. Blir for dumt at en som sikkert tjener rimelig greit, skal sitte å varme benken. Ingenting som tyder på han kommer til å få spille noen gang under Pardew heller, så bare å bli kvitt daukjøttet!
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #932 på: 05. Feb. 2012, 17:35 »
Har vel spilt 4-5 kamper fra start før han blei benka, og det er vel på den måten det har vert for fleire av spillerane våre hittils. Ben Arfa får alt for masse fokus synest eg.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #933 på: 05. Feb. 2012, 17:41 »
Har vel spilt 4-5 kamper fra start før han blei benka, og det er vel på den måten det har vert for fleire av spillerane våre hittils. Ben Arfa får alt for masse fokus synest eg.

Grunnen til det er vel potensialet hans? Han kan bli en verdensstjerne.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #934 på: 05. Feb. 2012, 18:15 »
Greit nok, men han må prestere jevnt han også. Raylor har vært bedre enn han i det siste, og burde dermed starte. Obertan gjorde en god jobb i dag.

Jeg ønsker virkelig at Hatem slår gjennom, og blir en nøkkelspiller for oss fremover. men akkurat nå presterer han i mine øyne ikke godt nok. Det har litt med at vi sliter med å finne en posisjon han passer godt nok i, men også litt fordi han ikke er i god nok form nå.

Vi har ikke et såpass godt lag akkurat nå at vi kan la han spille hele tiden pga potensialet, han må også prestere på et jevnt godt nivå. Ikke variere fra det helt briljante, til totalt usynlig, og tidvis meget dårlige valg. Når han kom tilbake, hadde han vært borte fra spill i over et år. Det er naturlig at han sliter litt, og ikke spiller på sitt beste. Vi må "pleie" han tilbake i spill, og det ser det ut som Pardew gjør :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #935 på: 05. Feb. 2012, 18:18 »
Krul
Simpson-Colo-Willy-Santon
Guthrie-Tiote-Cabaye
Ben Arfa
Ba-Cisse

Kan kanskje funke?  ???

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #936 på: 05. Feb. 2012, 18:20 »
25 feb spiller vi hjemme mot wolves, da hadde det passet bra og testet ut den ja. Skjer jo aldri, men hadde vært moro:)
Same old Shearer, always scoring!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #937 på: 05. Feb. 2012, 18:21 »
Ikke umulig, men vil gjerne ha med Jonas som en av de sentrale. Helst mot lag vi skal slå, da er ikke Tiote like nødvendig. Tiote er bedre mot de "beste" lagene, der han bryter og setter i gang kontringer.
Vanskelig situasjon, nesten et luksusproblem ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #938 på: 05. Feb. 2012, 18:40 »
Jonas sentral har jo gitt backene for lite støtte når vi har prøvd han der, og den støtten er vi ganske avhengige av.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #939 på: 05. Feb. 2012, 18:44 »
Altså - Tiote satt jo også endel på benken i Nederland sesonge før han ble solgt til oss - fordi han ikke nødvendigvis var like nødvendig mot svakere lag. Det husker jeg McLaren nevnte i et intervju om Tiote om hvorfor han passet perfekt til et Newcastle-lag som ikke var forventa å styre så mange kamper.
Mot svakere lag og med Jonas, Cabaye og Guthrie tilgjengelig trenger det slettes ikke være så hårreisende å benke Tiote.

Så ja, jeg støtter tankegangen din Anders ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #940 på: 05. Feb. 2012, 19:44 »
Krul
Simpson-Colo-Willy-Santon
Guthrie-Tiote-Cabaye
Ben Arfa
Ba-Cisse

Kan kanskje funke?  ???

Nei.

Det her vil bare skape ubalanse i laget. Hvem skal holde bredden? Kommer til å bli en veksling mellom spissene og Guthrie/Cabaye, og hvordan skal vi da ligge godt defensivt med de to sentrale midtbanespillerene altfor høyt i banen? Tar spissene bredden så får vi for lite trykk foran mål. Dette er bare noen av problemene med å spille på denne måten.

Den formasjonen der passer kanskje en lag som spiller veldig posession-orientert, men overhodet ikke får et Newcastle lag som spiller direkte angrepsfotball.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #941 på: 06. Feb. 2012, 00:09 »
Har vel spilt 4-5 kamper fra start før han blei benka, og det er vel på den måten det har vert for fleire av spillerane våre hittils. Ben Arfa får alt for masse fokus synest eg.

Grunnen til det er vel potensialet hans? Han kan bli en verdensstjerne.

Jo, mulig det. Men han burde ikkje vere på bana på et anna grunnlag enn alle andre. Dei som prestera best, og som best kan tjene laget i jakten på poeng, bør spillet.

Juma

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #942 på: 06. Feb. 2012, 00:29 »
     4-1-2-1-2             
                     Krul
Simpson-Willy-Colo-Santon

                   Tiote
      Cabaye         Jonas
                       
                Ben-Arfa

                Cisse-Ba

Ville muligens prøvd meg på denne. Å benke Tiote er det dummeste jeg har hørt!!

Evt 4-3-3

Med cisse som midt spiss og Ba på venstre og benny på høyre.Tiote er anker og jonas og cabaye sentralt

« Siste redigering: 06. Feb. 2012, 00:33 av Juma »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #943 på: 06. Feb. 2012, 00:38 »
Med to rene spisser er det ikke plass til Ben Arfa. Det er allikevel altfor, altfor tidlig og avskrive han enda. Skader oppstår, og med en ny bevegelig spiss kan Pardew lettere bruke den 4-2-3-1 formasjonen. Med Best og Ameobi funker ikke denne, det har vi sett gang på gang (med ett hedelig unntak av første omgangen mot Fulham borte).

Dette tror jeg vi får se neste hjemmekamp om situasjonen på spillermateriell er som per dags dato (Raylor ute)

De fem bakerste er udiskutable.

*********Tiote****Cabaye*************

Ben Arfa*******Ba**************Jonas**
*************Cisse****************

Ba ligger rett bak Cisse som i dagen kamp, men spiller fortsatt spiss. Nå var ikke den formasjonen heldig mot Chelsea feks, men mot dårligere lag og mer defensiv struktur på overganger i mot kan dette funke mener jeg. Denne konstellasjonen gir rom for at Obertan, Sammyobi og faktisk Løvenkrands kan gå rett inn på en av vingene, Perch og Guthrie kan gå rett inn på midten, Ameobi kan gå inn i Bas rolle og Best kan forsåvidt bekle begge spissrollene (men helst ikke helt fremme, da han ikke evner og stå on-side, hehe). Dersom Obertan starter for Jonas, får vi dessuten et helt arsenal av offensive spillere som behersker fransk og vår kjære venn Papiss "Can't miss" Cisse slipper å lære seg engelsk  :P
« Siste redigering: 06. Feb. 2012, 00:57 av akselho »
Black and white since 1996

Simmi

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #944 på: 06. Feb. 2012, 00:41 »
Krul
Simpson-willi-colo-santon
Ben Arfa-Cabaye-Tiote-Jonas
Ba-Cisse

Ikke noe hokus pokus. La Ben Arfa være indreløper, og ha en nokså fri rolle. Et godt balansert lag.