20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jack Colback  (Lest 17170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #30 på: 19. Des. 2014, 13:09 »
Hadde assist mot Tottenham på Ayoze sitt mål. Hadde også en del nøkkelpasninger mot qpr om ikke jeg tar feil. Hadde vel også noen dødballer mot Palace som førte til noe.

Siden statestikker blir brukt fryktelig mye (kanskje for mye) både her og utenlandske så har vel Cabella og Colback gjort seg fortjent til en startplass til tross for kritikk på begge. Synes det er litt rart at ikke Sammy har blitt nevnt på statestikken der. Han også får mye tyn, men med mål og flere innlegg som har ført til mål så skulle han vel vert høyt på listen. Er vel bare Janmaat som har flere assists enn Sammy?
« Siste redigering: 19. Des. 2014, 13:15 av Fluffy »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #31 på: 19. Des. 2014, 13:47 »
Er også så talentløst det som blir skrevet på engelske sider. Er så mange som bare snur ryggen til og nekter for at Colback sine prestasjoner har vert gode. En gjeng som tror de kan så mye om fotball, men som kommer med like håpløse utsagn som Pardew kommer med etter horrorshow kampene. Fakta er at Colback sammen med Sissoko, Janmaat, Ayoze, Cisse og Abeid har vert blant lagets beste.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #32 på: 27. Mai 2015, 12:05 »
http://www.nufcblog.com/wp-content/uploads/2015/05/NewcastleEndOfSeasonSurvey.jpg

Drøyt 1100 stemmer hittil, og Jack Colback ser ut til å være årets beste spiller. Jeg ville byttet om de to første plassene.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #33 på: 27. Mai 2015, 13:12 »
Helt klart. Ville også bytta om på de to. Sier for øvrig sitt at en spiller som har spilt så lite i form av Cisse kommer såpass høyt. Men vi hadde jo også vært en divisjon lengre ned uten hans klasse da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #34 på: 27. Mai 2015, 14:53 »
Janmaat og Colback på topp ti listen i pl når det gjelder vellykkede taklinger denne sesongen. Har ikke linken nå.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #35 på: 12. Sep. 2015, 15:52 »
http://www.tv2.no/a/7355598

Colback på 3. plass over de som løp mest. Kun Milner og Eriksen var forran.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #36 på: 12. Sep. 2015, 16:01 »
http://www.tv2.no/a/7355598

Colback på 3. plass over de som løp mest. Kun Milner og Eriksen var forran.

Gutten springer, det skal han ha.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #37 på: 12. Sep. 2015, 20:52 »
Ikke bare løper han mye, han er som Fluffy skrev over her også blant de 10 med mest vellykkede taklinger i PL. I tillegg er han NUFC sin mest pasningssikre spiller og sammen med Janmaat hadde han også flest assists forrige sesong.

Allikevel er det enkelte som vil ha han ut av laget, eller helst ut av klubben. Forstå det den som kan.................

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #38 på: 12. Sep. 2015, 22:27 »
Ikke bare løper han mye, han er som Fluffy skrev over her også blant de 10 med mest vellykkede taklinger i PL. I tillegg er han NUFC sin mest pasningssikre spiller og sammen med Janmaat hadde han også flest assists forrige sesong.

Allikevel er det enkelte som vil ha han ut av laget, eller helst ut av klubben. Forstå det den som kan.................

Jeg vil at han skal ut av laget fordi Colback og Anita blir for like. At Colback er nøyaktig spiller liten rolle når hans pasningsvalg er enkle og  fører til fint lite mener jeg. Satt på spissen, jeg er pasningsnøyaktig, hvis jeg bare får stå å slo tometers innsidepasninger. Det er bare å se på Cabaye i dag for Palace. Ofte når han fikk ballen så  satte han spillet hurtig i gang i lengderetning, og gjerne til kantene.  Det skjer ikke med Colback, som regel blir det en piruett en tversover,eller en crosser etter at motstanderen er etablert. Skal vi skape noe må det skje noe må vi ta hurtige pasningsvalg før motstanderen er i balanse mener jeg. Som Tjernaas sa under en av de forrige landskampene:kantene har ikke vært med, men det er den sentrale midtbanens jobb å sette dem i gang. Cisse fikk ingen baller å jobbe med i fjor, og vi har nesten ikke skapt innlegg i år heller, enda Mclaren har sagt at det var en av hovedmålene med lagoppsettet. Årsaken er åpenbar mener jeg, vi har ikke en sentral midtbane som fungerer, vi har alt for like spillere. Og jeg skal nesten garantere at om Mclaren fortsetter med det samme lagoppsettet med Colback sammen med Anita så kommer vi ikke til å gjøre det bra denne sesongen heller. I tillegg, ja han løper mye,men han er en av de treigere fotballspillerne. Jeg synes han kommer på etterskudd og er relativt enkel å vende vekk. Anita er deimot raskere, smartere og støter dermed bedre enn Colback.

Og at Colback gjorde det "bra" i fjor spiller absolutt ingen rolle synes jeg. Hadde vi hatt en bedre midtbanespiller enn Colback forrige sesong tror jeg vi hadde sikret plassen før siste runde. Tror du det er tilfeldig at Colback har vært involvert i nedrykkstriden tre sesonger på rad? 
« Siste redigering: 12. Sep. 2015, 22:29 av Thomas »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #39 på: 12. Sep. 2015, 22:50 »
Jeg er litt midt i mellom dere to altså. Jeg er av den oppfatning at Colback er en særdeles viktig del av dette laget, og at han uten tvil fortjener en startplass. Han har også vært bankers under tre ulike trenere nå, hvilket må si oss noe. Statsene Frode viser til lyver heller ikke.
Det jeg dog støtter Thomas i er at Colback har klare mangler som spillsentral. Ja, han er trygg i pasningsspillet og har en uvurderlig workrate. Jeg tror jo i større grad han er et offer for at han ikke innehar de samme kreative kvaliteten som Cabaye, som han på mange måter har erstattet. Og Anita-Colback er også veldig forutsigbart offensivt. Men vi har da heller ingen som erstatter ferdighetene Cabaye besitter, så jeg har vansker med å se hvem i dagens stall som skal gå inn i dagens system og gjøre jobben bedre?
Jeg er også usikker på om dagens formasjon er den rette. Etter å ha sett Anita fått en slags renessanse i sesongstarten (muligens vår beste utespiller sålangt) begynner jeg å få troa tilbake på at han kan inneha ankerposisjon i 4-3-3 flankert av to indreløpere der vi har Wijnaldum, Colback, Sissoko og De Jong som alternativer. På vingene har vi Thauvin og etterhvert Aarons som er særdeles spennende. Sissoko mener jeg fortsatt at er best som indreløper, og De Jong har etter hva jeg har skjønt spilt der i Ajax. Wijnaldum slår meg enda mer som indreløpertype enn 10er (?). Med offensive backtyper i Janmaat og Haidara ser jeg mye potensiale her. Dette bør da passe godt med McClarens visjon om en nederlandsk måte å spille fotball på?

Edit:
Så ser jeg at McClaren sier mye av det samme som Pardew sier angående De Jong, at han er en kreativ spillertype og en ekte 10er. Han var i fjor sommer den kreative erstatteren for Cabaye, så på tide å få ham i gang. Sakser til hva McClaren har sagt om De Jong i forkant av West Ham-kampen. Store ord, som vi har hørt mange av om  De Jong fra før av:

Sitat
One of the options open to them is to recall Siem de Jong – a player that McClaren has likened to Dennis Bergkamp in a remarkable show of support for Newcastle’s Holland international.

He said: “I know Siem very well from my days in Holland. He’s a kind of Teddy Sheringham even Dennis Bergkamp. He’s got that vision and the capability to do things with the ball that no other player can do. He’s a true number ten.

“The way he’s trained over the last few weeks he’s getting to the levels of what he’s been in the past. He needs games but from what I’ve seen, and I know him well, he’s getting to that level.

“He’s not a real midfielder or a forward, he’s between the lines. He’s very clever and inventive and can score goals so we’re very pleased he’s getting close to where he needs to be.

“We’ve missed that kind of player. Any team would.”
« Siste redigering: 13. Sep. 2015, 00:48 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #40 på: 13. Sep. 2015, 09:58 »
Kristoffer: Jeg er ikke enig det du sier om at statistikk ikke lyver, for det kan den gjøre mener jeg. Det hjelper i mindre grad for eksempel å løpe mye hvis du dekker feil rom (jeg sier derimot ikke at Colback dekker feil rom). Taylor som av og til kan være mindre forballklok vil for eksempel etter all sannsynlighet ha høyere score på antall taklinger og blokkeringer enn en mer fotballsmart stopper som støter og snapper ballen til riktig tidspunkt. Men ellers synes jeg innlegget ditt er godt, og får frem problematikken:)

Når vi har ball står Colback høyere oppe på banen enn Anita. Jeg regner med at McLaren har tenkt at Colback da skal fungere som bindeleddet mellom vår defenisve lagdel og vår offensive del med vingene, Gini og spissen.  Da må Colback møte, og han må før han mottar ballen allerede ha orientert seg om hvor med- og motspillere er (se Pirlo som et ekstremt eksempel, han beveger hodet sitt omtrent som en ugle). Om Colback da ikke evner å hurtig sende ballen i lengderetning, for eksempel stikkere til Gini før motstanderen rekker å støte opp i ryggen på ham, så får ikke Gini vendt opp, og da kommer heller ikke hans avslutningsegenskaper til gode. Og som du sier Kristoffer, denne rollen passer Colback sannsynligvis ikke til.  Det er derfor jeg før sesongen startet tenkte  Colback som en DM, pga. at han springer mye og er duellsterk. Men Anita overrasket meg og vært en av våre beste i år. Som en konsekvens av at Colback ikke fungerer i den rollen han har nå, og ren DM er den eneste andre rollen jeg kan se for meg at Colback kan bekle, innebærer det dermed at han etter mitt skjønn må ut av laget. Hvis Colback skal spille i en annen posisjon en ren DM vil det gå gå bekostning av Sissoko, Perez, Aarons, Gini eller vår nye venstreving som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Og det mener jeg er uaktuelt fordi disse spillerne har alle et større potensiale enn Colback. Ergo er altså Colback ikke  selvskreven på laget mener jeg Kristoffer.

Derfor vil jeg se enten se Perez eller De Jong i 10'er rollen.Og jeg vil bruke Gini i Colbacks posisjon i dag. Først da tror jeg vi vil få litt flyt i spillet vårt.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #41 på: 13. Sep. 2015, 16:21 »
Litt off-topic,men jeg er litt enig med Kristoffer her som setter spørsmålstegn ved formasjonen. Det var noen her inne som ytret sin bekymring over ball possession vår så langt i år, og jeg har en følelse av at det henger litt sammen med feil formasjon.

Vi er ikke flinke nok til å spile oss ut av egen sone, og det blir vi lidende fryktelig av. Det er ikke rakettforskning å anta at både Sissoko og Wijnaldum er to av våre beste spillere, men litt for ofte blir de ikke nok involvert fordi vi ikke evner å løfte spillet eller etablere noe offansivt spill. Vel da må det gjøres noe med det. Kanskje en 4-3-3 ville fungert bedre der Colback og Anita kunne fått mer støtte av enten Wijnaldum eller Sissoko?

Eller, dersom de Jong virkelig er den døråpneren McLaren mener han er, og har spilt indreløper på Ajax før, så kan jo han også være et alternativ. Han høres iallfall ut som en spillertype dette laget trenger, og da må McLaren finne en rolle til ham.

Det er jo litt vanskelig å se at noen andre alternativer (enn de Jong) på benken skal løse dette problemet, Tiote? Jeg mener forsåvidt at Colback er god nok til å forsvare en plass i start 11'ern, kanskje laget bare må komponeres litt anerledes.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #42 på: 13. Sep. 2015, 16:57 »
Colback er god på noe, ikke fullt så så god på andre ting. Enig i mye av det som skrives av fler her. Han legger ned et godt dagsverk hver gang han er utpå, herlig oppofrende spillestil og går i krigen for laget, gode taklinger. Som ryddegutt velger jeg Colback over Tiote anytime. Er imidlertid også av den oppfatning at han velger ofte dårlige løsninger når vi går fremover. Passer ballen sidelengs eller tilbake i stedet for å passe til spillere på vei fremover, bevegelsen fremover stopper ofte hos Colback.
Skal det i den sammenheng sies at dette laget har manglet offensive handlingsmønster i årevis. Alt for sjelden å se Newcastle gå fremover med en plan, alt for sjelden spillere gjør seg spillbare, alt for ofte ender en pasning BAK spillere på vei frem....   
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #43 på: 13. Sep. 2015, 19:23 »
Litt off-topic,men jeg er litt enig med Kristoffer her som setter spørsmålstegn ved formasjonen. Det var noen her inne som ytret sin bekymring over ball possession vår så langt i år, og jeg har en følelse av at det henger litt sammen med feil formasjon.

Vi er ikke flinke nok til å spile oss ut av egen sone, og det blir vi lidende fryktelig av. Det er ikke rakettforskning å anta at både Sissoko og Wijnaldum er to av våre beste spillere, men litt for ofte blir de ikke nok involvert fordi vi ikke evner å løfte spillet eller etablere noe offansivt spill. Vel da må det gjøres noe med det. Kanskje en 4-3-3 ville fungert bedre der Colback og Anita kunne fått mer støtte av enten Wijnaldum eller Sissoko?


Du påpeker noe essensielt her mener jeg. Dog tror ville jeg ha snudd problemstillingen litt på hodet. Jeg mener at Gini, som spiller bak spissen, ikke skal støtte både og Anita/Colback og Cisse/Mitrovic. Gjør han det vil spissen for isolert og Gini vil aldri rekke å forflytte seg fra forsvar til angrep tror jeg. Således er min oppfatning at det er Anita og Colback sin jobb å sørge for at vi spiller oss ut vår egen sone. Hvis dere så Tottenham i dag så dere et godt eksempel på dette. Da Tottenhams keeper hadde ballen, sprang Dyer mot ham, fikk ballen og  med et touch og en pasning langs bakken hadde   han sendt opp til en møtende spiller på motstanderens halvdel. Dette er presist slik kvalitet vi mangler mener jeg.

Ellers synes jeg innlegget ditt er spot on ;)
« Siste redigering: 13. Sep. 2015, 20:27 av Thomas »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Jack Colback
« Svar #44 på: 14. Sep. 2015, 08:07 »
Ikke bare løper han mye, han er som Fluffy skrev over her også blant de 10 med mest vellykkede taklinger i PL. I tillegg er han NUFC sin mest pasningssikre spiller og sammen med Janmaat hadde han også flest assists forrige sesong.

Allikevel er det enkelte som vil ha han ut av laget, eller helst ut av klubben. Forstå det den som kan.................

Her er det mykje trynefaktor og det at han er britisk.