20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om hjemmedrakten 2019/20?

Veldig fin
2 (16.7%)
Helt grei
4 (33.3%)
Burde vært bedre
4 (33.3%)
Forferdelig
2 (16.7%)

Stemmer totalt: 12

Avstemning er avsluttet: 09. Aug. 2019, 17:47

Skrevet av Emne: Ny drakt...  (Lest 349762 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1470 på: 09. Okt. 2012, 15:13 »
  :toon:

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1471 på: 09. Okt. 2012, 15:13 »
St.James Park <3
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1472 på: 09. Okt. 2012, 15:13 »
Noen som angrer at de stemte gyselig i voten nå? :P

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1473 på: 09. Okt. 2012, 15:14 »
Tusen takk Morten, det gikk troll i ord  :smitten:

Skal være forsiktig med å ta æren for dette... ;)

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1474 på: 09. Okt. 2012, 15:15 »
Mobilen gikk tom for batteri også nå... Kanskje like greit, hadde nok spammet både FB og Twitter i gledesrusen.  :smitten:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1475 på: 09. Okt. 2012, 15:26 »
Sitat
Newcastle United has agreed a £24m, four-year deal with short-term loans company Wonga, much to their supporters' dismay.

As well as gracing the black and white shirt, Wonga has successfully requested the Magpies' ground be renamed St James's Park, instead of the Sports Direct Arena.

Wonga will also invest £1.5m into the Toon Army's youth academy as well as the Newcastle United foundation.

The APR on the short-term loans company is a staggering 4,214% although Wonga argues it is artificial because the maximum term is a month and they do not compound interest.

Wonga, which also sponsors Blackpool, was told by the Office of Fair Trading in May it had to improve its debt collection practices, and threatened to fine the firm.

And Michael Martin, editor of Newcastle fanzine True Faith, said the deal has pushed him "close to breaking point".

"The people who run Newcastle, for the fans, have a social responsibility," he told the Daily Mirror.

"I would love them to honestly answer one question: Would you, Mike Ashley, seriously recommend borrowing money from Wonga at those interest rates? If you can't answer yes then they shouldn't be our shirt sponsors."

MP for Northumberland, Ian Lavery, has already vowed not to step foot inside St James's Park.

“Newcastle United will be sponsored by the money of deprived people up and down the country," Lavery said, describing Wonga as "financial predators".

http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/10/09/newcastle-united-agree-four-year-deal-wonga_n_1950800.html?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1476 på: 09. Okt. 2012, 15:44 »
NO WAY! What the heck!  :toon: :toon: :toon:

Hjernen min går helt i spinn nå. :D

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7617
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1477 på: 09. Okt. 2012, 15:52 »
Wonga! :wub: En gjeng med legender! Fantastiske greier! Noen mulighet for å få tilbake stemmen min i voten? Får dårlig samvittighet her jeg sitter!
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 15:58 av Eriksen »

Bladerunner

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1478 på: 09. Okt. 2012, 16:15 »
I engelske medier er staar det 'Fans fuming over new deal'.
Jeg ser ikke helt problemet, men kanskje de som har det ökonomisk vanskelig vil ikke bli sett i Wanga drakt.. for meg ser dette ut som en ok deal. St. James's navnet kjöpt tilbake pluss 1,5 M til acadamy..


Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1480 på: 09. Okt. 2012, 16:20 »
Har vi ikke hatt råd til 1,5 mill pund til akademiet nå liksom? Trodde dette var hovedfokuset til Ashley og co ettersom vi ikke skal slenge ut penger etter spillere??


MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1481 på: 09. Okt. 2012, 16:34 »
Det er noen som er sur på at Wonga tjener penger på at folk tar opp en-månederslån, såkalte payday-lån. Jeg tror mesteparten som har vært skuffet over denne dealen ytret seg da bare draktavtalen var kjent. Da St. James' Park ble bekreftet er mitt inntrykk at ting snudde veldig fort.

Et 14-dagers lån på £100 koster £115, og er en virkelig i en knipe rett før lønning er det vel bedre med et sånt lån enn å ikke ha penger på kontoen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7617
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1482 på: 09. Okt. 2012, 16:36 »
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/174054.html

Er ikke det bildet de bruker her gammelt?

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1483 på: 09. Okt. 2012, 16:37 »
Har vi ikke hatt råd til 1,5 mill pund til akademiet nå liksom? Trodde dette var hovedfokuset til Ashley og co ettersom vi ikke skal slenge ut penger etter spillere??
Dei skal betale 1.5mill per sesong itilegg til draktsponsingen. Så negativ for da?

Det er noen som er sur på at Wonga tjener penger på at folk tar opp en-månederslån, såkalte payday-lån. Jeg tror mesteparten som har vært skuffet over denne dealen ytret seg da bare draktavtalen var kjent. Da St. James' Park ble bekreftet er mitt inntrykk at ting snudde veldig fort.

Et 14-dagers lån på £100 koster £115, og er en virkelig i en knipe rett før lønning er det vel bedre med et sånt lån enn å ikke ha penger på kontoen.
Dei som er mest negativ til Wonga, er dei som har tatt opp lån dei ikkje har betalt tilbake. Folk må jaggu ta ansvar sjølv for kva lån og avtaler dei går med på.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Ny drakt...
« Svar #1484 på: 09. Okt. 2012, 16:45 »
Aldri hørt om Wonga før egentlig, men ser ut til at det er et typisk kredittkort selskap, hvor man kan låne inntil maks 400 pund og betale tilbake 525 pund mnd etterpå. Ettersom lånebeløpet er så lite, og løpetiden så kort blir dette derfor skyhøy årlig effektiv rente.

Dette er hvertfall ingenting iforhold til norske banker og kredittinstitusjoner for å si det sånn. Ser ikke helt hvordan fansen kan være så rasende på dette.