20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299469 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #540 på: 13. Juni 2019, 22:27 »
Uansett hvor mye penger en eier "gir" til transfers synes jeg det er viktig å "bygge klubb" for det om.
På det området er Benitez flere hakk forran Mourinho, i mine øyne.
Uansett så er dette 2 av verdens beste managere så om det står mellom de 2 kan vi jo ihvertfall ikke klage på kvaliteten til manageren.

Mourinho har imot seg at han ikke blir lenge i hver klubb. Er heller ikke en mann jeg tror vil bosette seg nord i England og være der i mange sesonger. Har stort sett ledet de beste lagene med mest penger å bruke på overgangsmarkedet.

Benitez derimot er en mann jeg fint kan se for meg som Newcastle United manager i lang tid skulle han velge å si ja til jobben. Har ledet flere av de "nest beste lagene" til titler og gode plasseringer uten å sprenge et overgangsbudsjett. God til å finne spillere som går litt forbi de beste og mest pengesterke lagene.

Statsene dem imellom leder Mourinho med 8 seire forran Benitez med 6 seirer. 4 har endt uavgjort. Dette er inkludert oppgjørene der Benitez har ledet Newcastle og Mourinho har ledet Manchester United. Ellers er vel de fleste fra Chelsea vs Liverpool.


Jeg er ihvertfall ikke i tvil om mine ønsker. Ny eier og behold Benitez. En gentleman uten sidestykke. Men skulle vi ende opp med Mourinho så er vel ikke vi der at vi kan klage......... 🤷‍♂️

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #541 på: 14. Juni 2019, 08:16 »
Kan dere gi meg 3 eksempler på klubber med veldig rike eiere som ikke har fått sportslig suksess?

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #542 på: 14. Juni 2019, 09:24 »
Cardiff, qpr, Aston Villa er tre. Vil du ha flere?

Benitez over Mourinho any day. Benitez bygger klubb. Mourinho er litt som å pisse i buksa for å holde varmen. Denne klubben klarte å skusle bort sir Bobby, og burde ikke gå på samme smellen igjen. Både sir Bobby og Benitez er eksempler på at en kan lykkes i manageryrket som good guys. Mourinho er det motsatte.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #543 på: 14. Juni 2019, 09:53 »
Cardiff, qpr, Aston Villa er tre. Vil du ha flere?

Benitez over Mourinho any day. Benitez bygger klubb. Mourinho er litt som å pisse i buksa for å holde varmen. Denne klubben klarte å skusle bort sir Bobby, og burde ikke gå på samme smellen igjen. Både sir Bobby og Benitez er eksempler på at en kan lykkes i manageryrket som good guys. Mourinho er det motsatte.

De er jo ikke rike nok. Sånn jeg ser det er det kun 2 klubber som er i nærheten pengemessig. City og Psg.

Men wolves er jo også etgodt eksempel. Kom opp i fjor!! Har rik eier ( selv om han ikke kan sammenlignes med vår nye) nr 7 i år. Bang på 1 sesong😱 ruben neves og jota kom når de var i championship! Kom ikke å si at disse ikke kom pga Penga.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #544 på: 14. Juni 2019, 10:00 »
De var relativt sett rike klubber den gang eierne kom inn, Toon. Felles for de klubbene siddis nevner var at selv om der var bemidlede eiere så styrte de klubbene kortsiktig og helt idiotisk. QPR ble styrt som på FM, og av og til får jeg inntrykket av at du tror FM er ekte saker.

Ellers alldeles enig med siddis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #545 på: 14. Juni 2019, 10:10 »
Kan dere gi meg 3 eksempler på klubber med veldig rike eiere som ikke har fått sportslig suksess?


Jeg tror det er lurt å presisere premissene for diskusjonen her, så vi ikke snakker forbi hverandre ;)  Jeg tror ikke det er noen som er uenig med deg  i at klubber med veldig rike eiere har fått sportslig suksess, vi kan nevne spesielt nevne  Chelsea og City som hadde havnet i bakevja. Chelsea var nærme konkurs da de ble oppkjøpt. Det jeg, og noen andre, derimot mener, er at det er TIDSPUNKET for når man blir oppkjøpt av en rik person, kan ha stor betydning for om suksess oppnås. For eksempel ble Chelsea oppkjøpt da det ikke var noen andre "pappaklubber" i verden. Nå er situasjonen en annen. Vi har mange pappaklubber pluss andre klubbe som har fått stor fremgang pga. smarte investeringer og salg (LFC og Tottenham). Konkurransen er dermed mye sterkere. Dermed mener jeg, med flere, at det ikke er sikkert at vi får suksess til tross for at vi blir oppkjøpt av en riking. 

 I tillegg er det jo lurt å definere hva som er suksess: Hvis du mener at suksess er at vi etablerer oss på øverste halvdel på tabellen, kjemper om de bedre talentene med mer, ja da er jeg enig med deg i at en ny eier kan gi oss suksess. Hvis du derimot mener at suksess er det samme som at vi klarer å kvalifisere oss til CL da er jeg uenig med deg,
« Siste redigering: 14. Juni 2019, 10:12 av Thomas »

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #546 på: 14. Juni 2019, 10:18 »
Er det en klubb som virkelig kan bruke penger uten å bryte med FFP krav må det jo være oss..?
Vi har jo ikke brukt noe som helst av betydning de siste årene, selv med gode inntekter, så selv om vi bruker 3 mrd denne sommeren vil det jo ikke være så mye fordelt på de siste 10 årene.

Nå kjenner ikke jeg FFP regelverket, så vet ikke om UEFA/FA ser på det på samme måte :P
« Siste redigering: 14. Juni 2019, 10:21 av Andy »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #547 på: 14. Juni 2019, 10:22 »
Jeg mener helt klart at ny rik eier som pøser inn vil gjøre oss til topp 4 ila 3 årsperiode. 1 året må vi kjøpe de beste av lagene rundt oss så bygge videre derfra. Slik city gjorde med eks spillere som Barry.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #548 på: 14. Juni 2019, 11:00 »
Så lenge ashley fucker av så driter eg i om det blir gull eller nedrykk
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #549 på: 14. Juni 2019, 14:21 »
Jeg mener helt klart at ny rik eier som pøser inn vil gjøre oss til topp 4 ila 3 årsperiode. 1 året må vi kjøpe de beste av lagene rundt oss så bygge videre derfra. Slik city gjorde med eks spillere som Barry.

Med nye eiere inn tror jeg vi allerede kommende sesong kan være med å kjempe om topplasseringer (4-7) og cuper.
Men jeg mener at klubben som helhet, både beliggenhet og sportslig, passer Benitez veldig godt. Han har vist at han bryr seg om å få gode nok treningsfasiliteter for både yngre og seniorlag og ønsker å bygge klubb. Dette er nok veldig viktig i forhold til å i fremtiden kunne tiltrekke seg de bedre spillerne og ikke minst å få de kommende "stjernene" til å velge akkurat Newcastle.

Man glemmer nok litt at både Manchester City og Chelsea har et helt enormt nettverk rundt fremtidens spillere og treningsfasiliteter opp blant de beste i verden har å by på. Er mye fokus på hvem og hvor mye de betaler for dagens stjerner, men for unge og fremadstormende er de også veldig attraktive klubber.

For å gå tilbake til det jeg skrev først så tror jeg at Benitez er en manager som kan tilbringe flere sesonger i Newcastle, skape kontinuitet, bygge klubb og få gode resultater. Er ikke mange managere jeg har større tillitt til enn Benitez, både på kort og lang sikt.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #550 på: 14. Juni 2019, 14:44 »
Her er jeg mye enig. Bare det at jeg syns fotballfilosofi til Benitez er så fryktelig kjedelig.😎


Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #552 på: 14. Juni 2019, 21:21 »
Er veldig spent på hva som skjer i Newcastle angående dette nye eierskapet. Kommer det til å bli et oppkjøp av Sheiken? eller blir det bare tull igjen? blir det ingenting av er jeg redd sesongen allerede går til helvete. med Big Mac som eier. jeg er nervøs. håper det blir noe av... Men å selge en av de mest spennende talentene i denne klubben til Man Utd er ikke bra...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #553 på: 14. Juni 2019, 22:25 »
Her er jeg mye enig. Bare det at jeg syns fotballfilosofi til Benitez er så fryktelig kjedelig.😎

Husk at Benitez lar tekniske og offensive spiller utfolde seg også. Fra Pablo Aimar, Angulo og Vicente fra tiden i Valencia til Torres, Alonso, Gerrard og Luis Garcia i Liverpool.
Benitez hentet også Jorginho, Higuain og Dries Mertens i Napoli.

Mye handler jo om penger. Skal du ha en som scorer 20+ mål i en sesong koster det. Skal du ha en god offensiv midtbanespiller eller ving koster det også ekstremt mye penger.
I Newcastle har han definitivt ikke fått det han ønsker. Almiron er spennende. Kenedy kunne vært, men har vært fraværende. Atsu likeså.
Benitez har alltid hatt et godt øye til Sør Amerikanske spillere. Ser ut til at det fortsetter i Newcastle.


Denne er fin:
Valencia’s Director of Sport Jesus Pitarch, refused Benítez' plea to finance a proven goalscorer and signed instead against his wishes winger Néstor Canobbio. Benitez was outraged: "I asked for a sofa and they bought me a standard lamp."


Men ja, jeg er enig i at Benitez også er defensiv orientert. Det har han også innrømmet.
"My ideas are near to the Milan of Arrigo Sacchi, I like technical and aggressive teams that don't allow the opponents to play. I like teams that play the ball with speed and look to score with as few passes as possible. My Valencia team is a mixture of youth and experience."

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #554 på: 14. Juni 2019, 22:37 »
Er veldig spent på hva som skjer i Newcastle angående dette nye eierskapet. Kommer det til å bli et oppkjøp av Sheiken? eller blir det bare tull igjen? blir det ingenting av er jeg redd sesongen allerede går til helvete. med Big Mac som eier. jeg er nervøs. håper det blir noe av... Men å selge en av de mest spennende talentene i denne klubben til Man Utd er ikke bra...
At MA er stille ser jeg på som ett godt tegn, at han ikke foretar seg noe som helst på manager fronten eller spiller fronten er jo også ett godt tegn på at han forlater skuta. Han har ingenting å tjene på å la benitez dra, vis ny eier antyder at de vil ansette sin "egen manager" er det forståelig at Benitez ikke får fornyet kontrakt. Selv om det er synd sett med supporter øyne. Ja miste lokale talenter er surt, selv om 250mil må sies å være godt betalt for han.. De har jo uttalt at det kommer til å ta hele juni hvertfall, og da tar det hele juni før alt er i boks, MA venter så klart med å gå ut med bekreftelse før noe er 100%. Siste han bør gjøre er å bekrefte ett oppkjøp er igang, er det flere interessenter så skremmes de jo bare bort.. Vi hører ikke noe før alt er 100% sikkert, vis ikke Premier League lekker noe ut..