20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu Januar 2018  (Lest 94947 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Transfervindu Januar 2018
« på: 07. Okt. 2017, 13:26 »
Vel, nyttår kommer fort nok, så fyrer i gang en transfertråd allerede nå. Spesielt siden denne artikkelen står i Chronicle nå: http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/rafa-benitez-positions-newcastle-united-13728147

Rafa har latt seg intervjue, og prater om hvilke type spillere han ser etter for det neste vinduet. Glad for å se han spesielt nevner det samme som ønskelista mi:

- Venstreback
- 10'er
- Spiss

Ellers godt å lese at han ser etter backup på samtlige posisjoner i tilfelle f.eks. skader eller salg av spillere som ikke nødvendigvis var planlagt.
« Siste redigering: 07. Okt. 2017, 13:28 av Geordie »
No fate but what you make

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #1 på: 08. Okt. 2017, 09:48 »
Keeper?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #2 på: 22. Okt. 2017, 02:08 »
http://www.nufcblog.com/2017/10/21/benitez-holds-transfer-meeting-explains-january-transfer-window-under-new-owners/?preview=true

Listes opp de posisjonene som Geordie nevner her.

Bare for moro skyld, hvilke spillere kunne dere har sett for dere inn i de posisjonene? To valg, et ved oppkjøp, og et med Ashley som eier.

Mine ville kanskje være noe slikt ved et oppkjøp:

Venstreback: Luke Shaw - slitt voldsomt i Manchester United, spesielt etter Mourinho kom inn, men også etter benbruddet for to år siden. Bare 22 år gammel, og langt mer spennende enn hva både Haidara og Dummet er. Måten Rafa har strukturert forsvaret vårt på, kan hjelpe Shaw til å finne tilbake til sitt gamle talent. Er mer talentfull offensivt enn noen av våre andre venstrebacker også, og skal etter ryktene ha denne sesongen til å redde Manchester-karrieren på. Absolutt verdt et forsøk i mine øyne.
Alternativt kan man se til et av stjerneskuddene i Championship; Ryan Sessegnon. Også Nicolas Tagliafico, som vi visstnok var ganske nærme i sommer, kan være aktuell.

10'er: Javier Pastore - Skal visstnok være til salgs i PSG, og er jo en glimrende offensiv playmaker. Kan fort bli litt for veik i PL, men jeg har troa på at han skal kunne slå til. Her er det også mange andre beilere, langt større klubber enn oss. Men hvis vi blir kjøpt opp, og de nye eierne ønsker å markere seg allerede i januar, vil argentineren være en perfekt "marquee signing" i mine øyne. Litt sånn som Robinho ble i Man City. Er "bare" 28 år, så har fortsatt igjen en del år på banen. Vil også kunne gi litt erfaring til en relativt ung tropp, samt erfaring fra å vinne ting. Det skal ikke undervurderes. Sammenlignet med Ayoze Perez og Mo Diame, vil det ikke være så verst oppgradering..... £26 millioner skal prisen være, men er jo slike summer vi må bruke hvis vi skal hevde oss (etter et eventuelt oppkjøp)
Et annet alternativ vil kunne være Ross Barkley, som nesten ble solgt i sommer fra Everton. Vært skadet mye i høst, men noe sier meg at han forlater Goodison ganske snart.

Spiss: Cenk Tosun - Vi har blitt linket en del med tyrkeren, og ting tyder på at vi faktisk skal være interessert. Ikke sett noen Besiktas-kamper på mange år, men skal visstnok være en god spiss. 7 mål og 2 assist på 11 kamper i år (3 mål på 3 kamper i CL, og 124 minutter pr mål totalt) er godkjent. 24 mål og 4 assist på 47 kamper i fjor, så har jo en mye bedre statistikk enn noen av våre nåværende spisser. 26 år, begynner å komme i alderen som kan kalles "prime", og mener han kunne være verdt å satse på.
Alternativer kan være Vincent Aboubakar (Porto), Cedric Bakambu (Villareal).

Hvis vi ikke blir kjøpt opp:

VB: Matt Targett - Nok en venstreback som ble linket inn (deadline day?), men det viste seg vel bare å være tull? Uansett var han en veldig lovende spiller for noen år siden, og med sine 22 år kan han fortsatt utvikle seg. Ikke like spennende som Luke Shaw i mine øyne, men Targett bør jo komme seg unna Southampton hvis han ønsker å få spille. Der er Bertrand først i køen. Også en mer spennende venstreback enn de to vi har i klubben, mener jeg.
Hvis ikke kan Rafa se til Spania, og Ruben Duarte (Deportivo Alaves,dog byttet han klubb i sommer).

10'er: Manu Trigueros - Vanskelig å finne realistiske alternativer i 10'er-rollen uten å bli kjøpt opp. Er de billige nok, er de sannsynligvis ikke stort bedre enn de vi har. Er de gode nok, koster de masse penger. Trigueros er egentlig sentral midtbanespiller, men har en meget god pasningsfot. Ser at det sies at han kan ha problemer med disiplinen (tolker det til at han er "svak" defensivt), og kan se for meg at han kan passe i en offensiv midtbane-rolle. Sammenlignet med Shelvey og Merino (de jeg anser som våre beste sentrale midtbanespillere i dag), er han nok ikke like hard fysisk, men pasningsferdighetene gjør at han kanskje kan passe bak spissen. Målpoeng i de tre siste kampene til Villareal, og BB i Europa League i midtuken mot Slavia Praha. Muligens litt for dyr også, hvis vi ikke blir kjøpt opp.
Alternativer er veldig få, og jeg kan ikke komme på noen som er billigere, og bedre enn Perez/Diame.

Spiss: Antonio Sanabria - Kanskje en verre posisjon å finne en "budget"-spiller, enn 10'ern. Men Antonio Sanabria har startet sesongen meget godt for Real Betis. 8 kamper (5 fra start), har resultert i 6 mål. Hans første mål denne sesongen kom mot ingen ringere enn Real Madrid, da Betis ranet RM på Santiago Bernabeu (og jeg tapte hardt på oddsen >:( ). I en alder av 21 har han allerede scoret 20 mål på 3 sesonger (inne i sin 3. sesong nå) i La Liga, og ser ut til å bli en veldig god spiss. Her må man nok også frem med lommeboka, men et meget spennende talent for fremtiden, som kan bidra allerede nå. (Les mer her -> Sanabria)
Alternativet her kan jo være Tosun igjen, men spørs hvor mye Ashley eventuelt lar Benitez svi av.

Utenom de posisjonene listet opp, kunne det vært spennende med Tom Heaton/Jack Butland (keeper), Kieran Trippier (høyreback), William Carvalho (defensiv midtbane) og Ben Arfa (offensiv midt/kant) ;)
Disse hvis vi blir kjøpt opp naturligvis, for de fleste her koster mye penger!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #3 på: 22. Okt. 2017, 21:24 »
meget bra skrevet. enig i alt utenom 1.valg som playmaker. Vil gjerne bytte Pastore med Barkley. En ung engelsk spiller som har bevist at han har nivået bør være første prioritet. Og få inn Barkley ville være en større signering i min bok og mye mindre risk + alderen gjør at vi faktisk kan ha en stjerne i 10 år med full klaff.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #4 på: 22. Okt. 2017, 23:39 »
Takk for det, men står for det jeg skrev ang Barkley/Pastore. Først og fremst vil Pastore sende et signal, et signal om at vi ønsker å satse. Vi ønsker kvalitetsspillerne velkommen. Egentlig er jeg enig i at unge, engelske spillere bør satses på, men er Barkley egentlig god? Jeg er veldig usikker på akkurat det, selv om tallene hans er gode nok de. Hvis ryktene som kom i dag (etter jeg skrev forrige innlegg) stemmer, at vi har £500 mill på to overgangsvinduer, føler jeg vi bør sikte på en hylle over Barkley. Han ville vært en enorm forsterkning pr dags dato, men føler vi kan få en bedre, mer kreativ spiller inn hvis vi plutselig har enormt med penger.


Uansett håper jeg Rafa vil fortsette å kjøpe unge spillere, som kan utvikle seg videre. Men i tillegg til disse unggutta, trengs det noen rutinerte herrer til å styre og stelle. Selv om Pastore ikke virker som noe kapteinsemne, vil han nok være en spiller som automatisk får litt respekt i gruppa.

Men dette blir litt en smakssak føler jeg, du er mest gira på Barkley, og jeg på en spiller som Pastore ;)
Kanskje får vi råd til begge, kanskje ingen :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #5 på: 23. Okt. 2017, 00:49 »
Takk for det, men står for det jeg skrev ang Barkley/Pastore. Først og fremst vil Pastore sende et signal, et signal om at vi ønsker å satse. Vi ønsker kvalitetsspillerne velkommen. Egentlig er jeg enig i at unge, engelske spillere bør satses på, men er Barkley egentlig god? Jeg er veldig usikker på akkurat det, selv om tallene hans er gode nok de. Hvis ryktene som kom i dag (etter jeg skrev forrige innlegg) stemmer, at vi har £500 mill på to overgangsvinduer, føler jeg vi bør sikte på en hylle over Barkley. Han ville vært en enorm forsterkning pr dags dato, men føler vi kan få en bedre, mer kreativ spiller inn hvis vi plutselig har enormt med penger.


Uansett håper jeg Rafa vil fortsette å kjøpe unge spillere, som kan utvikle seg videre. Men i tillegg til disse unggutta, trengs det noen rutinerte herrer til å styre og stelle. Selv om Pastore ikke virker som noe kapteinsemne, vil han nok være en spiller som automatisk får litt respekt i gruppa.

Men dette blir litt en smakssak føler jeg, du er mest gira på Barkley, og jeg på en spiller som Pastore ;)
Kanskje får vi råd til begge, kanskje ingen :P
hehe ja koker vel ned til smakssak. Jeg vil mene det å kjøpe Barkley vil også gi et godt signal på at det satses. men hovedpoenget er at Barkley har bevist at han har nivået inne. Pastore kan bli for puslete for premier League. mer en sjanse enn Barkley. Men umulig vite fasit på det. Ja,takk til begge spillere.

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #6 på: 23. Okt. 2017, 08:59 »
Vil bare legge til at avisene skrev også at vi skulle få enorme summer å handle spillere for da Mike Ashley tok over klubben. Husker det var snakk om rundt 200 millioner pund. Vi satt igjen med Shefki Kuqi og Xisco.

Hvordan en avis skal kunne vite hva et POTENSIELL ny kjøper vil gi i et POTENSIELT budsjett for spillerkjøp? Nei, hold ting godt gjemt bort i trusa enn så lenge.


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #7 på: 23. Okt. 2017, 13:07 »
Vil bare legge til at avisene skrev også at vi skulle få enorme summer å handle spillere for da Mike Ashley tok over klubben. Husker det var snakk om rundt 200 millioner pund. Vi satt igjen med Shefki Kuqi og Xisco.

Hvordan en avis skal kunne vite hva et POTENSIELL ny kjøper vil gi i et POTENSIELT budsjett for spillerkjøp? Nei, hold ting godt gjemt bort i trusa enn så lenge.

Ser det ble spekulert i transferbudsjett på 500 mill pund i helga. Tas med en STOR klype salt!
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #8 på: 23. Okt. 2017, 16:13 »
Selvsagt, men er jo morsomt å drømme, er det ikke??
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #9 på: 23. Okt. 2017, 16:59 »
Det einaste eg håpar på er at vi ved eit oppkjøp får tilslag på dei spelarane som Rafa faktisk vil ha. At vi ikkje mistar sjansen på grunn av meiningslaus pruting på pris. Og at vi ikkje må vente til heilt på tampen av vinduet, og igjen ikkje får brukt treningskampane til å spele inn folk.

For januar?

Cairney frå Fulham (ev. Praet frå Sampdoria) inn der Perez spelar no.
Tosun inn der Joselu spelar no.
Gjerne Tagliafico (om rapportane stemmer) inn for Manquillo.

Aller helst også ein meir patent målvakt - slik at vi kan få lånt ut Woodman til ein Championship-klubb. Ganske sikkert på at vi allereie har sett Rob Elliot sitt bestenivå, og at vi kan knipe ytterligare inn på topp 4-6 om vi får ein rutinert målvakt med litt meir tyngde.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #10 på: 24. Okt. 2017, 11:30 »
Ser føre meg at oppkjøpet ikkje er klart i januar og det skjer ingenting for vår del på transferfronten.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #11 på: 26. Okt. 2017, 11:46 »
Veldig bra liste, Anders!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #12 på: 26. Okt. 2017, 18:12 »
Gerónimo Rulli

Newcastle trenger en ny keeper og har sett at vi i det siste har blitt linket med Rulli.
Dette er min tidligere FM keeper som ble fantastisk god. Har sett noen Real Sociedad kamper og han virker spennende.
Spiller ofte med bukse ;D ;D

Ser dog at Napoli er ute etter han og da spørs det ikke blir Italia på han.

Basert på dette håper jeg vi henter han i januar eller til neste sommer.


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #13 på: 27. Okt. 2017, 00:22 »
Rulli er fantastisk på FM, ofte kjøpt han til Newcastle selv! :P

Men virker litt i overkant eksentrisk i virkeligheten, men har ikke sett voldsomt mange Sociedad-kamper. Men noen har det blitt. Men sier ja takk til Rulli, for all del.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu Januar 2018
« Svar #14 på: 31. Okt. 2017, 16:19 »
Dere husker kanskje at vi i sommer ble linka litt til tidligere Glimt-spiller Badou, eller Papa N'Diaye som han også kalles. Har visstnok gjort sakene bra etter overgangen til Galatasaray i sommer - og nå linkes vi sammen med diverse andre PL-klubber.

Sitat
According to Turkish Football, Newcastle are one of four Premier League clubs to send scouts to watch Galatasaray midfielder Papa NDiaye.

The Senegalese international has been a star of the Galatasaray side who have raced to the top of the Turkish Super Lig table and he has been attracting Premier League interest,

Newcastle, Leicester, West Ham and Tottenham sent scouts to watch him, with Spurs reportedly identifying him as a replacement for the injured Victor Wanyama.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida