20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 666038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #30 på: 03. Feb. 2008, 12:57 »
Tror jeg har lest at kontrakten til Shorey går ut til sommeren. Vi trenger en ny venstreback og Shorey er vel en type KK kan like. Ville jo være en bra deal om vi hadde hentet han gratis.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #31 på: 03. Feb. 2008, 12:59 »
Tror jeg har lest at kontrakten til Shorey går ut til sommeren. Vi trenger en ny venstreback og Shorey er vel en type KK kan like. Ville jo være en bra deal om vi hadde hentet han gratis.
Helt enig, men da trenger vi strengt tatt ikke svi av over 100mill på Pasqual, slik som Fredrik mener! :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #32 på: 03. Feb. 2008, 12:59 »
Når det gjelder forsvarsspillere for resten av pengene(£41mill) så foreslår jeg:

Mexes £13mill(midtstopper Roma)
Cris £12mill(midtstopper Lyon)
Pasqual £10mill(venstreback Fiorentina)
Shorey £6mill(venstreback backup Reading)


Tar ikke høyde for høyreback i og med at vi allerede har Habib Beye med Geremi som backup.
Hva skal vi med både Pasqual og Shorey når vi allerede har Enrique? Da må det være bedre å bruke noen kroner på en skikkelig backup på høyrebacken.
Er i tillegg usikker på om jeg ville brukt 130mill på en aldrende midtstopper fullstendig uten PL-erfaring.

Hipp som happ. Bare vi får inn en kvalitetsvenstreback så skal ikke jeg sutre.
Hipp som happ? Hvorfor skal vi ha 3 gode venstrebacker mens vi kun har en god høyreback og en potet som backup?

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #33 på: 03. Feb. 2008, 13:01 »
Når det gjelder forsvarsspillere for resten av pengene(£41mill) så foreslår jeg:
Mexes £13mill(midtstopper Roma)
Tror nok ikke vi har en sjanse i havet på Mexes. Han sa jo nei til ManU for en stund siden (et år eller noe sånn), så jeg tviler sterkt på at han ville gått fra Roma til Newcastle.
Men det er jo klart det hadde vært en drøm...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #34 på: 03. Feb. 2008, 13:15 »
Når det gjelder forsvarsspillere for resten av pengene(£41mill) så foreslår jeg:

Mexes £13mill(midtstopper Roma)
Cris £12mill(midtstopper Lyon)
Pasqual £10mill(venstreback Fiorentina)
Shorey £6mill(venstreback backup Reading)


Tar ikke høyde for høyreback i og med at vi allerede har Habib Beye med Geremi som backup.
Hva skal vi med både Pasqual og Shorey når vi allerede har Enrique? Da må det være bedre å bruke noen kroner på en skikkelig backup på høyrebacken.
Er i tillegg usikker på om jeg ville brukt 130mill på en aldrende midtstopper fullstendig uten PL-erfaring.

Hipp som happ. Bare vi får inn en kvalitetsvenstreback så skal ikke jeg sutre.
Hipp som happ? Hvorfor skal vi ha 3 gode venstrebacker mens vi kun har en god høyreback og en potet som backup?

Geremis beste posisjon er høyreback så han er en grei backup. 3 høyrebacker(hvis du regner med Taylor) og 3 venstrebacker i Pasqual, Shorey og Enrique. Hva er problemet? Jeg vet det er usannsynlig at vi kaprer både Pasqual og Shorey, men dette er mine tanker.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #35 på: 03. Feb. 2008, 13:36 »
Når det gjelder forsvarsspillere for resten av pengene(£41mill) så foreslår jeg:

Mexes £13mill(midtstopper Roma)
Cris £12mill(midtstopper Lyon)
Pasqual £10mill(venstreback Fiorentina)
Shorey £6mill(venstreback backup Reading)


Tar ikke høyde for høyreback i og med at vi allerede har Habib Beye med Geremi som backup.
Hva skal vi med både Pasqual og Shorey når vi allerede har Enrique? Da må det være bedre å bruke noen kroner på en skikkelig backup på høyrebacken.
Er i tillegg usikker på om jeg ville brukt 130mill på en aldrende midtstopper fullstendig uten PL-erfaring.

Hipp som happ. Bare vi får inn en kvalitetsvenstreback så skal ikke jeg sutre.
Hipp som happ? Hvorfor skal vi ha 3 gode venstrebacker mens vi kun har en god høyreback og en potet som backup?

Geremis beste posisjon er høyreback så han er en grei backup. 3 høyrebacker(hvis du regner med Taylor) og 3 venstrebacker i Pasqual, Shorey og Enrique. Hva er problemet? Jeg vet det er usannsynlig at vi kaprer både Pasqual og Shorey, men dette er mine tanker.

Poenget er at Beye er 30 år, Geremi er over the top og Taylor skal spille stopper. Enrique er ung og lovende, og to nye venstrebacker vil føre til at han blir tredjevalg. Skal Enrique bli den framtidige venstrebacken vår, kan vi ikke la han være tredjevalg. Beye har vist seg å være en fantastisk god høyreback, men det at han er 30 år gjør at vi må handle inn en ny høyreback. Skal vi bli et topp-4 lag må vi ha dobbel dekning i alle posisjoner, og Geremi holder ikke topp-4 nivå.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #36 på: 03. Feb. 2008, 18:59 »
Greit, jeg trekker tilbake forslaget om å hente Nickey Shorey. Noen som har forslag på høyrebacker da?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #37 på: 03. Feb. 2008, 19:26 »
Nedum Onuoha fra Man City er en spiller jeg liker. Ung, engelsk og kan spille mange steder i forsvar. Han har fått spille lite av Svennis i år så burde være en sjanse for å kjøpe han. Og det var KK som ga han sin debut i City da han bare var 17 år gammel.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #38 på: 03. Feb. 2008, 22:00 »
Det vi MÅ ha snarest er en moderne stjerne både i midten bak og et topp-klasse anker på midten. På midten bør vi gå for Carrick. Bak er jeg mer usikker... Hadde ikke gjort meg noe om vi kjøpte et ungt supertalent istedet for disse rutinerte traverne. Jeg tror det kan være en sikrere måte å sikre seg en av de STORE stopperne ala Terry,Ferdinand,Vidic osv på.
Kanskje er det nå på tide at vi bruker penger på noen store stjerner igjen også. Noen som kan heve entusiasmen vår igjen.Som kan begeistre med blendende teknikk. Hadde selvfølgelig vært keiser å få Berba til oss, men de summene som har vært nevnt har vært helt ute av vår verden. Quaresma tror jeg hadde vært utrolig spennende på vår høyrekant. En sum under 13 mill er han lett verdt. Det er jo vingspill vil skal spille under Kevin og da trenger vi spillere av verdensklasse. Playmakere ala Diego eller van der Vaart hadde også løftet oss stort, men jeg ser desverre på begge som urealistiske. Men shit au, det er lov å prøve. Det aller viktigste i forhold til vår spillerjakt fremover blir å fortsette talentjakten. Spillere som Kalouda og Barnes er morsomme å linkes til og jeg tror det er NØDVENDIG at vi fortsetter å hente sånne spillere.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #39 på: 03. Feb. 2008, 22:53 »
Når det gjelder forsvarsspillere for resten av pengene(£41mill) så foreslår jeg:

Mexes £13mill(midtstopper Roma)
Cris £12mill(midtstopper Lyon)
Pasqual £10mill(venstreback Fiorentina)
Shorey £6mill(venstreback backup Reading)


Tar ikke høyde for høyreback i og med at vi allerede har Habib Beye med Geremi som backup.
Hva skal vi med både Pasqual og Shorey når vi allerede har Enrique? Da må det være bedre å bruke noen kroner på en skikkelig backup på høyrebacken.
Er i tillegg usikker på om jeg ville brukt 130mill på en aldrende midtstopper fullstendig uten PL-erfaring.

Hipp som happ. Bare vi får inn en kvalitetsvenstreback så skal ikke jeg sutre.
Hipp som happ? Hvorfor skal vi ha 3 gode venstrebacker mens vi kun har en god høyreback og en potet som backup?

Geremis beste posisjon er høyreback så han er en grei backup. 3 høyrebacker(hvis du regner med Taylor) og 3 venstrebacker i Pasqual, Shorey og Enrique. Hva er problemet? Jeg vet det er usannsynlig at vi kaprer både Pasqual og Shorey, men dette er mine tanker.

Tatt rett fra vitseboka  ;D ;D Takk Fredrik, yo lighten'ap ma dey :D


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #40 på: 03. Feb. 2008, 23:03 »
Jeg vet ikke om jeg vil ha en spiller som er tregere enn bestemora til Jose Mourinho på høyrebacken. Dessuten er vel Geremi neppe fremtiden til denne klubben. Han er vel eldre enn Beye, eller er jeg langt ute på finnmarksvidda?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #41 på: 03. Feb. 2008, 23:04 »
Trur vi bør fokusere på meget gode all-around spelerar i sommar. Vi har litt for mange "dverger" i laget vårt. Vi sliter litt når vi møtar duellsterke lag. Vi har riktig nok 3-4 duellsterke spelerar, men når dei er ute, så kan vi slite mot dårlegare lag pga at dei eig oss fysisk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #42 på: 03. Feb. 2008, 23:06 »
Ja, dvergen Michael Owen steg jo høyest på en dødball og scoret mål med hodet i dag.
Dverger er en skikkelig ulempe. Og hvis vi kaller Alan Smith en dverg, så er han sannsynligvis vår beste hodespiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #43 på: 03. Feb. 2008, 23:13 »
Ja, dvergen Michael Owen steg jo høyest på en dødball og scoret mål med hodet i dag.
Dverger er en skikkelig ulempe. Og hvis vi kaller Alan Smith en dverg, så er han sannsynligvis vår beste hodespiller.

Poenget mitt er at det hadde verkeleg gjort seg med litt meir duellstyrke i laget, det er vel ikkje å forakte? Tingen er at eg vil ha både i pose og i sekk. Duellsterke, men gode ferdigheter med ball.  Vi må nok punge ut i sommar for å få taki desse typane.

Smith vår beste haudespelar? Rangerer Taylor, Faye, Martins, Viduka og Beye foran han. Smith vant få haudeduellar i dag, og han har ikkje vore noko særleg dominerande i lufta i andre kampar. Han slit verkeleg med dei større stopperane. Såg med eingong Viduka kom innpå så fekk vi ENDELEG noko rå kraft på bana.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #44 på: 03. Feb. 2008, 23:14 »
Har stor tro på Pandev inn i sommer. Tror Rozehnal-lånet kan være en viktig faktor til dette. Lazio har opsjon på kjøp på Bianchi, og har dermed en spiss som har vært meget god i Serie A for Reggina. Slår Bianchi til, skal vi ikke se bort fra at Pandev får gå i sommer. Hvis Rozehnal spiller bra fram til sommeren, kan det (med litt flaks) ligge til rette for en byttehandel med Rozehnal + penger :)

Rozehnal-lånet viktig faktor for dette? Er det så grådig positivt at Roz slenger dritt om NUFC til Pandev, da? Han virker jo ikke akkurat overbegeistret over det som har skjedd i klubben...