20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44807 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mariusen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #30 på: 25. Jan. 2008, 16:35 »
Jeg mener Riise er en god spiller! Mener han er bedre enn det mange har skal ha det til. Om han kommer vil den norske pressen rette seg mer til Newcastle, så det ser jeg på som positivt!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #31 på: 25. Jan. 2008, 16:41 »
John Arne Riise lider av at han er en av de aller største fotballstjernene i dette landet. Dermed henger media på ham som en klegg, og diverse flauser han har gjort tidligere henger ved ham.
Jeg syns han har skjerpet seg, han virker tvers igjennom profesjonell og voksen nå.
Forøvrig, hva norsk media vil si rundt eventuell Riise i Newcastle-drakt gir jeg meg FAEN i. Det betyr like mye for meg som hva Gerd Liv Valla bruker slags undertøy!
Argumentene for eller mot Riise må være fotballmessige. Og John Arne Riise har tross en dårlig sesong sålangt, bevist seg som en god spiller i PL. Skal innrømme at han er langt fra mitt førstevalg, men jeg ser helt klart nytteverdi i å ha han som utfordrer på venstrebacken, og i nødens stund på venstrevingen. Riise er dessuten en type back som vil få spille sitt type spill under en manager som King Kev, som er glad i offensive backer lik Riise.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #32 på: 25. Jan. 2008, 16:55 »
Hva norsk media vil si rundt Riise i NUFC-drakt betyr veldig mye for min del. Det er plagsomt og provoserende. Og å ha en spiller man ikke tåler trynet på i favorittklubben sin er uheldig. Man holder med en klubb fordi man liker klubben og spillerne, ikke fordi de nødvendigvis vinner hele tiden. Og uansett så vil ikke Riise være et godt kjøp, for han er overvurdert, inkompetent og dyr.

Are..........

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #33 på: 25. Jan. 2008, 17:12 »
Hva norsk media vil si rundt Riise i NUFC-drakt betyr veldig mye for min del. Det er plagsomt og provoserende. Og å ha en spiller man ikke tåler trynet på i favorittklubben sin er uheldig. Man holder med en klubb fordi man liker klubben og spillerne, ikke fordi de nødvendigvis vinner hele tiden. Og uansett så vil ikke Riise være et godt kjøp, for han er overvurdert, inkompetent og dyr.
Orker ikke å skrive noe selv, når geordie-olav her sier akkurat det jeg tenker! Vil ikke ha Riise til Newcastle.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #34 på: 25. Jan. 2008, 17:15 »
Nå vaser du mainnskit her! Å kalle Riise inkompetent er direkte idiotisk. Hva var Olivier Bernard da!? Det var en ganske lik type, bare at han var enda dårligere defensivt enn Riise, og mindre målfarlig.
Jeg for min del gir meg uansett faen i hva norsk media sier om oss. Det har jeg gitt opp å bry meg om for lengst. Dersom en vil være skikkelig fan, søker en uansett ikke til norsk media for en vandring i Newcastle Uniteds historie og nåværende virke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #35 på: 25. Jan. 2008, 17:19 »
Må si meg helt enig her. Hvem gidder å bry seg om hva en tulleavis som VG mener???

En positiv effekt er jo at vi vil få mer sendetid i diverse sportssendinger, flere intervjuer på norsk tv av Newcastle spillere, og mest sannsynlig enda flere kamper på Canal plus. Jeg har lenge savnet en nordmann i Newcastle, og Riise er langt i fra et dårlig valg! Spesielt siden han spiller på en plass hvor trenger flere bein også.. Men jeg kan være enig i at jeg synes prisen er litt vel drøy, rundt 4MP bør være en grei deal for alle parter!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #36 på: 25. Jan. 2008, 18:14 »
Hva norsk media vil si rundt Riise i NUFC-drakt betyr veldig mye for min del. Det er plagsomt og provoserende. Og å ha en spiller man ikke tåler trynet på i favorittklubben sin er uheldig. Man holder med en klubb fordi man liker klubben og spillerne, ikke fordi de nødvendigvis vinner hele tiden. Og uansett så vil ikke Riise være et godt kjøp, for han er overvurdert, inkompetent og dyr.

Dette innlegget og det forrige du hadde i denne er noen av det største våset jeg har lest! Argument mot å kjøpe Riise er norsk media?? Kødder du da eller? Og du mener også han ikke har prestert bra nok i Liverpol!?
Han har jo vært en av de mest stabile spillerne og har derfor blitt belønnet som en av de med mest spilletid i Liverpool om man ser bort ifra denne sesongen!

Uansett om dere liker det eller ei så er Riise en av de beste venstrebackene i PL! Han har kondisjon på nivå med en maratonløper, han er sterk, han er rask, han har bra innleggsfot, han kan skyte bra og han putter (med tillit) jevnt og trutt mål fra backplass!
Det å ha en back som kan bidra offensivt med løp, med målgivende, med mål, osv synes jeg er særdeles viktig. Hvor mange andre backer i PL er kjent for å ha mange assist eller mål i løpet av en sesong? A. Cole, P. Ferreira, G. Neville, P. Evra, S. Finnan, G. Johnson, N. Shorey, ingen av disse er spesielt kjent for å score mye mål, ha mange assist eller i det hele tatt bidra så altfor mye offensivt, selv om noen av dem spiller hos de bedre klubben i PL.

Riise er en spiller som ville vokst seg stor hos Keegan der han kunne utnyttet sine offensive ferdigheter uten at jeg tror det ville svekket han så altfor mye defensivt.

Og til sist, er Riise så mye verre enn andre fotballspillere fra andre nasjoner hva holdninger og oppførsel angår?

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #37 på: 25. Jan. 2008, 18:43 »
Herlig innlegg Olav. Heilt enig med deg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #38 på: 25. Jan. 2008, 18:59 »
Frode:

Det du sier står jo ikke i stil med virkeligheten overhodet.

Var forresten argumentet om norsk media det eneste jeg gav? Les hele innlegget mitt, du. Men jeg står ved det argumentet, selvsagt.

Riise var god for et par år siden, men det var før. De siste sesongene har han ikke prestert, nei. Og jeg må si at han bruker sin "bra" innleggsfot mye. Skyter hele tiden når han burde legge inn, og scorer overhodet ikke så jevnt og trutt som du skal ha det til. I hvert fall ikke med tanke på hvor mange skudd han svir av. Hittil denne sesongen med sine 1334 minutter har han 0 mål og 1 assist i PL. Ikke assist og mål jevnt og trutt det vel?

Og du kan umulig ha sett mye til Liverpool og Riise når du skryter han slik opp i skyene for hvor god back han er. Feilpasninger i hutt og pine, og markeringspill er et fremmedord for han. Dessuten dribler han bort ballen ofte der nede når han leker Ronaldinho. Selv om han spiller brukbart mot et øst-europeisk taperlag en gang i blant for det norske landslaget, betyr ikke det at han er så sykt god.

Tror du virkelig at denne mannen er så mye verdt som Liverpool vil forlange for ham? Tror du virkelig at vi trenger Riise når vi har de venstrebackene som vi har? Beye syntes jeg har vært strålende, og Enrique er mildt sagt meget lovende! Samt har vi Zoggy som alltids kan brukes der nede! Vi trenger ingen venstreback, end of case.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #39 på: 25. Jan. 2008, 19:06 »
Selvsagt trenger vi en venstreback! Skal vi bruke Beye som er høyreback? Eller skal vi spille på Zoggys dårligste kvaliteter? VB må vi uansett om vi liker det eller ei, det holder ikke med det vi har nå. Om det blir Riise eller ikke vet jeg ikke, men jeg hadde tatt i mot han med åpne armer så lenge ikke prisen er skyhøy.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #40 på: 25. Jan. 2008, 20:15 »
Problemet med Enrique er at han bare er 22 år gammel. Han er god, men han har fortsatt mye igjen å lære. Han må fortsatt tilvenne seg tempoet i Premier League. Jeg synes ikke det var noen katastrofe at Big Sam benket Enrique etter at han ikke så helt god ut mot Liverpool. Han slet en god del i den kampen. Pasningene var ikke så solide, han slet med tempoet. Han var på ingen måte dårlig, men jeg mener det var et lurt trekk av Allardyce å benke ham, og gi ham noen små innhopp på slutten av kampene.

Kjøper vi Riise, så kjøper vi en venstreback nøyaktig etter Keegans hjerte. En type som Beresford, veldig glad i å gå fremover, en god venstrefot og kjapp til beins. Vi kjøper en venstreback med lang erfaring fra Premier League. Han er godt vant med tempoet, har temmet mang en høyreving opp gjennom årene, og har som sagt noe Enrique ikke har, rutine. Hvis Keegan vil ha rutine og PL-erfaring i de bakre rekker, hvorfor skulle han da utelate venstrebacken? Jeg mener Riise er en bedre venstreback enn N'Zogbia.

Problemet med Riise er at han av og til kan ha en tendens til å drible seg bort ved å gå innover i banen med ball. Men under Keegans ledelse skal ballen gå hurtig i lengderetningen, og da får ikke Riise mye tid til å drible seg bort. På sikt kan Enrique bli en virkelig klasseback, men det er greit å ha en rutinert spiller som kan avlaste ham innimellom, og ta bort noe av presset.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BallaJazz

  • Gjest
Sv: John Arne Riise
« Svar #41 på: 25. Jan. 2008, 20:47 »
Hva norsk media vil si rundt Riise i NUFC-drakt betyr veldig mye for min del. Det er plagsomt og provoserende. Og å ha en spiller man ikke tåler trynet på i favorittklubben sin er uheldig. Man holder med en klubb fordi man liker klubben og spillerne, ikke fordi de nødvendigvis vinner hele tiden. Og uansett så vil ikke Riise være et godt kjøp, for han er overvurdert, inkompetent og dyr.

Dette innlegget og det forrige du hadde i denne er noen av det største våset jeg har lest! Argument mot å kjøpe Riise er norsk media?? Kødder du da eller? Og du mener også han ikke har prestert bra nok i Liverpol!?
Han har jo vært en av de mest stabile spillerne og har derfor blitt belønnet som en av de med mest spilletid i Liverpool om man ser bort ifra denne sesongen!

Uansett om dere liker det eller ei så er Riise en av de beste venstrebackene i PL! Han har kondisjon på nivå med en maratonløper, han er sterk, han er rask, han har bra innleggsfot, han kan skyte bra og han putter (med tillit) jevnt og trutt mål fra backplass!
Det å ha en back som kan bidra offensivt med løp, med målgivende, med mål, osv synes jeg er særdeles viktig. Hvor mange andre backer i PL er kjent for å ha mange assist eller mål i løpet av en sesong? A. Cole, P. Ferreira, G. Neville, P. Evra, S. Finnan, G. Johnson, N. Shorey, ingen av disse er spesielt kjent for å score mye mål, ha mange assist eller i det hele tatt bidra så altfor mye offensivt, selv om noen av dem spiller hos de bedre klubben i PL.

Riise er en spiller som ville vokst seg stor hos Keegan der han kunne utnyttet sine offensive ferdigheter uten at jeg tror det ville svekket han så altfor mye defensivt.

Og til sist, er Riise så mye verre enn andre fotballspillere fra andre nasjoner hva holdninger og oppførsel angår?

Helt enig med Frode på denna!.Selvom Riise ikke har hatt noen go sessong i år så har han visst fram til tider sitt gamle jeg men skulle vi få  Riise så vill jeg hoppe i taket for det.En meget god fotball spiller og ikke minst profesjonell tvers igjennom.Desverre så tviler jeg sterkt på at Riise kommer til oss,hvis han først forsvinner fra Pool så tror jeg nok en stor klubb snapper han opp

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #42 på: 25. Jan. 2008, 22:01 »
Det følelsesmessige og det profesjonelle er to forskjellige ting. Jon Arne Riise sine prestasjoner på fotballbanen kan ingen rokke ved og han er på mange måter en treners drøm når det gjelder innstilling! For oss ville han også kunne gjøre underverker på dødballsiden tror jeg. For min egen del så har jeg aldri vært stor fan av Riises fintereportuar, men profesjonaliteten, innstillingen og erfaringen på FOTBALLBANEN er noe en klubb som Newcastle sårt trenger og derfor håper jeg vi henter ham.
Juventus sin anvendelige midtbanespiller Tiago har vært linket bort i dette vinduet. Han var en meget god spiller for Chelsea og nå har hans forhandlinger med Tottenham strandet. Han har vært linket til oss tidligere og jeg må si at dette virkelig hadde vært en bra signing for oss! HÅPER, HÅPER!


Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #43 på: 25. Jan. 2008, 23:21 »
Frode:

Det du sier står jo ikke i stil med virkeligheten overhodet.

Var forresten argumentet om norsk media det eneste jeg gav? Les hele innlegget mitt, du. Men jeg står ved det argumentet, selvsagt.

Riise var god for et par år siden, men det var før. De siste sesongene har han ikke prestert, nei. Og jeg må si at han bruker sin "bra" innleggsfot mye. Skyter hele tiden når han burde legge inn, og scorer overhodet ikke så jevnt og trutt som du skal ha det til. I hvert fall ikke med tanke på hvor mange skudd han svir av. Hittil denne sesongen med sine 1334 minutter har han 0 mål og 1 assist i PL. Ikke assist og mål jevnt og trutt det vel?


Dette er feil! Riise har 2 assist i PL og 3 totalt! Vår beste mann er Zoggy, han har 4 assist, mens Emre har 3, like mange som Riise!!

Om Riise kommer seg vekk fra "ruleringsprossesen" til Benitez, er jeg sikker på at han kommer til å spille seg i form igjen!
Det virker også som dere yngre folk her tror at 27 år er en "gammel" alder og at en spiller da er "over the hill" som er nevnt lenger tilbake her, dette er tull og sannheten er den stikk motsatte.

At en spiller mister litt form når han ikke får trenerens fulle tillit eller blir byttet rundt på for mye er heller ikke noe nytt! Tror Riise kunne ha godt av å komme vekk fra Benitez og tror at han vil få fart på seg igjen i en ny klubb, håper det blir NUFC, men tviler på det.




Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #44 på: 25. Jan. 2008, 23:36 »


Dette er feil! Riise har 2 assist i PL og 3 totalt! Vår beste mann er Zoggy, han har 4 assist, mens Emre har 3, like mange som Riise!!


Hmmm. 1 assist i PL, 1 assist i Carlig Cup og 1 assist i FA-cup. http://liverpool.no/CDA/subpg.aspx?zone=36

Det er flisespikkeri. Riise har vært god og er (desverre) ikke fullt så god nå, men noe må han gjøre riktig som har fått så mye spilletid i år. Personlig tror jeg det at han har fått beskjed om å være mer defensiv i spillestil fordi Liverpool har fått inn Babel og Kewell på venstesiden som er mer komplette spillere i motsetning til Zenden som var nødt til å ha en offensiv venstreback for å ha noe å spille på. Denne defensive spillestilen tror jeg ikke passer han og tror han kan dra nytte av å bytte klubb. Prisen som har versert i media er litt drøy etter min mening, for han var bedre og mer lovende da han kom fra Monaco i 2001 for £4mill.

At Riise er på hell i karrieren er feil å si. Jeg nevnte det tidligere i tråden men glemte å putte inn at jeg mente karrieren hans i Liverpool er på hell. om han ikke går denne sesongen så tror jeg neste sesong blir hans siste. Spesielt fordi Aurelio har fått selskap av andre lovende unge som Skrtel, Hobbs, Arbeloa, Insua og Agger i forsvaret. Når i tillegg Benitez i sommer gikk så hardt ut for å få Heize som venstreback og gikk til innkjøp av Insua samtidig som han ønsket å satse på Aurelio så er det signaler som får meg til å tenke at Riise ikke er med i Liverpools framtidstankegang. I tillegg har det vært mye skriverier om at kontrakten hans går ut sommeren 2009 og han har ennå ikke fått tilbud om ny kontrakt, noe som er vanlig å tilby 18-20 måneder før kontraktsutløp.

Jeg er enig i det Joakim skriver om Riise i dag tidlig. Det trengs en som har lang erfaring fra PL til å kunne overføre erfaring til yngre spillere. Riise har tross alt spilt en del kamper i toppskiktet både i England og i Europa de siste årene. Det vil jeg ikke rope høyt å skryte om at forsvarsrekka til Newcastle har gjort de siste årene.