20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United (Premier League) - 17.11.17, 18:30 - TV2 Sport Premium  (Lest 8472 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil


Endelig er landslagspausen over, og vi reiser til en stadion vi har få gode minner fra. Jeg tar på meg den utakknemlige oppgaven med å starte kamptråd her. I latskapens navn sakser jeg først inn litt statistikk fra Opta, hentet via Evening Chronicle.

Sitat
- Manchester United have won 22 and lost just one of their last 32 league games against Newcastle United at Old Trafford (W22 D9 L1) – 0-1 in December 2013 courtesy of a Yohan Cabaye goal.

- Newcastle United have lost 25 times against Manchester United in the Premier League; only versus Arsenal have they lost as many games in the competition.

- Indeed, the Magpies have lost 84 matches in all competitions against the Red Devils, more than versus any other side in their history.

- Jose Mourinho’s side have lost two of their last three games in the Premier League, as many as in the previous 37 combined.

- However, at Old Trafford, Man Utd are unbeaten in 22 Premier League games (W12 D10 L0), winning the last six in a row without conceding. They last won seven consecutive home league games without shipping a single goal back in March 2010.

- Man Utd have scored a league-high total (12) and share (52%) of their Premier League goals in the final 15 minutes this season.

- Rafa Benitez has lost five times against Jose Mourinho in the Premier League - only versus Alex Ferguson (8) has he suffered more defeats in the competition (also 5 vs Arsene Wenger and Harry Redknapp).

- Benitez has won four of his 13 previous Premier League matches against Man Utd as manager (P13 W4 D1 L8) - only Arsene Wenger (12), José Mourinho (5) and Gérard Houllier (5) have won more against the Red Devils in the PL.

- Benitez could become the first manager in Premier League history to win at Old Trafford with three different away clubs, having won there with Chelsea and Liverpool previously – only Martin O’Neill (with Leicester and Aston Villa) has also won there with two different clubs.

- Romelu Lukaku has been directly involved in nine goals in eight Premier League appearances against Newcastle United (five goals, four assists).

- After scoring 11 goals in his first 10 games for Man Utd, Lukaku has since gone seven without a goal, firing in just five shots on target in this period.

ManUtd har Pogba, Zlatan og Rojo tilbake. Ikke akkurat gladnyheter for vår del selv om Ginola mener Zlatans retur kan skape uro. Jeg tror dessverre vår kjære franskmann tar feil der.  Jones skada seg med landslaget uti uka og er vel ute, samme gjelder vel Carrick.

For vår del er Lascelles, Atsu, Dummett og Merino ute. Med andre ord våre to beste spillere sålangt i sesongen ute til denne. Spenningen rundt oppstillinga knytter seg nok til hvem Benitez velger på topp, samt også hvem som får spille i Atsu sitt fravær. Jeg tipper på følgende lag:

                      Elliot
Yedlin      Lejeune  Clark   Manquillo 
              Shelvey   Hayden
Ritchie             Perez          Murphy
                       Joselu

Selv ville jeg klinka til med Aarons rett inn i oppstillinga da Murphy virker blottet for selvtillit. Ville også sett Gayle her sammen med Mitrovic, men har ikke trua på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Jævlig synd med skader på Merino, Lascelles og Atsu. Tre av de beste hittil i sesongen!

Enig med Kristoffer angående Aarons!
Vil også se Mbemba inn for Manquillo, da eg mener han er mye bedre. Skjønner ikke kossen han spilte seg ut av laget egentlig?! Har også lyst å se Gayle på topp fra start, og Mitro iløpet av kampen!

Dette kan bli stygt, men vi har en tendens til å heve oss mot bedre motstand.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Jævlig synd at Joselu fremdeles er en del av stallen. Er helt likegyldig til Newcastle så lenge Benitez velger å bruke Joselu utelukkende på trass. Skulle tro mannen var ferdig med trassalderen for 53-55 år siden, men den gang ei.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Skeptisk til å ha Gayle åleina på topp i dag. Joselu har spelt seg ut av laget. Slikt skjer. Håpar på ein toppkamp frå oss og at me tek med oss poeng. 

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
I dag krever eg ingenting anna enn innsats og at gutta blør for drakta.

Howay the Lads!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
I dag krever eg ingenting anna enn innsats og at gutta blør for drakta.

Howay the Lads!

Og helst ein feilfri kamp. Pasningspelet må sitja når me får sjansen på kontringar og me har ikkje råd til å gjera feil bakøve.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Spår Joselu mål i dag med assist fra Perez

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Kan se fryktelig mange måter Manchester United kan skade oss på i dag dessverre... Og hvordan kan vi skade dem? Tror vi er helt avhengig av at Hayden har en god dag på jobb. Løpsstyrken hans kan være med på å demme opp for Shelveys dårlige evne til å forflytte seg fort defensivt. Vi MÅ være presise i pasningsspillet (shelvey er nøkkel) og vi MÅ ha mye bevegelse fremover når vi vinner ball. Jeg er også positiv til å introdusere både Mitro og Aarons i dag, men sjansene er vel små for at det skjer.  Veldig svak dag på jobb for Clark med Irland tidligere i uka også, så vi får håpe han kommer godt igang. På den positive siden er vi et lag som er kjent for å være giant-killers og kommer vi godt igang i denne kan kollektivet vårt vise seg å være vanskelig å bryte ned. Heres for hoping! Howay the lads!!!


Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
#mufc team for today leaked: De Gea, Valencia, Smalling, Rojo, Young, Matic, Fellaini, Pogba, Lingard, Lukaku, Martial.


Ouch.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
 Elliot; Yedlin, Lejeune, Clark, Manquillo; Ritchie, Shelvey, Hayden, Murphy; Gayle, Joselu


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Pogba, Lukaku og Martial kan potensielt røvkøyra oss. Vertfall viss me fortset den svake formen vår.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Elendig med Manquillo og Joselu fra start!! Men godt å se Aarons, Mitro og Mbemba på benken i det minste.. 2/3 av de burde starta, men..

Frykter knus idag, men ber om et mirakel! HOWAY!!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Veldig fornøyd med at United sin beste kreative spiller er benket. Blir 1-0 til Newcastle dette.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Håper på en 90 minutter lang Joselu-spesial.
Nei.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Jaaaaaaaaaaaaaa